شخصیت شناسی سفر از روی مقاصد مورد علاقه شما

مطالب خواندنی 30 مهر ، 1396 5 دقیقه
شخصیت شناسی سفر از روی  مقصد مورد علاقه شما

می‎گویند دوست واقعی را در سفر «می‎باید شناخت!» تعبیری که احتمالا برگردان امروزی‎اش می‎تواند این جمله باشد که: «سفر کمک می‌کند تا شخصیت واقعی افراد را بهتر بشناسیم.»

البته به لطف یافته‎های علم روانشناسی، مشخص شده است که مسافران نیز مثل سایر آدم‎ها یک بعدی و تک شخصیتی نیستند و حالا اگر نه به تعداد تمام آن‌ها اما لااقل به اندازه انگشتان دست‎ها وجوه شخصیتی مختلف وجود دارد که در خانه و سفر بروز و ظهور می‎یابند.

با این تفاسیر در این مطلب قصد داریم تا برایتان بیشتر در مورد شخصیت‌ها بگوییم تا هر بار به فکر خرید بلیط هواپیما بودید، گوشه چشمی نیز به شخصیت همسفرتان داشته باشید.

">1-  معاشرتی‎های خوش‎گذران

معاشرت و تعامل با دیگران برای این تیپ شخصیتی در اولویت قرار دارد به همین دلیل این افراد قصدشان از مسافرت گذران وقت با دوستان، اقوام و فامیل یا آشنا شدن با افراد جدید است. معمولا سفرهایی که این دسته افراد می‌روند شبیه ‌مهمانی رفتن است.

1


2-  طبیعت‎گردان پر انرژی

افراد سرزنده و فعال بیشتر تمایل دارند در طبیعت باشند و به قصد نیرو گرفتن از جنگل، کوه و دریا برای سفر برنامه‌ریزی می‌کنند. این افراد در سفر بسیار پرجنب‌وجوش، فعال و سرزنده هستند و بیشتر زمان و انرژی‌شان را صرف طبیعت‌گردی می‌کنند.

2

3-  جسورهای ماجراجو

3
افراد جسور و شجاع معمولا برای اینکه حس اعتمادبه‌نفس را در خودشان تقویت کنند به سفر می‌روند. این افراد سفرهایی را انتخاب می‌کنند که در آن ماجراجویی زیادی باشد. بازدید از مکان‌های کشف‌نشده و کم‌بازدید مثل غارها، جنگل‌ها و بیابان‌های ناشناخته برای آنها جذابیت زیادی دارد.


4-  مصمم‎های با اراده

4


این افراد شخصیت‌های سختکوش و مستقلی دارند و معمولا موقعیت‌ها و مکان‌هایی را برای سفر ترجیح می‌دهند که بتوانند در آن توانایی‌های خودشان را بسنجند؛ مثلا به منظور عکاسی، تیراندازی، شنا، کوهنوردی، رانندگی و … برنامه سفر چند روزه‌ای را ترتیب می‌دهند. مسافرت در صورتی برای این افراد لذتبخش خواهد بود که تجربه سفر آنها را به این نتیجه برساند که چقدر مصمم، توانمند، سختکوش و بااراده هستند.

5-خلاق‎های خوش‎فکر

چون این افراد در انجام همه امور خلاقیت به خرج می‌دهند به جاهایی سفر می‌کنند که به بهترین نحو بتوانند از همه امکانات و شرایط موجود به نفع موقعیت خودشان استفاده کنند؛ مثلا اگر شغل‌شان تجارت است مکانی را برای سفر انتخاب می‌کنند که بتوانند در طول سفر بازاریابی هم کنند یا اگر دانشجو هستند به جاهایی سفر می‌کنند که بتوانند برای یکی از واحدهای درسی‌شان اطلاعات علمی جمع‌آوری کنند.


8

6-  پر جنب‌وجوش‌های جوگیر

تکانشی‌ها معمولا مکان‌هایی را انتخاب می‌کنند که برای سفر به آنجا تبلیغاتی انجام شده باشد؛ مثلا اگر تلویزیون آگهی بازدید از مکان‌های دیدنی شهر همدان را پخش کند این افراد بدون در نظر گرفتن شرایط موجود، جوگیر شده و کوله‌بار سفر می‌بندند. آتش اشتیاق این افراد همان‌طور که زود شعله‌ور می‌شود زود هم خاموش می‌شود. گاهی ممکن است در میانه راه از ادامه سفر پشیمان شوند و تصمیم به بازگشتن بگیرند.

9

7-  سردمزاج‎های خونسرد

10


از آنجا که سردمزاج‌ها آدم‌های سرد و بی‌احساسی هستند، تفریحات خشک و بی‌روح که خالی از هرگونه هیجانی است را ترجیح می‌دهند. آنها دوست دارند به جاهایی سفر کند که بتوانند در کمال آرامش و خونسردی بدون هیچ چالش و هیجانی اوقات‌شان را سپری کنند. این افراد در طول سفر به جای اینکه از روند مسافرت لذت ببرند دوست دارند زودتر به مقصد برسند. سفر رفتن با این دسته افراد کسل‌کننده است.



8-  پرخاشگرهای آسیب‎رسان


12

در درون‌ پرخاشگر‌ها احساسات کنترل‌نشده‌ای وجود دارد و از کودکی یاد گرفته‌اند به شکل نامناسب و ضداجتماعی آنها را ابراز کنند. از این رو این دسته از افراد دوست دارند به جاهایی سفر کنند که امکان پرداختن به تفریحات خشن و ناسالمی مثل شکار، رانندگی با سرعت غیرمجاز، آسیب رساندن به طبیعت، روشن کردن آتش و… وجود داشته باشد.


9- افسرده‏ های غمگین

16

این دسته افراد روحیه و خلق و خوی گرفته و دلمرده‌ای داشته و بیشتر به تنهایی و عزلت‌گزینی گرایش دارند. معمولا علاقه چندانی به سفر رفتن ندارند و به توصیه و اجبار اطرافیان برای عوض شدن حال و هوای‌شان گاهی تنهایی سفر می‌کنند. رفتن به مکان‌هایی مثل نقاط سردسیر یا مناطقی که در نزدیکی دریا قرار دارد و بارندگی در آنها زیاد است را ترجیح می‌دهند. فصل پاییز فصل مورد علاقه این افراد است و در روزهای پاییز گرایش و تمایل بیشتری به سفر کردن دارند.


10-  ترسوهای مضطرب

15

این دسته افراد روحیه و خلق و خوی گرفته و دلمرده‌ای داشته و بیشتر به تنهایی و عزلت‌گزینی گرایش دارند. معمولا علاقه چندانی به سفر رفتن ندارند و به توصیه و اجبار اطرافیان برای عوض شدن حال و هوای‌شان گاهی تنهایی سفر می‌کنند. رفتن به مکان‌هایی مثل نقاط سردسیر یا مناطقی که در نزدیکی دریا قرار دارد و بارندگی در آنها زیاد است را ترجیح می‌دهند. فصل پاییز فصل مورد علاقه این افراد است و در روزهای پاییز گرایش و تمایل بیشتری به سفر کردن دارند.

منبع : سفرستان
مشاوره رایگان