چگونه از استانبول به مارماریس برویم؟

راهنمای سفر 22 اردیبهشت ، 1403 5 دقیقه

استانبول و مارماریس هر دو از شهرهای محبوب ترکیه برای گردشگران در سراسر جهان هستند. استانبول بزرگ‌ترین شهر ترکیه و مارماریس، بهشت روی زمین در این کشور است. اگر به ترکیه سفر می‌کنید، شاید بخواهید از هر دو مقصد دیدن کنید، بنابراین در این مقاله کوشیدیم تا برای سوال «چگونه از استانبول به مارماریس برویم» پاسخ کاملی ارائه دهیم.

فاصله استانبول تا مارماریس

استانبول، مرکز استانی به همین نام در شمال غربی کشور ترکیه و در مجاورت دریای سیاه و دریای مرمره قرار گرفته است. مارماریس نیز شهری بندری در جنوب غربی ترکیه و در استان موغله است.

استانبول بزرگ‌ترین شهر ترکیه است که به دلیل قدمت تاریخی خود، یادگاری‌های بسیاری از آن گذشته‌ای پر فراز و نشیب دارد.

شهر بندری مارماریس نیز به بهشت ترکیه معروف است. سواحل مارماریس از زیباترین سواحل جهان هستند که آب‌های فیروزه‌ای و تصاویر کارت پستالی آن‌ها، هر ساله مسافران زیادی را به این منطقه می‌کشاند.

فاصله استانبول تا مارماریس از نزدیک‌ترین مسیر زمینی، حدود ۷۲۵ کیلومتر است. مسیری که تقریباً به ۸ ساعت رانندگی بدون در نظر گرفتن ترافیک نیاز دارد.


فاصله استانبول تا مارماریس روی نقشه

سفر از استانبول به مارماریس

اگر به استانبول سفر کردید و قصد داشتید از جاهای دیدنی مارماریس نیز دیدن کنید، بهتر است راه‌های مناسب برای این سفر را بشناسید تا بتوانید بهترین مسیر را انتخاب کنید.

سفر از استانبول به مارماریس با اتوبوس

مسافرت با اتوبوس از استانبول به مارماریس، انتخابی مناسب برای کسانی است که به دنبال سفری اقتصادی هستند. سفر با اتوبوس در مقایسه با سایر روش‌های حمل و نقل مانند هواپیما یا تاکسی، بسیار ارزان‌تر است.

فاصله استانبول تا مارماریس حدود ۷۲۰ کیلومتر است. با اتوبوس، این سفر تقریباً ۱۰ تا ۱۲ ساعت طول می‌کشد.

چندین شرکت اتوبوسرانی معتبر مانند مترو، پاموک کاله، وارن توریزم و کامان وجود دارند که خدمات اتوبوس مستقیم را در مسافت مارماریس به استانبول ارائه می‌دهند.

اتوبوس‌های مختلفی با امکانات رفاهی متنوع برای مسیر استانبول به مارماریس وجود دارد. می‌توانید اتوبوس‌های معمولی با صندلی‌های استاندارد یا اتوبوس‌های VIP با صندلی‌های تختخواب‌شو، تلویزیون و وای‌فای انتخاب کنید.

اتوبوس‌ها به طور مرتب از ترمینال‌های مختلف استانبول مانند ترمینال اسنلر، ترمینال بایرام پاشا و ترمینال حاجی عثمان حرکت می‌کنند. اولین حرکت معمولاً در اوایل صبح و آخرین حرکت در اواخر شب است.

در طول مسیر می‌توانید از تماشای مناظر زیبای ترکیه، از جمله کوه‌ها، جنگل‌ها و دریا لذت ببرید. سفر با اتوبوس در ترکیه به طور کلی ایمن است و رانندگان از تجربه و مهارت کافی برخوردار هستند.

