آنتالیا بریم یا استانبول

جاهای دیدنی 06 اسفند ، 1396 5 دقیقه

آنتالیا بریم یا استانبول

شباویز پرواز در این مطلب سعی می کند اطلاعات کلی در رابطه با مقایسه دو شهر بزرگ ، توریستی و پر طرفدار استانبول و آنتالیا را ارائه کند.  مطالب را با دقت بخوانید تا بتوانید به درستی انتخاب کنید .چند مورد کلی انتخاب می کنیم تا بتوانیم تمام سلایق شما ایرانیهای عزیز در بر بگیریم. بزنید بریم.

محل اقامت ، آب و هوای شهر ، نوع غذاهای شهر ، فرهنگ شهر ، تفریحات شهر و مراکز خرید جز مسائل مهم هر مسافرت می باشد . متناسب با موقعیت جغرافیایی شهر مواردی مانند آب و هوا ، شکل و ساختار هتل ها ، تفریحات ، مراکز خرید فرق می کنند.

شهر توریستی و پر جنب و جوش استانبول :

استانبول در شمال غربی ناحیه مرمره ترکیه و بسفر جنوبی واقع شده و بخش غربی آن در اروپا و بخش شرقی آن در آسیا است. مساحت استانبول 1831 کیلومتر مربع می باشد . اکثر جمعیت شهر ، نژاد ترک دارند و مشابه اغلب شهرهای ترکیه ، شهری مسلمان نشین است. استانبول پنجمین شهر بزرگ دنیا می باشد . استانبول در تنگه بسفر قرار دارد و بندرگاهی طبیعی به نام دماغه طلایی یا گلدن هورن (Golden Hron) را در بخش شمال غربی ترکیه در بر می گیرد.

آب و هوای استانبول :

آب و هوای شهر استانبول تحت تاثیر دریای مدیترانه قرار داشته و زمستان هایی معتدل و مرطوب و تابستان هایی گرم وخشک دارد . استانبول در زمستان حدود 30 روز دمای زیر صفر درجه دارد و برف نیز پس از هر بارش به علت سرمای هوا چندین روز بر روی زمین می ماند. از نظر میزان رطوبت ، استانبول دومین شهر ترکیه است.

شباویز پرواز چارتر کننده تورهای استانبول و آنتالیا - دفتر شباویز : 88610830 -021

شهر آنتالیا :

شهر ساحلی آنتالیا در ساحل دریای مدیترانه ، در جنوب غربی ترکیه قرار دارد . مساحت این شهر 1،417 کیلومتر مربع و ارتفاع متوسط آن از سطح دریا 35 متر است. جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید .

آب و هوای شهر آنتالیا :

آب و هوای شهر آنتالیا مدیترانه ای با تابستان های گرم و خشک و زمستان هایی معتدل و بارانی می باشد . حدود 300 روز از سال ، هوای شهر آفتابی و مناسب استفاده از آب دریا و نور خورشید می باشد . جمعیت این شهر در 40 سال گذشته حدود ده برابر شده و با وجود کاهش رشد جمعیت در اکثر شهرهای ترکیه در سال های اخیر ، جمعیت این شهر افزایش یافته است.

صنعت طلایی گردشگری نهایت لطف و مهربانی خود را به شهر آنتالیا کرده و رونق بسیار خوبی از این حیث دارد . اقتصاد آنتالیا به طور عمده به بخش خدمات و صنعت گردشگری وابسته است. جالب است بدانید از  حدود 27 میلیون گردشگری که در سال 2010 به ترکیه سفر کرده اند ، 30 درصد مربوط به آنتالیا بوده است.جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید .

istanbul_antalya_shabavizparvaz_01

مراکز خرید شهر استانبول :

اگر بخواهیم با جزئیات از مراکز خرید شهر استانبول صحبت کنیم چندین صفحه باید نوشت ، بازارهای سنتی با معماری سنتی استانبول محل مناسبی برای خرید انواع سوغاتی ، کالاها و خوراکی های سنتی می باشد . مانند : بازار بزرگ استانبول ، بازار محمود پاشا ، بازار ادویه استانبول .

