02 اردیبهشت ، 1403

مارماریس یا بدروم؛ انتخاب شما کدام یک از این دو شهر است؟ مارماریس و بدروم دو شهر ساحلی زیبا در جنوب غربی ترکیه هستند که سالانه گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کنند. این دو شهر توریستی از نظر داشتن طبیعت بکر و سواحل لاجوردی دو رقیب قدر به‌حساب می‌آیند. ازاین‌رو گردشگران به هنگام انتخاب مارماریس یا بدروم برای تعطیلات تابستانی خود تردید و دودلی‌ زیادی را از سر می‌گذارند. در پاسخ به این سوال که بدروم بهتر است یا مارماریس، فاکتورهای متعددی دخالت دارند که اگر تا پایان این مقاله همراه ما باشید، با تمامی آن‌ها آشنایی کامل پیدا خواهید کرد.

آب و هوای مارماریس بهتره یا بدروم

اولین سوالی که با آن قصد داریم نمایی کلی از این دو شهر را در ذهن شما مجسم کنیم، بررسی وضعیت آب‌وهوایی آن‌هاست. مارماریس و بدروم همسایه دیوار به دیوار هم هستند. به همین دلیل هم اقلیم جغرافیایی مشابهی برای این دو شهر وجود دارد. هم مارماریس و هم بدروم تابستان‌هایی بسیار گرم و زمستان‌هایی کاملا معتدل بدون بارش برف و باران دارند. بااین‌حال اگر قرار باشد در مقایسه بین این دو شهر مو را از ماست بیرون بکشیم باید اعتراف کنیم که آب و هوای مارماریس چند درجه گرمتر از بدروم است. ضمن اینکه در این شهر رطوبت بیشتری هم مهمان ریه‌ها می‌شود.

در تکمیل مقایسه وضعیت آب‌وهوایی مارماریس و بدروم باید به این نکته اشاره کنیم که مارماریس با طبیعت بکر و بدروم به واسطه سواحل زیبایش قلب گردشگران را تسخیر می‌کند. بنابراین اگر به گشت‌وگذار در دل طبیعت سرسبز و پیاده‌روی و کوهنوردی در جنگل‌های انبوه و کوه‌های قدبرافراشته و زیبا علاقه‌مند هستید، در انتخاب مارماریس تعلل نکنید. اما اگر آرامش حضور در سواحل زیبای ترکیه برایتان از هر چیزی مهم‌تر است بهتر است بدروم را مقصد تعطیلات تابستانی خود قرار دهید.

تصویری از خانه ها و درختان در شهر بدروم

تصویری زیبا از شهر بدروم

جاهای دیدنی مارماریس بهتر است یا بدروم

موضوع بعدی که تکلیف جایگاه مارماریس یا بدروم را در قلب گردشگران معلوم می‌کند، تعداد جاذبه‌های دیدنی این دو شهر است. بدروم از نظر تاریخی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این شهر نه تنها از نظر آثار باستانی پیشگام تمام شهرهای ترکیه‌ای است، بلکه به لحاظ قدمت نیز تاریخی کاملا دیرینه و درخشان دارد. در مقابل با نگاهی به نقشه جغرافیا و پس از اینکه می‌فهمیم مارماریس کجاست، نمی‌توانیم از طبیعت چشم‌نواز و کوهستان‌های مسحورکننده آن غافل شویم. این شهر تعداد جاذبه‌های باستانی انگشت‌شمارند که آن هم به لحاظ قدمت و پیشینه قابل قیاس با بدروم نیست.

در یک کلام اگر اهل کاوش در دنیای تاریخ هستید و از تماشای آثار باستانی حظ کامل را تجربه می‌کنید، بدروم برایتان بهترین انتخاب است. جاذبه‌های باستانی این شهر نظیر قلعه بدروم، موزه باستان شناسی زیر آب، آرامگاه هالیکارناسوس، آمفی تئاتر بدروم، قلعه سنت پیتر، دروازه میندوس و جزیره خرگوش لحظاتی شگفت‌انگیز و پربار را برایتان رقم خواهد زد.

در مقابل اگر فکر می‌کنید هیچ‌چیزی به اندازه مناظر طبیعی نمی‌تواند خستگی و بی‌حوصلگی را از وجودتان فراری بدهد، به مارماریس سفر کنید. این شهر به لطف داشتن جاذبه‌های طبیعی بی‌شمار مانند تفرجگاه ایچملر، جزیره و ساحل کلئوپاترا، دهکده تورگوت و ساحل مرکزی روح خسته و فرسوده شما را جانی دوباره می‌بخشد.

تصویری از تفرچگاه ایچملر در مارماریس

تصویری از تفرجگاه ایچملر در مارماریس

تفریحات مارماریس یا بدروم

این فاکتور دیگری است که به تصمیم‌گیری هر چه بهتر گردشگران و مسافران کمک می‌کند. اگر می‌خواهید بدانید تفریحات بدروم بهتره یا مارماریس؟، در پاسخ باید بگوییم این دو شهر از این نظر وضعیت مشابهی با یکدیگر دارند. هم مارماریس و هم بدروم مجموعه‌ای غنی از ورزش‌های آبی مهیج و ماساژهای معروف ترکیه‌ای را در دل خود جای داده‌اند.

شنا، حمام ترکی، حمام آفتاب، قایق‌سواری، جت‌اسکی و سالن‌های اسپا از جمله تفریحات قابل دسترس در هر دو شهر مارماریس و بدروم هستند. تنها تفاوت جزئی بین این دو شهر کوهستانی‌بودن مارماریس است که سبب افزودن فعالیت‌های مفرحی مانند سافاری، کوهنوردی یا دوچرخه‌سواری به فهرست تفریحات جذاب این شهر می‌شود.

