24 بهمن ، 1402

جاهای دیدنی کوش آداسی هر نوع سلیقه و سبک گردشگری را پوشش می‌دهد؛ اگر اهل جست‌وجو و کاوش در دنیای پررمزوراز تاریخ باشید، این منطقه با مجموعه‌ای غنی از باستانی‌ترین و قدیمی‌ترین بناها به استقبالتان خواهد آمد. اگر اهل تفریح و خوش‌گذرانی باشید، پارک‌های آبی آن اسباب عیش و سرگرمی‌تان را فراهم می‌کند. در نهایت اگر امواج خروشان دریا و قدم‌زدن روی شن‌های نرم ماسه‌ای است که سفر را برای شما معنا می‌کند، باید بگوییم کوش آداسی منحصربه‌فردترین سواحل دنیا را در دل خود دارد. حالا اگر کنجکاو شدید تا ریز و درشت جاهای دیدنی کوش آداسی ترکیه را از زبان ما بشنوید، این مطلب مختص شماست.

جاذبه‌های تاریخی کوش آداسی

عظمت و صلابت جاذبه‌های باستانی کوش آداسی آنقدر زیاد است که قبل از اینکه بدانید کوش آداسی کجاست، باید جاهای دیدنی این شهر را از همان خرابه‌ها و عمارت‌های قدیمی‌اش بشناسید شما حتی اگر با تاریخ هم میانه خوبی نداشته باشید، باز از حضور در بناهای باستانی کوش آداسی حظ کامل خواهید برد. بنابراین توصیه می‌کنیم در فهرست انتخابی خود از جاهای دیدنی کوش آداسی بخشی را به بازدید از بناهای تاریخی و باستانی اختصاص دهید.

شهر پرینه؛ 400 سال قدمت در جاهای دیدنی کوش آداسی

در کوش آداسی تاریخ به طرز عجیبی با طبیعت پیوند خورده است. بنابراین هر جای این شهر که قدم بگذارید، نشانی از تاریخ هزاران سال پیش را خواهید یافت. یکی از بهترین این مناطق هم که شما را به 400 سال قبل از میلاد می‌برد، شهر تاریخی پرینه است. زمانی که لنگرگاه‌های این منطقه مملو از تاجر و بازرگان بود، پرینه نیز رونق و آبادانی داشت. اما با مسدودشدن رودخانه و پرشدن آن از گل‌ولای و لجن پرینه نیز به خوابی ابدی فرو رفت.

شهر تاریخی پرینه

تصویری از شهر تاریخی پرینه

شهر افسوس؛ قابی تماشایی از دوران طلایی امپراتوری روم

یکی دیگر از محبوب‌ترین جاهای دیدنی کوش آداسی که قلب هر گردشگری را تسخیر می‌کند، شهر تاریخی افسوس است. برای بازدید از این منطقه باستانی بهتر است رنج چند ساعت پیاده‌روی و کوهنوردی را به جان بخرید؛ چراکه شهر افسوس گنجینه‌ای عظیم از جاذبه‌های مهم تاریخی را در دل دارد. غار اصحاب کهف، دروازه میترداتس، دروازه هرکول، حمام اسکولاستیکا، ‌دروازه مگنیسیان و آب‌نمای تراجان از جاذبه‌های نهفته در این منطقه است.

تصویری از شهر تاریخی افسوس

تصویری از شهر تاریخی افسوس

میلتوس؛ تاریخ در جاهای دیدنی کوش آداسی

ویرانه‌های به‌جامانده از میلتوس روایت‌های شنیدنی از دوره‌های مختلف را برایتان بازگو خواهد کرد. این منطقه باستانی که قدمت آن به یونان باستان بازمی‌گردد، روزگاری مهم‌ترین مرکز تجارت با تمام دنیا بوده است. حالا در این خرابه تاریخی می‌توانید به تماشای بقایایی از قصر بیزانتین، کاروان‌سرای سلجوقی، معبد آپولو، حمام‌های فاستینا و آمفی‌تئاتر وسیعش بنشینید.

