فتحیه کجاست؟ راهنمای سفر به فتحیه

راهنمای سفر 28 شهریور ، 1402 5 دقیقه

فتحیه واقع در قلب ساحل فیروزه‌ای ترکیه، با مناظر خیره‌کننده و جاذبه‌های گردشگری هر سال پذیرای گردشگران فراوانی از اقصی نقاط جهان است. این شهر توسعه‌یافته با حفظ بافت تاریخی خود توانسته است به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ترکیه تبدیل شود. علاوه‌براین، حضور مهاجران کشورهای دیگر طی چند قرن اخیر تاکنون فضای بی‌نظیری را در فتحیه خلق کرده است. از رستوران‌های بین‌المللی گرفته تا بوتیک‌های اجناس سنتی و دست‌ساز، نقاط بی‌نظیری برای تفریح و سرگرمی در این شهر وجود دارد. اگر به تازگی با فتحیه آشنا شده‌اید و نمی‌دانید فتحیه کجاست، این مطلب برای شما نوشته شده است. 

فتحیه ترکیه کجاست؟

کشور ترکیه در چند دهه اخیر به یکی از پرطرفدارترین مقاصد سفرهای خارجی ایرانیان تبدیل شده است، اما هنوز  برخی از شهرهای ترکیه برای بسیاری از ما ناآشنا یا کمتر شناخته‌شده هستند. فتحیه یکی از محبوب‌ترین شهرهای گردشگری در امتداد سواحل ترکیه است که در سمت غربی این کشور و در حاشیه دریای اژه قرار دارد. این شهر ساحلی شگفت‌انگیز با آب‌های زلال و فیروزه‌ای رنگ، مناظر کوهستانی و البته جاذبه‌های باستانی خود توانسته است نظر گردشگران سراسر جهان را به خود جلب کند.

فتحیه با نام باستانی تِلمِسوس در استان موگلا، در ۱۳۵ کیلومتری جنوب غربی مارماریس در نزدیکی یونان واقع شده است و با خرید تور مارماریس می‌توانید به این شهر ساحلی سفر کنید. این شهر بندری که در دامنه کوه‌های مندوس قرار دارد، به دلیل برخورداری از طبیعت شگفت‌انگیز، آب و هوای معتدل و مدیترانه‌ای، هزینه پایین و کیفیت بالای سطح زندگی، مکان مناسبی برای مهاجرت و سفر است. پروازهای منظم از شهرهای مطرح ترکیه و وجود راه‌های ارتباطی متعدد تنها بخشی از عواملی است که باعث محبوبیت فتحیه در میان گردشگران شده است.

پس اگر به تاریخ و شهرهای باستانی علاقه دارید و تاریخ انسان در قرن‌های گذشته برای شما جذاب است، به شما پیشنهاد می‌کنیم در سفرتان به فتحیه از آمفی تئاتر باستانی، شهر ارواح و موزه مجهز و شگفت‌انگیز این شهر بازدید کنید. اگر به دنبال یک سفر تابستانی مقرون‌به‌صرفه هستید و هزینه اقامت و غذا در اولویت شما قرار دارد، فتحیه ترکیه مناسب‌ترین گزینه پیش روی شما خواهد بود.

علاوه بر مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم، پیاده‌روی در خیابان‌های سنگفرش‌شده و دیوارهای رنگارنگ خانه‌ها، شنا در آب‌های زلال دریای اژه و استراحت در سواحل متعدد فتحیه سفر بی‌نظیری را برای شما رقم می‌زنند.

موقعیت جغرافیایی شهر فتحیه روی نقشه گوگل

چگونه به فتحیه ترکیه برویم؟

روش‌های فراوانی برای رسیدن به این شهر وجود دارد. ساده‌ترین روش ثبت‌نام در تورهای فتحیه است. با این روش شما دیگر دغدغه از دست دادن پرواز، اجاره خودرو یا پیدا کردن اتوبوس را نخواهید داشت و تمامی کارهای سفر شما توسط برگزارکنندگان حرفه‌ای تور انجام می‌شود.

