16 اسفند ، 1402

اگر نمی‌دانید جزیره مارماریس کجاست کافی است بهشتی را متصور شوید که در آن کوه‌های پوشیده از درختان بلندقامت کاج با سواحلی لاجوردی و کریستالی پیوند می‌خورند. در این قاب بهشتی طبیعتی بکر و دست‌نخورده با جاذبه‌هایی شگفت‌انگیز و خارق‌العاده در انتظار گردشگران است. اگر فکر می‌کنید توصیف ما از مارماریس اغراق‌شده و غیرواقعی است، شاید بد نباشد همین جا بمانید و ادامه مطلب را از دست ندهید. ما در این نوشتار ضمن اینکه به شما می‌گوییم مارماریس کجاست و چه دیدنی‌های حیرت‌انگیزی دارد، راهنمایی جامع از سفر به این شهر بندری را در اختیارتان خواهیم گذاشت.

مارماریس کجاست؟

مارماریس کجاست؟ این اولین سوالی است که تصمیم داریم با پاسخ‌دادن به آن راهنمای سفر به این شهر رویایی را به شکل کاملا رسمی آغاز کنیم. 6 قرن قبل از میلاد شهری بندری در جنوب غربی ترکیه متولد شد که به دلیل فراوانی سنگ مرمر در آن، مارمارون نام گرفت.

این شهر بندری بعدها به مارماریس تغییر نام داد. در حال حاضر شهر بندری مارماریس در استان موغله و در مجاورت با سواحل مدیترانه قرار دارد. این شهر رویایی از شمال با خلیج گوکوا، از جنوب با دریای مدیترانه، از شرق با شبه‌جزیره داتچا و از ضلع غربی با دریاچه کوی جییز همسایه است.

جاهای دیدنی مارماریس کجاست؟

یکی از بخش‌های دشوار و نفس‌گیر در راهنمای سفر به مارماریس توصیف جاهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری آن است. گوشه‌گوشه این شهر از نظر جذابیت و زیبایی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. از خلیج‌های طبیعی، سواحل بکر و بنادر باشکوهی که سرزندگی را به نمایش می‌گذارند گرفته تا غارهای اسرارآمیز و عمارت‌های تاریخی که آدمی را سوار بر قطار زمان می‌کنند و او را به جایی حوالی هزاران سال پیش می‌برند. حالا اگر آماده شنیدن این حجم از شکوه و زیبایی در یک شهر بندری هستید، با جاهای دیدنی مارماریس بیشتر آشنا شوید.

عکس دریا در مارماریس

تصویری از یک کشتی در مارماریس

قلعه مارماریس کجاست؛ روایتی از تاریخ

اگر شنیدن روایت‌های تاریخی یا دیدن عمارت‌ها و ویرانه‌های باستانی شما را وجد می‌‌آورد، بازدید از قلعه مارماریس را در صدر اولویت‌های خود قرار دهید. این قلعه تاریخی در قلب مارماریس و در تپه‌های پشت مارینا واقع شده است. قلعه مارماریس که حالا آن را به عنوان موزه این شهر می‌شناسیم، روزگاری پایگاه مهم نظامی در حکومت عثمانی بوده است.

این قلعه بعدها در دوره اسکندر مقدونی مورد بازسازی قرار گرفت و تبدیل به اقامتگاهی قابل سکونت شد. در نهایت این اقامتگاه در سال 1991 به موزه‌ای باستانی تغییر کاربری داد. در حال‌حاضر این موزه دارای 7 بخش متعدد است که دو بخش آن به سالن باستان‌شناسی، یک بخش به سالن مردم‌نگاری و سایر قسمت‌ها به گالری‌های هنری و انبار اختصاص یافته است.

عکس از قلعه مارماریس

تصویری از قلعه مارماریس

دالیان؛ قابی تمام‌ عیار و دیدنی از طبیعت زیبای مارماریس

اگر قرار باشد به این سوال که جاهای دیدنی مارماریس کجاست، پاسخی کوتاه دهیم، بی‌معطلی از شهر زیبای دالیان نام می‌بریم. دالیان را می‌توان مینیاتوری کوچک‌شده از نمای کلی شهر مارماریس ترکیه دانست. رودخانه خروشان دالیان، شهر باستانی کائونوس، ساحل آرام ایزوتو و حمام گل از دیدنی‌هایی است که دالیان را به جاذبه‌ای مشهور در تمام دنیا تبدیل کرده است.

عکس از دالیان

تصویری از دالیان در مارماریس

روستای بییر؛ دنج ‌ترین نقطه مارماریس کجاست؟

در 24 کیلومتری جنوب غربی مارماریس روستایی خوش‌آب‌وهوا و زیبا با نام بییر قرار دارد که تمام شهرت و محبوبیتش را از تاریخ قدیمی و دیرینه‌اش دارد. ردپای این تاریخ درخشان را هم می‌توان در مسجد قدیمی و درخت 2300ساله‌ای که با نام درخت هواپیما معروف است، کاملا مشاهده کرد. هر زمان که فکر کردید هیاهو و شلوغی شهر مارماریس کلافه‌تان کرده است، به آغوش امن و آرام روستای بییر پناه ببرید. فضای آرام و خلوت این روستا آرامشی را که در جست‌وجوی آن هستید، بی‌هیچ منتی به شما هدیه می‌دهد.

تصویری از روستای بییر

تصویری از روستای بییر

آرامگاه ‌های صخره ‌ای ساریان؛ یادبودی از ساریانا

از دیگر جاهای تاریخی مارماریس که اسباب حیرت و شگفتی شما را فراهم می‌کند، آرامگاه‌های صخره‌ای ساریان است. این جاذبه تاریخی در ضلع شمال شرقی مارماریس قرار دارد. از تاریخ احداث این بنای تاریخی اگر بخواهیم بگوییم، باید به گذشته‌های خیلی دور سفر کنیم. زمانی که حکومت عثمانی تصمیم گرفت برای یادبود زنی پیشگو به نام ساریانا، آرامگاهی در دل کوه و صخره بسازد. آنچه در این بنای باستانی بیش از همه توجه گردشگران را جلب می‌کند، حکاکی‌های مرموزی است که با نهایت دقت و ظرافت روی صخره‌ها انجام شده است.

