01 آبان ، 1402

در جنوب غربی ترکیه، در مجاورت دریا و میان رشته‌کوه‌ها، جزیره‌ای به نام مارماریس واقع شده است. این شهر بندری که با عنوان بهشت ترکیه نیز از آن یاد می‌شود، از مهم‌ترین مقاصد توریستی دنیا به شمار می‌رود. اگر می‌خواهید تعطیلات خود را در محیطی آرام، با مناظر خیره‌کننده و تفریح‌های بی‌شمار بگذرانید، مارماریس بهترین گزینه است. در این مقاله شما را با مشهورترین جاهای دیدنی مارماریس آشنا خواهیم کرد تا در بازدید از این شهر با مشکل مواجه نشوید. اگر اهل سفر و کسب تجربه‌های جدید هستید، مطالعۀ مطلب پیش‌رو را از دست ندهید.

1. قلعه و موزه مارماریس

قلعه و موزه مارماریس از جاهای دیدنی مارماریس ترکیه هستند و سالانه گردشگران بسیاری از سراسر دنیا را به خود جذب می‌کنند. یونانی‌ها حدود 1440 سال پیش از میلاد مسیح، قلعه مارماریس را ساختند و از آن به عنوان پایگاه نظامی استفاده می‌کردند. این قلعه از سال 1991 به موزۀ باستان‌شناسی تبدیل شد. قلعه مارماریس روی تپه‌های پشت مارینا واقع شده است و هفت بخش مجزا دارد، اما اکنون فقط دو بخش از آن قابل بازدید است. اگر به تاریخ و هنر علاقه‌مند هستید، با خرد تور مارماریس همه‌روزه از ساعت 08:30 تا 19:00 می‌توانید از قلعه و موزه مارماریس بازدید کنید.

عکسی از قلعه و موزه مارماریس 

2. ساحل لاک پشت ها؛ از جاهای دیدنی مارماریس

ساحل لاک‌پشت‌ها یا اوزتوزو در جنوب شهر دالیان و امتداد دریای اژه قرار گرفته و محلی برای نگهداری و پرورش لاک‌پشت‌های در معرض خطر است. برای تماشای لاک‌پشت‌ها و تفریح در ساحل فقط می‌توانید زمان‌های خاصی به این منطقه مراجعه کنید. در نظر داشته باشید که ساحل اوزتوزو فاقد دوش حمام است؛ زیرا مواد شیمیایی موجود در شامپوها ساحل را آلوده می‌کنند و به لاک‌پشت‌ها آسیب می‌زنند.

ساحل لاک پشت ها مارماریس

تصویر از ساحل لاک پشت‌ها مارماریس

3. پارک های آبی جزیره مارماریس

پارک‌های آبی مارماریس از محبوب‌ترین مکان‌های گردشگری این جزیره هستند. اگر می‌خواهید با خرید تور ترکیه تفریحات هیجان‌انگیز را تجربه کنید، دو پارک آبی آتلانتیس و آکوا دریم را به شما پیشنهاد می‌دهیم. در ادامه با این دو پارک بیشتر آشنا می‌شوید.

  • پارک آبی آتلانتیس: این پارک آبی مارماریس در سال 1997 راه‌اندازی شده است و هشت سرسرۀ هیجان‌انگیز دارد. با تهیه بلیط برای خود و کودکانتان می‌توانید از صبح تا عصر در آتلانتیس به تفریح و استراحت بپردازید.
  • پارک آبی آکوا دریم: این پارک در منطقه آموتالان قرار گرفته است و سرسره‌ها و استخرهای سرپوشیده و سرباز متعددی دارد؛ همچنین در حین بازی و شنا می‌توانید از موسیقی زنده لذت ببرید.

پارک‌های آتلانتیس و آکوا دریم از اماکن دیدنی مارماریس ترکیه به شمار می‌روند و ساعت‌های خوشی را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کنند. در سفر به مارماریس با تور، بازدید از این دو پارک را از دست ندهید.

