04 بهمن ، 1402

عیش سفر به مارماریس زیبا و بندری را فقط گشت‌وگذار در بازارهای پررنگ‌ولعاب آن می‌تواند کامل کند. در این شهر ساحلی دنج که همچون نگینی فیروزه‌ای در ترکیه می‌درخشد، مراکز خریدی بسیار جذاب و متنوع جا خوش کرده‌اند که گشت‌وگذار در آن‌ها به مثابه یک بازدید کاملا فرهنگی قلمداد می‌شود. اگر شما نیز جزو مسافران خوش‌شانس این شهر رویایی هستید، بهتر است قبل از بستن چمدان آشنایی مختصری با مراکز خرید مارماریس داشته باشید.

تردید نداشته باشید که بخش اعظمی از تفریحات هیجان‌انگیز و به‌یادماندنی شما در سفر به مارماریس را مراکز خرید و بازارهای محلی آن رقم می‌زند. در ادامه این نوشتار می‌توانید به فهرستی کامل از مراکز خرید مارماریس و سوغات ارزشمند آن دسترسی داشته باشید.

بازار بزرگ مارماریس یا کارسی مارکت

اجازه دهید معرفی بهترین مراکز خرید مارماریس را از بازار بزرگ آن آغاز کنیم که در قلب مارماریس واقع شده است. این بازار که در میان محلی‌ها بیشتر با نام کاسی مارکت شناخته می‌شود، قدیمی‌ترین و درعین‌حال محبوب‌ترین بازار برای خرید به حساب می‌آید. دلیل این محبوبیت را اگر از اهالی باصفای مارماریس جویا شوید، احتمالا به قیمت‌های منصفانه و کالاهای باکیفیت آن اشاره می‌کنند. اما ما راز این شهرت را بیشتر در معماری باشکوه و جذابیت‌هایی که در گوشه‌وکنار آن به چشم می‌خورد، تعریف می‌کنیم.

اولین جاذبه باشکوه این بازار قلعه تاریخی عثمانی است که توصیه می‌کنیم بازدید از آن را به هیچ قیمتی از دست ندهید. در نیمه این بازار بزرگ نیز می‌توانید سری به مسجد قدیمی این شهر بزنید و از نزدیک با سنت‌های مذهبی دیرینه اهالی مارماریس آشنا شوید. با گشت‌وگذار در غرفه‌های رنگارنگ کاسی بازار می‌توانید ضمن آشنایی با فرهنگ غنی اهالی مارماریس، چمدان‌تان را هم از سوغاتی‌های ارزشمند و جذاب پر کنید.

در بازار کاسی از شیر مرغ پیدا می‌کنید تا جان آدمیزاد. کافی است کمی مهارت چانه‌زنی را در خود تقویت کنید تا لذت خرید از این بازار قدیمی برایتان دوچندان شود. اگر هم در گشت‌زنی‌هایتان میان کالاهای پرزرق‌وبرق این بازار خستگی و گرسنگی به سراغتان آمد، آغوش رستوران‌های محلی‌ به رویتان باز است. طعم لذیذ غذاهای سنتی و محلی رستوران‌های موجود در این بازار برای همیشه در خاطرتان باقی خواهد ماند.

اگر می‌خواهید از بهترین و اصیل‌ترین سوغات این بازار بدانید، باید بگوییم لباس‌های چرمی، قالیچه‌های دستبافت، اشیای زینتی، ادویه‌جات و عسل پرچمدار سوغات ناب این شهرند که با کیفیتی اعلا و قیمتی مناسب در بازار بزرگ مارماریس یافت می‌شود. مجموع تمام این ویژگی‌ها موجب شده است تا بازار بزرگ کاسی با بیش از هزار غرفه رنگارنگ و دیدنی در تمام ساعات روز شلوغ و پرازدحام باشد.

تصویری از یکی از مغازه های بازار بزرگ مارماریس

تصویری از بازار بزرگ مارماریس

مرکز خرید نتسل مارینا؛ لوکس ترین مرکز خرید مارماریس

در میان مراکز خرید مارماریس عنوان مجلل‌ترین و لوکس‌ترین آن هم به مرکز خرید نتسل مارینای این شهر تعلق دارد. این مرکز خرید به دلیل موقعیت مکانی که دارد، بیشتر با نام بورلی هیلز شناخته می‌شود.