تصویری از آرامگاه صخره ای ساریان

تصویری از آرامگاه صخره ای ساریان

کوه ‌های مارماریس؛ جاذبه‌ های باصلابت مارماریس کجاست؟

بخش اعظمی از زیبایی‌های شهر مارماریس ریشه در کوه‌های باصلابت و استوار آن دارد. اگر اهل کوهنوردی هستید، می‌توانید به گروهی از تورهای کوهنوردی بپیوندید تا با همراهی آن‌ها به زیباترین و باشکوه‌ترین نقاط مرتفع مارماریس دست پیدا کنید. بدون شک دیدن زیبایی‌های نهفته در تالاب‌ها و آبشارها از بالای کوه لذتی دارد که فقط کوهنوردان واقعی آن را درک می‌کنند.

غار نیمارا؛ غاری سحرآمیز در جزیره هون

از غارهای اسرارآمیز و رازآلودی که دیدن آن هر گردشگری را شگفت‌زده می‌کند، غار نیمارا در جزیره هون است. این غار طویل و عریض در گذشته محلی برای عبادت و پرستش الهه لتو (مادر آپولو) بوده است. بخش جذاب ماجرا زمانی است که گردشگران در این غار با شواهدی از سکونت انسان مواجه می‌شوند که روایت از 12 هزار سال تمدن دارد.

عکس غار نیمارا

تصویری از غار نیمارا

بهترین هتل‌های مارماریس کجاست و نحوه دسترسی به آنها

تنها چیزی که می‌تواند لذت بازدید از جاذبه‌های مارماریس را برای شما دوچندان کند، اقامت در بهترین هتل‌های این شهر است. غالبا پیداکردن هتلی خوب و درجه یک که گردشگران ضمن داشتن احساس راحتی نهایت لذت و هیجان را هم در آن تجربه کنند، کاری به مراتب دشوار و پیچیده است. ما با گلچین‌کردن بهترین هتل ‌های مارماریس سختی این انتخاب را از مقابل پای شما برداشته‌ایم. بنابراین اگر می‌خواهید بدانید بهترین هتل مارماریس کجاست و چه امکاناتی دارد، بخش بعدی را با دقت بیشتری مطالعه کنید.

هتل بلو بی پلاتینیوم مارماریس کجاست؟

از مجلل‌ترین هتل‌های مارماریس که آرامش را به معنای واقعی کلمه چاشنی لحظات گردشگران می‌کند، هتل بلو بی پلاتینیوم است. این هتل با نمای داخلی و بیرونی آبی‌رنگ و زیبایش توجه هر مسافر و گردشگری را به خود جلب می‌کند. هتل بلو از 440 اتاق با کلیه امکانات رفاهی و تفریحی برخوردار است. این هتل با ساحل به اندازه 3 دقیقه و با مرکز شهر فقط 2 کیلومتر فاصله دارد.

آدرس: Cumhuriyet Bulvari No:1 Marmaris, 48700 Marmaris, Turkey

تصویری از هتل بلو بی پلاتینیوم مارماریس

تصویری از هتل بلو بی پلاتینیوم مارماریس

هتل دی ریزورت گرند آزور مارماریس

از معروف‌ترین و محبوب‌ترین هتل‌های مارماریس هتل 5 ستاره، دی ریزورت گرند آزور است. این هتل 324 اتاق با چشم‌اندازی پانوراما به دریای نیلگون و بی‌کران مارماریس دارد. آنچه بیش از همه اسباب رضایت و راحتی گردشگران را در این هتل فراهم می‌کند، چیدمان موجود در اتاق‌های آن است که با نهایت خلاقیت و خوش‌سلیقگی صورت گرفته. این هتل ضمن ارائه خدمات رفاهی متنوع امکانات تفریحی مهیجی هم دارد که در اوقات فراغت خود می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید.

آدرس: Cumhuriyet Blv No:17, 48700 Marmaris, Turkey

تصویری از هتل دی ریزورت گرند آزور مارماریس

تصویری از هتل دی ریزورت گرند آزور مارماریس

هتل هیلتون دالامون مارماریس کجاست؟

نمی‌شود از بهترین هتل‌های مارماریس بگوییم و هتل هیلتون را از قلم بیندازیم. این هتل مجلل با داشتن 410 اتاق مجهز در بهترین و رویایی‌ترین نقطه شهر قرار دارد. استخرهای روباز، پارک‌های آبی، سالن‌های ورزشی و سینمای سه‌بعدی از تفریحاتی است که اقامت شما را در این هتل بسیار خاطره‌انگیز می‌کند. نکته برجسته این هتل، ارائه خدمات ویژه در خصوص نگهداری از کودک است که به شما فرصت می‌دهد با خیالی آسوده از جاذبه‌های این شهر دیدن کنید.

آدرس: Sarigerme Turizm Merkezi, 48610 Muğla, Turkey

تصویری از هتل هیلتون دالامان مارماریس

نمایی از هتل هیلتون دالامان مارماریس

هتل لابراندا مارس مارماریس

اگر از گردشگران سراسر دنیا بپرسید بهترین هتل مارماریس کجاست؟ با یک پاسخ مشترک مواجه خواهید شد و آن هتل لابراندا مارس است. راز محبوبیت این هتل داشتن اتاق‌هایی با چشم‌انداز رویایی از دریا و جنگل است که شما در انتخاب هر کدام آزادی عمل کامل دارید. این هتل ضمن نزدیکی با مرکز شهر، ساحلی اختصاصی هم دارد که در آن می‌توانید هر لحظه تماشاگر صحنه‌ای جذاب از یک برنامه شاد و مفرح باشید.