بسیاری از گردشگران از مسیر و چالش‌های سفر لذت می‌برند. اگر شما هم در این دسته جای می‌گیرید، خبر خوش این‌که یک سفر ماجراجویانه تمام‌عیار پیش‌روی شماست. از سفر دریایی و معاشرت با گردشگران دیگر از اقصی نقاط جهان گرفته تا اتوبوس‌سواری و تماشای طبیعت بی‌نظیر ترکیه، گزینه‌های بسیاری برای سفر به فتحیه ترکیه در اختیار شما قرار دارد.

پیش از شروع سفرتان کتاب آموزش زبان ترکی در سفر یا اپلیکیشن‌های آموزش سفر را تهیه کنید تا در طول سفر با چالش زبان و محدودیت در ایجاد ارتباط مواجه نشوید. قبل از اینکه نحوه سفر به فتحیه را با هم بررسی کنیم، جالب است بدانید که انتخاب بسیاری از گردشگران سفر هوایی آنتالیا به فتحیه است. شما می‌توانید در مقاله چگونه به فتحیه ترکیه برویم، اطلاعات کامل این مسیر را مطالعه کنید.

نحوه سفر به فتحیه

برای کسب اطلاع در مورد نحوه سفر به فتحیه ترکیه به شما پیشنهاد می‌کنیم ابتدا شهر فتحیه را روی نقشه مشاهده کنید. همانطور که در تصویر پیداست شما می‌توانید به صورت زمینی، هوایی و دریایی به فتحیه سفر کنید. اگر به دنبال سفرهای ارزان‌قیمت هستید، لازم است با نزدیک‌ترین فرودگاه به این شهر با نام فرودگاه دالامان آشنا شوید. فرودگاه دالامان در فاصله ۴۵ کیلومتری فتحیه قرار دارد و دو ترمینال پروازهای داخلی و بین‌المللی دارد. همان‌طور که به فصل تعطیلات و اوج سفرهای گردشگران نزدیک می‌شویم، تعداد پروازهای این فرودگاه نیز به طور چشمگیری افزایش پیدا می‌کند. اگر در نوروز 1403 قصد سفر به فتحیه را دارید، زودتر برای خرید تور فتحیه نوروز اقدام کنید.

شما می‌توانید با پرواز داخلی از استانبول و آنکارا به فتحیه سفر کنید. پس از اتمام سفر هوایی، می‌توانید با اتوبوس یا خودروهای کرایه‌ای به این شهر شگفت‌انگیز سفر کنید. اگر به استانبول سفر کرده‌اید و می‌خواهید از استانبول راهی فتحیه شوید، بهتر است بدانید که فاصله استانبول تا فتحیه ۷۷۰ کیلومتر است. شما می‌توانید به صورت زمینی یا هوایی با توجه به بودجه سفرتان به فتحیه سفر کنید.

اگر سفرتان را از ایران آغاز می‌کنید، می‌توانید از طریق فرودگاه‌های آنتالیا یا بدورم به فتحیه بروید. برای این کار ابتدا باید با یک پرواز کوتاه به بدورم سفر کنید و پس از آن به وسیله اتوبوس یک مسیر ۳ ساعته را طی کرده و به فتحیه برسید. هزینه اتوبوس شما از بدروم به فتحیه چیزی حدود ۷۹ تا ۱۴۰ لیر ترکیه می‌شود. اگر قصد دارید به هر دلیلی از فرودگاه آنتالیا سفرتان را آغاز کنید، می‌توانید پس از اتمام پروازتان با اجاره خودرو در مسیری با مناظر چشم‌نواز به فتحیه برسید.

