خطرناک ترین ریل های قطار دنیا

مطالب خواندنی 28 مرداد ، 1397 5 دقیقه
خطرناک ترین ریل های قطار در دنیا را می شناسید؟ افراد بسیاری هستند که از سفر هوایی و پرواز هراس دارند. اما به نظر شما آیا کسی هست که از سفر با قطار بترسد؟ احتمال آن ناچیز است… اما اگر مسیری که قطار از آن عبور می کند ترسناک و دلهره آور باشد، موضوع فرق می کند. در این مطلب قصد داریم شما را با مرتفع ترین و خطرناک ترین ریل های قطار دنیا آشنا کنیم. اگر یک بار با قطار از میان این مسیرها عبور کنید، نظرتان راجع به سفر هوایی و پرواز با هواپیما عوض می شود.

۱. دماغه شیطان مسیر کیتو به گوایاگیل


دماغه شیطان (Devil’s Nose) مسیر قطاری است که از کیتو (Quito) به گوایاگیل (Guarayquil) اکوادور می رسد. در طول ساخت این مسیر ریلی 2000 کارگر کشته شده اند. این مسیر بسیار وحشتناک است و از میان دره ها، جنگل و رودخانه عبور می کند. اما جایی که این مسیر را به معنای واقعی کلمه خطرناک می سازد، دماغه شیطان است.

DANGEROUS_TRAIN_SHABAVIZPARVAZ

این مسیر با ارتفاع ۱۰۰۰ پا و به طول ۷.۵ مایل کشیده شده است و در نگاه اول زیاد طولانی به نظر نمی رسد. اما اگر بخواهید از این راه عبور کنید، آن وقت متوجه می شوید که هر ثانیه به اندازه یک سال می گذرد. قطار از دماغه پر پیچ و خم شیطان گذر می کند و سپس مسیرش را رو به پایین ادامه می دهد.

DANGEROUS_TRAIN_SHABAVIZPARVAZ__10_

۲. پل پامبان (Pamban Bridge)

پل پامبان بخشی از مسیری است که شهر رامشوارام (Rameswaram) را به چنای (Chennai) هند متصل می کند. این ریل راه آهن در سال ۱۹۱۴ ساخته شد و برای مدت مدیدی طولانی ترین پل دریایی در هند به شمار می رفت. این پل مسافتی به طول ۱.۵ مایل را پوشش می دهد و در یکی از خطرناک ترین مناطق دنیا ساخته شده و از میان بادی ترین مسیرها گذر می کند. این ناحیه اغلب گرفتار طوفان های شدید و گردباد می شود.

DANGEROUS_TRAIN_SHABAVIZPARVAZ__2_

در سال ۱۹۶۴ یک طوفان شدید در این جزیره رخ داد و یک قطار مسافربری که در حال عبور از روی پل بود را واژگون ساخت. نزدیک به ۲۰۰ نفر از مسافران قطار در این حادثه جان باختند. گذشته از پل، ریل های ویران شده و آثار خرابی های این حادثه هنوز وجود دارند و مدام یادآوری می کند که طبیعت بی رحم چه بالاهایی می تواند بر سر انسان بیاورد.

DANGEROUS_TRAIN_SHABAVIZPARVAZ__9_

۳. قطاری که از روی آتش فشان عبور می کند.

خط ریلی مینامی آسو (Minamiaso) کوماموتو یک از خطرناک ترین ریل های قطار در دنیا است. خطرناک بودن این ریل به خاطر پل مرتفع آن نیست. قطار از روی این پل با سرعت کمی عبور می کند اما چیزی که باعث می شود مسیر ریلی مینامی آسو وحشت انگیز تلقی شود، آتش فشانی است که قطار از روی آن می گذرد. کوه آسو، بزرگترین آتش فشان فعال ژاپن می باشد.

DANGEROUS_TRAIN_SHABAVIZPARVAZ__3_

در سال ۲۰۱۶، مسیر راه آهن به خاطر زمین لرزه هایی که در این محدوده رخ داد، بسته شد و بخش هایی از آن ویران گشت. این مسیر قرار است تا ۵ سال آینده باز شود.

DANGEROUS_TRAIN_SHABAVIZPARVAZ__8_

۴. مسیر ریلی کامبرز (Cumbres) و تولتک (Toltec)


این آهن یکی از خطرناک ترین ریل های آهن است که بین چاما (Chama)، نیومکزیکو (New Mexico) و آنتونیتو (Antonito) قرار گرفته است. طبیعتی که اطراف این ریل را فرا گرفته، بسیار خطرناک است. همچنین، پل سست و ضعیفی که قطار از روی آن عبور می کند، یکی دیگر از دلایل وحشتناک بودن آن به شمار می رود.

DANGEROUS_TRAIN_SHABAVIZPARVAZ__5_

این مسیر بخاطر آسیبی که به جنگل های ایالات متحده آمریکا وارد می کند، بسته شده است. زیرا بُخار قطار باعث آتش سوزی جنگل ها می شود.

DANGEROUS_TRAIN_SHABAVIZPARVAZ__6_

۵. راه آهن چینگهای-تبت (Qinghai-Tibet)


راه آهن چینگهای-تبت یکی از مرتفع ترین ریل های قطار در دنیا است. شهر شینینگ (Xining) در چینگهای از طریق این مسیر به لهاسا (Lhasa) در قلب تبت وصل می شود. در بالاترین نقطه گذرگاه، قطار از روی ریلی در ارتفاع 16640 پا بالاتر از سطح دریا عبور می کند. یعنی مرتع ترین نقطه ای که در کره زمین برای حرکت کردن قطار ساخته شده است. اگر بخواهید مسافر این قطار باشید علاوه بر خطرناک بودن مسیر باید با مشکل عدم وجود اکسیژن کافی هم دست و پنجه نرم کنید.

DANGEROUS_TRAIN_SHABAVIZPARVAZ__11_

هرچه قطار بالاتر می رود، مسافران مجبور هستند از ماسک های اکسیژن فردی استفاده کنند. ماسک اکسیژن در هر یک از خوابگاه های قطار تعبیه شده اند تا در صورت لزوم مسافران بتوانند از آن استفاده کنند. البته یک پزشک هم در قطار حضور دارد.

DANGEROUS_TRAIN_SHABAVIZPARVAZ__4_
مشاوره رایگان