پارک های آبی جزیره مارماریس

عکسی از یک پارک آبی در جزیره مارماریس

4. جزیره کلئوپاترا

کلئوپاترا، جزیره‌ای با شن‌های طلایی، در فاصله 18کیلومتری مارماریس قرار گرفته و یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی مارماریس است. بسیاری از افراد دلیل نام‌گذاری این جزیره را حضور کوتاه‌مدت کلئوپاترا، ملکه مصری، در این مکان نسبت می‌دهند. در بازدید از جزیره کلئوپاترا می‌توانید انواع نوشیدنی‌ها و غذاهای خوشمزه را امتحان کنید و در ساحل قدم بزنید. فقط به یاد داشته باشید که ورود به این جزیره زیبا رایگان نیست.

جزیره کلئوپاترا از جاهای دیدنی مارماریس

عکسی از جزیره کلئوپاترا 

5. مارماریس مارینا

مارینا یک مرکز اجتماعی و از پرطرفدارترین مکانهای دیدنی مارماریس ترکیه است. بهترین رستوران‌ها، کافه‌ها و مغازه‌ها را در این ناحیه پیدا خواهید کرد. علاوه‌بر خرید و غذا خوردن، می‌توانید در کنار آبشار وقت بگذرانید یا سوار قایق بادبانی شوید. پیاده‌روی در مارماریس مارینا نیز حال‌وهوای خاص خود را دارد. پیشنهاد می‌کنیم که در سفر به مارماریس حتماً از این منطقه بازدید کنید.

مارینا از جاهای دیدنی مارماریس

عکسی از مارینا در شب

6. شهر دالیان

شهر دالیان که در نزدیکی محله سیتلر مارماریس واقع شده است، از زیباترین جاهای دیدنی مارماریس به شمار می‌رود. ویرانه‌های باستانی، کنده‌کاری‌های داخل کوه و آرامگاه‌های سنگی، نشان‌دهندۀ قدمت بالای این منطقه هستند. حتی اگر علاقه‌ای به تاریخ ندارید بازدید از این شهر را از دست ندهید؛ زیرا تعدادی از مشهورترین رستوران‌های ترکیه در دالیان واقع شده‌اند و همچنین قایق‌سواری در این منطقه، حس‌وحال منحصربه‌فردی دارد.

شهر دالیان ترکیه

تصویری از شهر دالیان 

7. قلعه غار نیمارا؛ یکی از جاهای دیدنی مارماریس

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری مارماریس، قلعه غار نیمارا واقع در منطقه هون است. باستان‌شناسان می‌گویند قدمت این غار به سدۀ اول پس از میلاد مسیح برمی‌گردد. ساکنان قلعه غار نیمارا در گذشته الهه لتو، مادر آپولو، را پرستش می‌کردند. برای رسیدن به این غار باید مسیری پلکانی و نسبتاً طولانی را طی کنید؛ اما مطمئن باشید که ارزشش را دارد. طبیعت شگفت‌انگیز اطراف غار نیمارا، واقعاً نفس‌گیر و تماشایی است.

قلعه غار نیمارا از جاهای دیدنی مارماریس

تصویری از قلعه غار نیمارا 

8. آرامگاه صخره ای ساریان

آرامگاه صخره‌ای ساریان یکی از جاذبه‌های شهر تاریخی دالیان است. برای اینکه به این بنای تاریخی آسیبی نرسد، گردشگران اجازه دارند آن را فقط از داخل قایق تماشا کنند. راهنماهایی که در قایق‌ها همراه گردشگران هستند، اطلاعات بسیار جالبی را دربارۀ آرامگاه در اختیار این افراد می‌گذارند. اگر به تاریخ و ماجراجویی علاقه دارید، حتماً از این آرامگاه جذاب با حکاکی‌های مرموز بازدید کنید.

آرامگاه صخره ای ساریان از جاهای دیدنی مارماریس

عکسی از آرامگاه صخره ای ساریان 

9. آبشار و دهکده تورگوت

روستای توریستی تورگوت در فاصله 30کیلومتری مارماریس قرار دارد و یکی از جاذبه‌های آن، آبشار تورگوت است. آبشار تورگوت با ارتفاع بیش از چهار متر معمولاً آب خنکی دارد و مکانی مناسب برای شنا و پیک‌نیک به شمار می‌رود. در دهکده تورگوت می‌توانید علاوه‌بر بازدید از آبشار، از ساحل زیبای آن دیدن کنید، به تورهای سافاری بپیوندید، در روستا قدم بزنید و در رستوران‌های دنج، غذاهای خوشمزه نوش جان کنید.

