در استانبول از کجا خرید کنیم؟

جاهای دیدنی 28 آذر ، 1402 5 دقیقه

همگی قبول داریم که استانبول، شهری زیبا با تاریخچه‌ای غنی است و سالانه توجه گردشگران بسیاری را به خود معطوف می‌کند؛ اما نمی‌توانیم مراکز خرید بزرگ و کوچک این شهر را نادیده بگیریم. بسیاری از ایرانیان برای خرید از برندهای معتبر دنیا به ترکیه و به‌ویژه شهر استانبول سفر می‌کنند، اما به دلیل تعدد پاساژها و بازارها، نمی‌توانند خرید دلخواهشان را انجام دهند. ازاین‌رو تصمیم گرفتیم تا در این مقاله به سوال رایج «در استانبول از کجا خرید کنیم؟» پاسخ دهیم و تعدادی از بهترین مراکز خرید استانبول این شهر را به شما معرفی کنیم. برای داشتن خریدی شیرین و آسان در استانبول، مطالعه مطلب پیش‌رو را به پیشنهاد می‌دهیم.

وادی استانبول؛ یکی از بهترین مراکز خرید استانبول در قسمت اروپایی

وادی استانبول (Vadistanbul Shopping Mall) یکی از بزرگ‌ترین و لوکس‌ترین مراکز خرید استانبول در قسمت اروپایی شهر است که در سال 2017 در نزدیکی جنگل بلگراد احداث شد. این مجموعه به سه بخش تجاری، مسکونی و پارک تقسیم می‌شود و منظره‌ای خارق‌العاده دارد. در پاساژ مشهور و پرطرفدار وادی استانبول می‌توانید از مشهورترین برندها خرید کنید. بهترین غذاهای بین‌المللی و سنتی را در رستوران‌های آن سفارش دهید و در سالن‌های سینمای این مجموعه به تماشای فیلم‌های روز دنیا بنشینید.

ساعت کار مرکز خرید وادی استانبول: 10:00 تا 22:00

آدرس مرکز خرید وادی استانبول: ساریر، محله ماسلاک، محله ایازآقا، خیابان کمربورگاز

تصویری از مرکز خرید وادی استانبول

 تصویری از مرکز خرید وادی استانبول

مرکز خرید جواهیر؛ از لوکس ترین مراکز خرید استانبول

مرکز خرید جواهیر (Cevahir Shopping Mall)، با معماری منحصربه‌فرد، یکی از لوکس‌ترین و مدرن‌ترین مراکز خرید در استانبول به شمار می‌رود. جواهیر در شش طبقه ساخته شده است و بیش از ۳۴۰ فروشگاه دارد. شما عزیزان می‌توانید انواع لباس، کیف، کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، ساعت، عینک، عطر و لوازم منزل را از برندهای مطرح دنیا که در جواهیر شعبه دارند، خریداری کنید. محدوده قیمتی در این مرکز خرید بسیار متنوع است؛ اما به‌طور میانگین، اغلب اجناس با قیمت بالا به فروش می‌رسند. یک شهربازی سرپوشیده و تعدادی کافه و رستوران سایر بخش‌های مرکز خرید جواهیر را تشکیل می‌دهند. برای رسیدن به این پاساژ می‌توانید از مترو و سایر وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید.

ساعت کار مرکز خرید جواهیر استانبول: ۱۰:۰۰ تا ۲۲:۰۰

آدرس مرکز خرید جواهیر استانبول: منطقه شیشلی، خیابان بیوک دره، شماره ۲۲

مرکز خرید جواهیر استانبول

تصویری از مرکز خرید جواهیر استانبول

مرکز خرید توریوم؛ یکی از مدرن‌ترین مراکز خرید در استانبول

در پاسخ به سوال «در استانبول از کجا خرید کنیم؟»، باید بگوییم که مرکز خرید توریوم (Torium AVM) یکی از مدرن‌ترین و بهترین مراکز خرید در شهر استانبول است. اغلب برندهای لوکس و مشهور دنیا در این پاساژ شعبه دارند و بهترین لباس‌ها، محصولات آرایشی، کیف‌ها، کفش‌ها،‌ لوازم خانگی و لوازم ورزشی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. یکی از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین بخش‌های مرکز خرید توریوم، پارک برفی آن است. اگر به اسکی روی برف علاقه دارید، بازدید از این پارک را از دست ندهید.

