غذاهای عجیب آسیایی

غذاها و رستوران ها 26 شهریور ، 1397 5 دقیقه

با غذاهای عجیب آسیایی آشنا شوید

غذاهای آسیایی بسیار دوست داشتنی هستند. اما واقعیت اجتناب ناپذیر این است که در آسیا غذاهای عجیب و غریب زیادی وجود دارد که حتی کسانی که غذاهای عجیب و غریب را دوست دارند نیز در مواجه با این غذاها به چالش کشیده می شوند. در اینجا برخی غذاهای عجیب آسیایی را معرفی خواهیم کرد.

ملخ های سرخ شده تایلند


در حقیقت در قلب منطقه قرمز نور بانکوک، فروشندگان خیابانی به طور گسترده ای سعی دارند انواعی از حشره ها از مورچه ها تا زنبور ها و از کرم های صدپا تا ملخ ها را بفروشند. در حقیقت هر چیزی که نیش می زند، گزینه ی خوبی برای سرخ کردن و خوردن محسوب می شود. بعضی از آن ها پودرهای چیلی را نیز به این حشره ها اضافه می کنند و در هنگام جویده شدن نیز به میزان زیادی سر و صدا ایجاد می کنند . ملخ های سرخ شده در تایلند یکی از غذاهای عجیب آسیایی می باشد .

FOODASIAN_SHABAVIZPARVAZ

Balut  جنین پرنده در حال رشد (معمولا اردک) فیلیپینی

این غذای فیلیپینی تخم مرغی است که جنین در آن به صورت نصفه وجود دارد هنگامی که شما دندان های خود را به اندام های نیمه تشکیل شده ای که شامل پرها، چشم ها و پوست شفاف فشار می دهید صدای له شدن و کرانچی آن ها را خواهید شنید. مردم محلی این غذا را در سرکه و سس سویا غوطه ور می کنند. حتی ممکن است در حین خوردن جنین پرنده که از غذاهای عجیب آسیایی می باشد پرها بین دهانتان گیر کند. Mangaba baluts  (مغازه هایی که balut می فروشند) را می توان در منطقه Pateros، مانیل پیدا کرد.

FOODASIAN_SHABAVIZPARVAZ__2_

گوشت سگ در چین

آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا چینی ها گوشت سگ می خورند؟ اگر یک بار گوشت سگ را امتحان کنید به دلیل آن پی می برید. در بسیاری از مناطق جنوب چین، یعنی گوانگدونگ و سیچوان، گوشت سگ بخار پز شده توسط بسیاری از رستوران ها در زمستان سرو می شود و در بعضی از این رستوران ها نیز در تمام طول سال گوشت سگ سرو می شود و به آن اختصاص دارد. حتی در کنار خیابان شلوغ میشی در پکن، چند پوستر تبلیغاتی برای فروش سگ وجود دارد.

FOODASIAN_SHABAVIZPARVAZ__3_


سوپ لاک پشت سنگاپور

اگرچه لاک پشت ها نزدیک به منقرض شدن هستند، اما با گیاهان چینی پخته می شوند و در دنیای شرق به سوپ تبدیل می شوند؛ چینی ها معتقدند لاک پشت ها بسیار خوشمزه بوده و برای سلامتی بسیار عالی هستند. با وجود تمام فوایدی که افراد سنتی برای سوپ لاک پشت گفته اند، سنگاپورهای مدرن بخاطر طعم گیاهان و حالتی که این سوپ در زیر دندان ها ایجاد می کنند، عاشق آن شده اند.

FOODASIA_SHABAVIZPARVAZ

پای مرغ شرقی

پای مرغ لاغر و نازک در هنگ کنگ، سنگاپور، تایوان و چین یک غذای شایع به حساب می آید. پودر مرغ به عنوان یک dim sum (بخار پز شده در سبد بامبو) سرو می شود، پای مرغ در سس سیاه لوبیا پخته می شود و برای مدت زمان طولانی بخار پز می شوند تا غضروف ها قابل جویدن شوند.

FOODASIAN_SHABAVIZPARVAZ__6_

بیضه های خروس در تایوان

از جمله غذاهای عجیب غریب شرق آسیای شرقی این بیضه ها ی بسیار ضخیم و بزرگ است که دارای رگ های برجسته هستند. بیضه های مرغ معمولا بخار پز شده و با یک جوش ساده خورده می شوند، اما شما می توانید آن را با سیر نیز سرخ کنید.

FOODASIAN_SHABAVIZPARVAZ__4_

چو تئو فو، خانگی در هنگ کنگ

یکی دیگر از غذاهای عجیب “Chau” که در لهجه ی کانتونی به معنی بد بو است و ظرف غذای آن به معنای واقعی کلمه بد بو است و کاملا این معنی را در خود جای داده است، درواقع بوی آن شبیه کود انسانی است که برای مدتی آن را در یک ظرف غذا گذاشته باشند. مردم محلی این کنجاله ی لوبیای تخمیر شده را در Mongkok به فروش می رسانند و شما می توانید به راحتی بوی این غذا که از غذاهای عجیب آسیایی است از فاصله ی دور احساس کنید.

FOODASIAN_SHABAVIZPARVAZ__7_

ایزو مانوک در فیلیپین

یکی دیگر از غذاهای عجیب آسیایی روده های مرغ کبابی هستند که یک غذای ملی برای فیلیپینی ها محسوب می شوند. این روده ها بسیار نرم هستند. شکم مرغ، کبد و قلب سر سیخ های بابمبو زده می شوند، و با سس های شیرین و تند آن ها  به صورت کامل می پزند.

FOODASIAN_SHABAVIZPARVAZ__5_

دوریانز مالزیایی Malaysia’s durians

دوریانز به عنوان پادشاه میوه در جنوب شرقی آسیا شناخته می شود. ظاهر درخشان سبز غول پیکر و بوی فوق العاده قوی و عجیب و غریب آن (برخی می گویند بوی آن شبیه بوی استفراغ است) باعث شهرت این میوه ی عجیب غریب شده است. اما این تمام چیزی نیست که باعث معروف شدن این میوه شده است؛ گوشت زرد، نرم و خوشمزه آن، دوریانز را به تاج جنوب شرقی آسیا تبدیل کرده است. اکثر خارجی ها با فکر کردن به خوردن این میوه تلخ، هنوز طعم آن را به یاد می آورند. فراموش نکنید حتما این میوه را امتحان کنید.

منبع : سفرمی

FOODASIAN_SHABAVIZPARVAZ__8_

مشاوره رایگان