04 بهمن ، 1402

برای کسانی که نمی‌توانند میان محبوب‌ترین شهرهای ترکیه تنها یک مقصد را برای سفر انتخاب کنند، دانستن فاصله ازمیر تا استانبول از نان شب هم واجب‌تر است. استانبول و ازمیر در جذب گردشگر و توریست به مثابه دو رقیب قدرتمند عمل می‌کنند. شاید اگر کمی برنامه‌ریزی را چاشنی سفر قرار دهید، شما هم بتوانید جزو مسافران خوش‌شانس این دو شهر تاریخی و پرجاذبه باشید.

کافی است فاصله ازمیر تا استانبول را بدانید تا با یک برنامه‌ریزی سنجیده و بی‌نقص ضمن صرفه‌جویی در زمان و هزینه سفری خاطره‌انگیز را برای خود رقم بزنید. برای کسب آگاهی و آشنایی با نقشه راه توصیه می‌کنیم تا پایان این نوشتار همراه ما باشید.

فاصله ازمیر تا استانبول چند ساعت است؟

در راهنمای سفر به ازمیر گفتیم که سومین شهر بزرگ ترکیه، گوی سبقت را از تمامی مقاصد گردشگری ربوده است. اغراق نکرده‌ایم اگر بگوییم این شهر تابلویی باشکوه از تاریخ است که تماشای مناظر شگفت‌انگیز آن موجب حیرت هر گردشگری می‌شود و آب‌ و هوای ازمیر هر گردشگری را به این خطه می‌کشاند. استانبول نیز به عنوان پایتخت فرهنگی ترکیه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. کافی است تنها یک ‌بار مسافر این شهر رویایی و سرزنده شوید تا برای همیشه در زمره شیفتگان آن قرار بگیرید.

فاصله ازمیر تا استانبول روی نقشه، چیزی حدود 480 کیلومتر است که برای پیمودن این مسیر راه‌های متعددی پیش روی مسافران قرار دارد. برخی برای سفر به این دو شهر خودرو شخصی را انتخاب می‌کنند و گروهی دیگر ترجیح می‌دهند با انتخاب اتوبوس یا قطار زحمت رانندگی را از روی دوش خود بردارند. در مقابل مسافرانی نیز هستند که مایل‌اند هر چه زودتر خود را به مقصد برسانند. طبیعتا برای این گروه از افراد هواپیما ایده‌آل‌ترین گزینه سفر محسوب می‌شود.

همان‌طور که ملاحظه می‌کنید، راه‌های مختلفی برای طی‌کردن فاصله ازمیر تا استانبول وجود دارد که هر کدام آن‌ها هزینه و زمان متفاوتی را به خود اختصاص می‌دهد. ما در ادامه جزئیات کاملی از سفر به این دو شهر را در اختیار شما می‌گذاریم.

فاصله‌ی ازمیر تا استانبول روی نقشه

خودرو شخصی؛ رایج‌ترین مسیر برای سفر از ازمیر به استانبول

نیم بیشتری از مسافران که قصد بازدید از شهرهای زیبای ترکیه را دارند، خودرو شخصی را برای سفر انتخاب می‌کنند. دلیل این انتخاب هم نزدیکی شهر وان به ایران است. به‌عبارتی وان که در قسمت شرقی کشور ترکیه واقع شده است، فاصله بسیار کمی با ایران دارد. همین نزدیکی و مجاورت هم موجب شده است تا مسافران گشت‌وگذارهای خود به کشور ترکیه را از شهر وان آغاز کنند. فاصله وان تا ازمیر ترکیه 1776 کیلومتر است که این یعنی مسافران زمینی باید 18 تا 19 ساعت از زمان خود را در جاده سپری کنند.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که مسافران قبل از ترک ایران و رسیدن به شهر وان باید از مرز بازرگان در شهر ماکو و استان آذربایجان غربی عبور کنند. فاصله مرز بازرگان تا ازمیر ترکیه 1976 کیلومتر و فاصله همین مرز تا شهر وان چیزی حدود 200 کیلومتر است.