ویرانه های میلتوس

تصویری از ویرانه‌های تاریخی میلتوس

پاموکاله؛ قصری پنبه‌ای در قلب کوش آداسی

پاموکاله در گویش ترکی به معنای قصر پنبه‌ای است. این منطقه که جزو ناشناخته‌ترین جاهای دیدنی کوش آداسی محسوب می‌شود، دستاورد زلزله‌ای در 1400 سال پیش است. آبگیرهای کوچک پلکانی با دیواره‌های سفید را می‌توان شمایلی زیبا از پاموکاله دانست که به واسطه وجود 17 چشمه آب گرم در این منطقه جادویی و سحرانگیز و در نتیجه رسوبات سفیدرنگ ذرات معدنی در آب خلق می‌شود.

تصویری از پاموکاله

تصویری از پاموکاله؛ از چاهای دیدنی کوش آداسی

خانه حضرت مریم؛ مقصد اول و آخر آرزومندان

خانه حضرت مریم یکی دیگر از جاهای دیدنی کوش آداسی است که در سال 1982 توسط باستان‌شناسان کشف شد. در حال حاضر این خانه به کلیسایی کوچک تغییر کاربری داده است. دیوار آرزوها و چشمه شفابخش موجود در این بنا از بخش‌های مورد توجه گردشگران و زائرانی است که به قصد شفا یا رسیدن به آرزوهای خود به خانه حضرت مریم پناه می‌آورند. یکی از جاذبه‌هایی که باعث می‌شود در پاسخ به سوال «کوش آداسی بهتره یا آنتالیا» کوش آداسی را انتخاب کنیم، همین خانه حضرت مریم است.

تصویری از خانه حضرت مریم

تصویری از خانه حضرت مریم

مسجد عیسی بیگ؛ معماری باشکوه از حکومت سلجوقیان

معماری مسجد عیسی بیگ با معماری تمام مساجدی که تابه‌حال دیده‌اید، توفیر دارد. این مسجد قدیمی که ترکیبی جذاب از سبک آناتولی و اسلامی را به نمایش می‌گذارد، معماری‌ای کاملا نامتقارن و پر از تضاد دارد. قسمت ورودی این مسجد با کتیبه‌ای از گفتار خداوند مزین شده است. گنبدهای فیروزه‌ای شکل، درهای تاج‌مانند، دیوارهای مرمری و ستون‌های قدیمی از این مسجد اثری کاملا باشکوه و دیدنی ساخته است.

تصویری از مسجد عیسی بیگ

تصویری زیبا از مسجد عیسی بیگ

پارک آبی کوش آداسی

تاریخ را که خوب مرور کردید و گذشته‌های پرحادثه را در کوش آداسی شخم زدید، نوبت به تفریح، هیجان و سرگرمی می‌رسد. این شهر ساحلی مهیج‌ترین پارک‌های آبی دنیا را دارد. بنابراین حیف است که تا کوش آداسی بروید و لذت تفریحات پرشوروهیجان را در پارک‌های آبی‌اش تجربه نکنید.

آدالند؛ سرزمین بی‌انتهای شور و هیجان

پرانرژی‌ترین و به‌یادماندنی‌ترین روز خود را در پارک آبی آدالند سپری خواهید کرد. این پارک که سرزمینی بی‌انتها از سرگرمی و هیجان را در دل خود دارد، به عنوان یکی از جذاب‌ترین و بهترین جاهای دیدنی کوش آداسی شناخته می‌شود. جکوزی، استخر، سرسره‌های بلند و جادویی، نمایش‌های آبی و جشن موسیقی بخش‌های جذاب این پارک را تشکیل می‌دهند.

آکوا فانتزی؛ از جذاب ترین جاهای دیدنی کوش آداسی

آکوا فانتزی نام یکی از بهترین هتل های کوش آداسی است که به واسطه داشتن پارک آبی جذاب و دیدنی لقب مجلل‌ترین و لوکس‌ترین هتل این شهر را یدک می‌کشد. سن ‌و سال شما اصلا اهمیتی ندارد؛ کودک باشید یا میانسال، در هرحال پارک آبی آکوا فانتزی با استخرهای بزرگ و کوچک و سرسره‌های مارپیچی و مهیج بهترین لحظات را برایتان رقم خواهد زد.

