کوچکترین کشور های دنیا

جاهای دیدنی 29 اسفند ، 1394 5 دقیقه

 کشور مالدیو

مساحت زمین مالدیو برابر 298 کیلومتر مربع ،  تراکم جمعیت آن 1163.67 (کیلومتر مربع ) است . پایتخت و بزرگترین شهر مالدیو ، ماله است. آب مالدیو جایگاه چندین اکوسیستم است اما بیشتر به دلیل وجود صخره های مرجانی رنگارنگ مورد توجه قرار گرفته است.

چندین مسجد برجسته وموزه قابل توجه در ماله وجود دارد . برای چشیدن طعم واقعی تجربه ی محلی مالدیو، به یاد داشته باشید که حتما ً از بازار ماهی مالدیو دیدن کنید که در آن علاوه بر ماهی ، سبزیجات تازه ، میوه و دیگر محصولات عرضه می شود .

maldives006

maldive001

maldive002

Maldivas004

maldive005

maldive003

 کشور مالت

مالت کشوری کوچک در قسمت جنوبی اروپا در دریای مدیترانه است. پایتخت کشور مالت ، والتا می باشد. تراکم جمعیت مالت (کیلومتر مربع ) 1261.08 و مساحت آن (کیلومتر مربع) 316 است. مالت مجمع الجزایری در مدیترانه ی مرکزی است . زبان رسمی کشور ،مالتی و انگلیسی می باشد.

گردشگری در این کشور سهم عظیمی از اقتصاد بوده است. آب و هوای کشور مالت گرم است به همین دلیل تعداد بسیار زیادی مناطق تفریحی ،بناهای تاریخی و معماری دارد که مقصد محبوبی برای گردشگران شده است.

از جمله این بناها می توان به هفت سایت میراث جهانی یونسکو اشاره کرد که برجسته ترین آنها ، معابد مگالیتیک مالت است که جزو قدیمی ترین سازه های سالم مانده در دنیا می باشد .دریای اطراف مالت برای غواصی مشهور است. در حالی که آب های کم عمق می تواند برای غواصان تازه کار جذاب باشد ، غواصان حرفه ای تر ممکن است بتوانند در عمق بیشتر به غواصی پرداخته و آثار جنگ جهانی دوم یا قبل از آن را در اعماق آب ببینند .

malt003

malt002

malt001

کشور سنت کیتس و نویس

 شهر سنت کیتس ونویس در جزایر لیوارد قرار دارد و یک کشور دو جزیره ای فدرال در غرب اقیانوس آرام است. مساحت زمین آن برابر 269 کیلومتر مربع و تراکم جمعیت آن 149.27 کیلومترمربع است . زبان رسمی کشور سنت کیتس و نویس ، انگلیسی و لهجه محلی است.

سنت کیتس برای اقتصاد وابسته به گردشگری است . قله های نویس برای کوهنوردی محبوب بوده و فرد می تواند نمای کاملی از جزیره را از بالای آن ببیند.سافاری آسمانی در ایالت وینگفیلد نیز برای بازدید عالی است.سنت کیتس به خارجیان اجازه می دهد تا با استفاده از برنامه های سرمایه گذاری با پشتیبانی مالی دولت ، وضعیت تبعیت سنت کیتس را کسب کنند که "تابعیت با سرمایه گذاری" نامیده می شود.

saint003

saint002

saint001

کشور مارشال 

کشور مارشال در شمال اقیانوس آرام قرار دارد. مساحت زمین این کشور برابر با 181 کیلومتر مربع و تراکم جمعیت آن 326.35 (کیلومترمربع) است. پایتخت این جزایر و بزرگترین شهر آن ماجورو می باشد. زبان های رسمی مارشال ، مارشالی و انگلیسی هستند.

آب و هوای این جزایر گرم و شرجی است و از می تا نوامبر فصل بارانی آن است. مهمترین محصولات تجاری آن نارگیل ، گوجه فرنگی ، خربزه و میوه درخت نان است.

Marshall_Islands_Picture

marshall_islands_040414

marshall_islands_coral_reef_lrg

کشور سان مارینو

 مرز کشور کوچک سان مارینو از همه ی جهات با کشور ایتالیا یکی می باشد. مساحت جغرافایی آن 61 کیلومتر مربع و تراکم جمعیتش 473.44 نفر (کیلومتر مربع) می باشد. سان مارینو سومین کشور کوچک در اروپاست .زبان رسمی آن ایتالیایی است. واحد پول آن یورو است. 

وضعیت آب و هوایی سان مارینو مدیترانه ای با تاثیرات قاره ای است، که تابستان های گرم و زمستان های سرد دارد . کشور سان مارینو ادعا می کند که قدیمی ترین کشور مستقل و جمهوری مشروطه باقی مانده در جهان است.

اقتصاد کشور عمدتاً بر اساس سرمایه گذاری ، صنعت ، خدمات و گردشگری است. جاذبه های گردشگری سان مارینو حقیقتا ً گردشگران را علاقه مند می کند تا این کشور زیبا با چشم اندازهای عالی را ببینید.جاذبه های قابل توجه بسیاری در سان مارینو وجود دارد . برخی از جاذبه های گردشگری مشهور سان مارینو عبارتند از : باسیلیکا ، کاخ دولت ، کلیسای سنت فرانسیس ، قلعه ی گوایتا ، قلعه سستا ، موزه ی دولتی ، کتابخانه ی هانتینگتون ، گالری هنری و باغ های گیاه شناسی ...

san_marino

Capture

3

 کشور تووالو

از نظر مساحت فیزیکی زمین ، تووالو با داشتن 26 کیلومتر مربع مساحت ، چهارمین کشور کوچک در جهان است . پایتخت تووالو شهر فونافوتی می باشد. زبان رسمی آن تووالویی و انگلیسی است .تووالو که سابقاً به نام جزایر الیز شناخته می شود، یک کشور جزیره ای پلینزیایی است که در اقیانوس آرام و در بین مسیر هاوایی و استرالیا قرار دارد .

غذای تووالو، عمدتاً از نارگیل و گونه های متفاوت ماهی است که در اقیانوس تووالو یافت می شوند. نارگیل در شکل های مختلف و به صورت آب نارگیل ، شیر نارگیل و میوه ی نارگیل برای طعم دادن به غذاها استفاده می شود.

Funafuti

cabebacabefhcc_countries_that_do_not_have_the_army_65394


مشاوره رایگان