بعد از گشت‌وگذار در شهر تاریخی ازمیر نوبت به بازدید از جاذبه‌های خارق‌العاده استانبول می‌رسد. همان‌طور که در بخش‌های قبلی این نوشتار اشاره شد، فاصله ازمیر تا استانبول 480 کیلومتر است که با ماشین شخصی چیزی حدود 5 ساعت زمان می‌برد. شایان ذکر است که از تاثیر ترافیک در افزایش یا کاهش این زمان تقریبی نمی‌توان چشم‌پوشی کرد. وقتی به این شهر برسید، یک راهنمای سفر به استانبول راهگشای گردش و تفریح شما در قلب ترکیه است.

گردشگران برای پیمودن فاصله ازمیر تا استانبول با ماشین شخصی باید گلجیم، یالووا، کمربندی بورسا و شهر مانیسا را پشت سر بگذارند. البته راهی میان‌بر هم برای مسافران زمینی وجود دارد که از پل عثمان قاضی عبور می‌کند. انتخاب این مسیر با پرداخت 256 لیر به عنوان عوارض همراه است، اما چون مسیر از نظر زمانی 1 تا 2 ساعت کوتاه می‌شود، به عنوان میان‌بری طلایی شناخته می‌شود. فاصله استانبول تا ازمیر با ماشین نیز از همین قاعده پیروی می‌کند.

تصویر یک خودرو در مسیر ازمیر به استانبول

تصویر یک خودرو در مسیر ازمیر به استانبول

فاصله ازمیر تا استانبول با اتوبوس؛ ارزان و بی‌ دردسر اما خسته ‌کننده

برای آن دسته از افرادی که صاحب خودرو شخصی نیستند یا مایل‌اند در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی کنند، سفر با اتوبوس را پیشنهاد می‌کنیم. فاصله استانبول تا ازمیر با توبوس چیزی حدود 9 الی 10 ساعت از زمان مسافران را به خود اختصاص می‌دهد. این زمان طولانی اگرچه در نگاه اول کمی خسته‌کننده به ‌نظر می‌رسد، به دلیل کاهش هزینه‌ها می‌تواند یک انتخاب هوشمندانه تلقی شود.

شایان ذکر است که در طول روز حدود 90 اتوبوس آماده انتقال مسافران از ازمیر به استانبول هستند. بنابراین می‌توانید بدون معطلی خودتان را از ازمیر به استانبول برسانید. هزینه سفر از ازمیر به استانبول 70 لیر است که در مقایسه با ماشین شخصی بسیار کم است.

تصویری از ترمینال اتوبوس در استانبول

تصویری از ترمینال اتوبوس در ترکیه

قطار؛ مسیری پرچالش برای سفر از ازمیر به استانبول

اگر مایلید فاصله ازمیر تا استانبول را با قطار طی کنید، خبر خوبی برایتان نداریم. شوربختانه هیچ راه ریلی مستقیمی بین ازمیر و استانبول تعریف نشده است. بنابراین اگر قطار را انتخاب کردید، ناگزیر به تعویض و جابه‌جایی میان ایستگاه‌های مختلف خواهید بود. در حالت کلی فاصله این دو شهر با قطار چیزی معادل 14 ساعت است که مسافران باید برای آن 16 تا 26 دلار هزینه کنند.

همان‌طور که می‌بینید پیمودن فاصله ازمیر تا استانبول با قطار ضمن اینکه زمان زیادی را از شما می‌گیرد، موجب افزایش هزینه‌های رفت‌وآمد هم می‌شود. بنابراین توصیه می‌کنیم در سفر خود از ازمیر به استانبول دور این مسیر را خطر قرمز بکشید.

تصویری از یک قطار در ترکیه

تصویری از قطار ازمیر به استانبول

کشتی؛ تجربه‌ای جذاب و مهیج برای سفر از ازمیر به استانبول

بی‌شک شورانگیزترین مسیر زمینی سفر از ازمیر به استانبول برای ما ایرانی‌ها کشتی است. از آنجایی که در کارنامه مسافرت‌های ما ستون‌های کمتری به سفرهای دریایی تعلق دارد، سفر با کشتی برای رسیدن به مقصد استانبول می‌تواند انتخابی جذاب باشد. خوب است بدانید که فاصله ازمیر تا استانبول با کشتی تقریبا 7 ساعت است که 5 ساعت آن در کشتی اول و 2 ساعت باقی‌مانده در کشتی دوم سپری می‌شود. بله درست شنیدید؛ هیچ کشتی مستقیمی از ازمیر تا استانبول وجود ندارد و مسافران باید از ازمیر به سمت بورسا حرکت کنند و بعد از پیاده‌ شدن، مجددا سوار کشتی استانبول شوند.

