چگونه از ازمیر به کوش آداسی برویم

راهنمای سفر 26 اردیبهشت ، 1403 5 دقیقه

ازمیر و کوش آداسی دو شهر مهم ترکیه هستند که همواره جذابیت‌های فراوانی برای گردشگران خارجی داشته‌اند. این دو شهر در غرب ترکیه واقع شده‌اند و اگر به یکی از آن‌ها سفر کردید، می‌توانید به راحتی از شهر دوم نیز دیدن کنید. در این مقاله به بررسی فاصله ازمیر تا کوش آداسی و راه‌های دسترسی این دو شهر باهم می‌پردازیم.

فاصله ازمیر تا کوش آداسی چند کیلومتر است؟

شهر ازمیر در غرب ترکیه واقع شده است و کوش آداسی در استان آیدین، با یک فاصله زمینی صد کیلومتری از جنوب ازمیر قرار دارد. مسافت ازمیر تا کوش آداسی حدود 99 کیلومتر و با ماشین شخصی حدود یک ساعت و نیم رانندگی زمان لازم دارد. فاصله هوایی میان این دو شهر نیز ۵۳ کیلومتر است.

فاصله ازمیر تا کوش آداسی روی نقشه

فاصله ازمیر تا کوش آداسی روی نقشه

راه‌های دسترسی به کوش آداسی از ازمیر 

راه‌های زیادی برای سفر از ازمیر تا کوش آداسی وجود دارد. همانطور که قبلا اشاره کردیم، شهر کوش آداسی به تنهایی فرودگاه ندارد و سفر هوایی مستقیم به این شهر امکان‌پذیر نیست، اما دیگر روش‌های سفر مانند قطار، کشتی، اتوبوس و تاکسی برای رفتن به این شهر زیبا کاملا فراهم است.

ازمیر و کوش آداسی

نمایی از ازمیر و کوش آداسی

سفر به کوش آداسی از ازمیر با کشتی

کشتی یکی از راه‌های محبوب برای رفتن از ازمیر به کوش آداسی به حساب می‌آید. این سفر کوتاه و زیبا است و می‌توانید از منظره‌های دیدنی خلیج ازمیر لذت ببرید. کشتی‌ها از چندین اسکله در ازمیر، از جمله اسکله کوناک و اسکله کاراتاش حرکت می‌کنند. این کشتی‌ها ابتدا به جزیره یونانی ساموس می‌روند و از آنجا به سمت کوش آداسی حرکت می‌کنند. البته این روش برای ایرانی‌ها چندان مناسب نیست زیرا در این صورت باید ویزای کشور یونان را تهیه کنند. 

زمان حدودی این سفر یک ساعت و نیم تخمین زده شده و هزینه آن تقریبا ۴۰ یورو است.

سفر به کوش آداسی از ازمیر با اتوبوس

اتوبوس یکی از مقرون به صرفه‌ترین و راحت‌ترین راه‌های رفتن از ازمیر به کوش آداسی است. اتوبوس‌ها به طور مرتب از ترمینال زمینی شهر ازمیر حرکت کرده و به ترمینال اتوبوس کوش آداسی می‌رسند.

 به منظور سفر به کوش آداسی با اتوبوس، ابتدا با اتوبوس‌های ESHOT 20 به ایستگاه اتوگار ازمیر بروید و از آن جا با شرکت‌های اتوبوسرانی مختلفی مانند کامیل کوچ، مترو توریزم یا پاموکاله توریزم به کوش آداسی سفر کنید. می‌توانید بلیط اتوبوس را به صورت آنلاین، از طریق تلفن یا در ترمینال اتوبوس ازمیر خریداری کنید. توصیه می‌شود در فصل پیک سفر، بلیط خود را از قبل رزرو کنید.

زمان تقریبی این سفر حدود سه ساعت است و هزینه اتوبوس از ازمیر تا کوش آداسی برای هر مسافر بین ۸ تا ۱۰ یورو است.

