میزان بار هواپیمایی اطلس گلوبال

معرفی هواپیمایی ها 23 آبان ، 1395 5 دقیقه

درباره بار مسافرین هواپیمایی اطلس گلوبال    atlas_global_airlines_shabavizparvaz_10

میزان بار در کابین :

  • کابین بار محلی است برای بارهای ویژه مسافران که مسافر یک صندلی اضافه در هواپیما را برای این منظور رزرو می کند.

(این محل می تواند یک صندلی مسدود شده داخل کابین باشد. مسافران باید هزینه این صندلی اضافی را پرداخت کنند تا بتوانند یک CBBG را وارد هواپیما کنند. درخواست خدمات ویژه برای CBBG باید حداقل 24 ساعت قبل از زمان حرکت تخمین زده شده (ETD)انجام شود. کالاهایی که بیشتر از 75 کیلوگرم (165lbs) وزن دارند پذیرفته نمی شوند. مسافران مسئول سوار کردن و پیاده کردن CBBG به داخل و خارج از هواپیما هستند.)

atlas_global_airlines_baggage_shabavizparvaz_01

ticket_shabavizparvaz

atlas_global_airlines_shabavizparvaz  درباره بارهای کنترل شده :

  • این قسمت مربوط است به بارهایی که به شرکت اطلس گلوبال تحویل داده شده اند تا با هواپیما حمل شوند. وقتی مسافر آیتم های بار را چک می کند، نماینده آژانس برچسبی روی هر آیتم می چسباند که حاوی نام مسافران، شماره (های) پرواز، و تمام شهرهایی است که در برنامه سفر مشخص شده اند. یک کپی از برچسب بار به مسافر داده میشود تا در مقصد بتواند بارش را تحویل بگیرد. وزن بار کنترل شده نباید سنگین تر از 32 کیلوگرم باشد. هزینه های اضافی به آیتم هایی تعلق خواهد گرفت که وزن آنها از حد بارهای مجاز رایگان بیشتر شده است. اگر هزینه بار اضافی که از 32 کیلوگرم بیشتر است پرداخت نشود ، بار پذیرفته نخواهد شد.
(مواد مایع مانند روغن زیتون، ترشی، رب گوجه فرنگی، مواد قابل اشتعال مانند استون، ادوکلن، قوطی کنسرو، گونی، کیسه های پلاستیکی و بشکه ها نه در قسمت بار و نه داخل کابین پذیرفته نمی شوند.)

atlas_global_airlines_shabavizparvaz  Check In - تشریفات پرواز :

اگر امکان پذیر باشد، کنترل بار و انجام تشریفات پرواز نباید در دقایق آخر انجام شود. در چنین مواردی حتی اگر مسافر به پرواز برسد، بار او جا می ماند. اگر مهلت کنترل بار خط هوایی به پایان رسیده باشد، شرکت اطلس گلوبال هزینه هایی را که به علت تاخیر ایجاد میشوند، پوشش نخواهد داد.

تسمه ها و قلابهایی را که به بارهای کنترل شده می زنند در صورت امکان باید جدا کنید.اگر جدا نکنید باید به کیف یا ساک محکم و ثابت شوند. این تسمه ها و قلابها ممکن است به تسمه های نقاله که مخصوص گذاشتن بار هستند گیر کرده و به ساک و کیف آسیب برسانند.

خطوط هوایی اطلس گلوبال برچسب هایی که نشان دهنده مقصد بار مسافر هستند را بر روی آنها نصب می کند و برچسب هایی به مسافران می دهند تا هنگام کنترل بار از آنها استفاده کنند. باید این اطمینان حاصل شود که برای هر ساک و چمدان به طور جداکانه برچسب داده شده است. مسافر باید تا زمانی که بار خود را پس می گیرد و محتویات آن را چک می کند  این برچسب ها را نزد خود نگاه دارد. زیرا ممکن است برای اثبات اینکه این بار متعلق به اوست به آنها نیاز پیدا کند.

atlas_global_airlines_shabavizparvaz  بار و چمدان خسارت دیده :

atlas_global_airlines_shabavizparvaz_12اگر چمدان خود را تحویل گرفتید و متوجه خسارت و آسیب به آن شدید (دسته یا چرخ شکسته، چمدان پاره شده، یا هر عیب و نقصی در کالا)  می توانید در بخش خدمات زمینی درخواست کنید که گزارش خسارت تهیه شود.
به موجب قرارداد Montreal (ماده 31/2،3،4)، اگر خسارتی ایجاد شود مسافر باید فورا بعد از اینکه متوجه وجود خسارت شد، به شرکت هواپیمایی شکایت کند و این تاریخ آن نباید بیش از 7 روز پس از تاریخ پرواز باشد. تمام شکایات باید به صورت کتبی بوده و ظرف مدت 7 روز انجام شوند. اگر در مدت ذکر شده شکایتی انجام نشود پرونده بسته خواهد شد و شرکت هواپیمایی مسئولیتی را در مورد پرداخت غرامت قبول نخواهد کرد.