البته این چیزی از ارزش‌های سفر به استانبول با کشتی کم نمی‌کند. آب‌وهوای مطبوع و جاذبه‌های دیدنی متعددی که در طول مسیر مقابل چشمان شما نقش می‌بندد، سختی این مسیر را برایتان شیرین و خاطره‌انگیز می‌کند. لازم است به این نکته اشاره کنیم که پیمودن فاصله استانبول تا ازمیر با کشتی، تنها یک روز در هفته و آن‌هم به واسطه رزرو بلیط امکان‌پذیر است.

تصویری از کشتی مسیر ازمیر به استانبول

تصویری از کشتی مسیر ازمیر به استانبول

هواپیما؛ سریع ترین مسیر برای سفر از ازمیر به استانبول

برای کسانی که طاقت ماندن در مسیرهای طولانی را ندارند، هواپیما همیشه راحت‌ترین گزینه است. فاصله ازمیر تا استانبول با هواپیما معادل 70 دقیقه است که برای انتخاب آن باید مبلغی حدود 50 تا 80 دلار را کنار بگذارید. اگر از نظر بودجه هیچ‌گونه محدودیتی ندارید یا عمر سفرتان در ترکیه بسیار کوتاه است، سفر با هواپیما می‌تواند انتخابی بسیار معقول باشد.

هواپیمای مسیر ازمیر به استانبول

تصویری از هواپیمای مسیر ازمیر به استانبول

در سفر از ازمیر به استانبول مسیر انتخابی شما کدام است؟

ترکیه ارزش بارها سفرکردن را دارد. هربار که به این کشور رویایی سفر کنید، بیش از قبل مجذوب جاذبه‌های دیدنی متنوع آن خواهید شد. اگر بخواهیم برترین شهرهای ترکیه را گلچین کنیم، قطعا استانبول و ازمیر صدرنشین این فهرست خواهند بود. جاذبه طبیعی و تاریخی این دو شهر آنقدر زیاد است که معمولا گردشگران هر دو شهر را به عنوان مقصد توریستی خود انتخاب می‌کنند. فاصله ازمیر تا استانبول کم است. ازهمین‌رو توصیه می‌کنیم با خرید تور ازمیر و تور استانبول از شباویز، فرصت را غنیمت بشمارید و با آسان‌ترین روش و ارزان‌ترین قیمت، از هر دو این شهرها بازدید کرده و در ذهن خودتان، خاطره‌ای به‌یادماندنی بسازید.

سوالات متداول

۱- فاصله جغرافیایی بین استانبول و ازمیر چقدر است؟

فاصله جغرافیایی بین استانبول و ازمیر حدودا 480 کیلومتر است. زمان طی این مسافت با وسایل نقلیه‌ای مانند قطار، اتوبوس یا هواپیما و با توجه به شرایط مختلف، ممکن است متغیر باشد.

۲- چه راه‌های ارتباطی برای سفر از استانبول به ازمیر وجود دارد؟

برای سفر از استانبول به ازمیر، مسافران می‌توانند از راه‌های مختلف ارتباطی استفاده کنند. از جمله گزینه‌های معمول می‌توان به سفر با قطار، اتوبوس، کشتی و هواپیما اشاره کرد. سفر با قطار و اتوبوس ممکن است زمان‌‎بر باشد، اما گزینه ارزان‌تری محسوب می‌شود. در حالی که سفر با هواپیما امکان دسترسی سریع‌تر و موثرتری را فراهم می‌کند.

ناشر: شباویز
6Ld9QeYjAAAAAA6n-aXWvOcAqXqdJM_-zuKt72QR