فرودگاه‌های پاریس

معرفی فرودگاه ها 23 خرداد ، 1397 5 دقیقه

فرودگاه‌های پاریس

دو فرودگاه بین المللی شاردوگل (Paris - Charles de Gaulle) ، و اورلی (Orly) حمل و نقل هوایی شهر را بر عهده دارند. فرودگاه شاردوگل پاریس، معروف به فرودگاه رویسی (Roissy)، بزرگترین فرودگاه فرانسه است.

این فرودگاه در 25 کیلومتری شمال شرقی شهر قرار دارد و قطب اصلی هوایی فرانسه به شمار می رود. در سال 2015، فرودگاه شاردوگل با جابه جایی 65،766،986 مسافر ، نهمین فرودگاه پرتردد جهان به دومین فرودگاه پرتردد اروپا شد. این فرودگاه سه ترمینال دارد. ترمینال شماره یک ، قدیمی ترین ترمینال است. ترمینال شماره دو ، در ابندا منحصرا برای ایر فرانسه (Air France) ، یکی از بزرگترین شرکت های هواپیمایی جهان ، ساخته شد و در حال حاضر میزبان خطوط هوایی دیگر نیز هست. ترمینال شماره سه ، فقط یک سالن دارد و در یک کیلومتری ترمینال شماره یک واقع است. این فرودگاه مجتمعی به نام رویسی پل (Roissypole) دارد که شامل ساختمان های اداری، مراکز خرید و هتل است. دفتر مرکزی شرکت هواپیمایی ایرفرانس، هتل هیلتون (Hilton Hotel) و مجتمع اداری کانتیننتال اسکور (Continental Square) در رویسی پل واقع اند.

paris_charles_de_gaulle_airport_shabavizparvaz_02

paris_charles_de_gaulle_airport_shabavizparvaz_01

paris_charles_de_gaulle_airport_shabavizparvaz_03

فرودگاه اورلی (Paris - Orly  Airport) ، در اورلی ، سیزده کیلومتری جنوب پاریس قرار دارد. این فرودگاه نیز پروازهایی به اقصی نقاط جهان دارد. قبل از ساخت فرودگاه شاردوگل ، اورلی فرودگاه اصلی پاریس بود. با وجود انتقال پروازهای بین المللی به فرودگاه شاردوگل ، سال 2015، اورلی از نظر جابه جایی مسافر ، سیزدهمین فرودگاه پرتردد فرانسه شد. دفتر مرکزی شرکت هواپیمایی فرانسوی ای اام (AOM French  Airlines)، در این فرودگاه قرار دارد .

paris_orly_airport_shabavizparvaz_01

paris_orly_airport_shabavizparvaz_03

paris_orly_airport_shabavizparvaz_02

فرودگاه بورگت (Le Bourget Airport) ، در یازده کیلومتری شمال شرقی پاریس واقع است. در حال حاضر از این فرودگاه تنها برای هواپیماهای تجاری و همچنین نمایش های هوایی استفاده می شود. هواپیماهای تجاری یا هواپیماهای شخصی، هواپیماهای کوچکی با ظرفیت حداکثر نوزده نفر هستند. این فرودگاه مهمترین فرودگاه تجاری در اروپاست. تا قبل از ساخت فرودگاه اورلی در سال 1932 ، این فرودگاه تنها فرودگاه پاریس بود. در 25 جون 1940 ، آدولف هیتلر (Adolf Hitler)  اولین و تنها سفر خود را به پاریس به همراه آلبرت اشپیر (Albert Speer)  و همراهان ، از این فرودگاه آغاز کرد.

paris_le_bourget_airport_shabavizparvaz_01

پاریس چهارمین بندر مهم فرانسه ، بعد از مارسی (Marseille) و هاور (Le Havre) و دونکریک (Dunkerque) و مهمترین بندر رودخانه ای کشور است. کشتی ها و قایق ها ، پاریس را از طریق رود سن به دریا ارتباط می دهند.

همچنین در جون سال 2008 ، تاکسی دریایی در رودخانه سن و مارن راه اندازی شد. سیستم حمل و نقل گسترده آن ، این شهر را به نواحی مختلف در دوردست متصل می کند. در پاریس قایق ها و کشتی های متعدد و متنوع برای حمل و نقل مسافران و گردشگران و همچنین برای تفریح و مراسم مختلف وجود دارد.

مشاوره رایگان