ساعت کار مرکز خرید توریوم استانبول: 10:00 تا 23:00

آدرس مرکز خرید توریوم استانبول: منطقه اسن پورت، محله تورگوت اوزال

مرکز خرید توریوم استانبول

تصویری از مرکز خرید توریوم استانبول

مراکز خرید خیابان استقلال؛ اجناس متنوع با قیمت‌های متغیر

آوازه خیابان استقلال در دنیا پیچیده است. این خیابان سه کیلومتری، از محبوب‌ترین و شلوغ‌ترین خیابان‌های استانبول به شمار می‌رود که مغازه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌های بسیاری را در خود جای داده است. همه روزه گردشگران بسیاری در خیابان استقلال و میدان تکسیم تردد می‌کنند. در این خیابان، برندهای مختلفی شعبه دارند و تنوع اجناس و قیمت‌ها بسیار بالا است. هرآنچه تصورش را بکنید، از پوشاک تا موادغذایی، در فروشگاه‌ها و مراکز خرید خیابان استقلال پیدا خواهید کرد.

ساعت کار مراکز خرید خیابان استقلال: از 10:00

آدرس مراکز خرید خیابان استقلال: میدان تکسیم، خیابان استقلال

خیابان استقلال استانبول

تصویری از خیابان استقلال استانبول

مرکز خرید آکسارای استانبول؛ خیابان عمده‌فروش‌ها

خیابان آکسارای (Aksaray) از مناطق تجاری و پررفت‌وآمد استانبول است و فروشگاه‌ها و مراکز خرید آن، اجناس خود را با قیمت مناسب‌تری در مقایسه با خیابان تکسیم به مشتریان عرضه می‌کنند. بسیاری از مغازه‌های این خیابان نیز عمده‌فروش هستند و اغلب صاحبان کسب‌وکار از آن‌ها خرید می‌کنند. بیش از 120 مغازه در این بازار وجود دارد که اغلب آن‌ها در زمینه پوشاک، کیف و کفش فعال هستند. با مراجعه به بازار آکسارای به‌راحتی می‌توانید اجناس اورجینال را با قیمت مناسب خریداری کنید.

ساعت کار مرکز خرید آکسارای استانبول: 08:00 تا 22:00

آدرس مرکز خرید آکسارای استانبول: منطقه فاتیح، محله آکسارای

مرکز خرید کانیون مال استانبول؛ مکانی مناسب برای خرید و تماشای تئاتر

مراکز خرید ارزان استانبول، کم نیستند که در این بخش به یکی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد. کانیون مال (Kanyon Shopping Mall)، قسمتی از یک برج 30 طبقه را تشکیل می‌دهد و 160 فروشگاه دارد. انواع لباس، کیف، کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، عطر، عینک و اکسسوری را می‌توانید با قیمت مناسب از این فروشگاه‌های خریداری کنید. پیشنهاد می‌دهیم پس از خرید، در سالن‌های تئاتر مجموعه کانیون مال به تماشای نمایش‌های جذاب بنشینید.

ساعت کار مرکز خرید کانیون مال استانبول: 10:00 تا 22:00

آدرس مرکز خرید کانیون مال استانبول: منطقه لونت، خیابان بویوک دره

مرکز خرید کانیون استانبول

تصویری از مرکز خرید کانیون مال استانبول

مرکز خرید اوت لت ویاپورت آسیا؛ یکی از بزرگترین اوت لت‌های ترکیه

اوت لت به مرکز خریدی گفته می‌شود که اجناس فصل‌های گذشته را با قیمت بسیار مناسب به مشتریان عرضه می‌کند. بسیاری از برندهای مطرح دنیا، تولیدات فصل‌های گذشته خود را در اختیار این فروشگاه‌ها قرار می‌دهند تا افرادی که علاقه‌مند به استفاده از محصولات اورجینال هستند، امکان خرید از این برندها را داشته باشند. اوت لت ویاپورت آسیا (Viaport Asia Outlet Shopping) با 250 فروشگاه، یکی از بزرگ‌ترین اوت لت‌های استانبول به شمار می‌رود. اگر به این مرکز خرید سر بزنید، بدون شک با کوله‌باری از خرید به هتل برمی‌گردید.