یکی دیگر از روش‌های سفر به فتحیه استفاده از کشتی‌های مسافربری است. گردشگرانی که به سفرهای ماجراجویانه علاقه دارند، از بدروم با کشتی‌های مسافربری به فتحیه می‌روند. مدت زمان رسیدن به این شهر شگفت‌انگیز با کشتی مسافربری چیزی حدود ۲ ساعت و نیم است که در نهایت مسافران به بندر زیبای فتحیه می‌رسند. هزینه این سفر دریایی با توجه به آب و هوا و فصل سفر چیزی بین ۵۰۰ الی ۱۵۰۰ لیر ترکیه است.

علاوه بر این روش‌ها لازم است بدانید که با خرید تور ترکیه تقریباً از تمام شهرهای مهم این کشور نظیر آنتالیا، کالکان، ازمیر، آلانیا، استانبول، اسپارتا، قونیه، دنیزلی، دالامان و مارماریس می‌توانید با اتوبوس شاتل به فتحیه بروید. تمامی این اتوبوس‌ها در ایستگاه اتوبوس شهرداری فتحیه توقف دارند. محبوب‌ترین مسیرهای اتوبوس از نظر گردشگران، مسیرهای آنتالیا به فتحیه، دالامان به فتحیه و بدروم به فتحیه است. اگر تصمیم دارید در هزینه‌های سفر صرفه‌جویی کنید و با اتوبوس‌های مجهز به فتحیه سفر کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم جدول زمان‌بندی و حرکت این اتوبوس‌ها را پیش از سفر بررسی کنید و از حرکت آن‌ها به سمت فتحیه مطمئن شوید.

سفر به فتحیه ترکیه

سفر زمینی به فتحیه ترکیه

بهترین زمان سفر به فتحیه

برای تصمیم‌گیری بهتر برای بهترین زمان سفر به فتحیه ترکیه ابتدا باید مشخص کنید که در این سفر قصد بازدید از چه مکان‌های گردشگری و همچنین شرکت در چه فعالیت‌هایی را دارید. به طور کلی، آب و هوای فتحیه در ماه‌ها و فصول مختلف بسیار متنوع است. بهار مرطوب با نسیم خنک دریا، تابستان‌های گرم با آفتاب سوزان، پاییز خنک با بارش نسبتاً شدید باران و زمستان‌هایی که دمای هوا به ۴ درجه می‌رسد، آب و هوای فتحیه ترکیه را تشکیل می‌دهند.

قبل از تهیه بلیت و رزرو اقامتگاه و هتل، ابتدا هدفتان را از سفر به فتحیه مشخص کنید. برای مثال، اگر به دنبال استراحت در سواحل فتحیه هستید یا می‌خواهید از تفریحات آبی لذت ببرید، بهترین زمان سفر به فتحیه برای شما اواسط بهار تا اواخر تابستان است. با توجه به آب و هوای مدیترانه‌ای این شهر منحصربه‌فرد، میانگین دمای هوا در تابستان بین ۲۳ تا ۳۵ درجه سانتی‌گراد است.

البته به یاد داشته باشید که تابستان هر سال چیزی حدود یک میلیون گردشگر به فتحیه سفر می‌کنند، در نتیجه اگر به دنبال دوری از هیاهو هستید و تصمیم دارید از جاذبه‌های تاریخی نظیر کایاکوی شهر ارواح، خرابه‌های تلوس یا گورهای صخره‌ای فتحیه بازدید کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم برای اوایل تا اواخر پاییز برنامه‌ریزی کنید.

جاهای دیدنی فتحیه کجاست

یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی فتحیه دره پروانه نام دارد که در دامنه کوه بابا داغ واقع شده است. شما می‌توانید از ابتدای تابستان تا اواخر پاییز در این طبیعت منحصر‌به‌فرد اتراق کنید یا با پاراگلایدر روی دریای فیروزه‌ای اژه پرواز کنید. برای تفریح در ساحل اولودنیز، جزیره گمیلر، جزیره شوالیه و دره ساکلیکنت که محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری فتحیه هستند نیز پیشنهاد می‌کنیم برای سفرتان در بهار و تابستان برنامه‌ریزی کنید. شما همچنین می‌توانید در تمامی فصول از بازارهای سنتی فتحیه بازدید کنید، در رستوران‌های بین‌المللی این شهر غذاهای خوشمزه بخورید و در کوچه‌های این شهر قدم بزنید.

