27 دی ، 1402

تا حالا از خودتان پرسیده‌اید که چگونه باید به فتحیه ترکیه برویم؟ این احتمالا یکی از مهم‌ترین سوالات و چالش‌های ذهنی است که سر راه مسافران فتحیه سبز می‌شود. برای رسیدن مسافران به مقصد فتحیه تقریبا هیچ راه زمینی یا هوایی مستقیمی وجود ندارد. همین امر هم موجب می‌شود گردشگران در هنگام سفر به این شهر به دلیل نابلدی راه کمی سرگردان شوند. اما جای نگرانی نیست؛ چراکه ما امروز در این مطلب با تشریح کامل مسیرهای زمینی و هوایی به این سرگردانی خاتمه می‌دهیم. کافی است تا پایان این نوشتار همراه ما باشید تا برای این سوال که چگونه به فتحیه برویم، پاسخ‌های مناسبی بیابید.

فتحیه کجاست؟

برای اینکه بدانیم چگونه به فتحیه ترکیه برویم، خوب است ابتدا نگاهی کلی به این شهر ساحلی داشته باشیم. فتحیه بندری زیبا و فیروزه‌ای‌رنگ در غرب ترکیه است. این شهر زیبای ساحلی در استان موغلا و در حاشیه سواحل اژه قرار دارد.

آنچه بیش از همه به جذابیت‌های دیدنی فتحیه افزوده، پیوند حیرت‌انگیز طبیعت و تاریخ است که در گوشه‌وکنار این شهر مشاهده می‌شود. سواحل نیلگون، ویرانه‌های تاریخی، جنگل‌های سرسبز و باصفای نخل و رشته‌کوه‌های باصلابت، از فتحیه استراحتگاهی بسیار دلنشین و خاطره‌انگیز ساخته است.

حالا که می‌دانید فتحیه کجاست، لازم است با مسیرهای دسترسی به این شهر زیبا نیز آشنا شوید. شهر فتحیه، به خودی خود فرودگاه ندارد و برای رسیدن به این مقصد گردشگری، لازم است در نزدیک‌ ترین فرودگاه به فتحیه فرود بیایید و سپس از راه زمینی خود را به فتحیه ترکیه برسانید.

نمایی از شهر فتحیه

تصویری از شهر فتحیه در ترکیه

مسیر دسترسی به فتحیه

نوبتی هم که باشد نوبت به معرفی بهترین مسیرهای دسترسی به فتحیه است. همان‌طور که در ابتدای این مطلب اشاره شد، هیچ راه مستقیمی برای رسیدن به بندر زیبای فتحیه تعریف نشده است. ازهمین‌رو گردشگرانی که میل سفر به این شهر ساحلی را دارند و قصد خرید تور فتحیه نوروز را دارند، باید خود را به شهرهای مجاور فتحیه برسانند و از آنجا به شکل زمینی راهی این شهر شوند.

قسمت پایانی این نوشتار به معرفی کامل مسیرهای زمینی و هوایی فتحیه اختصاص دارد. پس اگر می‌خواهید بدانید که چگونه به فتحیه ترکیه برویم، بخش بعدی را با دقت بیشتری مطالعه کنید.

نزدیک‌ترین فرودگاه به فتحیه چیست؟

معمولا اولین، سریع‌ترین و راحت‌ترین گزینه برای رسیدن به هر شهر و کشوری مسیر هوایی است؛ اما از آنجایی که هیچ پرواز مستقیمی از ایران به فتحیه وجود ندارد، مسافران باید خود را به نزدیک‌ترین فرودگاه به فتحیه برسانند و سپس با کمک تاکسی یا اتوبوس به سمت این شهر حرکت کنند.

به طور کلی، نزدیک ترین فرودگاه به فتحیه، فرودگاه دالامان است. هرچند، فرودگاه‌های بدروم و آنتالیا نیز از نزدیک‌ترین فرودگاه‌ها به فتحیه محسوب می‌شوند. آن دسته از افرادی که قصد گشت‌وگذار در این شهر زیبای ساحلی را دارند، می‌توانند بسته به موقعیت مکانی خود یکی از این مسیرهای هوایی را انتخاب کنند و پس از فرود در این فرودگاه‌ها، از راه زمینی خود را به فتحیه برسانند.

تصویری از فرودگاه دالامان

تصویری از فرودگاه دالامان

مسیر دالامان به فتحیه

اگر تعطیلات خود را در استانبول سپری کرده‌اید و حالا تصمیم دارید با بازدید از فتحیه سفر خود را به ترکیه جذاب‌تر کنید، پرواز دالامان بهترین گزینه است. فاصله استانبول تا فتحیه با پرواز چیزی حدود 1 ساعت‌ و نیم  تا 2 ساعت است. فرودگاه دالامان نیز مانند بدروم و آنتالیا از نزدیک‌ترین فرودگاه‌ها به فتحیه است؛ با این‌ تفاوت که این پرواز بهترین مقصد برای گردشگرانی است که از استانبول عازم فتحیه هستند.