اگر مسافر ظرف مدت 7 روز در مورد ایجاد خسارت شکایت کند؛ و اثبات شود که خسارت هنگامی ایجاد شده است که بار نزد شرکت هواپیمایی بوده است ،شرکت اطلس گلوبال هزینه های تعمیر را بر عهده خواهد گرفت . اگر تعمیر کردن آن امکان پذیر نباشد، یا یک چمدان مشابه تحویل مشتری خواهد شد و یا طبق ارزش آن و تاریخ خرید ، پول نقد پرداخت خواهد کرد.

شرکت اطلس گلوبال در مورد از بین رفتن و خراب شدن و آسیب دیدن چمدانی که از قبل ایراد داشته است و یا کیفیت خوبی نداشته است و یا به خاطر فرسودگی و پارگی که داشته است اشکالات زیر برایش پیش آید، مسئولیتی را قبول نمی کند:

  • Scratches, scuffs, dents, dirt and stains
  • به مواد فاسد شدنی و شکننده آسیب برساند
  • به علت اینکه زیاد از حد پر شده است خسارت ببیند
  • قفلهای خارجی آن، تسمه ها و نوارهای امنیتی یا زیپ آن از بین برود

شرکت خدمات زمینی یک گزارش بی نظمی در نگهداری اموال(PIR) برای شما پر خواهد کرد. برای اینکه درخواست شما جهت دریافت غرامت بررسی شود باید مدارک زیر را به دفتر مرکزی اشیاء گمشده ما ارسال کنید. شما می توانید با آدرس ایمیل LF@atlasglb.com تماس بگیرید.
برای چمدان یا بار خسارت دیده:

  1. گزارش اصلی خسارت
  2. برچسب های بار و بلیط اصلی
  3. عکسهای چمدان خسارت دیده
  4. رسید چمدان خسارت دیده (اگر امکان پذیر است)
  5. صورت حساب تعمیر
  6. اگر تعمیر امکان پذیر نیست، یک اعلامیه کتبی از تعمیرکار متخصص مبنی بر اینکه تعمیر امکان پذیر نمی باشد. اطلاعاتی در مورد ارزش کنونی و اندازه چمدان خسارت دیده باید ذکر شود.
  7. رسید چمدان خسارت دیده (در صورت امکان)

لطفا همیشه چمدان خسارت دیده را تا حل شدن کامل موضوع نزد خود نگاه دارید. در غیر این صورت باید به اطلاع شما برسانیم که شرکت هوایی مسئولیتی را قبول نخواهد کرد.

atlas_global_airlines_shabavizparvaz_04

atlas_global_airlines_shabavizparvaz  اندازه بار کیف دستی  (Hand Baggage Content) :

کیف دستی باید به اندازه ای باشد که زیر صندلی شما یا در قسمت بار بالای سر شما جا شود و باید یک عدد باشد. ابعاد آن باید مطابق مواردی که در ذیل آمده است باشد. اگر ابعاد کیف دستی مناسب نباشد جزء بار محسوب میشود. اگر ابعاد بار داخل هواپیما از محدودیتهای اعلام شده بیشتر باشد، مسافر باید برای کل وزن آن هزینه پرداخت کند حتی اگر وزن آن در محدوده اعلام شده باشد. برچسب نام و آدرس باید به داخل و خارج بار چسبانده شود.
کابین اقتصادی: 1 عدد (25cm*45cm*56cm ) که وزن آن باید 8 کیلوگرم باشد به علاوه یک کیلوگرم آیتم شخصی (دوربین، چتر، کاور لباس، کیف دستی، حمل کننده کودک، لپ تاپ، تبلت و کامپیوتر)
-A228کابین تجاری: 2 قطعه (25cm*45cm*56cm) که وزن آن 16 کیلوگرم باشد به علاوه یک کیلوگرم آیتم شخصی(دوربین، چتر، کاور لباس، کیف دستی، حمل کننده کودک، لپ تاپ، تبلت و کامپیوتر)
آیا می توانم آلات موسیقی را با خودم ببرم؟