ساعت کار مرکز خرید اوت لت ویاپورت آسیا: 10:00 تا 22:00

آدرس مرکز خرید اوت لت ویاپورت آسیا: ینی شهیر، خیابان دده پاشا

تصویری از مرکز خرید اوت لت ویاپورت آسیا

تصویری از اوت لت ویاپورت آسیا

مرکز خرید پالادیوم؛ از معروف‌ترین مراکز خرید استانبول آسیایی

پالادیوم (Palladium Shopping Center)، یکی از معروف‌ترین مراکز خرید استانبول در بخش آسیایی است. این ساختمان پنج طبقه به شکل یک گوی شیشه‌ای سحرآمیز طراحی شده و حدود ۲۰۰ فروشگاه، ۲۰ رستوران، کافه، سالن سینما، سالن تئاتر و آرایشگاه را در خود جای داده است. اغلب برندهای مطرح دنیا همچون پیرگاردین، تامی هیلفیگر و زارا در پالادیوم استانبول شعبه دارند و اجناس خود را به مشتریان عرضه می‌کنند. این مرکز خرید با معماری جذاب و اجناس متنوع، از ابتدای تاسیس تا کنون، موفق به جلب توجه گردشگران و اهالی استانبول شده است. در سفر به استانبول حتما به پالادیوم نیز سر بزنید.

ساعت کار مرکز خرید پالادیوم استانبول: ۹:۰۰ تا بامداد

آدرس مرکز خرید پالادیوم استانبول: منطقه آتاشهیر، محله بارباروس، خیابان هالک

مرکز خرید پالادیوم استانبول

تصویری از مرکز خرید پالادیوم استانبول

مرکز خرید اوت لت آسیا پارک؛ اوت لت مشهور مناطق آسیایی

مرکز خرید اوت لت آسیا پارک (Asya Park Outlet Mall) در سال ۲۰۰۷ در یکی از مناطق آسیایی استانبول افتتاح شد و بسیار مورداستقبال قرار گرفت. این مرکز خرید با داشتن ۲۵۰ فروشگاه، سالن سینما، سالن بولینگ، شهربازی، رستوران و کافه، همواره شلوغ و پرازدحام است. آسیا پارک، محوطه سرسبز و بسیار جذابی نیز دارد و مکانی ایده‌آل برای خرید، تفریح و خوش‌گذرانی است. اگر به‌دنبال خریدی ارزان از برندهای مطرح هستید، در سفر به استانبول، حتما به اوت لت آسیا پارک مراجعه کنید.

ساعت کار مرکز خرید اوت لت آسیا پارک استانبول: ۱۰:۰۰ تا ۲۲:۰۰

آدرس مرکز خرید اوت لت آسیا پارک استانبول: منطقه عمرانیه، خیابان نصیب فاضل

مرکز خرید اوت لت کاله استانبول؛ محبوب بانوان و نوجوانان

مرکز خرید اوت لت کاله استانبول (Kale Outlet Center) در سال ۲۰۰۷ افتتاح و از همان سال به یکی از محبوب‌ترین مراکز خرید بانوان و نوجوان‌ها تبدیل شد. در ۱۲۰ فروشگاه این مرکز خرید، انواع لباس، کیف، کفش، اسبا‌ب‌بازی، لوازم ورزشی و لوازم منزل از بهترین مارک‌ها و با مرغوب‌ترین کیفیت در دسترس هستند. اوت لت کاله شامل بخش‌های دیگری همچون رستوران، سالن سینما و شهربازی است و مکان مناسبی برای کودکان نیز محسوب می‌شود. اجناس این اوت لت معمولا به‌روز و بسیار متنوع هستند و قیمت مناسبی دارند.

ساعت کار مرکز خرید اوت لت کاله استانبول: ۱۰:۰۰ تا ۲۲:۰۰

آدرس مرکز خرید اوت لت کاله استانبول: منطقه گون گورن

مرکز خرید اوت لت کاله استانبول

مرکز خرید اوت لت کاله استانبول

مرکز خرید مال آف استانبول؛ یکی از وسیع‌ترین مراکز خرید ترکیه

در فهرست بهترین مراکز خرید استانبول، نوبت به معرفی مال آف استانبول (Mall of Istanbul) رسیده است. این مرکز خرید، از بزرگ‌ترین مراکز خرید استانبول ترکیه به شمار می‌رود و تنوع اجناس و قیمت‌های آن، زبانزد است. شما می‌توانید انواع لباس، کیف، کفش، اسباب‌بازی، لوازم خانگی و لوازم دیجیتال را از فروشگاه‌های موجود در مال آف استانبول خریداری کنید. معتبرترین برندهای دنیا نیز در این پاساژ شعبه دارند. ازاین‌رو، اصلا نگران اصالت کالای خریداری‌شده نباشید. در مال آف استانبول علاوه بر خرید می‌توانید از شهربازی سرپوشیده، رستوران، کافه و سینمای موجود در مجموعه نیز استفاده کنید.

