غذاهای ژاپنی

غذاها و رستوران ها 27 اسفند ، 1396 5 دقیقه

غذاهای ژاپنی

استفاده از مواد اولیه تازه در آشپزی سنتی ژاپن بسیار مهم است. در رژیم غذایی مردم ژاپن ، برنج و ماهی جایگاه خاصی دارند . علاوه بر غذاهای دریایی ژاپنی ها از تره بار و صیفی جات هم استفاده بسیار می کنند. برای مثال تمپورا (Tempura) یکی از غذاهای مورد علاقه ژاپنی ها است که در قرن شانزدهم توسط دریانوردان و بازرگانان پرتقالی به ژاپن راه یافت . در طبخ این غذا از بادمجان ، کدو ، فلفل دلمه ای ، پیاز و هویج که با خمیر ترکیب شده و در روغن فراوان سرخ می شود، استفاده می گردد. این غذا بین ژاپنی ها بسیار محبوب است.

غذایی به نام ساشیمی (Sashimi) در واقع ورقه های نازک از گوشت ماهی های بدون تیغ است. اگر این ورقه ها را در سرکه بخوابانند و با برنج مصرف کنند ، غذایی به نام سوشی (Sushi) نامیده می شود. که از معمول ترین غذاهای ژاپنی هستند. رژیم غذایی ژاپنی یکی از سه مکتب عمده آشپزی در جهان است که نقش آبزیان چه خام و چه پخته در آن بسیار زیاد است.

در گذشته گوشت قرمز به ندرت در رژیم غذایی سنتی ژاپنی ها نقش داشت ، ولی در قرن اخیر تهیه غذاهایی که در آنها از گوشت مرغ ، خوک ، گوسفند و گاو استفاده می شود رواج یافته است. جوجه کباب با سیخ چوبی که یاکیتوری (Yakitori) نام دارد ، سوکی یاکی (Sukiyaki) که از پختن گوشت گاو و سبزیجات (مثل تره فرنگی ، هویج ، قارچ و امثال آن) تهیه می شود و تفو (Tofu) که از سرخ شدن همان مواد در تابه ای آهنی درست می شود از غذاهای محبوب ژاپنی ها هستند. علت نرمی توفو و نیز تفاوت آن با سوکی یاکی ، استفاده از شیره ی دانه های سویااست. رشته های تهیه شده از آرد گندم سیاه ، سوبا (Soba) و گندم معمولی ، اودن (Uden) نیز غذاهای محبوبی هستند که گاهی به جای برنج خورده می شوند . این رشته ها را معمولا در کاسه ای گود ریخته و روی آن سوپ رقیق و داغ می ریزند و به همراه سبزیجات ، توفوی سرخ شده و یا تمپورا سرو می کنند. در تابستان خوردن این رشته ها با سس مخصوص ، در کنار غذایی که به صورت سرد سرو می شود بسیار لذت بخش است.

sashimi_food_japan_shabavizparvaz_01

غذای ساشیمی (Sashimi)

suba_japan_shabavizparvaz_01

غذای سوبا (Soba)

sukiyaki_japan_shabavizparvaz_01

غذای سوکی یاکی (Sukiyaki)

Sushi_Japan_Buffet_Brampton_shabavizparvaz_01

غذای سوشی (Sushi)

tofu_japan_shabavizparvaz_01

غذای توفو (Tofu)

Sushi_Japan_Buffet_Brampton_shabavizparvaz_02

غذای سوشی (Sushi)

yakitori__japan_shabavizparvaz_01

غذای یاکیتوری (Yakitori)

Sushi_Japan_Buffet_Brampton_shabavizparvaz_03

غذای سوشی

Sushi_Japan_Buffet_Brampton_shabavizparvaz_04

غذای سوشی

مشاوره رایگان