آدرس: onIcmeler Mah. Ataturk Cad. No:64 Mugla, 48720 Marmaris, Turkey

تصویری از هتل لابراندا مارس مارماریس

تصویری از هتل لابراندا مارس مارماریس

هتل گرین نیچر دیاموند

هتل گرین نیچر دیاموند بهترین لحظات عمرتان از حضور در مارماریس را رقم خواهد زد. این هتل لوکس و بسیار شیک مارماریس انتظار شما از یک هتل 5 ستاره درجه یک و همه‌فن‌حریف را به خوبی پاسخ می‌دهد. اتاق‌هایی با دکوراسیون زیبا و چشم‌انداز فوق‌العاده، خدمات رفاهی بسیار مطلوب، ارائه امکانات تفریحی و ورزشی متنوع و رستوران‌هایی مجلل با منوی غذایی جذاب، چکیده‌ای از خوبی‌های این هتل است.

آدرس: Siteler Mah Cumhuriyet Bulvarı 32. Sokak No/9, 48700 Marmaris, Turkey

تصویری از هتل گرین نیچر دیاموند

تصویری از هتل گرین نیچر دیاموند

هتل سنتیدو اورکا لوتوس مارماریس کجاست؟

هتل سنتیدو اورکا لوتوس را برای اقامت خود انتخاب کنید تا لذت حضور در بهشت ترکیه را بهتر درک کنید. این هتل که قابی زیبا از دریا را در تلاقی با درختان سرسبز مقابل چشمان شما به نمایش می‌گذارد، تا مرکز شهر ایچملر تنها 1 کیلومتر فاصله دارد. این هتل مجلل دارای 44 اتاق با امکانات رفاهی متنوعی نظیر سیستم گرمایشی و سرمایشی، اینترنت رایگان، دستگاه قهوه‌جوش، بار کوچک نوشیدنی و تلویزیون است.

آدرس: CUMHURIYET MH ATATURK CAD NO 56 İÇMELER MARMARİS, 48720 Icmeler, Turkey

تصویری از هتل سنتیدو اورکا لوتوس مارماریس

تصویری از هتل سنتیدو اورکا لوتوس مارماریس 

هتل گرین نیچر ریزورت اند اسپا

در فهرست بهترین هتل‌های مارماریس نام هتل گرین نیچر ریزورت اند اسپا همچون الماس می‌درخشد. این هتل مدرن و شیک 631 اتاق با نورپردازی‌های فوق‌العاده زیبا دارد. شب‌های این هتل آنقدر زیبا و باشکوه است که بعید می‌دانیم هیچ مسافری دلش بخواهد آن را با خواب و استراحت سپری کند. شاتل هواپیمایی، استخر ویژه کودکان و بزرگسالان، سالن آمفی‌تئاتر، اجرای نمایش‌های شاد، سوپرمارکت، رستوران‌های محلی و بین‌المللی و تفریحات ورزشی از جمله خدمات رفاهی موجود در این مجموعه است.

آدرس: Sirinyer Mah 131. Sk No:11 Armutalan, 48700 Marmaris, Turkey

تصویری از هتل سنتیدو اورکا لوتوس مارماریس

تصویری از هتل سنتیدو اورکا لوتوس مارماریس 

هتل گرند یازیچی کلاب توربان مارماریس کجاست؟

آیا تابه‌حال تجربه اقامت در جنگلی سرسبز و زیبا را داشته‌اید؟ با انتخاب هتل گرند یازیچی کلاب توربان فرصت تجربه این لذت وصف‌نشدنی کاملا مهیاست. این هتل که در بکرترین نقطه جنگلی از مارماریس قرار دارد، از اتاق‌هایی با دکوراسیونی بسیار ساده و درعین‌حال صمیمی و باصفا برخوردار است. در اسکله‌های چوبی این هتل می‌توانید تماشاگر زیباترین قاب از طلوع و غروب خورشید باشید.

آدرس: Pamucak Mevkii Cumhuriyet Mahallesi Ataturk Caddesi, 48720 Marmaris, Turkey

تصویری از هتل گرند یازیچی کلاب توربان مارماریس

تصویری از هتل گرند یازیچی کلاب توربان مارماریس

هتل الگانس اینترناسیونال مارماریس

یکی از آرام‌ترین و خلوت‌ترین هتل‌های مارماریس هتل الگانس اینترناسیونال است که فضای آرامش‌بخش آن شما را حسابی سر ذوق می‌آورد. 193 اتاق موجود در این هتل نه تنها معماری بسیار مدرن و شیکی دارد، بلکه به تمام امکانات رفاهی و تفریحی هم مجهز است.

آدرس: Uzunyalı Street no:209, 48700 Marmaris, Turkey

تصویری از هتل الگانس اینترناسیونال مارماریس

تصویری از هتل الگانس اینترناسیونال مارماریس

هتل کاسا د ماریس اسپا اند ریزورت

آخرین هتلی که قصد معرفی آن را داریم، هتل کاسا د ماریس اسپا اند ریزورت است. این هتل 5 ستاره با تدارک گزینه‌های تفریحی و رفاهی متنوع خستگی را برای گردشگران بی‌معنا می‌کند. در رستوران‌های متعدد این هتل شانس امتحان لذیذترین غذاهای دریایی، محلی و بین‌المللی را خواهید داشت.

آدرس: Sirinyer Mah. 100 sok. No:2, 48850 Marmaris, Turkey

تصویری از هتل کاسا د ماریس اسپا اند ریزورت

هتل کاسا د ماریس اسپا اند ریزورت

جزایر مارماریس؛ شگفت ‌انگیزترین جاذبه ها در ترکیه

بعد از اینکه به شما گفتیم جاهای دیدنی مارماریس کجاست، حالا نوبت به معرفی یکی از شگفت‌انگیزترین و خارق‌العاده‌ترین جاذبه این شهر یعنی جزایر آن می‌رسد. جزایر زیبای این شهر داستان‌هایی چنان شنیدنی در دل خود دارند که ما ترجیح دادیم مطلبی جداگانه را به بررسی آن اختصاص دهیم. اگر نمی‌دانید معروف‌ترین جزایر مارماریس کجاست یا از داستان‌های جذاب پشت‌پرده آن خبر ندارید، قسمت بعدی این مطلب برای شماست.

