فرودگاه‌های مسکو

معرفی فرودگاه ها 30 مرداد ، 1397 5 دقیقه

فرودگاه‌های مسکو

در مسکو پنج فرودگاه اصلی تجاری وجود دارد :

فرودگاه بین المللی دمددوف (Domodedovo)

این فرودگاه در 42 کیلومتری جنوب شرقی از مرکز مسکو قرار دارد و بزرگترین فرودگاه روسیه از لحاظ تعداد مسافر و ترافیک باری است.

درسال 2010 ، در حدود 22،254،529 نفر از این فرودگاه برای مسافرت استفاده نمودند. فرودگاه بین المللی دمددوف ، مسافربری بسیار برجسته بوده ، و دارای انواع پروازهای داخلی و همچنین پروازهایی به مقصد کشورهای مشترک المنافع می باشد. این فرودگاه از لحاظ تراکم عبور و مرور قابل رقابت با فرودگاه  شری متیوو می باشد؛

فرودگاه بین المللی شری متیوو (Sheremetyevo)

در 29 کیلومتری شمال غربی مرکز شهر قرار دارد ، این فرودگاه در سال 2010 ، در حدود 19،329،000 نفر مسافر را جابه جا کرده است. فرودگاه بین المللی شری متیوو ، با ارائه 60 درصد از کل پروازهای  بین المللی ، برای استفاده مسافران خارجی بوده و دومین فرودگاه بزرگ روسیه بعد از دمددوف است.


فرودگاه بین المللی ونو کوف (Vnukovo)

این فرودگاه بین المللی در 28 کیلومتری جنوب غربی از مرکز شهر مسکو قرار دارد. این فرودگاه که قدیمی ترین فرودگاه مسکو است ، در سال 2010 ، تقریبا نه و نیم میلیون مسافر را جابه جا نموده است.


فرودگاه بابیکوو (Bykovo Airport)

این فرودگاه در 35 کیلومتری جنوب شرقی مسکو و در امتداد بزرگراه و راه آهن ریازان (Ryazan) در نزدیکی شهر زوکوفسکی (Zhukovsky) قرار دارد.


فرودگاه بین المللی اوستاویو (Ostafyevo)

این فرودگاه در سال 2000 به دلیل موارد نظامی تاسیس شد.


در سه فرودگاه آخری ، عمدتا ً پروازهای داخلی روسیه و رفت و برگشت به ایالات شوروی سابق انجام می پذیرد. فرودگاه های مسکو در فواصل مختلفی از مرکز شهر و در کمربندی حمل و نقل شهرمسکو به نام مکاد (MKAD) قرار گرفته اند:

دورترین آنها بیکوو در 35 کیلومتری ، دمددوف در 42 کیلومتری ، ونوکوف در 11 کیلومتری،  شری متیوو در 10 کیلومتری  و نزدیک ترین آن اوستاویو در 8 کیلومتری از کمربندی مکاد واقع شده است.

چندین فرودگاه کوچک دیگر نیز در نزدیکی مسکو قرار دارد ، همچون : میاچکوو (Myachkovo) که مخصوص هواپیماها و هلیکوپترهای خصوصی و دربست است.

مشاوره رایگان