در استانبول علاوه بر بازارهای سنتی ، مراکز خرید مدرن زیادی وجود دارد. مانند : فوروم استانبول ، مرکز تفریحی و تجاری جواهیر ، اکمر کز ، کانیون ، ایستینیه پارک ، گالریا آتاکوی ، خیابان استقلال ، میدان تقسیم ، خیابان عبدی ایپکچی ، خیابان بغداد . جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید .

شباویز پرواز چارتر کننده تورهای استانبول و آنتالیا - دفتر شباویز : 88610830 -021

مراکز خرید شهر آنتالیا :

می توانید منسجوات وارداتی و محلی را در فروشگاه های محلی یا در فروشگاه های مخصوصی همچون کالوین کلین (Calvin Klein)، لاکاست (Lacoste) و ... خریداری کنید. غرفه های کنار خیابان ، بازارها ، و همچنین مغازه ها معمولا ً تا نیمه شب باز هستند. جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

مناطق دیدنی شهر استانبول :

استانبول با داشتن حدود سه هزار مسجد ، به شهر مسجدها معروف است. استانبول ، علاوه بر قصرهایی که تبدیل به موزه شده اند ، تعداد زیادی موزه دولتی و خصوصی دیگر نیز دارد . قصر توپکاپی ، دروازه سعادت ، گنجینه امپراتوری ، گالری مینیاتور و شمایل ، کتابخانه اندرون ، برج عدالت ، گراند کیوسک  ،  قصر دلماباغچه ، قصر ییلدیز ، قصر بیلربهی ، برج با یزید ، قلعه آناتولی ، قلعه روملی ،  برج میدن ، ستون کنستانتین ، دیوار تئودوزیان ، کانال یا آبراه والنس ، ستون گوتس ، هیپودروم ، بنای یادبود آزادی ، آبخوری سلطان احمد سوم ، قصر بزرگ قسطنطنیه ، میلیون ، مرکز فرهنگی آتاتورک ، پل های استانبول ، پارک های استانبول (پارک امیگران ، پارک گلهانه ، پارک ییلدیز ، پارک فتحی پاشا) ، آکواریوم ترکوازو ، جزایر استانبول (جزایر پرنسس ، بیوک آدا ، هیبلی ادا ، بور گاز ادا ، کینالیادا ، جزیره صدف ، یاسی ادا ، سیوری ادا) ، مناسبت ها و رویدادهای استانبول ، جز جاهای دیدنی و معروف شهر توریستی استانبول می باشند. جهت مشاهده لیست کامل جاذبه های استانبول کلیک کنید.

سواحل و جزایر شهر آنتالیا :

سواحل آنتالیا بسیار جذاب بوده و برای استراحت و لذت بردن از آفتاب و تفریحات دریایی مناسب هستند. ساحل عمومی اصلی ، معمولا ً در فصل های مسافرتی بسیار شلوغ است؛ به همین خاطر ، برخی ترجیح می دهند که به سواحل بلدیبی ، تکیروا ، فاسلیس ، پاتارا ، الیمپوس ، کاس کاپوس ،کمر بروند ،برخی هتلهای هم ساحل اختصاصی دارند .

8 جاذبه ی برتر شهر آنتالیا :

  1. سواحل شهر آنتالیا
  2. جشنواره باله و اپرای آسپندوس
  3. غارهای شهر آنتالیا 
  4. آبشارهای شهر آنتالیا
  5. پارک آبی آکوالند و سرزمین دلفین ها 
  6. پارک ملی کوپرولو کانیون آنتالیا
  7.  موزه غار کارین آنتالیا
  8. موزه آنتالیا یا موزه باستان شناسی

 تفاوت هتلهای استانبول و آنتالیا :

سبک هتلهای استانبول با شهر آنتالیا بسیار متفاوت است . هتلهای آنتالیا در محدوده ساحل متمرکز شده اند ، بزرگ و مجلل هستند. تفریحات و سرگرمی مسافرین در محیط هتل تعبیه شده و اصولاً نیاز نیست برای تفریح به خارج از هتل بروید اما در استانبول کاملا قضیه متفاوت است . به دلیل تنوع بالای تفریحات ، جاذبه های دیدنی ، آثار تاریخی و مراکز خرید ، مردم به هتلهای مجلل نیاز ندارند و شکل و بافت هتلها نسبت به آنتالیا به کلی تغییر می کند. ساختمان ها ساحلی نیستند و بیشتر موقعیت هتل مهم است تا دسترسی شما به مکان های مورد نظرتان راحت باشد.