تصویری از یک جزیره در مارماریس

نمایی هوایی از یک جزیره در مارماریس

جزیره سدیر؛ افسانه ‌ای دیدنی در دل مارماریس

عنوان بهترین جزیره مارماریس هم به جزیره سدیر تعلق دارد که فاقد هرگونه معماری شهری است. این جزیره در 18 کیلومتری مارماریس قرار دارد. در جزیره سدیر می‌توانید بکرترین و دست‌نخورده‌ترین طبیعت را به نظاره بنشینید.

جالب‌تر از مناظر بکر و باشکوه این جزیره، داستانی است که درباره تاریخ کهن آن روایت می‌شود. طبق روایات نقل‌شده، جزیره سدیر روزگاری محل قرارهای عاشقانه دختری زیبا به نام کلئوپاترا با نامزدش آنتونی بوده است. اصلا به همین دلیل است که به جزیره سدیر، جزیره کلئوپاترا می‌گویند.

نکته جالب توجه در این ماجرا شن‌های سفیدرنگ و درخشانی است که جهت ایجاد فضایی رمانتیک‌تر برای این این دو عاشق از مصر به این جزیره منتقل شده است. پوشش جانوری متنوع و جاذبه‌های تاریخی حیرت‌انگیز مانند، شهر باستانی کدرا از جاذبه‌هایی است که سدیر را به جزیره‌ای با شهرت جهانی تبدیل کرده است.

جزیره جنت؛ بهشت ابدی مارماریس کجاست؟

بهشت برای جزیره جنت نامی برازنده است که به درستی زیبایی‌های موجود در آن را توصیف می‌کند. این شبه‌ جزیره در قسمت ورودی خلیج مارماریس قرار دارد و محلی دنج و ایده‌آل برای چشیدن لذت شنا و آب‌تنی‌کردن در آب‌های کریستالی دریای مدیترانه است.

شبه‌ جزیره داتچا؛ یادگاری از گذشته‌های دور

از دیگر جزایر معروف مارماریس شبه‌ جزیره داتچا است که تاریخی بسیار کهن و قدیمی دارد. وجود مجسمه آفرودیت در این جزیره را می‌توان مهم‌ترین المانی دانست که به آن محبوبیت و شهرت بخشیده است. سواحل طلایی، صخره‌های دندانه‌دار و عظیم‌الجثه ساحلی و تپه‌های مرتفع پوشیده از گل‌های وحشی قابی زیبا از این جزیره را پیشکش نگاه شما می‌کند.

عکس شبه جزیره داتچا

نمایی از شبه جزیره داتچا در مارماریس

مراکز خرید مارماریس کجاست؟

فقط یک خرید جانانه در مراکز خرید بزرگ و کوچک مارماریس می‌تواند عیش گردشگری در این شهر بندری را برای شما کامل کند. اگر نمی‌دانید بهترین مراکز خرید مارماریس کجاست یا مایلید از فاصله‌ای دور لذت بازارگردی را در مراکز خرید مهم این شهر تجربه کنید، تا انتهای این بخش همراه ما باشید.

گراند بازار یا بازار کارسی

کمتر کسی است که با گرند بازار یا بازار بزرگ و قدیمی مارماریس آشنایی نداشته یا از شهرت و محبوبیت آن نشنیده باشد. در غرفه‌های رنگارنگ این مرکز خرید روح بازارهای سنتی و اصیل ترکیه جریان دارد.

گرند بازار که نام دیگر آن بازار کاسی است در قلب جزیره مارماریس ترکیه قرار دارد. در این بازار بزرگ هر چیزی که فکرش را بکنید از جواهرات گرفته تا فرش، لباس‌های مد روز و سوغاتی‌های ناب یافت می‌شود. بخش جذاب این بازار قیمت‌های بسیار پایین و منصفانه‌ای است که روی بسته‌بندی هر کالا به  چشم می‌خورد.

آدرس: Tepe Mah., 38. Sok., Marmaris Merkez/Mugla, Turkey

تصویری از بازار کارسی

تصویری از بازار کارسی

نستل مارینا مارماریس کجاست؟

اگر قرار است در مارماریس کمی ولخرجی کرده و پول‌هایتان را بی‌حساب خرج کنید، فروشگاه لوکس و لاکچری نستل مارینا بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این مرکز خرید مجلل محصولاتی از برندهای مشهور جهانی را با قیمتی نسبتا بالا عرضه می‌کند. جالب است بدانید که رستوران‌های موجود در این مرکز خرید هم از جلال خود مجموعه چیزی کم ندارد. بنابراین هر زمان که احساس گرسنگی یا خستگی بر شما غالب شد، می‌توانید به فضای بسیار شیک و مجلل این رستوران‌ها جهت سرو بهترین و لذیذترین نوشیدنی‌ها و خوراکی‌ها پناه ببرید.

آدرس: Sarıana Mah. M.Münir Elgin Bulvarı No: 38/2 Netsel Marmaris Marina، Marmaris / Muğla

مرکز خرید تانساش

مرکز خرید تانساش فقط یک مجموعه تجاری نیست. در این مجموعه خرید و تفریح با یکدیگر پیوندی ناگسستنی دارند. بنابراین اگر می‌خواهید مفرح‌ترین لحظات خود در بازارگردی را تجربه کنید، سری به مرکز خرید تانساش بزنید. این مجموعه دارای دو طبقه است که طبقه اول با خوراکی و تفریح و طبقه دوم با فروشگاه‌های کیف، کفش، محصولات چرمی، پوشاک، تابلوفرش و لوازم آرایشی از شما استقبال می‌کند.

 آدرس: Bozburun, Kordon Cd. No:35/A, 48710 Marmaris/Muğla, Turkey

مرکز خرید پوینت سنتر

اگر موقعیت مکانی مرکز خرید مارماریس برایتان اهمیت بالایی دارد، باید بگوییم مرکز خرید پوینت سنتر بهترین پیشنهاد ما به شماست. این مرکز خرید درست در مرکز مارماریس قرار دارد. جالب است بدانید که پوینت سنتر به ارائه محصولاتی اصل و باکیفیت شهرت دارد. بنابراین خیال‌تان از بابت اجناس واقعی و اصیل این بازار کاملا آسوده باشد.