ساعت کار مرکز خرید مال آف استانبول: 10:00 تا 22:00

آدرس مرکز خرید مال آف استانبول: بلوار سلیمان دمیرل، خیابان ایکیتلی

مرکز خرید فروم استانبول؛ به‌صرفه‌ترین مرکز خرید استانبول

مرکز خرید فروم (Forum Istanbul)، از به‌صرفه‌ترین مراکز خرید استانبول محسوب می‌شود؛ البته شاید از نظر برخی افراد، قیمت اجناس این پاساژ بالا باشند؛ اما اگر فروم را با سایر پاساژهای لوکس استانبول مقایسه کنید، متوجه اختلاف قیمت‌ها خواهید شد. اگر اواخر اردیبهشت یا اوایل مرداد به سراغ این مرکز خرید بروید، با حراج‌های بسیار خوبی مواجه خواهید شد. انواع لباس، کیف، کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم منزل، عطر و اکسسوری از برندهای معتبر جهان، در فروشگاه‌های مرکز خرید فروم استانبول به فروش می‌رسند.

ساعت کار مرکز خرید فروم استانبول: 10:00 تا 22:00

آدرس مرکز خرید فروم استانبول: منطقه بایرام پاشا، محله کجاتپه، خیابان پاشا

مرکز خرید فروم استانبول

تصویری از مرکز خرید فروم استانبول

ایستینیه پارک؛ مرکز خرید محبوب سلبریتی‌های ترک

شاید برایتان سوال باشد که اغلب سلبریتی‌های ترک، مایحتاج خود را از کجا خریداری می‌کنند؟ مرکز خرید ایستینیه پارک (Istinye Park)، یکی از لاکچری‌ترین مراکز خرید ترکیه و پاساژ موردعلاقه هنرمندان محسوب می‌شود. این ساختمان دو طبقه، بیش از ۳۰۰ فروشگاه، ۱۲ سالن تفریحی، چندین رستوران و یک آکواریوم را در خود جای داده است. اغلب برندهای بین‌المللی همچون زارا، گوچی، هرمس و لوئی ویتان در ایستینیه پارک شعبه دارند و به‌روزترین تولیدات خود را به مشتریان عرضه می‌کنند. اگر به‌دنبال اجناس لوکس و گران‌قیمت هستید، حتما به این پاساژ مراجعه کنید.

ساعت کار مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول: ۱۰:۰۰ تا ۲۲:۰۰

آدرس مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول: منطقه ساریر، پینار، خیابان کاتار

تصویری از مرکز خرید ایستینیه پارک

تصویری از مرکز خرید ایستینیه پارک

مرکز خرید اوت لت فوکس سیتی؛ فروشگاه محصولات اورجینال با قیمت پایین

یکی دیگر از مراکز خرید ارزان استانبول، مرکز خرید اوت لت فوکس سیتی (Fox City Premium Outlet City) است. اغلب برندهای جهانی در این پاساژ شعبه دارند و محصولات فصل‌های گذشته خود را با قیمت پایین به مشتریان عرضه می‌کنند. هدف از راه‌اندازی این اوت لت‌ها، کمک به اقتصاد و اقشار کم‌درآمد جامعه است. رستوران، کافه، سالن بولینگ و سینما، از جمله امکانات مرکز خرید اوت لت فوکس سیتی هستند. پس از خرید می‌توانید در این مرکز به تفریح بپردازید و غذاهای خوشمزه نوش جان کنید. البته فوکس سیتی در حال حاضر، به صورت موقت، بسته است.

