14 آذر ، 1402

وقتی صحبت خرید از ترکیه به میان می‌آید، اغلب افراد به استانبول فکر می‌کنند؛ اما سایر شهرهای ترکیه از جمله ازمیر نیز مراکز خرید فوق‌العاده‌ای دارد. شما می‌توانید در این مراکز، انواع اجناس اورجینال را به قیمت‌های مختلف خریداری کنید. در این مقاله قصد داریم به بررسی مراکز خرید ازمیر بپردازیم تا ضمن آشنایی با آن‌ها، یک راهنمای جامع برای خرید از ازمیر در دست داشته باشید. اگر عاشق خرید و به‌ویژه خرید از ترکیه هستید، مطالعه مطلب پیش ‌رو را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید.

مرکز خرید آگورا ازمیر؛ از بزرگ‌ترین مراکز خرید شهر

آگورا (Agora) با وسعت بیش از 29 هزار متر مربع فضای سرپوشیده و حدود 89 هزار متر مربع فضای باز، یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید ازمیر به شمار می‌رود. اغلب گردشگران و افراد محلی برای خرید اقلامی همچون لباس، کیف، کفش، پارچه،‌ لوازم آرایشی و بهداشتی، کالای دیجیتال، اسباب‌بازی، کتاب و لوازم منزل به این مرکز خرید مراجعه می‌کنند. آگورا با داشتن 178 فروشگاه، تعدادی رستوران و کافی‌شاپ، محلی مناسب برای خرید، تفریح و سرگرمی است. مشهورترین برندهای بین‌المللی و ترک در این مرکز خرید شعبه دارند و محصولات خود را با بهترین قیمت به مشتریان عرضه می‌کنند.

ساعت کار مرکز خرید آگورا: 10:00 تا 22:00

آدرس مرکز خرید آگورا: ازمیر، بالچوا، خیابات میتات پاشا، اراضی باغچه لر

تصویری از مرکز خرید آگورا ازمیر

تصویری از نمای مرکز خرید آگورا

مرکز خرید مدیا مارکت؛ پاساژی مخصوص فروش کالای دیجیتال

یکی دیگر از مراکز خرید شهر ازمیر ترکیه، مدیا مارکت (Media Markt) است. البته شما نمی‌توانید از این مجتمع تجاری دوطبقه لباس، کیف یا کفش خریداری کنید؛ زیرا مدیا مارکت مخصوصا برای فروش کالای دیجیتال و لوازم الکترونیکی در ازمیر راه‌اندازی شده است. انواع گوشی موبایل، تلویزیون‌های هوشمند، کامپیوتر، لپ‌تاپ و هر کالای الکترونیک دیگر را می‌توانید با بهترین کیفیت و بیشترین تنوع در مدیا مارکت پیدا کنید. مدیا مارکت، خدمات آنلاین فروش کالاهای دیجیتال را نیز ارائه می‌دهد؛ کالاهای موجود در این مرکز خرید را می‌توان از طریق وبسایت مدیا مارکت، آنلاین سفارش داد.

ساعت کار مدیا مارکت: 08:00 تا 20:00

آدرس مدیا مارکت: ازمیر، بلچوا، محله باغچه‌لر اراضی

مرکز خرید فروم بورنوا؛ اولین مرکز خرید روباز ازمیر

در فهرست مراکز خرید ازمیر، نوبت به معرفی فروم بورنوا (Forum Bornova) رسیده است. فروم بورنوا، اولین مرکز خرید روباز ازمیر محسوب می‌شود و وسعت آن به 200 هزار متر مربع می‌رسد. این مجتمع تجاری که در شمال شرقی ازمیر واقع شده، بیش از 120 فروشگاه از برندهای معتبر ترک و بین‌المللی را در خود جای داده است. شما می‌توانید انواع لباس، کیف، کفش، لوازم آرایشی و بسیاری موارد دیگر را از فروم بورنوا خریداری کنید؛ همچنین پس از خرید، این امکان را دارید که در سالن‌های سینمایی این مجموعه، به تماشای فیلم موردعلاقه‌تان بنشینید.

ساعت کاری مرکز خرید فروم بورنوا: 10:00 تا 22:00

آدرس مرکز خرید فروم بورنوا: ازمیر، بورنوا، محله کاظیم دیریک

تصویری از مرکز خرید فروم بورنوا

تصویری از مرکز خرید فروم بورنوا

بازار و خیابان خرید کارشی یاکا

نمونه‌های مشابه خیابان کارشی یاکا (Karsiyaka shopping street)، در ایران بسیار است. سرتاسر این خیابان بزرگ را مغازه‌ها و فروشگاه‌های متنوع تشکیل داده‌اند. شما می‌توانید برای خرید انواع لباس، کیف، کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی از برندهای معتبر بین‌المللی، به بازار و خیابان خرید کارشی یاکا مراجعه کنید. اگر حین خرید، احساس گرسنگی یا تشنگی کردید، حتما به رستوران‌ها و کافه‌های موجود در این خیابان سر بزنید. غذاهای خیابانی خیابان کارشی یاکا نیز طعم مخصوص خود را دارند.