  آدرس: Sitler, Kamal Seftetin Algin Boulevard. Issue: 54, 48700 Marmaris / Mosul, Turkey

چهارشنبه بازار ایچملر در مارماریس کجاست؟

اگر به مارماریس رفتید، بازدید از بازار ایچملر آن را به هیچ قیمتی از دست ندهید. این بازار رنگارنگ و شاد که نبض تپنده تمام بازارهای محلی مارماریس محسوب می‌شود، غرفه‌هایی از صنایع دستی و سوغاتی‌های ارزشمند را در دل خود دارد. این منطقه بازارهایی هم با عنوان بازار سیار دارد که تنها روزهای چهارشنبه هر هفته دایر می‌شود. لوازم منزل، وسایل دست‌ساز، پارچه، میوه و سبزیجات و کالاهای لوکس از محصولاتی است که در این بازار محلی عرضه می‌شود.

آدرس: İçmeler Mh., 111. Sk No:24, 48720 Marmaris/Muğla, Turkey

تصویری از یک مرکز خرید در مارماریس

تصویری از یک مرکز خرید در مارماریس

بازارهای هفتگی مارماریس کجاست؟

آیا می‌دانید زنده‌ترین و پرجنب‌وجوش‌ترین بازار مارماریس کجاست؟ به بازارهای هفتگی این شهر سر بزنید تا پاسخ خود را بیابید. این بازارها که شامل پنج‌شنبه بازار و دوشنبه بازار می‌شود، لذت خریدی اقتصادی و مقرون به صرفه را برای شما به ارمغان می‌آورد. یادتان باشد بازارهای هفتگی بهترین نقطه مارماریس برای آشنایی شما با فرهنگ و سنت مردمان این شهر هستند.

آب و هوای مارماریس در فصول مختلف سال

حالا که دانستید مارماریس کجاست و چه دیدنی‌های دارد، بد نیست از وضعیت آب‌وهوایی آن هم مطلع باشید. مارماریس سرزمین آب‌های زلال، آفتاب‌های درخشان و سواحل لاجوردی است. شهری با چنین خصوصیت و ویژگی در هر فصلی از سال دیدنی است. بااین‌حال اگر می‌خواهید سیر تا پیاز دمای مارماریس ترکیه را در فصول مختلف سال بدانید و بهترین زمان را برای سفر با تور مارماریس انتخاب کنید، توجهتان را به ما بدهید.

آب‌وهوای مارماریس در بهار

بهار معتدل‌ترین فصل سال در مارماریس است. شب‌هایی خنک و روزهایی بهاری و دلپذیر از مشخصات بارز این فصل است. بنابراین اگر طاقت گرمای تابستان را ندارید، بهار بهترین فصل برای سفر به مارماریس خواهد بود. البته این را باید بگوییم که هر چقدر به ماه‌های میانی و پایانی بهار نزدیک می‌شویم، گرمی هوا بیشتر خودش را نشان می‌دهد.

آب‌وهوای مارماریس در تابستان

تابستان شلوغ‌ترین و درعین‌حال گرم‌ترین فصل سال در مارماریس است. دمای هوای مارماریس در این فصل گاها به 34 درجه سانتی‌گراد هم می‌رسد. شب‌های تابستان هم از نظر گرمی هوا چیزی از روزهایش کم ندارد.

آفتاب سوزان این فصل اگرچه ممکن است در ظاهر ناخوشایند و کلافه‌کننده به نظر برسد؛ اما در ترکیب با تفریحات آبی مهیج و بانشاط به عنصری دلچسب و دوست‌داشتنی تبدیل می‌شود.

عکس از مارماریس

نمایی زیبا از شهر مارماریس

آب‌وهوای مارماریس در پاییز

شهریور که به نیمه برسد، پادشاه فصل‌ها در مارماریس حکومت خود را آغاز می‌کند. در این فصل از سال نه تنها هوای مارماریس چهره اعتدال و خنکی به خود می‌گیرد، بلکه سواحل و جاذبه‌هایی دیدنی آن هم خلوت‌تر خواهد شد. میانگین دما در این فصل چیزی بین 19 تا 33 درجه سانتی‌گراد است. البته که به این هوای مطبوع روزهای بارانی را هم باید اضافه کرد که فضای شهر را حسابی دل‌انگیز می‌کنند.

آب‌وهوای مارماریس در زمستان

زمستان‌های سرد و برفی مارماریس تجربه بدیعی را از سفر به این شهر بندری برای شما رقم می‌زند. میانگین دمای هوا در روزهای این فصل 15 و شب‌های آن چیزی حدود 5 درجه سانتی‌گراد است. حسن دیگر سفر به مارماریس در فصل زمستان کاهش قابل توجه هزینه‌ها در رزرو هتل و خرید بلیط هواپیماست.

تفریحات مارماریس

نقاط تفریحی مارماریس کجاست؟ در این شهر ساحلی چه فعالیت‌های مفرحی را می‌توان تجربه کرد؟ این‌ها از جمله سوالاتی است که اگر پاسخ آن را بدانید برای رفتن به مارماریس لحظه‌ای تردید و تعلل به دل‌تان راه نخواهید داد. در مارماریس مجموعه‌ای غنی از تفریح و ماجراجویی‌ در انتظارتان است.

خلق یک روز خاطره‌انگیز در سواحل زیبای مارماریس

مارماریس مهد سواحل زیبا، نیلگون و آرامی است که لذت و خوشی را به معنای واقعی کلمه چاشنی لحظات گردشگران می‌کنند. تماشای غروب و طلوع خورشید، پیاده‌روی روی شن‌های نرم و طلایی آن و تجربه طیف وسیعی از تفریحات آبی از فعالیت‌های مفرحی است که در سواحل این شهر می‌توانید امتحان کنید.