اگر ابعاد یا وزن آلت موسیقی شما از وزن و ابعاد کیف دستی تجاوز نمی کند (حداکثر اندازه 25*45*56cm ، حداکثر ابعاد و وزن 126cm / 8 کیلوگرم) می توانید آن را با خود به داخل هواپیما ببرید.
برای آلات موسیقی که ابعاد یا وزن آن از کیف دستی تجاوز کند (ویولن سل، ویولن بزرگ) اما با استانداردهای ارتفاع کابین هماهنگ باشد ، باید یک صندلی رزرو شود. اطلس گلوبال به علت ارتفاع کابین نمی تواند contrabass را حمل کند.
قوانین مربوط به حمل و نقل مایعات و مواد مشابه در کیف دستی چیست؟
 اطلاعیه هواپیمایی کشوری مبنی بر محدودیتهای اعمال شده بر حمل و نقل مواد مایع در کیف دستی.
طبق قوانین ICAO  و ECAC ، مدیر کل هواپیمایی کشوری محدودیتهایی را برای حمل مایعات توسط مسافران در هواپیما در طول سفر اعمال می کند. این محدودیتها مسافران را از حمل مایعات در طول سفر منع نمی کنند اما مقدار آن را محدود می کند. هر مسافر می تواند مایع ،ژل و اورسل(مایعاتی که با فشار در مخزن قرار دارند و اسپری میشوند) را با خود حمل کند اما حجم آن نباید از 100 میلی لیتر بیشتر باشد و باید در یک پلاستیک شفاف با ابعاد  20cm در 20cm قرار گیرد.

atlas_global_airlines_shabavizparvaz_10

 اپلیکیشن چگونه کار می کند ؟

  • هر مسافر می تواند یک کیسه پلاستیکی شفاف با خود ببرد. *حجم ظرف های درون کیسه نباید بیش از 100 میلی لیتر باشد
  • مهم نیست که مقدار مایع چقدر باشدظرفهایی که بیش از 100 میلی لیتر ظرفیت داشته باشند پذیرفته نمی شوند *مسافران باید مایعات خود را در قسمت کنترل امنیت نهایی نشان دهند و آنها را مستقیما در معرض اشعه X قرار دهند *اگر بار کنترل شده باشد دیگر هیچ ممنوعیتی در مورد مایعات اعمال نمیشود اما قوانین خطوط هوایی ما اجرا میشوند *با توجه به محدودیتهای موجود ، برای مسافران راحت تر است که مایعات خود را در بار کنترل شده خود قرار دهند.

الف : مایعاتی که ممنوع هستند :

  • تمام مایعات از جمله آب، شربت، نوشیدنی
  •   تمام مواد آرایشی از قبیل روغنهای لوسیون (روغن های آرایشی)، کرم، عطرها، ریمل (به جز روژ لب جامد)
  •   کف اصلاح و دئودورانتها
  •   تمام موادی که به شکل خمیر هستند از قبیل خمیر دندان، غذاهای نیمه جامد مانند مربا، عسل، ماست، شیره، و سس، مایع لنزهای تماسی، شامپوها.  دیگر مواردی که شبیه به لیست مذکور هستند. 

ب : استثناهایی که در موارد خاص استفاده می شوند :

  •  داروها (که به نام مسافر تجویز شدند و یا دارای گواهی پزشکی هستند که نشان می دهد مسافر باید این دارو را مصرف کند و اینکه دارو در بسته اصلی خود قرار دارد)
  •   غذای کودک (در صورتی که کودک جزو مسافرین باشد و غذا به میزانی باشد که او در طول پرواز به آن نیاز دارد)
  •   ماموران امنیتی ممکن است از شما مدارک مربوط به موارد خاص را بخواهند و یا از شما درخواست کنند که دارو، غذای کودک، یا مایعی را که به همراه دارید در مقابل میز کنترل بچشید.