ساعت کار مرکز خرید اوت لت فوکس سیتی استانبول: ۱۰:۰۰ تا ۲۲:۰۰

آدرس مرکز خرید اوت لت فوکس سیتی استانبول: منطقه پینار تپه، محله بیوک چشمه

اوت لت فوکس سیتی

مرکز خرید اوت لت فوکس سیتی

مرکز خرید آکمرکز؛ مجموعه‌ای عظیم و مجهز در استانبول

مرکز خرید آکمرکز (Akmerkez)، بنایی هشت طبقه به وسعت ۱۸۰هزار متر مربع است و از بزرگ‌ترین و بهترین مراکز خرید استانبول به شمار می‌رود. آکمرکز، حدود ۲۵۰ فروشگاه دارد و انواع و اقسام اجناس را با بهترین کیفیت به مشتریان عرضه می‌کند. هرآنچه تصورش را کنید، از لباس تا کتاب و لوازم منزل را در این مجموعه عظیم و مجهز پیدا خواهید کرد. اغلب برندهای مطرح بین‌المللی از جمله آدیداس، نایکی، زارا، فیلیپس و سامسونگ در آکمرکز شعبه دارند. تنوع اجناس و قیمت در این مرکز خرید، فوق‌العاده است و همه اقشار جامعه را راضی نگه می‌دارد. چندین کافه و رستوران نیز از بخش‌های دیگر آکمرکز هستند.

ساعت کار مرکز خرید آکمرکز: ۱۰:۰۰ تا ۲۲:۰۰

آدرس مرکز خرید آکمرکز: منطقه بشیکتاش، خیابان نسپتیه

مرکز خرید آکمرکز

تصویری از مرکز خرید آکمرکز

مرکز خرید اولیویوم؛ یکی از مراکز خرید ارزان استانبول

اولیویوم (Olivium Outlet Center) یکی از مراکز خرید ارزان استانبول است. اجناسی که از تولیدات فصل‌های گذشته هستند، در این مرکز با قیمت فوق‌العاده به فروش می‌رسند. برخی از برندهای معتبر نیز در اوت لت اولیویوم شعبه دارند؛ اما اگر قصد خرید اجناس لوکس را دارید، به سایر پاساژهای استانبول مراجعه کنید. امکانات مرکز خرید اولیویوم شامل رستوران، فود کورت، سالن سینما، سالن بولینگ و وسایل بازی کودکان می‌شود. اگر در روزهای سه‌شنبه به این مرکز خرید مراجعه کنید، اجناس موردنظرتان را با تخفیف بیشتری خریداری خواهید کرد.

ساعت کار مرکز خرید اولیویوم: 10:00 تا 22:00

آدرس مرکز خرید اولیویوم: منطقه زیتین بورنو، خیابان معمر آکسوی

تصویری از مرکز خرید اولیویوم

تصویری از مرکز خرید اولیویوم

مرکز خرید سیتیز نیشان تاشی؛ از لوکس ترین مراکز خرید استانبول

نیشان تاشی یکی از مناطق اروپایی و لوکس استانبول است؛ ازاین‌رو اغلب مراکز خرید موجود در این منطقه، مدرن و لاکچری هستند. مرکز خرید سیتیز نیشان تاشی (City's Nisantasi) یکی از همین پاساژهای پرزرق و برق و اعیانی است. محصولات هر برندی را که مدنظر داشته باشید، در این مرکز خرید پیدا خواهید کرد. محدوده قیمت اجناس در سیتیز نیشان تاسی بسیار بالا است؛ اما تنوع و کیفیت این مرکز را در کمتر جایی پیدا می‌کنید. چندین رستوران و کافه نیز برای رفع خستگی، تشنگی و گرسنگی بازدیدکنندگان در این پاساژ تعبیه شده‌اند.

ساعت کار مرکز خرید سیتیز نیشان تاشی استانبول: 10:00 تا 22:00

آدرس مرکز خرید سیتیز نیشان تاشی استانبول: میدان تکسیم، عثمان بی، نیشان تاشی

مرکز خرید سیتیز نیشان تاشی

تصویری از مرکز خرید سیتیز نیشان تاشی

مرکز خرید اوت لت سیتی سنتر؛ جدیدترین اوت لت شهر

در این بخش، یکی از بزرگ‌ترین و جدیدترین اوت لت‌های استانبول را به شما معرفی می‌کنیم. مرکز خرید اوت لت سیتی سنتر (City Center AVM) در سال ۲۰۱۷ در غرب استانبول افتتاح شد. شما می‌توانید انواع لباس، کیف، کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم ورزشی و لوازم منزل را با کیفیت بالا و قیمت بسیار مناسب از این مجموعه خریداری کنید. اوت لت سیتی سنتر شامل امکاناتی همچون تراس روباز، پیست اسکیت روی یخ، زمین بازی، رستوران، کافه و سالن سینما است. در بازدید از این مرکز خرید، حتما به رستوران اوستا دونرچی بروید و غذاهای سنتی ترکیه را امتحان کنید.