تصویری از یک نفر لب ساحل

تصویری از تفریحات آبی در بدروم

هتل‌های بدروم بهتر است یا مارماریس

پیداکردن هتل و اقامتگاه در هر دو شهر مارماریس و بدروم کار چندان سخت و پیچیده‌ای نیست. تنوع بی‌نظیری که در هتل‌ها و اقامتگاه‌های این دو شهر وجود دارد به شما این فرصت را می‌دهد تا متناسب با بودجه و سلیقه‌تان بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید. ناگفته نماند که برخی از بهترین هتل‌های بدروم کمی لاکچری‌تر و مجلل‌تر از هتل‌های مارماریس است. بااین‌حال اگر کمی بیشتر جست‌وجو کنید می‌توانید هتل‌های ارزان‌قیمتی هم در این شهر بیابید.

در انتخاب هتل در مارماریس یا بدروم این نکته را در نظر داشته باشید که هتل‌های موجود در مرکز هر دو شهر بهترین گزینه برای دسترسی راحت شما به ساحل هستند. در مقابل هتل‌هایی که از مرکز شهر فاصله دارند، به لحاظ وسعت و بزرگی انتخاب‌ هوشمندانه‌تری خواهند بود.

تصویری از یک هتل ساحلی در مارماریس

تصویری از یک هتل ساحلی در مارماریس

مقایسه هزینه‌های سفر مارماریس و بدروم

هزینه‌های مهم هر سفری را خرید بلیط، اقامت، خوردوخوراک، تردد شهری و بازدید از جاذبه‌های دیدنی آن تشکیل می‌دهد. تمام این پارامترها را که کنار هم بگذاریم، تفاوت چندانی نمی‌توانیم بین هزینه سفر به مارماریس یا بدروم پیدا کنیم. البته ناگفته نماند که شهر بدروم مقصدی جذاب برای سلبریتی‌ها و هنرمندان و ورزشکاران مشهور جهان است. ازاین‌رو می‌توان آن را در قیاس با شهر مارماریس مقصدی نسبتا گران‌تر دانست.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که مارماریس فرودگاه بین‌المللی ندارد. بنابراین مسافران و گردشگران ایرانی که قصد اقامت تفریحی در این شهر دارند باید از طریق پروازهای بدروم خود را به مارماریس برسانند. همین موضوع هزینه‌های سفر به این شهر را کمی افزایش می‌دهد.

سفر به مارماریس یا بدروم با تور

سفرهای گروهی با تور بهترین راه‌حل برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها هستند. حالا فرقی ندارد مقصد مارماریس باشد یا بدروم؛ در هر دو حالت شما با رزرو تور مارماریس یا بدروم  علاوه بر داشتن یک تور لیدر و هزینه های کلی سفر خود را کاهش داده و لحظات پربارتر و لذت‌بخش‌تری را در مقصد نهایی خود سپری می‌کنید. بنابراین در برای سفرهای گروهی میان بدروم یا مارماریس مردد هستید، باید بگوییم در هر دو شهر وضعیت مشابهی در انتظارتان خواهد بود.

تصویر هوایی از مارماریس

نمای هوای از مارماریس

مارماریس یا بدروم؛ انتخاب شما چیست؟

ترکیه کشوری سراسر شگفتی و زیبایی است. به هر شهری از این کشور که قدم بگذارید می‌توانید جلوه‌ای از زیبایی‌های آن را مشاهده کنید. مارماریس و بدروم دو شهر پرآوازه و دوست‌داشتنی در ترکیه هستند که گردشگران برای انتخاب از میان آن دو چندین خان سخت و نفس‌گیر را پشت سر می‌گذارند. ما در این مقاله تلاش کردیم تا با مقایسه این دو شهر از نظر ابعاد مختلف گردشگری، تفریحی، اقتصادی و اقامتی به شما در انتخاب بین مارماریس یا بدروم یاری برسانیم. طبیعتا سفر به هر کدام از این مقاصد لطف و جذابیت خاص خودش را دارد. بی‌تردید این جذابیت بیشتر هم می‌شود اگر اولین سفر خود را با توری حرفه‌ای و کاربلد تجربه کنید. شما می‌توانید تور بدروم و مارماریس را همین حالا از شباویز خریداری کنید.

سوالات متداول:

۱- مارماریس بهتره یا بدروم؟

این دو شهر از بسیاری لحاظ همچون آب‌و‌هوا و هزینه‌های سفر بسیار مشابه‌اند (آب‌و‌هوای مارماریس کمی گرمتر و هزینه‌های سفر بدروم کمی بیشتر است)، اما از حیث مکان‌های تاریخی، بدروم شهرت بیشتری داشته و مارماریس بدلیل احاطه شدن با کوهستان طبیعت بکر تری دارد.

۲- تفریحات بدروم بهتره یا مارماریس؟

شنا، حمام ترکی، حمام آفتاب، قایق‌سواری و... در هر دو شهر در دسترس است. اما اگر به تفریحاتی همچون سافاری، کوهنوردی و دوچرخه‌سواری در طبیعت علاقه‌مندید هستید، مارماریس به دلیل کوهستانی بودن انتخاب بهتری به‌شمار می‌آید.=

ناشر: شباویز
6Ld9QeYjAAAAAA6n-aXWvOcAqXqdJM_-zuKt72QR