28 فروردین ، 1403

آیا تابه‌حال نام فتحیه را شنیده‌اید؟ این شهر ساحلی، یکی از زیباترین شهرهای ترکیه محسوب می‌شود که کمتر از استانبول، آنتالیا، مارماریس و کوش آداسی مورد ‌توجه گردشگران قرار گرفته است. این شهر، علاوه‌بر داشتن سواحل تماشایی، جاذبه‌های تاریخی متعددی نیز دارد و برای همه سنین و سلیقه‌ها مناسب است. اگر از مکان‌های جدید استقبال می‌کنید و خواستار یک تجربه متفاوت و جذاب هستید، تور فتحیه را همین حالا خریداری کنید. البته بهتر است در ابتدا با آب و هوای فتحیه و بهترین زمان سفر به آن آشنا شوید.

فتحیه کجاست؟

فتحیه، شهری ساحلی در مجاورت دریای اژه است و به شهر فیروزه‌ای ترکیه شهرت دارد. این بندرگاه قدیمی و زیبا، بخشی از استان موغله محسوب می‌شود و قدمت آن به بیش از 5 هزار سال پیش برمی‌گردد. فتحیه در گذشته از شهرهای مهم لیکیا بود و با نام تلمسوس شناخته می‌شد. فتحیه در حال حاضر بسیار مورد‌ توجه گردشگران قرار گرفته و از اصلی‌ترین مقاصد گردشگری ترکیه است. البته، فقط زمانی می‌توانید واقعا بفهمید فتحیه کجاست که یک سفر درست و حسابی به این شهر داشته باشید. در ادامه با وضعیت آب و هوای فتحیه در طول سال آشنا خواهید شد.

عکس از ساحل در شهر فتحیه

عکسی از یک ساحل در شهر فتحیه

وضعیت آب و هوای فتحیه در طول سال

آب و هوای فتحیه، مدیترانه‌ای است؛ یعنی تابستان‌های گرم و مرطوب و زمستان‌های خنک و آفتابی دارد. درجه حرارت و میزان رطوبت در تابستان بالا می‌رود و در زمستان خبری از برف و باران شدید نیست. اکنون این سوال ایجاد می‌شود که «بهترین زمان سفر به فتحیه چه فصلی است؟» پیش از اینکه بهترین زمان سفر به فتحیه را به شما معرفی کنیم، بهتر است با آب و هوای این شهر در فصل‌های مختلف سال آشنا شوید.

آب و هوای فتحیه در نوروز

آب و هوای فتحیه در نوروز (اواخر ماه مارس)، روزها حدود 18 و شب‌ها حدود 9 درجه سانتی‌گراد است. آفتاب معتدل روز در کنار خنکای مطلوب شب، حس و حال ویژه‌ای به مسافران می‌بخشد. البته هرچه به سمت تابستان پیش برویم، هوا گرم‌تر و میزان رطوبت بیشتر می‌شود.

اگر قصد شنا و استفاده از تفریح‌های ساحلی را دارید، اواخر بهار زمان مناسبی برای سفر به فتحیه محسوب می‌شود؛ اما در عید باستانی نوروز، آب دریا کمی سرد است. گرچه، امکان استفاده از تفریحات آبی موجود در برخی از بهترین هتل های فتحیه همیشه فراهم خواهد بود.

عکسی از دریا در شهر فتحیه

تصویری هوایی از شهر فتحیه در فصل بهار

آب و هوای فتحیه در تابستان

فتحیه، تابستان‌های گرم و طولانی دارد. دمای هوا در گرم‌ترین روزهای این فصل که متعلق به ماه جولای است، به 35 درجه سانتی‌گراد نیز می‌رسد. رطوبت هوا در تابستان بیشینه و آفتاب بسیار سوزان است؛ اما گردشگران برای شنا، حمام آفتاب و استفاده از تفریح‌های ساحلی معمولا در تابستان به فتحیه سفر می‌کنند؛ به همین دلیل، در این فصل، قیمت تورها و هتل‌ها کمی بیشتر از فصل های دیگر است.

آب و هوای فتحیه در پاییز

آب و هوای فتحیه ترکیه در پاییز، بهشتی است. میانگین دمای هوا در این فصل به 25 درجه سانتی‌گراد در روز و 15 درجه سانتی‌گراد در شب می‌رسد. احتمال بارندگی در بخش‌های مختلف فتحیه نیز بیش از 60‌ درصد است. خلوت بودن و سکوت شهر نیز از دلایل دیگر سفر به فتحیه در پاییز محسوب می‌شود. اگر مشکلی با بارندگی و هوای خنک نداشته باشید، سفر به فتحیه در این فصل را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

شهر فتحیه در پاییز

عکسی از شهر فتحیه در فصل پاییز

آب و هوای فتحیه در زمستان

آب و هوای شهر فتحیه در زمستان بسیار مطلوب است؛ البته زمستان‌های این شهر، عمر چندانی ندارند و به‌سرعت به تابستان تبدیل می‌شوند؛ اما در همین زمان کوتاه نیز می‌توانید به فتحیه سفر کنید و از گشت‌وگذار در جاهای دیدنی فتحیه لذت ببرید.

