فرودگاه هنگ‌کنگ

معرفی فرودگاه ها 30 مرداد ، 1397 5 دقیقه

فرودگاه بین المللی هنگ‌کنگ (Hong Kong International Airport)

در جزیره چک لپ کوک (Chek Lap Kok) قرار دارد و در سال 1998 ، جایگزین فرودگاه قبلی به نام کای تاک (Kai Tak Airport) گردید . باند پرواز این فرودگاه بر روی دریا کشیده شده و هزینه ساخت آن به عنوان پر هزینه ترین فرودگاه ساخته شده در جهان در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسیده است. از این فرودگاه هم چنین به عنوان یکی از ده دستاورد برتر معماری قرن بیستم یاد می شود.

hong_kong_international_airport_shabavizparvaz_03

این فرودگاه از امکانات پیشرفته ای برخوردار است ، از جمله سیستم حمل و نقل خط هوایی به بیش از 150  کشور دنیا به طور شبانه روزی در آن در رفت و آمد هستند. همان طور که قبلا ذکر شد این فرودگاه با تردد بیش از  پنجاه میلیون مسافر دهمین فرودگاه پر رفت و آمد در دنیا و سومین در آسیااست. هم چنین در سال 2010 نیز با جابه جایی 4،164،394 تن بار مقام اول فرودگاه های دنیا را به دست آورد.

hong_kong_international_airport_shabavizparvaz_05

در سال 2012 ، فرودگاه بین المللی هنگ‌کنگ توانست مانند سال های گذشته در عمر کوتاه خود ، افتخارات مختلفی کسب کند، از جمله :

دولتی بهترین فرودگاه چین ، جایزه پلاتین در میان بهترین شرکتهای دولتی (Platinium Award for Best Corporate Governance Disclosure Awards) ، مقام بهترین فرودگاه دنیا در جایزه مسافرتی تی تی جی (TTG Travel Awards)، بهترین فرودگاه در آسیا - اقیانوسیه ، مقام سوم بهترین فرودگاه های دنیا در نظرسنجی اسکای ترکس (SKYTRAX World Airport Awards)، جایزه بهترین فرودگاه باری (Air Cargo Award of Excellence).

هلی کوپتر نیز یکی از وسائل متداول حمل و نقل در هنگ‌کنگ است ؛ به طور مثال بین هنگ‌کنگ و ماکائو خط هلی کوپتر با بیش از 16 پرواز روزانه برقرار است.

hong_kong_international_airport_shabavizparvaz_01

یکی دیگر از وسایل رایج حمل و نقل در هنگ‌کنگ انواع قایق ها هستند. با استفاده از قایق می توان به قسمت های مختلف این سرزمین و ماکائو (Macao) سفر کرد. برای ایجاد ارتباط راحت تر و سریع تر میان هنگ‌کنگ و ماکائو ، ساخت پل هنگ‌کنگ - ژوهای - ماکائو (Hong Kong - Zhuhai - Maccau Bridge)  در سال 2009 آغاز شد.

این پل با طول پنجاه کیلومتر ، میان این سه منطقه کشیده خواهد شد و حمل ونقل مسافران را از هنگ‌کنگ و ماکائو و چین آسان تر خواهد کرد. ژوهای شهری در استان گوانگ دانگ چین است.

hong_kong_international_airport_shabavizparvaz_02

hong_kong_international_airport_shabavizparvaz_06

hong_kong_international_airport_shabavizparvaz_04

مشاوره رایگان