ساعت کار مرکز خرید اوت لت سیتی سنتر استانبول: ۱۰:۰۰ تا ۲۲:۰۰

آدرس مرکز خرید اوت لت سیتی سنتر استانبول: منطقه اسن پورت، محله ظفر

مرکز خرید اوت لت سیتی سنتر

تصویری از مرکز خرید اوت لت سیتی سنتر

مرکز خرید زورلوسنتر؛ از مشهورترین مراکز خرید استانبول در بخش اروپایی

زورلوسنتر (Zorlu Center) از مشهورترین و پربازدیدترین مراکز خرید استانبول در بخش اروپایی است. این مرکز خرید، بیش از 200 فروشگاه را در خود جای داده و میزبان برندهای معتبر جهانی است. از لباس، کیف، کفش تا لوازم خانگی را می‌توانید در زورلوسنتر پیدا کنید. محدوده قیمت در مرکز خرید زورلو بسیار گسترده است؛ اما اغلب جناس، قیمتی بالاتر از حد متوسط دارند. این مجموعه، معماری بسیار زیبایی دارد و شامل چندین رستوران، کافه، سینما و شهربازی است؛ همچنین بزرگ‌ترین نمایشگاه هنری استانبول در زورلوسنتر برپا است.

ساعت کار مرکز خرید زورلوسنتر استانبول: 10:00 تا 22:00

آدرس مرکز خرید زورلوسنتر استانبول: منطقه بشیکتاش، محله لوازیم، خیابان کورو

مرکز خرید زورلوسنتر

تصویری از مرکز خرید زورلوسنتر 

مرکز خرید اوت لت اپتیموم استانبول؛ فروشگاهی ارزان در منطقه‌ای اعیان‌نشین

جالب است بدانید که اوت لت‌های استانبول تمام‌شدنی نیستند و به شما این امکان را می‌دهند که اجناس اورجینال را با قیمت مناسب خریداری کنید. مرکز خرید اوت لت اپتیموم استانبول (Optimum Outlet) در یکی از مناطق اعیان‌نشین شهر قرار گرفته است؛ اما از مراکز خرید استانبول با قیمت مناسب به شمار می‌رود. انواع لباس، کیف، کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، عینک، عطر و اکسسوری از برندهای مطرح دنیا در فروشگاه‌های اوت لت اپتیموم موجود هستند. حتی اگر قصد خرید ندارید، سری به رستوران‌های باکیفیت این مجموعه بزنید و غذاهای خوشمزه نوش جان کنید.

ساعت کار مرکز خرید اوت لت اپتیموم استانبول: 10:00 تا 22:00

آدرس مرکز خرید اوت لت اپتیموم استانبول: منطقه آتاشهیر، خیابان دموکراسی، ینی صحرا

مرکز خرید اوت لت اپتیموم استانبول

تصویری از مرکز خرید اوت لت اپتیموم

مرکز خرید اوت لت ایرپورت استانبول؛ فروشگاهی در نزدیکی فرودگاه آتاتورک

مرکز خرید اوت لت ایرپورت استانبول (Airport Outlet Center) در نزدیکی فرودگاه آتاتورک و با فاصله چند کیلومتری از مرکز شهر قرار گرفته است. ایرپورت که از بهترین اوت لت‌های ترکیه به شمار می‌رود، علاوه بر 96 فروشگاه، امکاناتی همچون چند سالن سینما، پیست پاتیناژ، سالن بولینگ، رستوران و مرکز سرگرمی کودکان دارد. با خرید از این اوت لت، در هزینه‌های خود صرفه‌جویی خواهید کرد.

ساعت کار مرکز خرید اوت لت ایرپورت استانبول: 10:00 تا 22:00

آدرس مرکز خرید اوت لت ایرپورت استانبول: منطقه باکرکوی، کاراکوی

تصویری از مرکز خرید اوت لت ایرپورت

تصویری از مرکز خرید اوت لت ایرپورت

مرکز خرید اوت لت دیپوسایت؛ میزبان برندهای برتر دنیا

مرکز خرید اوت لت دیپوسایت (Deposite Outlet Mall) از اولت لت‌های مشهور استانبول است. شما می‌توانید برای خرید انواع کیف، کفش، لباس، لوازم آرایشی و بهداشتی،‌ لوازم منزل و لوازم الکترونیکی از برندهای مطرح دنیا همچون مانگو، بوینر، کوتون و سامسونگ، به دیپوسایت مراجعه کنید. اجناس موجود در فروشگاه‌های دیپوسایت قیمت بسیار مناسبی دارند و بسیار مقرون‌به‌صرفه هستند. پیشنهاد می‌دهیم پس از خرید از این مرکز، خود را به یک فنجان قهوه یا یک پرس غذای سنتی در کافه‌ها و رستوران‌های دپوسایت مهمان کنید.

