با تیشرت مترجم نگران بلد نبودن زبان نباشید

مطالب خواندنی 15 آبان ، 1396 5 دقیقه
حتماً برای شما هم پیش آمده که وقتی به کشور دیگری سفر می کنید به دلیل مسلط نبودن بر زبان مردم آنجا به مشکل برخورده باشید. نظرتان در مورد لباسی منقش به علائم جهانی که مثل یک مترجم در سفرها همراه شما باشد چیست؟ در ادامه با دورونزدیک همراه باشید...


shabavizparvaz_01

«آیکون اسپیک» نام ایده دو دوست سویسی است؛ تی شرتی که روی آن پر از علامت های جهانی است. آنها وقتی در سال 2013 به روستای دورافتاده ای در آسیا سفر کرده بودند که هیچ امکانات مناسبی برای گردشگران نداشت و در برقراری ارتباط با افراد محلی حسابی دچار مشکل شده بودند این ایده به ذهنشان رسید که روش ساده اما مؤثری برای غلبه کردن بر مانع زبان در مسافرت پیدا کنند و آن‌هم تی شرت آیکون اسپیک بود.


shabavizparvaz_02

این مجموعه علائم روی سه نوع تی شرت طراحی شده است و حدود 40 علامت ضروری را برای کمک به مسافران در کشورهای خارجی در نظر گرفته است. نمادهای جهانی مثل ماشین، آتش، ابزار، ساعت، دوربین و وای فای از این جمله هستند. این ایده به قدری ساده است که بتوان با یک علامت، پیام ها و درخواست های ساده را به فرد مقابل رساند؛ تکنیک خوبی که با کمترین زمان می تواند هم اضطراب و هم بلاتکلیفی مسافر و آن فرد محلی را کم کند.


باید گفت که این کالکشن لباس شامل سه نوع تی شرت متفاوت است- بلند، کوتاه و بی آستین و همینطور ساک های دستی و کلاه که چند علامت مختصر روی آن ها درج شده است.

این دو نفر روی سایت اینترنتی خود نوشته اند: در دورترین و ژرف ترین نقاط دنیا، بارها و بارها متوجه شدیم که نمی توانیم هیچ حرفی بزنیم، هم به خاطر زیبایی چشمگیر مناظر یا در سکوت مطلق و هم به خاطر نداشتن مهارت در سخن گفتن به زبان های مختلف. چنین موقعیت هایی باعث شد تا فکر کنیم چطور می توان با نهایت سادگی و در سطح جهانی موانع زبانی را پشت سر گذاشت. جوابی که بعد از یک تجربه فراموش نشدنی در مناطق دورافتاده و روستایی ویتنام به آن رسیدیم: تصاویر. چراکه با تصویر می توانید صحبت کنید، می توانید با کل دنیا «حرف بزنید».
مشاوره رایگان