تصویری از یک پارک آبی در کوش آداسی

نمایی زیبا از یک پارک آبی در کوش آداسی

پارک آبی تورتوگا؛ اوج تفریح و سرگرمی در آغوش آب‌های آرام

پرچمدار تمام پارک‌های آبی مهیج و جذاب کوش آداسی را هم باید پارک تورتوگا دانست که سالانه میزبان هزاران گردش از سراسر دنیاست. اگر با خانواده عازم کوش آداسی هستید، باید بدانید که تورتوگا برنامه‌های بسیار هیجان‌انگیز و پرشوری برایتان دارد. 14 سرسره آبشاری و مرتفع، 8 استخر عمیق و متنوع، یک رودخانه آرام، یک مینی کلاب ویژه کودکان و رستوران‌های شیک و رویایی تفریحات خاطره‌انگیزی را در این مجموعه برای شما رقم می‌زنند.

پارک آبی آتلانتیس آکوا؛ تجربه‌ای بی‌نظیر از تفریحات آبی

آخرین پارک آبی کوش آداسی آتلانتیس آکوا نام دارد. این پارک آبی شاید در شهرت و آوازه به پای دیگر پارک‌های آبی این شهر نرسد، اما در طراحی بازی‌های مفرح و سرگرم‌کننده آنقدر خلاقیت به خرج داده است که آن را جزو جاهای دیدنی کوش آداسی به شما معرفی کنیم. در این پارک آبی لحظاتی به‌یادمانی از آفتاب‌گرفتن، پایین‌آمدن از سرسره‌های پیچ‌درپیچ و بازی در زمین والیبال یا بسکتبال در انتظارتان خواهد بود.

مراکز تفریحی کوش آداسی

اگر در اینترنت جاهای دیدنی کوش آداسی با عکس را جست‌وجو کنید، بیش از هرچیزی سواحل بی‌کران آن هوش از سرتان خواهد برد.  سواحل بکر و زمردی این شهر تصویر بدیع و تازه‌ای از ساحل دریا را در صفحه ذهنی شما خلق می‌کند. اصلا بخش اعظمی از شهرت و آوازه کوش آداسی در میان گردشگران تور ترکیه ریشه در وجود همین سواحل کریستالی دارد که شاید خیلی سخت بتوان نظیر آن را در جایی دیگر از این کره خاکی پیدا کرد. آماده معرفی جذاب‌ترین و خارق‌العاده‌ترین جاذبه طبیعی کوش آداسی هستید؟

ساحل بانوان؛ از معروفترین جاهای دیدنی کوش آداسی

قرارهای عاشقانه و رمانتیک خود را در ساحل بانوان، یکی از بهترین جاهای دیدنی کوش آداسی، تنظیم کنید. این ساحل که روزگاری مکانی ویژه برای تفریحات آبی خانواده بوده، امروز برای عموم قابل استفاده است. پیاده‌روی روی شن‌های طلایی، ریلکس‌کردن روی تخت‌های ویژه آفتاب‌گرفتن و آب‌تنی‌کردن در دل امواج خروشان این ساحل از تفریحاتی است که حسابی شما را سر ذوق می‌آورد. اگر کمی دوز شجاعت را در وجودتان بالا ببرید، فرصت برای تجربه‌های نفس‌گیرتری نظیر غواصی هم وجود دارد.

تصویری از ساحل بانوان

تصویری از ساحل بانوان در کوش آداسی

جزیره کبوتر، سمبل زیبای کوش آداسی

هیچ‌کسی فکرش را نمی‌کرد یک جزیره نظامی در حکومت عثمانی روزگاری تبدیل به بزرگ‌ترین قطب گردشگری در شهر کوش آداسی شود. این جزیره که به نام جزیره کبوتر شناخته می‌شود، پاتوق هزاران هزار گردشگری است که کوش آداسی را برای تعطیلات تابستانه خود انتخاب کرده‌اند. جالب است بدانید که از جزیره کبوتر به عنوان سمبل و نماد اصلی شهر کوش آداسی هم یاد می‌شود. اصلا کوش آداسی در گویش ترکی به معنای جزیره پرنده است.