مرکز خرید نتسل مارینا با 20 فروشگاه شیک و مدرن بهترین مرجع برای ولخرجی‌های جذاب شماست. اگر به ویترین‌های خیره‌کننده و پرزرق‌وبرق فروشگاه‌های نتسل مارینا نگاهی بیندازید، می‌توانید نام برندهای مشهور ترکی را روی اجناس زیبای آن نظاره کنید. بنابراین خیال‌تان از بابت کیفیت و اصالت کالاها و اجناس موجود در این مرکز خرید کاملا آسوده باشد. به مجموع خوبی‌های این فروشگاه‌ مناظر بکر ساحلی و رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های خوش‌منظره‌اش را هم اضافه کنید که روح گردشگر را به معنای واقعی کلمه نوازش می‌دهند.

تصویری از مرکز خرید نتسل مارینا

تصویری از مرکز خرید نتسل مارینا

مرکز خرید پوینت سنتر؛ از بهترین مراکز خرید مارماریس

اگر در انتخاب مراکز خرید مارماریس دسترسی آسان به آن‌ها را اولویت خود قرار داده‌اید، باید بگوییم مرکز خرید پوینت سنتر با موقعیت مکانی عالی بهترین گزینه برای شماست. این مرکز خرید در فاصله اندکی با رستوران تاج محل و در محدوده خیابان اصلی واقع شده است.

مجموعه پوینت سنتر چیزی حدود 40 مغازه را در دل خود جای داده است که در هرکدام آن‌ها می‌توانید اجناسی اصل را از برندهای مشهور جهانی خریداری کنید. این مرکز خرید دارای 3 طبقه است که در طبقات فوقانی آن فرصتی برای تماشای فیلم در سینما یا بازی در فضایی مفرح نیز برای گردشگران مهیا شده است.

هر زمان هم که احساس کردید خستگی و گرسنگی توان گشت‌وگذار میان فروشگاه‌های این مجموعه را از شما سلب کرده است، روی رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های پوینت سنتر حساب باز کنید. البته پیشنهاد طلایی ما برای شما سرو غذا در رستوران تاج محل این شهر است که درست مقابل این مجموعه قرار دارد.

مرکز خرید تانساش

از دیگر معروف‌ترین مراکز خرید مارماریس که شما را حسابی سرگرم و شگفت‌زده می‌کند، مرکز خرید تانساش است. این مجموعه بهترین انتخاب برای کسانی است که شیفته بازارگردی‌های شبانه هستند. تانساش را نمی‌توان تنها یک مرکز خرید داست؛ این مجموعه با سرگرمی‌های بسیار مفرح و هیجان‌انگیز اوقات بسیار خوشی را در کنار خریدکردن برای شما به ارمغان می‌آورد.

مرکز خرید تانساش از دو طبقه تشکیل شده است که در طبقه زیرین آن طیفی وسیع از محصولات غذایی و خوراکی‌های محلی این شهر یافت می‌شود. طبقه فوقانی این مجموعه به عرضه پوشاک، لوازم آرایشی، محصولات چرمی، تابلوفرش‌های نفیس و لوازم خانگی شیک اختصاص دارد.

چهارشنبه بازار ایچملر؛ ارزان ترین مرکز خرید مارماریس

به چهارشنبه بازار ایچملر، بهشت عاشقان و دلدادگان خرید، خوش آمدید. منطقه ایچملر یکی از شهرهای زیبای ساحلی مارماریس است که به واسطه برپایی بازارهای سیارش شهرتی جهانی پیدا کرده است. احتمالا بیشترین چیزی که می‌تواند رضایت یک خریدار را به خوبی جلب کند، خرید محصولی باکیفیت از برندی معتبر آن هم با قیمتی کاملا منصفانه و مناسب است. این فرصت در چهارشنبه بازار ایچملر توسط غرفه‌داران باصفا و بی‌ریایش کاملا مهیا شده است.

شما می‌توانید حین گشت‌وگذارهای خود در این بازار ضمن بازدید از سوغات و صنایع دستی این شهر محصولاتی باکیفیت و خوش‌قیمت را خریداری کنید.

پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد خرید از چهارشنبه بازار ایچملر را داشتید، در برنامه‌ریزی‌های خود بعدازظهر را به خرید از این مجموعه اختصاص دهید. این بازار بعدازظهرها، به واسطه نورپردازی‌های رویایی غرفه‌ها حال‌وهوای دیگری پیدا می‌کند.