هزینه بلیت اتوبوس از استانبول تا مارماریس بسته به نوع اتوبوس‌رانی، از ۳۰ تا ۴۰ دلار متفاوت است که درصورتی که بخواهید هزینه سفر به مارماریس را کاهش دهید، سفر با اتوبوس بهترین روش برای شماست

تصویر اتوبوس مسیر استانبول به مارماریس

تصویری از اتوبوس مسیر استانبول به مارماریس

سفر به مارماریس از استانبول با تاکسی

در پاسخ به سوال «چگونه از استانبول به مارماریس برویم» باید گفت سفر با تاکسی، گزینه‌ای سریع و راحت برای مسافرانی است که به دنبال راحتی و انعطاف‌پذیری بیشتر هستند. فاصله بین استانبول تا مارماریس با تاکسی، تقریباً ۸ تا ۹ ساعت طول می‌کشد.

می‌توانید از تاکسی‌های معمولی یا تاکسی‌های خصوصی برای این سفر استفاده کنید. تاکسی‌های معمولی در خیابان‌ها قابل‌دسترس هستند و کرایه آنها با استفاده از تاکسی‌متر محاسبه می‌شود. تاکسی‌های خصوصی را می‌توان از قبل رزرو کرد و کرایه آن‌ها از قبل توافق شده است.

هزینه سفر با تاکسی از استانبول به مارماریس بین ۶۰۰ تا ۹۰۰ دلار متغیر است. هزینه به نوع تاکسی، مسافت و ترافیک بستگی دارد.

از مزایای سفر با تاکسی می‌توان به سرعت، راحتی، انعطاف‌پذیری و حریم خصوصی اشاره کرد. اما سفر با تاکسی در مقایسه با سایر روش‌های حمل‌ونقل مانند اتوبوس یا پرواز، بسیار گران‌تر است.

تصویری از تاکسی های مسیر استانبول به مارماریس

عکسی از تاکسی‌های مسیر استانبول به مارماریس

سفر به مارماریس از استانبول با هواپیما

طی کردن مسافت مارماریس به استانبول با هواپیما، سریع‌ترین و راحت‌ترین راه برای رسیدن به این مقصد محبوب گردشگری است.

فاصله هوایی بین استانبول تا مارماریس حدود ۶۴۰ کیلومتر است. پرواز مستقیم بین دو شهر حدود ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.

چندین شرکت هواپیمایی مانند ترکیش ایرلاینز، پگاسوس ایرلاینز و سان اکسپرس، پروازهای مستقیم را بین فرودگاه بین المللی استانبول صبیحا گوکچن (SAW) و فرودگاه دالامان (DLM) در نزدیکی مارماریس ارائه می‌دهند. پروازهای مستقیم بین استانبول و مارماریس به طور مرتب در طول روز انجام می‌شود.

طی کردن مسافت استانبول به مارماریس با هواپیما سریع‌ترین راه سفر بین این دو مقصد است. پروازها راحت و بدون دردسر هستند و در طول پرواز می‌توانید از مناظر هوایی زیبا ترکیه لذت ببرید. فرودگاه دالامان نیز در نزدیکی مارماریس واقع شده و دسترسی به آن آسان است.

البته باید در نظر داشته باشید که پروازها ممکن است به دلیل شرایط آب و هوایی یا سایر عوامل به تأخیر بیفتند یا لغو شوند.

قیمت بلیت هواپیما از مارماریس به استانبول و برعکس، از ۶۰ تا۱۵۰ دلار، بسته به نوع ایرلاینی که انتخاب می‌کنید متفاوت است.

سفر به مارماریس از استانبول با قطار

در حال حاضر، هیچ خط قطار مستقیمی بین استانبول و مارماریس وجود ندارد. اگرچه در گذشته، خطوط قطاری بین این دو شهر وجود داشت، اما این خطوط به مرور زمان تعطیل شده‌اند. بااین‌حال، می‌توانید با ترکیبی از قطار و اتوبوس به مارماریس سفر کنید.

می‌توانید با قطارهای سریع‌السیر از ایستگاه راه آهن حیدرپاشا در استانبول به ایستگاه راه آهن مرکزی ازمیر سفر کنید. این سفر حدود ۸ ساعت و ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. سپس از ایستگاه راه‌آهن مرکزی ازمیر با اتوبوس‌های مستقیم به مارماریس بروید. این سفر نیز حدود ۴ تا ۵ ساعت زمان می‌برد.