تصویری از جزیره کبوتر

عکس جزیره کبوتر

منطقه بندرگاه؛ جاذبه‌ای تمام‌عیار میان جاهای دیدنی کوش آداسی

منطقه بندرگاه یک تنه بار تمام جاذبه‌های دیدنی کوش آداسی را به دوش می‌کشد. اگر می‌خواهید قابی کامل از دیدنی‌های مهم این شهر را یکجا با هم داشته باشید، بازدید از منطقه بندرگاه را در اولویت قرار دهید. این منطقه ضمن داشتن جاذبه‌هایی همچون کاروانسرای تاریخی، خانه‌های چوبی و دروازه‌های قدیمی میزبان بزرگ‌ترین مراکز خرید کوش آداسی ترکیه نیز هست.

شبه جزیره دیلک؛ زیباترین قاب از طبیعت کوش آداسی

بدون شک شبه جزیره دیلک بهشت طبیعت‌دوستانی است که به عشق دیدن طبیعت بکر و دست‌نخورده کوش آداسی عازم این شهر می‌شوند. این شبه‌جزیره سرزمینی امن برای پرندگان مهاجر و گونه‌های گیاهی مدیترانه‌ای است که این نقطه از کوش آداسی را برای زیستن خود برگزیده‌اند. شهر باستانی کارینا و دهکده دوگانبی از دیگر جاذبه‌های شگفت‌انگیزی است که در میان طبیعت سرسبز و زیبای دیلک چون الماس می‌درخشد.

جاهای دیدنی کوش آداسی؛ بهترین مقصد برای تعطیلات تابستانه

این بار که تصمیم داشتید تعیطلات تابستانه خود را در ترکیه سپری کنید، به جای انتخاب مقاصد تکراری مانند استانبول یا آنتالیا کوش آداسی را انتخاب کنید. این شهر ساحلی با تنوعی بی‌نظیر از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بلد است چگونه تعطیلات شما را به خاطره‌انگیزترین روزهای عمرتان مبدل سازد. زمستان‌های معتدل و تابستان‌های گرم از مشخصات بارز آب و هوای کوش آداسی است و بهترین زمان پیشنهادی ما به شما برای سفری پربار و هیجانی‌ با تور کوش آداسی همان تابستان است. در این فصل از سال جاهای دیدنی کوش آداسی چهره پرشورتر و شاداب‌تری به خود می‌گیرد. در آخر این را همیشه به خاطر داشته باشید که در کشف مقاصد ناشناخته دنیا لذتی نهفته است که شاید نظیر آن را در مقاصد یکنواخت و تکراری خود هرگز نتوانید بیابید.

سوالات متداول

۱- جاهای دیدنی برجسته در کوش آداسی کدامند؟

کوش آداسی شهری است که از نظر تاریخی و فرهنگی بسیار غنی است. جاهای دیدنی برجسته این شهر شامل قلعه کوش، موزه مارماریس، پارک میلتوس، ساحل کوش آداسی، تئاتر اودئیوم و معبد اسکلپیون هستند.

۲- در کوش آداسی چه فعالیت‌های تفریحی می‌توان انجام داد؟

در کوش آداسی می‌توانید از فعالیت‌های متنوعی لذت ببرید، از جمله بازدید از ساحل و شنا در آب‌های زیبا، پیاده‌روی در پارک‌ها و محل‌های سبز، بازدید از موزه‌ها و معابد تاریخی، تجربه‌ تفریح در بازارها و خرید از فروشگاه‌های محلی و شرکت در تورهای قایقرانی روی دریای اژه.

ناشر: شباویز
6Ld9QeYjAAAAAA6n-aXWvOcAqXqdJM_-zuKt72QR