ج : محصولاتی را که از مغازه های معاف از گمرکی ، یا در طول پروازهای بین المللی خریداری کردم :

محصولاتی که از مغازه معاف از مالیات گمرکی یا در حین پرواز خریداری کردید را باید همراه با رسید آن در یک کیسه مخصوص قرار دهید و آن را مهر و موم کنید. شما می توانید پس از کنترل شدن کیسه و فاکتور آن ، کیسه را با خود به داخل هواپیما ببرید. اگر شما بوسیله ترانزیت ازیک فرودگاه دیگر به فرودگاه مقصد منتقل شوید، نباید کیسه خریدهای معاف از مالیات خود را قبل ازرسیدن به فرودگاه مقصد باز کنید. در غیر این صورت ممکن است محتویات آن در فرودگاه ترانزیت توقیف شوند.  اگر ترانزیت در کشورهای اتحادیه اروپا یا آمریکا انجام شود، مجاز نیستید کالاهایی را که به صورت معاف از مالیات خریدید و حجم آنها از 100 میلی لیتر بیشتر است ،حتی اگر مهر و موم هم هستند ،با خود به داخل هواپیما ببرید. مواد سیال و نرم مانند روغن زیتون، ترشی، رب گوجه، مواد قابل اشتعال مانند استون، ادوکلن، قوطی کنسرو، گونی، کیسه های پلاستیکی و بشکه ها نه در قسمت بار و نه داخل کابین پذیرفته نمیشوند. اگر سوالی در ذهنتان باقی مانده است لطفا قبل از پرواز با مرکز تلفن یا آژانس مسافرتی تماس بگیرید. و با ماموران امنیتی و کارکنان شرکت در فرودگاه همکاری کنید.

atlas_global_airlines_shabavizparvaz_14

atlas_global_airlines_shabavizparvaz  برخی از مواد خطرناک که در کالسکه که بردن آنها به هواپیما ممنوع است :

به علت مسائل امنیتی ، انجمن حمل و نقل هوایی بین المللی(IATA) مواد زیر را چه به عنوان بار و چه کیف دستی در هواپیما ممنوع کرده است:
- وسایلی که دارای باطری لیتیومی یا مواد مربوط به آتش بازی هستند، هاور برد، نوعی وسیله نقلیه دو چرخ (segway) و هر نوع وسیله نقلیه قابل حملی که با باطری لیتیومی کار می کند در پروازهای ما، چه در قسمت کابین و چه بار، ممنوع است
- مواد منفجره، مهمات، مشعل و وسایل آتش بازی
- مواد رادیواکتیو، مواد مغناطیسی، مواد سمی و مسری، موادی که اکسید میشوند (مانند عامل رنگبر، و پروکسید)، مواد خورنده (مانند دماسنج هایی که حاوی جیوه، باطری های اسیدی و سیال هستند)
- گازهای قابل اشتعال، غیر قابل اشتعال، منجمد و یا سمی از جمله گاز کمپینگ و اورسل،
- مواد قابل اشتعال مانند رنگ، فندک،تینر
- کبریت، مواد جامدی که به سرعت آتش می گیرند و موادی که در برخورد با آب به سرعت مشتعل میشوند
- تجهیزاتی که باعث آسیب رساندن میشوند، اسپری های شیمیایی فلج کننده، موادی که باعث ایجاد سوزش و ناتوانی میشوند مانند اسپری فلفل

atlas_global_airlines_shabavizparvaz_11_1

ticket_shabavizparvaz

atlas_global_airlines_shabavizparvaz  بار گمشده هواپیمایی اطلس گلوبال (Lost Baggage) :

اگر بار کنترل شده به مقصد نرسد، مسافر باید به شرکت خدمات زمینی مراجعه کند و برای بار گمشده درخواست تهیه گزارش دهد. شرکت خدمات زمینی برای شما یک گزارش بی نظمی در نگهداری اموال(PIR) پر می کند. اگر بار ظرف مدت 5 روز پیدا نشد، تحقیق به بخش اشیاء گمشده مرکزی شرکت ما منتقل میشود.
بعد از اینکه مورد به بخش گمشده های مرکزی شرکت ارجاع داده شد، مسافر باید مدارکی را که در زیر آمده است ارسال کند. شما می توانید از طریق آدرس ایمیل if@atlasglb.com با ما در تماس باشید.
برای بارهای گمشده:

*گزارش اصلی گم شدن
*بلیط اصلی پرواز و برچسب های بار
*لیست متعلقات گمشده همراه با بار
بارهای پیدا شده به آدرس مسافر ارسال میشوند. هزینه های حمل و نقل توسط شرکت ما پرداخت میشود. مسافران می توانند خودشان مراجعه و بار را دریافت کنند.
حداکثر زمان جستجو برای بارهای گم شده دو ماه است. اگر باری در این مدت پیدا نشد، لطفا مدارک زیر را به اداره اشیاء گمشده مرکزی ارسال کنید.

atlas_global_airlines_shabavizparvaz_13

هواپیمایی اطلس گلوبال

ticket_shabavizparvaz

مشاوره رایگان