تجربه هیجان در پارک آبی

اگر قرار است هیجان را با دوز بالا تجربه کنید، بهتر است به پارک‌های آبی این شهر هم سری بزنید. پارک‌های آبی مارماریس با تدارک بهترین و مهیج‌ترین تجهیزات آبی روزی خاطره‌انگیز و بانشاط را برای شما و فرزند دلبندتان رقم می‌زنند.

عکس پارک آبی آتلانتیس مارماریس

نمای هوایی از پارک آبی در مارماریس

شب‌های زنده و به‌یادماندنی در کلوب شبانه

زندگی در شب‌های مارماریس رنگ‌وبوی دیگری به خود می‌گیرد. در هیچ‌کجا به اندازه کلوب‌های شبانه این شهر نمی‌توانید شاهد سرزندگی و جنب‌وجوش زندگی شبانه مردم در این شهر باشید. معاشرت‌کردن با سایر گردشگران از سراسر دنیا، تجربه خوانندگی، غرق‌شدن در دنیای موزیک و چشیدن طعم دلچسب انواع نوشیدنی از تفریحات پنهان کلوب‌های شبانه است.

لذت گردشگری با قایق‌

یکی از تفریحات جالب در مارماریس قایق‌سواری روی سطح آب و بازدید از جاذبه‌های گردشگری متنوع آن است. یکی از نادرترین مناطق مارماریس که می‌توانید به واسطه قایق‌سواری با جاذبه‌های ریز و درشت آن از نزدیک ملاقات کنید، منطقه دالیان است.

سفری هیجان‌انگیز به دیدنی‌های مارماریس با آفرود

برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری مارماریس راه‌های متنوعی پیش روی شماست که بی‌شک مهیج‌ترین آن‌ها سفر با آفرود است. آفرود این فرصت را برای شما فراهم می‌کند تا به شکل کاملا گروهی و دسته‌جمعی از جاذبه‌های مهم این شهر دیدن کنید.

عکس ماشین آفرود در مارماریس

تصویری از ماشین‌های آفرود در مارماریس

کاوش در کوچه‌ پس‌کوچه‌های مارماریس با دوچرخه

بهترین روشی که با آن می‌توانید به نقاط مبهم و ناشناخته مارماریس سر بزنید، دوچرخه‌سواری است. شایان ذکر است که در خیابان‌های اصلی شهر مارماریس مراکز متعددی برای اجاره دوچرخه وجود دارد.

تفریحات جذاب در دل آب‌های زلال مارماریس

جت‎اسکی، قایق‎‌سواری، پرواز روی آب، کایت‎‌سواری و غواصی بخش دیگری از فعالیت‌های مفرح مارماریس را رقم می‌زنند. اگر به این نوع از ورزش‌های آبی علاقه‌مند هستید، مارماریس بهترین فرصت برای تجربه آن‌هاست.

تجربه یک روز منحصربه‌فرد در حمام ترکی

تجربه حضور در حمام ترکی مارماریس را دست‌کم نگیرید. این نوع حمام‌ها که یادگاری از سلاطین و پادشاهان عثمانی است خستگی و کوفتگی را از تن شما دور می‌کند. ماساژهای حرفه‌ای وجه تمایز حمام‌های ترکی با سایر حمام‌های عمومی است.

عکس حمام ترکی

تصویری از حمام ترکی

سواحل مارماریس کجاست؟

هیچ می‌دانید قلب جاذبه‌های دیدنی مارماریس کجاست؟ سواحل شنی با دریای همیشه مواج و خروشان است که هر ساله موجب جذب هزاران هزار گردشگر به این منطقه بهشتی می‌شود. اگر در راهنمای سفر به مارماریس بخواهیم از سواحل باشکوه آن نام نبریم، بی‌انصافی را در حق این شهر زیبا تمام کرده‌ایم. شما نیز اگر جزو گردشگران دریادوست هستید و نمی‌دانید بهترین سواحل مارماریس کجاست، همراه ما باشید.

ساحل ایچملر

پرچمدار تمام سواحل بکر و زیبای مارماریس را باید ایچملر دانست که در تمام فصول سال مملو از گردشگر و توریست است. اگر باور ندارید، کافی است از گردشگران مختلف بپرسید بهترین ساحل مارماریس کجاست تا بدانید ایچملر چگونه قلب تمام مسافران این منطقه را به تصرف خود درآورده است.

ساحل ایچملر نه تنها از نظر زیبایی و جذابیت چیزی کم ندارد بلکه موقعیت مکانی بسیار ایده‌آلی دارد. فاصله کوتاه این ساحل تا مرکز شهر سبب شده است تا گردشگران ایچملر را انتخاب اول خود در ساحل‌گردی معرفی کنند. در اطراف این ساحل هتل‌های بسیار مجلل و شیک و کافه‌ها و رستوران‌هایی رنگارنگ به چشم می‌خورد که همگی در راستای راحتی بیشتر گردشگران پا گرفته‌اند.

ساحل مارماریس

مارماریس از دیگر سواحل معروف این شهر بندری است که در مقایسه با ایچملر آرامش و سکوت بیشتری دارد. این ساحل بکر و زیبا هم درست در فاصله کوتاهی با مرکز شهر قرار دارد. وجه امتیاز ساحل مارماریس با سایر سواحل این شهر وجود مرکزی ویژه تفریحات آبی است. شما در این ساحل فرصت دارید تا با پرداخت هزینه‌ای بسیار کم تفریحات مهیجی همچون جت‌اسکی، بنانا و پاراسیلینگ را تجربه کنید.

ساحل ترنج مارماریس کجاست؟

در 21 کیلومتری مارماریس ساحلی زیبا و جذاب قرار دارد که احتمالا نظیر آن را کمتر جایی مشاهده کرده‌اید. این ساحل دارای برچسب آبی‌رنگ است و این به معنای پاکیزگی شن، ماسه و آب دریاست. شاید برایتان جالب باشد بدانید که ساحل ترنج غارهای زیرآبی و مناطق سنگی اسرارآمیزی دارد. بنابراین اگر اهل غواصی هستید یا مایلید به کاوش و اکتشاف در دنیای زیر آب بپردازید، ساحل ترنج عالی‌ترین گزینه برای شما خواهد بود.

