چرا بلیت هواپیما گران شد ؟؟؟

راهنمای سفر 11 شهریور ، 1397 5 دقیقه

افزایش قیمت بلیط هواپیما !

پرداخت ارز مسافرتی با قیمت ۴۴۰۰ تومان متوقف شد، خبری که این روزها مسافران سفرهای خارجی و آژانس های مسافرتی آن را به دقت پیگیری میکنند. بانک مرکزی در بامداد روز چهارشنبه ۱۷ مرداد اعلام کرد افزایش قیمت بلیط هواپیما ۱۰۲ درصد بوده است و با نرخ دلار ۸۸۰۰ تومان محاسبه می شود. همچنبن این منبع اعلام کرد که تا روز چهارشنبه قیمت بلیط های خارجی بر اساس قیمت دلار ۴۲۰۰ تومان بوده است و همچنین قرار است نرخ بلیط ها توسط هواپیمایی ایران ایر در بامداد روز چهارشنبه هر هفته اعلام شود و شرکت های هواپیمایی موظف اند به مدت یک هفته بر اساس آن نرخ، بلیط بفروشند.

چرا بلیط هواپیما گران شد ؟! 


ارز مسافرتی با نرخ دلار ۸۸۰۰ تومن
بانک مرکزی بسته جدید ارزی که در آن امکان خرید ارز از صرافی ها برای ۲۳ نوع مصارف خدماتی وجود داشت را اعلام کرد. بر اساس آن مسافرانی که قصد سفر به خارج از کشور را دارند می توانند مبلغی تا سقف ۵۰۰۰ یورو و یا معادل ارزی آن را با ارائه بلیط، گذرنامه و ویزا از صرافی های مجاز تهیه کنند.

همچنین بانک مرکزی، ارز مسافرتی را از لیست ارزهای ضروری حذف کرد و دلیل آن را توانایی مسافران خارجی در تامین ارز اعلام کرد. این نکته نیز حائز اهمیت است که هم زمان با اجرایی شدن این طرح، به طور استثنا برای زائرین اربعین در سال جاری با ارائه گذرنامه و بلیط تا حداکثر ۲۰۰ دلار آمریکا ارز مسافرتی تعلق میگیرد.

طی گزارشاتی که منتشر شده است بانک مرکزی مبلغی در حدود ۳۱۲ میلیون دلار از ۲۱ فروردین تا ۲۳ تیر ماه پرداخت کرده است. یعنی مبلغی در حدود ۱۰۲۹ میلیارد تومان یارانه به مسافران پرداخت شده است.

AIRPLANE_SHABAVIZPARVAZ__2_

عوامل اصلی افزایش قیمت بلیط هواپیما

تحریم شرکت های هواپیمایی : دولت آمریکا تحریم های جدیدی را برای شرکت های هواپیمایی داخل ایران و چندین شرکت هواپیمایی ترک وضع کرد . همین امر موجب شده تا کلیه خدمات رسانی به این شرکت های هواپیمایی قطع شود.

عدم تخصیص ارز دولتی : با توجه به نوسانات نرخ ارز، شرکت های هواپیمایی دچار زیان شده و همین امر موجب شده تا بلیط هواپیما برای پروازهای خارجی با افزایش قیمت ۵۰ درصدی روبرو شود.

در روزهای اخیر بانک مرکزی با عدم تخصیص نرخ دولتی ۴۲۰۰ به شرکت های هواپیمایی، این شرکت ها را مجبور به فروش بلیط هواپیما پرواز خارجی با نرخ جدید کرده است

منبع : سفرمی

AIRPLANE_SHABAVIZPARVAZ



مشاوره رایگان