این روش بیشتر مناسب کسانی است که می‌خواهند در آرامش و بدون عجله از مسیر لذت ببرند و شاید سری هم به شهرهای بین‌راهی بزنند. اما به‌هرحال با این روش، حمل بار، زمان طولانی سفر، معطلی و ناهماهنگی بین قطار و اتوبوس ممکن است آزاردهنده و خسته‌کننده باشد.

تصویری از قطارهای مسیر استانبول به مارماریس

نمایی از قطارهای مسیر استانبول به مارماریس

بهترین روش سفر از استانبول به مارماریس

اگر با تور استانبول یا به صورت شخصی به این شهر سفر کرده‌اید و از خود می‌پرسید «چگونه از استانبول به مارماریس برویم» باید گفت بهترین روش برای طی کردن این مسافت تناسب زیادی به بودجه شما دارد. باتوجه‌به روش‌های گفته شده سفر به مارماریس از استانبول و با در نظر گرفتن موارد اقتصادی، صرفه‌جویی در زمان و …، احتمالاً بهترین و آسان‌ترین روش سفر، انتخاب پرواز استانبول به مارماریس است. انعطاف زیاد در انتخاب هواپیمایی با طیف گسترده‌ای از قیمت‌ها، این امکان را به مسافران بیشتری می‌دهد تا بتوانند از این روش استفاده کنند.

بنابراین اگر دوست دارید سفری سریع و بدون معطلی و درعین‌حال مقرون‌به‌صرفه از استانبول تا مارماریس را تجربه کنید، پرواز با هواپیما بهترین روش خواهد بود.

مقصدی که وسیله را توجیه می‌کند

در این مقاله سعی کردیم برای پاسخ به سوال «چگونه از استانبول به مارماریس برویم» اطلاعات کاملی در اختیار شما قرار دهیم. اگر قصد بازدید از زیبایی‌های مارماریس دارید، با رزرو تور مارماریس از آژانس مسافرتی شباویز سفری امن و آسان را به شهر فیروزه‌ای ترکیه تجربه کنید، اما اگر به هر دلیلی قصد دارید به صورت شخصی از استانبول به این شهر بروید، برای طی کردن فاصله استانبول تا مارماریس، بسته به سلیقه شخصی، زمان و بودجه‌ای که برای این سفر در نظر گرفته‌اید، روش‌های مختلفی پیش روی شماست. اگر اهل ماجراجویی هستید، حوصله کافی دارید و سبک سفر می‌کنید، روش‌های ترکیبی مانند قطار و اتوبوس می‌تواند برای شما گزینه لذت بخشی باشد. اگر سفری سریع و راحت را ترجیح می‌دهید، هواپیما را انتخاب کنید و اگر می‌خواهید از لحظه‌به‌لحظه سفرتان بین این دو شهر استفاده کنید، تاکسی را انتخاب کنید. این که چه روشی را برای رسیدن به مارماریس از استانبول انتخاب می‌کنید چندان اهمیتی ندارد، مهم این است که شما در حال تجربه یکی از بهترین سفرهای زندگیتان هستید.

سوالات متداول:

۱- فاصله استانبول تا مارماریس چقدر است؟

مسافت بین استانبول تا مارماریس حدود 722 کیلومتر است که برای طی کردن آن به حدود 8 ساعت رانندگی بدون ترافیک نیاز دارید.

۲- بهترین روش سفر از استانبول به مارماریس چیست؟

برای سفر از استانبول به مارماریس شما می‌توانید از راه‌های زمینی و هوایی اقدام کنید. استفاده از هواپیما، اتوبوس و تاکسی از رایج‌ترین روش‌ها برای طی کردن این مسافت است. اما انتخاب بهترین روش بستگی به بودجه و زمان شما دارد. سریع‌ترین و راحت‌ترین و درعین حال گران‌ترین روش انتخاب پرواز استانبول به مارماریس یا استفاده از تاکسی است درمقابل اتوبوس روشی ارزا‌ن‌تر اما پرچالش‌تر به شمار می‌آید.

مشاوره رایگان