شباویز پرواز چارتر کننده تورهای استانبول و آنتالیا - دفتر شباویز : 88610830 -021

فرهنگ مردم ترکیه :

موقعیت جغرافیایی ترکیه و همجواری با کشورهای اروپایی ، روی فرهنگ مردم ترکیه تاثیر بسزایی گذاشته است. به طور کلی ترک ها بسیار خانواده دوست  و خون گرم هستند. مرد رئیس خانواده محسوب می شود و زن طبق قانون ، بعد از ازدواج از نام خانوادگی شوهرش استفاده می کند. مردم ترکیه به خاطر برخورد با فرهنگهای اروپایی غیر رسمی تر شده اند ، اما با این حال همچنان اصطلاحات مودبانه و تعارف در بین آنها وجود دارد .

در ترکیه مردم به طور پیوسته با دوستانشان تماس برقرار می کنند . اگر دوستانشان با آنها تماس نگیرند یا به آنها سر نزنند ؛ از آنها دلگیر می شوند . ترک ها مردم مهمان نوازی هستند. آنها از دعوت مهمان به منازلشان لذت می برند و پذیرایی های مفصل و سرو غذاهای مختلف در تمام مهمانی های ترکیه مشاهده می شود.

بهترین هتلهای آنتالیا

با توضیحات داده شده می توان نتیجه گرفت که بهترین هتلهای ترکیه در آنتالیا قرار دارند. شباویز پرواز لیست کاملی از هتلهای لوکس و مجلل به همراه هتلهای معمولی را در سایت خود گردآوری کرده است. گردشگران عزیز می توانید به راحتی وارد سایت شباویز شوید از لیست هتلهای مورد نظر خود ، هتل را انتخاب کنید . در کنار اسم هتل لینک سایت های مهم تریپ ادوایزر و بوکینگ گذاشته شده است. می توانید اطلاعات کامل و جامعی از یک هتل را بررسی کنید .جهت مشاهده لیست هتلهای آنتالیا کلیک کنید .


غذاهای ترکیه

هتلهای آنتالیا در کنار تفریحاتی که در هتل قرار داده اند ، نهار و شام را هم به پکیج اضافه کرده اند تا یک تور تفریحی کامل برای مسافران ارائه کنند. تنوع غذای هتل های آنتالیا بسیار زیاد است و میان وعده ، بستنی ، اسنک و ... در ساعات مختلف در بخش های متفاوت هتل سرو می شود. اما در اکثر هتلهای استانبول فقط صبحانه سرو می کنند و اگر مسافر مایل باشد می تواند به رستوران برود و با پرداخت هزینه نهار و شام دریافت کند. دانستن این نکته ضروری است که هزینه غذا در هتل بیشتر از هزینه غذا در رستوران های شهر می باشد . در هر دو شهر استانبول و آنتالیا رستوران هایی مثل مک دونالد و کی اف سی و ... فعال هستند و اگر از غذاهای ترک خوشتان نیامد می توانید فست فود استفاده کنید .

یکی از جاذبه های هر کشوری تست غذاهای آن کشور می باشد به همین خاطر چند تا از غذاهای ترک را معرفی می کنیم تا حتما در ترکیه از آن ها بچشید . انواع و اقسام نون :

بازلما (Bazlama) ، پیتا (Pita) ، لواش (Lavash) ، سیمیت (Simit) حلقه های نان با دانه کنجد ؛ یوفکا (Yufka) ؛ بورک (Borek) و  پواغاچا (Pogaca)

انواع غذاهای ترک :

معرفی آپشنال تور استانبول :

آپشنال تور، توری است که شما گردشگران عزیز باید در شهر مقصد خود خریداری کنید . هر شهر مقاصد گردشگری و تفریحی دارد ، چون شما توریست ها با آن شهر آشنا نیستید ، آپشنال تور خریداری می کنید و تمام شهر را می گردید. برای مثال آپشنال شهر استانبول :

امیدواریم اطلاعات بالا کافی و مفید بوده باشد . اگر سوالی در مورد هتلها و تورها دارید حتما با شباویز پرواز تماس بگیرید و مشاوره بگیرید. تمام هدف ما ارائه بهترین خدمات سفر به شما عزیزان ایرانی می باشد . با ما همراه باشید .

مشاوره رایگان