خانه پاپانوئل (زادگاه پاپا نوئل)

جاهای دیدنی 20 اسفند ، 1394 5 دقیقه

خانه پاپانوئل(سانتا کلوز)

در منطقه لاپلاند فنلاند خانه ای به نام خانه سانتا کلوز قرار دارد که هر ساله حدود نیم میلیون بازدید کننده از سراسر جهان دارد.فنلاند و شهر مشهور راوا نیه می (rovaniemi) که مرکز استان لاپلاند محسوب می شود، محل تولد پاپانوئل است و منزل وی نیز در آنجا قرار دارد.

اداره پست فنلاند هر ساله میلیونها نامه از طرف کودکان سراسر جهان دریافت می کند. بر روی پاکتهای این نامه ها چنین آدرسی نوشته شده است : پاپانوئل ، راوانیه می ، فنلاند

lapland_fanland0010

lapland_fanland0009

این نامه ها که با خط کودکان نوشته شده بسیار خواندنی و در مواردی بسیار تکان دهنده است. متن نامه های کودکان از آرزوی اینکه آنان مایلند پاپانوئل چه هدیه ای در شب کریسمس برایشان بیاورد تا آرزوی سلامتی اعضا مریض خانواده و حتی شکایت از رفتار بد پدر و مادر متفاوت است.نامه های ارسالی کودکان به پاپانوئل در فنلاند و (هم چنین سوئد) در پایان کریسمس هر سال جمع آوری و هر از گاهی به صورت کتاب چاپ می شود کتابی که مطالعه آن خالی از لطف نیست.

پروازهای توریستی به شهر راوانیه می در فنلاند نیز هر ساله در ایام کریسمس افزایش میابد.سالانه حدود 150 هواپیما در راه منزل پاپانوئل به فنلاند فقط از آسمان سوئد عبور می کنند.از آنجایی که کشورها جهت عبور هواپیمایی خارجی بر فراز آسمان های خود هزینه ای دریافت می کنند پروازهای توریستی به منزل پاپانوئل در راوانیه می که از فراز آسمان سوئد می گذرد تبدیل به معامله ای پر سود برای دولت سوئد و سازمان هواپیمایی این کشور شده است.

lapland_fanland0001

lapland_fanland0002

lapland_fanland0003

lapland_fanland0004

lapland_fanland0005

lapland_fanland0006

lapland_fanland0007

lapland_fanland0008


مشاوره رایگان