تصویری از ساحل ترنج مارماریس

عکس از ساحل ترنج مارماریس

ساحل خلیج کوملوبوک

در ضلع جنوب غربی مارماریس و در فاصله 25 کیلومتری آن یکی دیگر از سواحل معروف این شهر به چشم می‌خورد که با عنوان خلیج کوملوبوک شناخته می‌شود. بالاترین لذتی که در این ساحل می‌توانید تجربه کنید، پیاده‌روی در مسیر ساحلی آن و تماشای قاب‌های تکرارنشدنی از مناظر جذاب و باشکوه اطراف این خلیج است. البته که خلیج کوملوبوک دارای شهری باستانی و غاری 5 هزارساله است که بازدید از آن می‌تواند برای تاریخ‌دوستان تجربه‌ای هیجان‌انگیز و پرشور باشد.

غذاهای مارماریس

غذاهای محلی مارماریس دنیایی از طعم و رنگ را برای شما به ارمغان می‌آورند. یقین داریم که طعم متفاوت غذاهای محلی این شهر را در هیچ نقطه‌ از این کره خاکی تجربه نکرده‌اید. بنابراین توصیه می‌کنیم در همین حال که از اهالی این شهر آدرس جاذبه‌های دیدنی مارماریس را جویا می‌شوید، از غذاهای سنتی آن هم بپرسید تا به شما بگویند بهترین رستوران‌های مارماریس کجاست. عجالتا معرفی ما از بهترین و محلی‌ترین غذاهای معروف مارماریس را دریابید که مقدمه خوبی برای شروع شکم‌گردی در این شهر ساحلی است.

پیلاو

به ترکیبی از برنج تفت‌داده‌شده و گوشت طعم‌دارشده پیلاو می‌گویند. پیلاو معروف‌ترین غذاهای محلی مارماریس است که در کنار سبزیجات، پیاز سرخ‌شده و میوه‌های خشک طعمی بهشتی پیدا می‌کند.

سیمیت

سیمیت نوعی نان کنجدی است که در وعده صبحانه یا به عنوان میان‌وعده سرو می‌شود. راز محبوبیت این نان خوشمزه قدمت بسیار طولانی آن است که گویا به صدها سال پیش بازمی‌گردد.

عکس از نان سیمیت

تصویری از نان سیمیت

دوغ

دوغ این نوشیدنی خنک که به آن آیران هم می‌گویند، در میان ترک‌ها طرفداران بسیار زیادی دارد. شما نیز اگر به مارماریس سفر کردید، بهتر است خودتان را مهمان طعم دلچسب این نوشیدنی گوارا کنید.

شوربا

هرچقدر که ما ایرانی‌ها سوپ را دوست نداریم و آن را به عنوان یک غذای کامل به رسمیت نمی‌شناسیم، ترک‌ها عاشق و شیفته سوپ هستند. تا جایی که گاهی اوقات در سفره صبحانه خود هم جایی برای شوربا خالی می‌گذارند. این نوع سوپ در مارماریس با عدس، گوجه و زبان و مغز گوسفند طبخ می‌شود.

پیتزا ترکی

پیتزا ترکی که با نام‌های دیگری مانند لحم‌عجین، پیتا یا پاید هم شناخته می‌شود، از دیگر غذاهای معروف مارماریس است. این نوع پیتزا ترکیبی از تخم‌مرغ، گوشت ریزشده، پنیر، مرغ و ماهی است.

عکس از پیتزا ترکی

تصویری از پیتزا ترکی

کباب

از دیرباز تاکنون کباب‌ ترکی به عنوان محبوب‌ترین غذای جهان شناخته می‌شود. این غذای لذیذ در ترکیه تنوعی‌ بی‌نظیر دارد؛ تا جایی که گاهی گردشگران ناگزیر به انتخاب از میان 40 نوع کباب هستند. بهترین نوع کباب ترکی را اگر بخواهیم به شما معرفی کنیم، از کباب‌های خیابانی‌اش نام می‌بریم که در ترکیب با گوجه، پیاز و کاهو طعمی بسیار دلچسب به خود می‌گیرد.

هزینه سفر به مارماریس

هزینه سفر به مارماریس یکی از پارامترهای بسیار تاثیرگذاری است که افراد را برای رفتن به این سفر ترغیب می‌کند یا برعکس مانع انتخاب این مقصد برای تعطیلات می‌شود. در حالت کلی افراد برای رفتن به مارماریس دو راه بیشتر ندارند؛ سفر به مارماریس را با تور تجربه کنند که در این صورت هزینه‌های این سفر به طرز قابل توجهی قابل کاهش پیدا می‌کند. راه دوم برای بازدید از جاذبه‌های دیدنی مارماریس سفر به صورت کاملا شخصی است که این راه غالبا دردسرهای خودش را دارد. در سفرهای شخصی به مارماریس هزینه‌ها به شکل تقریبی به شرح زیر خواهد بود.

هزینه اقامت در هتل

با توجه به اینکه هتل‌های متفاوتی در مارماریس وجود دارد، هزینه مشخصی برای اقامت در هتل نمی‌توان متصور شد. قاعدتا به میزانی که خدمات و امکانات رفاهی هتل بیشتر باشد، شما هزینه بیشتری را برای اقامت خود باید بپردازید.