آبشار و دهکده تورگوت از جاهای دیدنی مارماریس

تصویری از آبشار و دهکده تورگوت 

10. ساحل کیزکومو در اورهانیه

در این بخش نوبت به معرفی یکی دیگر از مناطق دیدنی مارماریس ترکیه یعنی ساحل کیزکومو در اورهانیه رسیده است. این ساحل ماسه‌ای در فاصلۀ 27کیلومتری مارماریس قرار گرفته و طول آن حدود 600متر است. افسانه‌ها می‌گویند که این راه شنی زیبا را دختر شاه بایاسوس هنگام فرار از دزدان دریایی در وسط آب‌ها به جا گذاشته و سپس غرق شده است. از تفریحات جذاب کیزکومو می‌توان به پیاده‌روی کنار ساحل،‌ شنا و قایق‌سواری اشاره کرد.

ساحل کیزکومو در اورهانیه مارماریس

عکسی از ساحل کیزکومو در اورهانیه 

11. سکوی غواصی اسکوبا

غواصی در دریای مدیترانه از جذاب‌ترین فعالیت‌ها در مارماریس است. علاقه‌مندان به دنیای زیر آب می‌توانند با مراجعه به سکوی غواصی اسکوبا و به کمک مربی‌های مجرب، به قعر آب‌ها سفر کنند و زیبایی‌های دریا را از نزدیک ببینند. جالب است بدانید که غواصی در شب نیز یکی از برنامه‌های جذاب سکوی غواصی اسکوبا است. غواصان ماهر می‌توانند برای کسب تجربه‌ای تازه، در شب به زیر آب بروند. غواصی در مارماریس از آن دسته کارهایی است که انجام آن را به همه عاشقان دریا و دنیای شگفت‌انگیز زیر آب پیشنهاد می‌کنیم.

غواصی در سواحل مارماریس

عکسی از غواصی در سواحل مارماریس

12. یادمان ساریانا

یادمان ساریانا یا مادر بلوند واقع در شمال مارماریس از لحاظ تاریخی و مذهبی برای اهالی این جزیره بسیار ارزشمند است. ساریانا در قرن 16میلادی زندگی می‌کرده و از پیشگوهای مشهور آن دوران بوده است. افراد بسیاری از جمله سلطان سلیمان عثمانی به او مراجعه می‌کردند تا آینده را برایشان پیشگویی کند.

یادمان سارینا از جاهای دیدنی مارماریس

عکسی از یادمان ساریانا در مارماریس

13. تفرجگاه ایچملر

جاهای دیدنی شهر مارماریس ترکیه تمامی ندارد. در این بخش می‌خواهیم به یکی دیگر از این مکان‌های محبوب، یعنی تفرجگاه ایچملر اشاره کنیم. گردشگران و اهالی مارماریس برای شنا، حمام آفتاب، تماشای غروب آفتاب، آفرودسواری، ماساژ و پیاده‌روی به ایچملر مراجعه می‌کنند. بهترین مراکز خرید و هتل‌های مارماریس نیز در این مکان واقع شده‌اند. تفرجگاه ایچملر همه انتظارهای شما از یک مکان تفریحی را برآورده خواهد کرد.

تفرجگاه ایچملر از جاهای دیدنی مارماریس

تصویری از تفرجگاه ایچملر در مارماریس

14. تفرجگاه تورونج

تفرجگاه تورونج در فاصله 20کیلومتری مارماریس قرار دارد. اگر به دنبال مکانی هستید که در آن تفریح کنید و همچنین از مناظر زیبا لذت ببرید، تفرجگاه تورونج بهترین گزینه است. این تفرجگاه در بین تپه‌های سرسبز واقع شده است و امکانات متعددی از جمله دوچرخه‌سواری، قایق‌سواری، آفرودسواری و شنا را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. حتی اگر اهل تفریح نیستید، در بین درختان انجیر و انار پرسه بزنید و از چشم‌انداز این تفرجگاه لذت ببرید.

