بهترین زمان سفر به سریلانکا چه فصلی است؟

راهنمای سفر 22 مهر ، 1402 5 دقیقه

جذابیت‌های سریلانکا منحصربه‌فرد است و سالانه گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. اگر می‌خواهید لذت بیشتری از سفر ببرید، باید فصل مناسب را انتخاب کنید. برای انتخاب بهترین زمان سفر به سریلانکا، باید با آب‌وهوای این کشور زیبا آشنا شوید و سپس با توجه به سلیقه و بودجه خود تصمیم نهایی را بگیرید. در این مقاله آب و هوای سریلانکا را در چهار فصل سال بررسی می‌کنیم. اگر می‌خواهید انتخاب هوشمندانه‌تری داشته باشید، مطالعۀ مطلب پیش‌رو را از دست ندهید.

فصل بهار؛ بهترین زمان سفر به سریلانکا

بهترین زمان سفر به سریلانکا و مخصوصاً شهر توریستی کندی فصل بهار است؛ چراکه این شهر در کم‌باران‌ترین روزهای خود قرار دارد. میانگین دمای فصل بهار در بخش‌های ساحلی سریلانکا به 25 تا 30 درجه سانتی‌گراد و در بخش‌های مرتفع به 15 تا 18 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. بارش‌های بهاری و شرایط جوی مساعد در فصل بهار، گردشگران بسیاری را ترغیب به بازدید از سریلانکا می‌کند.

در نظر داشته باشید آب‌وهوای سریلانکا در نوروز بسیار ایده‌آل است و شما عزیزان می‌توانید تعطیلات عید را به بهترین نحو در این کشور دوست‌داشتنی سپری کنید. برای رزرو تور سریلانکا همین حالا دست به کار شوید و از طریق سایت شباویز اقدام کنید.

بهترین زمان سفر به سریلانکا

تصویری از سریلانکا در فصل بهار

سفر به سریلانکا در فصل تابستان

بسیاری از افراد بهترین فصل سفر به سریلانکا را تابستان می‌دانند. در این فصل اغلب روزها بارانی و دریا مواج است؛ اما شهر کلمبو واقع در قسمت غربی سریلانکا آب‌وهوای خشک‌تری دارد. تعداد قابل‌توجهی از گردشگران فصل تابستان را برای سفر به سریلانکا با تور و گشت‌وگذار در بخش غربی آن استفاده می‌کنند. مراسم‌های مختلفی مانند عید قربان و عید فطر نیز در همین فصل برگزار می‌شوند. اگر گرمای هوا شما را آزار نمی‌دهد و مشکلی با بارندگی‌های گاه‌وبی‌گاه ندارید، تابستان را برای سفر به سریلانکا انتخاب کنید.

بهترین فصل سفر به سریلانکا

عکسی از سفر به سریلانکا در تابستان

سفر به سریلانکا در فصل پاییز

آب وهوای سریلانکا در بخش‌های متفاوت، متغیر است. اگر قصد دارید در فصل پاییز به این جزیره سفر کنید، باید بدانید که جنوب غربی سریلانکا در این فصل کاملاً خشک و شمال و شمال غربی آن بارانی است. اغلب گردشگرانی که در فصل پاییز راهی سریلانکا می‌شوند، شهر بنتوتا را برای گشت‌وگذار انتخاب می‌کنند. البته فصل گردشگری سریلانکا از ماه نوامبر آغاز می‌شود؛ یعنی بهترین فصل برای رفتن به این کشور و خرید سوغات سریلانکا فصل پاییز است؛ اما قیمت اقامتگاه‌ها در این فصل بالا می‌رود. اگر می‌خواهید سفر ارزان‌تری داشته باشید، باید پیش از شروع فصل گردشگری به این کشور سفر کنید.

سفر به سریلانکا در فصل زمستان

فصل گردشگری سریلانکا از نوامبر آغاز می‌شود و تا پایان مارس ادامه دارد. زمستان‌های این جزیره بسیار کوتاه است؛ اما در همین مدت زمان اندک نیز گردشگران بسیاری از سراسر دنیا به سریلانکا سفر می‌کنند تا از هوای دل‌انگیز آن لذت ببرند. شاید فصل زمستان بهترین زمان برای سفر به سریلانکا نباشد، اما آب‌وهوای مناسب، آفتاب نیمه‌جان و اقیانوس آرام از دلایل محبوبیت سریلانکا در فصل پاییز و زمستان به شمار می‌روند.

جشن استقلال این کشور در تاریخ چهار فوریه و جشن کریسمس در تاریخ 25 دسامبر برگزار می‌شود. اگر در روزهای زمستانی به سریلانکا سفر کنید، تجربه‌های متفاوت و جذابی کسب خواهید کرد. اگر برای سفر بین سریلانکا یا تایلند مانده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم جاذبه‌های گردشگری و هزینه‌های سفر هردو کشور را مقایسه کنید و سپس تور موردنظر را بخرید.

ارزان ترین فصل سفر به سریلانکا

ارزان‌ترین فصل سفر به سریلانکا فصل‌های بارانی است که از ماه می آغاز می‌شود و تا ماه اکتبر ادامه دارد. اگر با گرمای هوا و بارش‌های روزانه مشکلی نداشته باشید، سفری اقتصادی به سریلانکا را تجربه خواهید کرد. در این بازه زمانی، گردشگران چندانی سراغ این جزیره نمی‌روند؛ یعنی علاوه‌بر ارزان بودن اقامتگاه‌ها، با جمعیت کمتری مواجه می‌شوید.

بهترین زمان سفر به سریلانکا بستگی به شما دارد

در این مقاله به بررسی آب‌وهوای سریلانکا در فصل‌های مختلف پرداختیم. از آنجایی که این کشور به بخش‌های مختلفی تقسیم می‌شود و آب‌وهوای یکسانی ندارد، انتخاب بهترین زمان برای سفر به سریلانکا کمی دشوار است و به بررسی فاکتورهای متعددی نیاز دارد.

اگر مشکلی با گرمای هوا ندارید و به دنبال سفری اقتصادی هستید، از می تا اکتبر بهترین زمان برای سفر به این جزیره است. در صورتی که می‌خواهید در هوایی مطبوع به گشت‌وگذار بپردازید و از جشن‌ها و فستیوال‌های سریلانکا غافل نشوید، از نوامبر تا مارس به این جزیره سفر کنید. انتخاب بهترین زمان سفر به سریلانکا، به اولویت‌های شما عزیزان بستگی دارد.

سؤالات متداول:

1. بهترین زمان سفر به سریلانکا چه فصلی است؟

بهترین زمان سفر به سریلانکا فصل بهار است؛ چراکه این شهر در کم‌باران‌ترین روزهای خود قرار دارد.

2. ارزان ترین زمان سفر به سریلانکا چه فصلی است؟

ارزان‌ترین فصل سفر به سریلانکا فصل‌های بارانی است که از ماه می آغاز می‌شود و تا ماه اکتبر ادامه دارد.

مشاوره رایگان