شایان ذکر است که دالامان جزو 3 فرودگاه بین‌المللی غرب ترکیه محسوب می‌شود و تنها 45 کیلومتر با فتحیه فاصله دارد. گردشگران بعد از رسیدن به دالامان می‌توانند از طریق تاکسی یا اتوبوس خود را به شهر ساحلی و زیبای فتحیه برسانند.

چگونه از مسیر بدروم به فتحیه ترکیه برویم؟

تا اینجای مقاله در این‌باره حرف زدیم که چگونه به فتحیه ترکیه برویم و مسیرهای دسترسی به این شهر چیست. بدروم اولین گزینه پرواز برای ایرانیان عازم فتحیه است. این شهر تا فتحیه چیزی حدود 255 کیلومتر فاصله دارد. گردشگرانی که پرواز بدروم را انتخاب کرده‌اند، بعد از رسیدن به فرودگاه می‌توانند از اتوبوس یا کشتی‌های مسافربری برای رفتن به فتحیه کمک بگیرند. غالبا کشتی‌های مسافربری بدروم در مقایسه با اتوبوس مسافران را زودتر به مقصد می‌رسانند.

مسیر آنتالیا به فتحیه

مسیر هوایی دیگر برای ایرانی‌های عازم فتحیه پرواز آنتالیاست که در فاصله 300 کیلومتری با فتحیه قرار دارد. مسافران این پرواز بعد از ورود به فرودگاه آنتالیا می‌توانند با کمک ون، تاکسی، اتوبوس یا اجاره خودرو خود را به فتحیه برسانند.

امتیاز مهم این مسیر بهره‌مندی گردشگران از زیبایی‌های محصورشده در جاده بین آنتالیا و فتحیه است که به معنای واقعی کلمه روح را نوازش می‌دهد. همچنین گردشگران این فرصت را پیدا می‌کنند تا در مسیر رسیدن به فتحیه از جاذبه‌های خارق‌العاده‌ای همچون «دره پروانه» و بقایای «شهر لیسیان» دیدن کنند.

تصویری از شهر فتحیه

تصویری زیبا از شهر فتحیه در شب

مسیر وان به فتحیه

از دیگر راه‌های رسیدن به فتحیه مسیر زمینی است که از دل شهر مرزی وان می‌گذرد. این مسیر بهترین انتخاب برای کسانی است که شیفته سفر کردن در دل جاده هستند. همچنین می‌تواند گزینه‌ای کاملا به‌صرفه و البته هوشمندانه برای گردشگرانی باشد که در جست‌وجوی ارزان‌ترین راه برای سفر و بازدید از جاهای دیدنی فتحیه هستند.

شما برای رسیدن به وان می‌توانید از اتوبوس یا خودرو شخصی خود استفاده کنید. سپس از وان راهی آنتالیا شوید و در آنجا با اجاره خودرو یا گرفتن تاکسی و اتوبوس خود را به شهر ساحلی فتحیه برسانید.

چگونه از آسان‌ترین مسیر به فتحیه ترکیه برویم؟

یکی از بهترین و دم‌دستی‌ترین مقاصدی که ما ایرانی‌ها می‌توانیم برای گردش در ایام تعطیلات انتخاب کنیم، کشور ترکیه است. شهرهای دیدنی این کشور از تعداد انگشتان دو دست هم بیشتر است؛ به‌گونه‌ای که هر بار به ترکیه سفر کنید می‌توانید خود را با دیدن جاذبه‌ای جدید در دل یک شهر شگفت‌زده کنید. فتحیه یکی از همین شهرهای دیدنی ترکیه محسوب می‌شود که بازدید از آن به‌مثابه ورق‌ زدن تاریخ در دل طبیعت است.

اگرچه برای رسیدن به این شهر گردشگران مسیری پرپیچ‌وخمی را باید طی کنند؛ بااین‌حال زیبایی‌های موجود در این بندر ارزش هرگونه سختی راه را توجیه می‌کند. گرچه، سفر با تور فتحیه به این بندر جذاب، بخشی از سختی‌های سفر را آسان می‌کند. الان تمام پاسخ‌های این سوال را که چگونه به فتحیه ترکیه برویم به طور کامل می‌دانید، به ما بگویید شما کدام مسیر را برای رفتن به زیباترین بندر ترکیه انتخاب می‌کنید؟

سوالات متداول

۱- فتحیه در کجای ترکیه قرار دارد؟

فتحیه در غرب ترکیه واقع شده است. این شهر در ساحل دریای مدیترانه واقع شده و از مناظر طبیعی زیبا و جاذبه‌های گردشگری فراوانی برخوردار است.

۲- چه جاذبه‌های گردشگری معروفی در فتحیه وجود دارد؟

فتحیه به عنوان یک مقصد توریستی محبوب با بازارهای محلی و معماری تاریخی شناخته می‌شود. جاذبه‌های طبیعی همچون پلایا دلفین بیچ و کاله چالی بیچ جاهای بی‌نظیری برای طرفداران ورزش‌های آبی هستند. همچنین، بازارهای محلی فتحیه با محصولات هنری محلی، صنایع دستی و غذاهای محلی به توریست‌ها خدمات ارائه می‌دهند.

ناشر: شباویز
6Ld9QeYjAAAAAA6n-aXWvOcAqXqdJM_-zuKt72QR