تفرجگاه تورونج مارماریس

عکسی از تفرجگاه تورونج مارماریس 

15. جیپ سافاری مارماریس

مارماریس طبیعت بسیار زیبایی دارد. شما عزیزان می‌توانید با ثبت‌نام در تورهای جیپ سافاری، راهی جاده‌هایی ناهموار این جزیره شوید و از طبیعت خارق‌العاده آن لذت ببرید. جیپ سافاری‌ها برای چهار تا هشت نفر جا دارند و سفر با آن‌ها بسیار هیجان‌انگیز و جذاب است. اگر به دنبال کسب تجربه‌ای تازه در مارماریس هستید و آدرنالین خونتان کم شده است، جیپ سافاری را در برنامه‌های خود قرار دهید.

جیپ سافاری مارماریس

عکسی از سافاری در مارماریس 

16. تنگه گونوسک

تنگه گونوسک یکی دیگر از نقاط دیدنی مارماریس واقع در هشت کیلومتری مرکز این شهر است. اغلب گردشگران و اهالی مارماریس در فصل تابستان و برای فرار از گرما به این منطقه جنگلی مراجعه می‌کنند. تنگه گونوسک با چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای که در مه دارد، مکانی مناسب برای پیک‌نیک به شمار می‌رود. اگر به این منطقه سفر کردید، حتماً از تنگه فیک و ساحل بهشت نیز بازدید کنید. مطمئن باشید که این سه‌گانۀ جذاب هوش از سر شما می‌برند.

17. روستای بییر

روستای بییر واقع در 24کیلومتری جنوب غربی مارماریس، جاذبه‌های بسیاری را در خود جای داده و به یکی از توریستی‌ترین جاهای دیدنی مارماریس ترکیه تبدیل شده است. مسجد تاریخی، بقایای شهر سیرنا و درخت 2300ساله، از دلالیل شهرت روستای بییر هستند. اگر می‌خواهید برای چند روز از هیاهوی شهر دور باشید و در مکانی با حال‌وهوای سنتی از مناظر زیبا لذت ببرید و به بازدید از مکان‌های تاریخی بروید، در سفر به مارماریس روستای بییر را فراموش نکنید.

روستای بییر مارماریس

تصویری از روستای بییر 

تجربۀ سفر به مارماریس و بازدید از جاهای دیدنی آن

در این مقاله تعدادی از مراکز دیدنی مارماریس را به شما عزیزان معرفی کردیم تا به طور دقیق بدانید مارماریس کجاست و جاهای دیدنی آن را بشناسید. جزیرۀ مارماریس که به بهشت ترکیه شهرت دارد، اماکن طبیعی، تاریخی و تفریحی بسیاری را در خود جای داده است و یک مقصد عالی برای تعطیلات به شمار می‌رود.

جاهای دیدنی مارماریس تمامی ندارد و با خرید تور مارماریس یک هفتۀ شگفت‌انگیز و استثنایی را در این سفر تجربه می‌کنید. اگر به دنبال خرید تورهای ترکیه از جمله تور مارماریس هستید، آژانس شباویز پرواز تورهای خارجی را با بهترین کیفیت و قیمت مناسب به فروش می‌رساند.

سؤالات متداول:

1. بهترین جاذبه های گردشگری مارماریس چه مکان هایی هستند؟

روستای بییر، تنگه گونوسک، یادمان ساریانا، ساحل کیزکومو در اورهانیه، آبشار و دهکده تورگوت، آرامگاه صخره‌ای ساریان، قلعه و موزه مارماریس، ساحل لاک‌پشت‌ها، جزیره کلئوپاترا، شهر دالیان و مارماریس مارینا از جمله جاهای دیدنی مارماریس هستند.

2. چه تفریحاتی در مارماریس در انتظار مسافران هستند؟

جیپ سافاری مارماریس، تفرجگاه تورونج، تفرجگاه ایچملر، سکوی غواصی اسکوبا، پارک آبی آنتلانتیس و پارک آبی آکوا دریم از جمله مکان‌های گردشگری و تفریح‌هایی است که می‌توانید در مارماریس انجام دهید.

ناشر: شباویز
6Ld9QeYjAAAAAA6n-aXWvOcAqXqdJM_-zuKt72QR