تصویری از چند اتوبوس در ترمینال

تصویری از اتوبوس‌های ازمیر به کوش آداسی

سفر به کوش آداسی از ازمیر با تاکسی

تاکسی راحت‌ترین راه برای رفتن از ازمیر به کوش آداسی است، اما گران‌ترین راه نیز هست. تاکسی‌ها را می‌توان از هر نقطه در ازمیر پیدا کرد که مستقیماً به هتل یا محل اقامت شما می‌روند.

اگر بخواهید از فرودگاه عدنان مندرس ازمیر به مقصد کوش آداسی تاکسی بگیرید، شرکت‌های مختلفی سرویس تاکسیرانی به کوش آداسی را ارائه می‌کند. هلیوس ترنسفر، تراولیوم، بیزیم ترنسفر و لست مینت تور از جمله این شرکت‌های تاکسیرانی هستند که با ارائه ون، مینی ون و تاکسی شما را به کوش آداسی می‌رسانند.

این سفر بین یک ساعت تا یک ساعت و بیست دقیقه بسته به ترافیک زمان لازم دارد. هزینه ترانسفر از فرودگاه ازمیر به کوش آداسی حدود 1500 لیر تخمین زده می‌شود.

تصویری از چند تاکسی در ازمیر

عکسی از تاکسی‌های ازمیر به کوش آداسی

سفر به کوش آداسی از ازمیر با قطار

قطار سریع‌ترین راه برای رفتن از ازمیر به کوش آداسی است، اما گزینه نسبتا سختی است. به خصوص برای مسافرانی که چمدان و وسیله به همراه دارند. زیرا این قطارها از ایستگاه راه آهن ازمیر حرکت می‌کنند و به ایستگاه سلچوک که ۱۸ کیلومتری کوش آداسی می‌رسند. البته از ایستگاه سلچوک تا کوش آداسی را می‌توانید به راحتی با اتوبوس طی کنید، اما به هر حال چند بار سوار و پیاده شدن شاید برای همه افراد کار راحتی نباشد.

قطار از ازمیر هر چهار ساعت یکبار حرکت می‌کند و فاصله ازمیر تا کوش اداسی حدود ۲ ساعت زمان لازم دارد. هزینه این سفر بین ۱۷ تا ۲۱ یورو است.

سفر از ازمیر تا کوش آداسی 

احتمالا دفعات زیادی در زندگی یک شخص عادی پیش نمی‌آید که به ترکیه سفر کند. اگر از آن دسته افرادی هستید که به قصد سفر تفریحی به ترکیه، به خصوص ازمیر یا کوش آداسی می‌روید، حتما سعی کنید از شهرهای اطراف آن نیز دیدن کنید. فاصله ازمیر تا کوش آداسی حدود صد کیلومتر است. هر دو این شهرها در کرانه دریای مدیترانه واقع شده‌اند و هرکدام زیبایی‌های خاص خود را دارند. سفر میان این دو شهر، می‌تواند تبدیل به یکی از تجربیات لذت‌بخش در زندگی شما شود.

 اگر قصد بازدید از شهر زیبای مارماریس را دارید، می‌توانید به‌سادگی و با خرید تور کوش آداسی از آژانس مسافرتی شباویز سفری رویایی را تجربه کنید، اما اگر به هر دلیلی بعد از رزرو تور ازمیر قصد دارید با یک تیر دو نشان زده و از زیبایی‌های مارماریس نیز دیدن کنید، ما در این مقاله 4 نمونه از بهترین روش‌های سفر میان این دو شهر را بررسی کرده‌ایم.

سوالات متداول:

۱- فاصله ازمیر تا کوش آداسی چند کیلومتر است؟

مسافت ازمیر تا کوش آداسی حدود 99 کیلومتر و با ماشین شخصی حدود یک ساعت و نیم رانندگی زمان لازم دارد. فاصله هوایی میان این دو شهر نیز ۵۳ کیلومتر است.

۲- بهترین راه سفر از ازمیر به کوش آداسی چیست؟

برای سفر از ازمیر به کوش آداسی 4 راه وجود دارد که شما می‌توانید متناسب با بودجه، زمان و سلیقه خود بهترین روش را انتخاب کنید. این روش‌ها عبارتند از کشتی، اتوبوس، قطار و تاکسی.

مشاوره رایگان