ساعت کار مرکز خرید اوت لت دیپوسایت استانبول: 10:00 تا 22:00

آدرس مرکز خرید اوت لت دیپوسایت استانبول: محله ایکیتالی، بلوار آتاتورک

مرکز خرید اوت لت دیپوسایت

تصویری از مرکز خرید اوت لت دیپوسایت

مرکز خرید اوت لت استار سیتی؛ پاساژی ارزان در بخش اروپایی استانبول

اوت لت استار سیتی (StarCity Outlet) از معدود مراکز خرید استانبول در قسمت اروپایی است که اجناس خود را با قیمت مناسب به مشتریان عرضه می‌کند؛ زیرا اغلب مراکز خرید بخش اروپایی استانبول بسیار لوکس و گران‌قیمت هستند. این مرکز خرید که به‌تازگی تاسیس شده است، دسترسی خوبی به وسایل حمل‌ونقل عمومی و فاصله کمی تا فرودگاه آتاتورک دارد. انواع پوشاک، لوازم ورزشی، لوازم آشپزخانه، لوازم آرایشی و بهداشتی، عطر، عینک و لوازم دکوراتیو را می‌توانید با قیمت مناسب از اوت لت استار سیتی خریداری کنید. امکاناتی همچون سالن سینما، سالن بولینگ، رستوران و کافه نیز داخل این مجموعه وجود دارند.

ساعت کار مرکز خرید اوت لت استار سیتی: 10:00 تا 22:00

آدرس مرکز خرید اوت لت استار سیتی: منطقه ینی بوسنا، خیابان دئیرمن باغچه

مرکز خرید اوت لت استار سیتی

تصویری از مرکز خرید اوت لت استار سیتی

مرکز خرید پرمیوم اوت لت استانبول؛ مکان محبوب گردشگران

مرکز خرید پرمیوم اوت لت (Premium Outlets)، یکی دیگر از اوت لت‌های استانبول است که اجناس خود را با قیمت مناسب به مشتریان عرضه می‌کند. کلیه برندهای مشهور ترکیه از جمله کوتون، ال سی وایکیکی، دفاکتو و سایر برندهای بین‌المللی در این مرکز خرید شعبه دارند. تنوع اجناس در اوت لت پرمیوم بالا است و اغلب گردشگران در سفر به ترکیه حتما به این مرکز مراجعه می‌کنند. البته در نظر داشته باشید که همه فروشگاه‌های موجود در یک اوت لت، اجناس را با قیمت پایین عرضه نمی‌کنند و برخی از آن‌ها، قیمت‌های بالایی دارند؛ مرکز خرید پرمیوم اوت لت استانبول نیز از این قاعده مستثنی نیست.

ساعت کار مرکز خرید پرمیوم اوت لت استانبول: 10:00 تا 22:00

آدرس مرکز خرید پرمیوم اوت لت استانبول: فاتیح، محله اسکندرپاشا

مرکز خرید بی اوغلو ایش؛ از مراکز خرید استانبول نزدیک میدان تقسیم

اگر به‌دنبال مراکز خرید ارزان استانبول تکسیم هستید، در سفر به استانبول، حتما به مرکز خرید بی اوغلو ایش (Beyoğlu İş Merkezi) سر بزنید. این پاساژ به دلیل نزدیکی به میدان تکسیم و خیابان استقلال و همچنین اجناس ارزان‌قیمت، در بین مسافران و اهالی استانبول به شهرت رسیده و بسیار محبوب است. انواع پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، کیف، کفش، عطر و اکسسوری را از برندهای مشهور و گمنام در این مرکز خرید پیدا خواهید کرد. پس از خرید، حتما به کافه‌ها و رستوران‌های بی اوغلو ایش نیز سر بزنید.