فتحیه ترکیه

تصویر هوایی از شهر بندری فتحیه در فصل تابستان

مراکز خرید فتحیه کجاست

شاید فتحیه از اصلی‌ترین قطب‌های خرید در کشور ترکیه به شمار نیاید و بسیاری استانبول یا ازمیر را برای پاساژگردی ترجیح ‌دهند، اما باید گفت که شهر فتحیه نیز پاساژها و بازارهای خرید زیادی دارد که در آنها محصولات متنوع و باکیفیت، آن‌هم با قیمت مناسب عرضه می‌شود. مرکز خرید اراستا به‌عنوان مدرن‌ترین پاساژ، سه شنبه بازار معروف به شلوغ‌ترین بازار و پاسپاتور از مشهورترین مراکز خرید فتحیه ترکیه است که اجناس مختلفی از سوغات و صنایع دستی و ادویه تا لباس و لوازم خانه و... را ارائه می‌کنند.

بهترین هتل‌ها در سفر به فتحیه ترکیه

شهر فتحیه به هتل‌های 4 ستاره و 5 ستاره بسیاری مجهز است اما اگر قصد دارید هزینه اقامت کمتری بپردازید، می‌توانید هتل‌های ارزان‌تری هم پیدا کنید. ازجمله بهترین هتل های فتحیه می‌توان به هتل لیبرتی لیکیا، هتل کلاب لتونیا، هتل سنتیدو لیکیا ریزورت اشاره کرد که همگی امکانات رفاهی و خدماتی متعدد ازجمله استخرهای سرپوشیده و باز، خدمات ماساژ، پذیرش 24 ساعته، صرافی، فروشگاه، و باشگاه ورزشی دارند. همچنین تنوع اتاق‌های ارائه شده در هتل‌های فتحیه زیاد است به‌شکلی که از اتاق‌های استاندارد تا اتاق‌های ویلایی در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.

سفر به ترکیه و بازدید از شهر ساحلی فتحیه

در این مقاله شهر ساحلی فتحیه را به شما معرفی کردیم تا اطلاعات دقیق‌تری از این شهر داشته باشید. با توجه به این که فتحیه یکی از شهرهای کمتر شناخته‌شده است، برای جلوگیری از بروز مشکلات و چالش‌های سفر لازم است پیش از رفتن به این شهر منحصربه‌فرد اطلاعات معتبری را از نحوه سفر به فتحیه، نقشه شهر، اطلاعات تماس، آب و هوا، جاذبه‌های تاریخی و گردشگری، آدرس دقیق هتل یا اقامتگاه و همچنین هزینه سفرتان کسب کنید. کارشناسان ما در آژانس مسافرتی شباویز در کنار شما هستند تا تمامی این اطلاعات را به سادگی به دست آورید و با اطمینان خاطر راهی شوید. سفر خوش بگذرد.

سؤالات متداول:

1. شهر فتحیه کجاست؟

شهر ساحلی فتحیه در استان موگلا، در ۱۳۵ کیلومتری جنوب غربی مارماریس و در نزدیکی یونان واقع شده است.

2. بهترین زمان سفر به فتحیه چه فصلی است؟

اگر به دنبال استراحت در سواحل فتحیه هستید یا می‌خواهید از تفریحات آبی لذت ببرید، بهترین زمان سفر به فتحیه برای شما اواسط بهار تا اواخر تابستان است. اگر به دنبال دوری از هیاهو هستید و تصمیم دارید از جاذبه‌های تاریخی نظیر کایاکوی شهر ارواح، خرابه‌های تلوس یا گورهای صخره‌ای فتحیه بازدید کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم برای اوایل تا اواخر پاییز برنامه‌ریزی کنید

مشاوره رایگان