زمستان‌های فتحیه بسیار خلوت است و گردشگران کمتری در شهر دیده می‌شوند؛ همچنین استفاده از تفریحات آبی و ساحلی در این فصل امکان‌پذیر نیست؛ زیرا میانگین دمای هوا در برخی روزها به کمتر از 10 درجه سانتی‌گراد نزدیک می‌شود و بارندگی‌های پراکنده در سطح شهر رخ می‌دهد.

بهترین فصل سفر به فتحیه

بهترین فصل سفر به فتحیه، بین ماه‌های ژوئن تا سپتامبر (خرداد تا شهریور) است. در این دوره، گردشگران بسیاری از سراسر دنیا به فتحیه ترکیه سفر می‌کنند. شاید دمای هوای فتحیه در تابستان گرم و شرجی باشد، اما تفریح‌ها و سرگرمی‌های متعدد این شهر، گرمای هوا را بی‌اثر می‌کنند.

البته اگر طاقت گرما را ندارید، پاییز و زمستان، فصل‌های بهتری برای گشت‌وگذار در فتحیه محسوب می‌شوند. در حقیقت، انتخاب بهترین زمان سفر به فتحیه، بیش از هر چیز، به سلیقه و روحیه مسافران بستگی دارد.

تصویری زیبا از شهر فتحیه

نمای هوایی زیبا از شهر فتحیه

ارزانترین زمان سفر به فتحیه

اگر می‌خواهید سفر ارزان‌تری به فتحیه داشته باشید، باید ماه‌های کم مسافر را انتخاب کنید. در ماه‌های مارس و نوامبر، تعداد گردشگرانی که فتحیه را برای سفر انتخاب می‌کنند، بسیار کمتر از سایر ماه‌ها است؛ در نتیجه می‌توانید هتل‌ها و اقامتگاه‌های ارزان‌تری پیدا کنید. حتی اگر با تور ترکیبی ترکیه سفر کنید، دغدغه اینکه «چگونه به فتحیه ترکیه برویم» را هم نخواهید داشت. دمای هوا در ماه مارس و نوامبر هم کاملا مطلوب است؛ به‌راحتی و به دور از هیاهو می‌توانید از سفر لذت ببرید و مهم‌تر از همه، در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید.

خرید تور در بهترین زمان سفر به فتحیه

در این مقاله به وضعیت آب و هوای فتحیه پرداختیم و بهترین زمان سفر به این شهر را با توجه به اقلیم این شهر به مسافران عزیز پیشنهاد کردیم. اکنون، انتخاب فصل مناسب برای بازدید از فتحیه استانبول، فقط به سلیقه، بودجه و برنامه‌ریزی شما بستگی دارد. در هر فصل از سال که قصد سفر به فتحیه را داشته باشید، می‌توانید تور فتحیه را از شباویز تهیه کنید و بهترین تجربه را از سفر به این شهر زیبا برای خودتان بسازید. امکان دریافت مشاوره از کارشناسان حاضر در مجموعه و خرید آنلاین تور به مقصد شهرهای مختلف ترکیه نیز در شباویز وجود دارد.

سوالات متداول:

۱- آب و هوای فتحیه در ترکیه چگونه است؟

فتحیه، یک شهر کوچک و زیبا در سواحل غربی ترکیه و دارای آب و هوای مدیترانه‌ای است. تابستان‌ها گرم و خشک و زمستان‌ها معتدل و بارانی است. دمای میانگین تابستان در فتحیه حدود ۳۰ تا ۳۵ درجه سانتی‌گراد است و در زمستان به حدود ۱۵ تا ۲۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

۲- کدام فصل بهترین زمان برای بازدید از فتحیه ترکیه است؟

بهترین زمان برای بازدید از فتحیه فصل بهار و پاییز است، زیرا در این دوره‌ها هوا برای گردش و دیدن جاذبه‌های گردشگری شهر معتدل و خوب است. همچنین، در این فصول بارش کمتری رخ می‌دهد که باعث می‌شود سفر به فتحیه لذت بخش‌تر و خوشایندتر باشد.

ناشر: شباویز
6Ld9QeYjAAAAAA6n-aXWvOcAqXqdJM_-zuKt72QR