تصویری از چهارشنبه بازار ایچملر

تصویری از چهارشنبه بازار ایچملر

پنجشنبه بازار مارماریس

شاید بتوان پنجشنبه بازار مارماریس را زنده‌ترین مرکز خرید و زیباترین بازار محلی این شهر دانست. این بازار که معروف‌ترین پاتوق محلی‌ها برای خرید نیز محسوب می‌شود، پنج‌شنبه هر هفته میزبان گردشگران بسیاری است.

در بازار محلی پنج‌شنبه ایچملر می‌توانید تماشاگر بساط هنرنمایی زنان هنرمند این شهر باشید. البته که مردان سخت‌کوش و باذوق روستاهای اطراف مارماریس نیز همپای زنان این شهر کار کرده و رونق و صفا را مهمان لحظات بازارگردی شما می‌کنند. در پنج‌شنبه بازار مارماریس شما با چیدمانی بی‌نقص از محصولات کشاورزی مواجه خواهید شد که احتمالا نظیر آن را در هیچ کجای جهان نمی‌توانید پیدا کنید. از معروف‌ترین محصولات عرضه‌شده در این بازار می‌توان به میوه‌ها، سبزیجات، ماهی‌های تازه صیدشده، پوشاک زنانه و مردانه، لوازم زینتی و ادویه‌های خوش‌رنگ و خوش‌رایحه اشاره کرد.

بلو پورت مال؛ از بزرگترین مرکز خریدهای مارماریس

در فهرست معروف‌ترین مراکز خرید مارماریس باید از بلو پورت مال یاد کرد که جزو آثار باشکوه معماری این شهر هم به حساب می‌آید. ورودتان به این مرکز خرید با چشم‌اندازی زیبا از حوض‌ آب فیروزه‌ای رنگی که در وسط آن خودنمایی می‌کند، همراه است. جلوتر نیز می‌توانید از فروشگاه‌های این مجموعه که محصولاتی شیک و متنوع را عرضه می‌کنند، بازدید کنید. در پایان بازارگردی‌تان هم توصیه می‌کنیم به رستوران روباز این مجموعه سر بزنید و کباب‌ترکی‌های لذیذش را امتحان کنید.

تصویری از مرکز خرید بلو پورت مال

تصویری از مرکز خرید بلو پورت مال

مرکز خرید مگا

مرکز خرید مگا از دیگر مراکز خرید مارماریس است که فضایی بسیار دنج و جمع‌وجور دارد. این مجموعه نیز به دلیل استقرار در خیابان اصلی این شهر، امکان دسترسی بسیار خوب و آسانی را برای گردشگران فراهم آورده است. مجموعه مگا بیش از هرچیزی به قیمت‌های بسیار منصفانه‌ای که در عرضه محصولات دارد، شهرت پیدا کرده است. بنابراین اگر به دنبال خریدی کاملا به‌صرفه و اقتصادی هستید، مرکز خرید مگا را در صدر بازارگردی‌های خود قرار دهید.

مرکز خرید گیما؛ مرکز خرید معروف مارماریس

هنوز معرفی مراکز خرید مارماریس تمام نشده است. یکی دیگر از معروف‌ترین این مراکز، مرکز خرید گیماست که بعد از بازار بزرگ بهترین مرجع برای خرید سوغات محسوب می‌شود. این مجموعه ضمن ارائه سوغاتی اصیل و باکیفیت، امکان خریدی به‌صرفه را نیز برای شما فراهم می‌کند.

مرکز خرید میگروس

شاید تعجب کنید؛ اما یکی دیگر از مراکز خرید مارماریس، مرکز خرید میگروس، یک فروشگاه سوئیسی است که به دلیل عقد قرارداد با ترکیه سر از مارماریس درآورده است. مزیت این فروشگاه این است که در آن همه‌جور کالایی با قیمت ارزان و گران پیدا می‌شود. ضمن اینکه خریداران در پایان خرید می‌توانند با دریافت کارت اعتباری شانس خود را برای دریافت جایزه محک بزنند.

تصویری از مرکز خرید میگروس

تصویری از مرکز خرید میگروس

مرکز خرید تانش مال

در فهرست نهایی معرفی مراکز خرید مارماریس جای خالی مرکز خرید تانش مال احساس می‌شود. این مجموعه که در شرق مارماریس واقع شده است نه فقط یک مرکز خرید که مجموعه‌ای کاملا تفریحی نیز به حساب می‌آید. در دو طبقه مرکز خرید تانش مال شما می‌توانید ضمن خرید کالاهای ارزان‌قیمت، اوقات مفرح و هیجان‌انگیزی را با عزیزان‌تان سپری کنید. در ضمن این مورد را فراموش نکنید که ما در مقاله‌ای به طور کامل درباره اینکه مارماریس کجاست برای شما نوشته‌ایم.