  • هزینه اقامت در هتل‌های 5 ستاره: به طور میانگین شبی 158 دلار
  • هزینه اقامت در هتل‌های 4 ستاره: به طور میانگین شبی 115 دلار
  • هزینه اقامت در هتل‌های 3 ستاره: به طور میانگین شبی 60 دلار
  • هزینه اقامت در هتل‌های 2 ستاره: به طور میانگین شبی 16 دلار
  • هزینه اقامت در هاستل: به طور میانگین شبی 15 دلار

تصویری از یک هتل در شهر مارماریس

عکس یک هتل در شهر مارماریس

هزینه تفریح و گردشگری در مارماریس

تفریح در مارماریس ترکیه نیز برای گردشگران هزینه‌های نسبتا زیادی به همراه دارد. در ادامه می‌توانید فهرست هزینه‌های مرتبط با هر تفریح را مشاهده کنید:

  • بلیط سینما: 20 لیر
  • آفرود با جیپ: 140 لیر
  • اسب‌سواری: 140 لیر
  • غواصی: 150 لیر
  • ماهی‌گیری: 155 لیر
  • رافتینگ: 300 لیر
  • کشتی تفریحی: 400 لیر

هزینه خوردوخوراک

ارزان‌ترین بخش سفر به مارماریس قسمت شکم‌گردی در رستوران‌های مختلف است. این هزینه کم به شما این فرصت را می‌دهد تا طعم‌های اصیل ترکی را با خیال راحت امتحان کنید. اگر نمی‌دانید ارزان‌ترین رستوران‌های مارماریس کجاست، باید بگوییم فست‌فودی‌ها بهترین و به‌صرفه‌ترین گزینه برای خرید ارزان خوراک خوشمزه ترکی هستند.

  • هزینه خوردوخوراک در رستوران‌های ارزان‌قیمت برای هر نفر: 25 لیر
  • هزینه خوردوخوراک در رستوران‌های متوسط  برای هر نفر: 80 لیر
  • هزینه خوردوخوراک در فست فودهای این شهر برای هر نفر: 16 لیر

هزینه حمل‌ونقل در مارماریس

بخش دیگری از هزینه‌های سفر به مارماریس را حمل‌ونقل در آن تشکیل می‌دهد. عموما اتوبوس‌ها و وسایل نقلیه بهترین و به‌صرفه‌ترین گزینه برای جابه‌جایی در این شهر هستند. برای استفاده بهتر از وسایل نقلیه عمومی می‌توانید اقدام به خرید کارت اعتباری کنید. روش دیگر برای جابه‌جایی درون‌شهری در مارماریس استفاده از تاکسی است که هزینه آن برای هر نفر چیزی معادل 5 لیر محاسبه می‌شود. ضمن اینکه هر یک کیلومتر اضافی سبب افزایش قیمت می‌شود.

تصویری از وسایل حمل و نقل عمومی

تصویری از وسایل حمل و نقل عمومی در مارماریس

هزینه مکالمات

یکی از روش‌های به‌صرفه و معقول برای داشتن مکالمات تلفنی در مارماریس استفاده از سیمکارت‌های اعتباری این شهر است. مارماریس سه نمایندگی معتبر از فروش سیمکارت دارد که با نام‌های وودافون، تورکسل و آوا شناخته می‌شوند. هزینه مکالمه در مارماریس با استفاده از این سه نوع سیمکارت برای هر یک دقیقه 0.71 لیر محاسبه می‌شود.

فرودگاه دالامان مارماریس

اصلی‌ترین فرودگاه مارماریس فرودگاه دالامان است که دو پایانه کاملا مجزا و جداگانه برای ورود و خروج گردشگران به این منطقه دارد. البته ناگفته نماند که برخی از پروازهای مارماریس در فرودگاه بدروم صورت می‌پذیرد.

فاصله دالامان تا مارمایس

همان‌طور که گفته شد دالامان اصلی‌ترین فرودگاه در مارماریس است که بسیاری از پروازهای این شهر را پوشش می‌دهد. فاصله این فرودگاه تا مرکز شهر چیزی حدود 100 کیلومتر است. گردشگران جهت جابه‌جایی از فرودگاه تا هتل می‌توانند از تاکسی یا اتوبوس استفاده کنند.

تصویری از فرودگاه دالامن

عکس فرودگاه دالامان

بهشت ترکیه؛ مارماریس کجاست؟

صاحب هر سلیقه و سبک گردشگری که باشید، ناب‌ترین و به‌یادماندنی‌ترین لحظات عمرتان را در مارماریس سپری خواهید کرد. ما در این نوشتار تلاش کردیم بدون هیچ کم‌وکاستی دیدنی‌های مهم مارماریس و جزئیات سفر به این شهرا را برایتان به تصویر بکشیم. قاعدتا هیچ‌چیزی به اندازه تجربیات شخصی نمی‌تواند لذت واقعی سفر به این شهر ساحلی را برای شما ملموس و عینی کند. تعطیلات عید فرصت خوبی است که با تور مارماریس نوروز 1403 به این شهر دیدنی و جذاب سفر کنید. حالا که دانستید مارماریس کجاست و چه جاذبه‌های مهمی در دل خود دارد، برایمان بنویسید دل‌تان می‌خواهد سفر به این نقطه بهشتی را با چه کسی تجربه کنید؟

سوالات متداول

۱- مارماریس کجا واقع شده و چه جاذبه‌هایی دارد؟

مارماریس یک شهر ساحلی در جنوب غربی ترکیه است که واقع در استان موغلا می‌باشد. این شهر به لطف آب‌وهوای معتدل و سواحل زیبایش به مقصدی محبوب برای گردشگران سراسر دنیا تبدیل شده است. جاذبه‌های معروف مارماریس شامل سواحل زیبا، بندر مارماریس، قلعه مارماریس، جزایر مارماریس، بازار شهر و مرکز شهر با مراکز خرید و تفریحات متنوع است.

۲- بهترین فصل برای بازدید از مارماریس کدام است؟

به طور کلی، فصل بهار و پاییز بهترین فصل‌های بازدید از مارماریس شناخته می‌شوند. در این دو فصل، هوا معتدل است و جاذبه‌های گردشگری فعال هستند. همچنین در پاییز، گردشگران کمتری نسبت به بهار و تابستان به مارماریس می‌آیند. بنابراین امکان لذت بردن از زیبایی‌های این شهر راحت‌تر فراهم می‌شود.

ناشر: شباویز
6Ld9QeYjAAAAAA6n-aXWvOcAqXqdJM_-zuKt72QR