ساعت کار مرکز خرید بی اوغلو ایش استانبول: 10:00 تا 23:00

آدرس مرکز خرید بی اوغلو ایش استانبول: منطقه بی اوغلو، خیابان استقلال

مرکز خرید بی اوغلو ایش

تصویری از مرکز خرید بی اوغلو ایش

مرکز خرید ترکوز پاساژ؛ یکی از مهم‌ترین مراکز فروش عمده در استانبول

ترکوز پاساژ (Terkos Pasajı) نیز یکی دیگر از مراکز خرید استانبول نزدیک میدان تقسیم است و از مهم‌ترین مراکز فروش عمده در استانبول محسوب می‌شود. اغلب اجناس این پاساژ شامل لباس‌های راحتی مانند پیراهن و شلوار هستند و قیمت مناسبی دارند. اگر به‌دنبال برندهای لوکس هستید، مراجعه به ترکوز را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم.

ساعت کار مرکز خرید ترکوز پاساژ استانبول: 09:00 تا 17:00

آدرس مرکز خرید ترکوز پاساژ استانبول: میدان تقسیم، خیابان استقلال، کوچه کیسا باییر

پاساژ چیچک؛ از قدیمی‌ترین مراکز خرید خیابان استقلال

در انتهای فهرست معرفی مراکز خرید استانبول، نوبت به یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید در خیابان استقلال رسیده است. مرکز خرید چیچک (Çiçek Pasajı) در سال 1870 ساخته و در سال 1988 بازسازی شد. این پاساژ در گذشته محل کار گل‌فروش‌های روسی بوده و دلیل نام‌گذاری آن نیز همین موضوع است. در پاساژ چیچک می‌توانید انواع لباس، کیف وکفش را با قیمت مناسب خریداری کنید. بخش‌هایی از مرکز خرید نیز به کافه و رستوران تبدیل شده و جذابیت مجموعه را دوچندان کرده‌اند.

ساعت کار پاساژ چیچک: 24ساعته

آدرس پاساژ چیچک استانبول: خیابان استقلال، محله حسین آقا

تصویری از مرکز خرید چیچک

تصویری از پاساژ چیچک

بازارهای استانبول؛ بهترین مکان برای خرید سوغاتی

بازارهای استانبول، بهترین مکان برای خرید سوغاتی، صنایع دستی و اجناس ارزان‌قیمت هستند. این بازارها حال‌وهوای سنتی دارند و شما را با فرهنگ مردم محلی آشنا می‌کنند. از جمله بهترین بازارهای شهر استانبول می‌توان به بازار بزرگ استانبول، بازار سنتی لونت، بازار آراستا، شنبه‌بازار باکرکوی، چهارشنبه‌بازار فاتیح و چهارشنبه‌بازار یشیل کوی اشاره کرد. البته باید بدانید که در این بازارها از محصولات برند خبری نیست. حتی اگر قصد خرید ندارید، حتما به تعدادی از بازارهای سنتی استانبول سر بزنید.

بهترین مراکز خرید استانبول را شما انتخاب کنید

یکی از دشوارترین کارها در سفر به استانبول، خرید از پاساژهای این شهر است. به همین دلیل در مقاله «در استانبول از کجا خرید کنیم؟» به معرفی تعدادی از بهترین و مشهورترین مراکز خرید استانبول پرداختیم. امیدواریم پس از مطالعه متن بالا دیگر مشکلی با خرید در استانبول نداشته باشید.

استانبول نه تنها به یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگری ایرانیان تبدیل شده است، بلکه افراد بسیاری برای خرید سالانه به این شهر سفر می‌کنند. با تهیه تور استانبول از آژانس شباویز، یکی از خاطره‌انگیزترین سفرهایتان به استانبول را تجربه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تورها، وارد صفحه اصلی سایت شوید یا با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

سوالات متداول

۱- مراکز خرید معروف در استانبول کدامند؟

استانبول یکی از شهرهای بزرگ و پرجاذبه جهان است و مراکز خرید معروف زیادی دارد. برخی از مراکز خرید معروف در استانبول بازار بزرگ، استارسیتی اوت لت و ترکوز پاساژ هستند.

۲- چه زمانی بهترین زمان برای خرید در استانبول است؟

معمولا فصل بهار و پاییز زمان‌های مطلوب برای خرید در نظر گرفته می‌شوند. در این دوره‌ها، هوا معمولا ملایم‌تر و تعداد گردشگران بیشتر است،که می‌تواند منجر به تجربه خرید بهتری شود. همچنین، در دوره تخفیف‌های بزرگ مانند فصل تخفیف‌ و روزهای تخفیف مانند بلک فرایدی نیز ممکن است مزیت‌های خاصی برای خرید وجود داشته باشد.

مشاوره رایگان