بازار خیابانی موگلا؛ بازار قدیمی مارماریس

برای کسانی که شیفته خرید پارچه هستند، یک پیشنهاد شگفت‌انگیز داریم؛ بازار خیابانی موگلا در مارماریس بهترین مرکز خرید برای پارچه‌های رنگارنگ و خوش‌طرح است. موگلا جزو قدیمی‌ترین بازارهای مارماریس است که بعد از پارچه، معدن فرش‌های خوش‌نقش‌ونگار و صنایع دستی جذاب این شهر است.

تصویری از بازار خیابانی موگلا

تصویری از بازار خیابانی موگلا

بازارهای خیابانی در مارماریس

شاید در میان جست‌وجوهایتان از بهترین مراکز خرید مارماریس چیزی از بازارهای خیابانی آن به گوش‌تان خورده باشد. این بازارها اشاره به غرفه‌هایی سیار دارند که در روزهای مختلفی از هفته توسط همسایگان این شهر دایر می‌شوند. عمده محصولات عرضه‌شده توسط آن‌ها هم در دسته صنایع دستی، محصولات کشاورزی، خوراکی‌های محلی، میوه و سبزیجات تازه قرار می‌گیرد. ما در این نوشتار به دو مورد از معروف‌ترین این بازارها یعنی چهارشنبه و پنج‌شنبه بازار اشاره کردیم. البته جاهای دیدنی مارماریس تنها به بازارهای آن محدود نمی‌شود. اما در بحث مراکز خرید، می‌توان به فهرست بازارهای خیابانی، یکشنبه بازار بلدیبی و سه‌شنبه بازار مارماریس را نیز می‌توان افزود.

تصویری از بازارهای خیابانی مارماریس

تصویری از بازارهای خیابانی مارماریس

انتخاب شما کدام مرکز خرید مارماریس است؟

بخش جذاب و به‌یادماندنی سفر به هر شهر یا کشوری را گشت‌وگذار در بازارها و مراکز خرید آن تشکیل می‌دهد. این فعالیت مفرح ضمن اینکه کوله‌بار سفرتان را از سوغات و صنایع دستی به‌یادماندنی پر می‌کند، پیوندی عمیق بین شما و فرهنگ و آداب‌ورسوم کشور مقصد ایجاد می‌کند. از همین رو توصیه می‌کنیم با خرید تور مارماریس، میان گشت‌وگذارهایتان در جاذبه‌های طبیعی و تاریخی زمانی را به بازدید از مراکز خرید و بازارهای محلی آن شهر اختصاص دهید. هر زمان هم که قصد سفر به مارماریس را داشتید، کافی است نگاهی به فهرست بلندبالای این نوشتار بیندازید تا بر اساس بودجه و نیازتان میان یکی از این مراکز خرید دست به انتخاب بزنید. راستی انتخاب شما از میان مراکز خرید مارماریس کدام است؟ برایمان در کامنت‌ها از حس‌وحالتان به هنگام توصیف مراکز خرید این شهر رویایی بنویسید.

سوالات متداول

۱- مارماریس چه مراکز خرید معروفی دارد؟

مارماریس، شهر ساحلی جنوب غرب ترکیه، مراکز خرید متنوعی دارد. یکی از معروف‌ترین مراکز خرید در این شهر، «مارماریس مارینا مال» است که به لطف موقعیت ایده‌آل خود در نزدیکی بندر مارینا و دریا، تجربه خرید لذت‌بخشی را برای گردشگران فراهم می‌کند. این مجموعه دارای فروشگاه‌های معتبر بین‌المللی، رستوران‌ها و مکان‌های تفریحی است.

۲- چه محصولات و برندهایی در مارماریس مارینا مال قابل دسترسی هستند؟

مارماریس مارینا مال به عنوان یک مرکز خرید متنوع، محصولات معروف و برندهای مختلفی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. از جمله موارد قابل دسترس در این مال می‌توان به لباس‌های طراحان معروف، لوازم الکترونیکی، جواهرات، کفش و سوغات محلی اشاره کرد. برندهای بین‌المللی و محلی همچون  Zara، H&M، Samsung، فروشگاه‌ها و کافه‌های محلی نیز جزو گزینه‌های متنوع این مرکز خرید به حساب می‌آیند.

ناشر: آژانس مسافرتی شباویز پرواز
6Ld9QeYjAAAAAA6n-aXWvOcAqXqdJM_-zuKt72QR