در فرانسه چه خبر است؟

مطالب خواندنی 07 آذر ، 1397 5 دقیقه

پاریس در بحران سوخت !!

پاریس شهر آشوب !!

درگیری مردم فرانسه با پلیس!!

این روزها ، این عنوانهایی است که اوضاع داخلی کشور فرانسه را توصیف می کند و تیتر خبری دنیا شده است. در اینجا به علت اعتراض مردم فرانسه و مشکلاتی که دارند می پردازیم.

Protests_france_people_shabavizparvaz_01

مردم فرانسه طی یک اعتراض گسترده در تمام شهرهای کشور، به گران شدن بنزین اعتراض کرده اند. معترضین با پوشیدن جلیقه زرد ، مشهور به جلیقه زردها شده اند.

رئیس جمهور فرانسه ، امانوئل مکرون در توئیت خود نوشت : «متشکرم از نیروهای تامین نظم برای شجاعت و حرفه ای گری شان، شرم بر کسانی که به آنها حمله کردند. شرم بر کسانی که بر دیگر شهروندان و روزنامه نگاران تعدی کردند. شرم برکسانی که نمایندگان منتخب را مورد ارعاب قرار دادند. در جمهوری فرانسه جایی برای خشونت نیست.»

جالب است بدانید این توئیت ، شعله خشم مردم را بیشتر کرد و موج حمله به سوی ماموران پلیس را گسترش داد همچنین وزارت کشور فرانسه ،در بیانیه ای از سیاست مشت آهنین در برخورد با تظاهرات‌های آتی در این کشور خبر داد.

Protests_france_people_shabavizparvaz_05

Protests_france_people_shabavizparvaz_09

شروع تظاهرات در کشور فرانسه

شروع درگیری و اعتراضات مردم ، مقابل کاخ الیزه در مجاورت خیابان شانزه‌لیزه بود. مردم مقابل کاخ جمع شده بودند و پلیس با گاز اشک آور و ماشین های آب پاش ، سعی در متفرق کردن آنها داشت. مردم معرتض هم مشغول آتش زدن صندلی‌ها، شکستن شیشه مغازه‌ها و تخریب اموال عمومی و خصوصی شده بودند.

تصمیمات و سیاست های مکرون ، از زمان شروع ریاست جمهوری تا به الان تاثیرات قابل توجهی بر وضع مردم جامعه نداشته و سبد غذایی مردم را کوچک‌تر و معیشت مردم سخت‌تر شده است. جلیقه زردها حاضر به ترک خیابان ها نیستند. طبق آمار وزارت کشور فرانسه ، تعداد تظاهرکنندگان در سراسر این کشور بیش از 106 هزار تن برآورد شده است.

مدت اعتراض مردم از یک هفته بیش تر شده و دولت فرانسه با سیاست هایی که تا الان به کار برده، قادر به آرام سازی مردم شهر نبوده است.

Protests_france_people_shabavizparvaz_08

Protests_france_people_shabavizparvaz_07

Protests_france_people_shabavizparvaz_10

Protests_france_people_shabavizparvaz_06

Protests_france_people_shabavizparvaz_02

Protests_france_people_shabavizparvaz_03

Protests_france_people_shabavizparvaz_04

مشاوره رایگان