ساعت کاری بازار و خیابان خرید کارشی یاکا: صبح تا شب

آدرس بازار و خیابان خرید کارشی یاکا: ازمیر، خیابان کارشی یاکا

مرکز خرید اپتیموم اوت لت؛ از زیباترین مراکز خرید ازمیر

مرکز خرید اپتیموم اوت لت (Optimum Outlet İzmir) از مشهورترین اوت لت‌های ازمیر است. با مراجعه به این مجمتع تجاری می‌توانید اجناس اورجینال فصل‌های گذشته را با قیمت بسیار پایین خریداری کنید. اپتیموم اوت لت در پنج طبقه طراحی و ساخته شده و اکنون یکی از زیباترین مراکز خرید ازمیر به شمار می‌رود. علاوه بر خرید لباس، کیف، کفش، لوازم آرایشی، لوازم الکترونیک، ساعت و صدها محصول دیگر، می‌توانید در رستوران، فود کورت و کافه این مجموعه انواع غذاها و نوشیدنی‌های خوشمزه را امتحان کنید و در شهربازی و پیست اسکی آن به تفریح بپردازید.

ساعت کار مرکز خرید اپتیموم اوت لت: 10:00 تا 22:00

آدرس مرکز خرید اپتیموم اوت لت: ازمیر، گازی امیر، بیاضولر، خیابان آکچای

مرکز خرید اپتیوم اوت لت

تصویری از مرکز خرید اپتیوم اوت لت

مرکز تجاری تفریحی هیل‌تاون ازمیر؛ محل عرضه برندهای لوکس

اگر به دنبال خرید از برندهای لوکس هستید، در سفر به ازمیر حتما به سراغ مجتمع تجاری تفریحی هیل‌تاون (Hilltown Karsiyaka AVM) بروید. اغلب برندهای بین‌المللی در این مرکز خرید، شعبه دارند؛ البته اگر زمان حراج به این متجمع در ازمیر مراجعه کردید، می‌توانید با قیمت‌های پایین‌تری خرید کنید. با سر زدن به وبسایت پاساژ هیلی‌تاون می‌توانید از تاریخ حراج‌ها مطلع شوید.

اگر قصد خرید ندارید، می‌توانید از رستوران، سینما، زمین بازی و پارک آبی این مجموعه استفاده کنید؛ البته پارک و زمین بازی فقط مخصوص کودکان است و برای والدینی که به همراه فرزندان خود به خرید می‌روند، یک آپشن عالی محسوب می‌شود.

ساعت کار مرکز تجاری تفریحی هیل‌تاون ازمیر: 10:00 تا 22:00

آدرس مرکز تجاری تفریحی هیل‌تاون ازمیر: منطقه کارشی یاکا، خیابان یالی

مرکز خرید اژه پارک ازمیر؛ از مراکز خرید محبوب در شهر

مرکز خرید اژه پارک ازمیر (Ege Park Mavisehir) که با نام «اگه پارک» نیز شناخته می‌شود، از محبوب‌ترین مراکز خرید شهر ازمیر به شمار می‌رود. 115 فروشگاه در این مرکز خرید وجود دارند که در زمینه فروش پوشاک، کیف، کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، عطر و لوازم منزل از برندهای مطرح بین‌المللی مشغول به کار هستند. اژه پارک، یک مرکز خرید معمولی نیست و شامل امکاناتی همچون کافه، رستوران، سینما، شهربازی کودکان، سالن بولینگ و بیلیارد نیز می‌شود.

ساعت کار مرکز خرید اژه پارک: به ‌طور موقت بسته است.

آدرس مرکز خرید اژه پارک: ازمیر، منطقه کارشی یاکا، محله موی شهیر

نمایی از مرکز خرید اژه پارک

تصویری از مرکز خرید اژه پارک

بازار کمرالتی؛ بازار اصلی شهر ازمیر

بازار کمرالتی (Kemeralti) از قدیمی‌ترین و زیباترین مراکز خرید ازمیر و در واقع بازار اصلی این شهر است. هرآنچه بخواهید، اعم از سوغاتی‌های خوراکی، صنایع دستی، پوشاک و سایر مایحتاجتان را در بازار کمرالتی پیدا می‌کنید. جالب است بدانید که بیشترین اجناس در شهر ازمیر، از طریق این بازار به مردم عرضه می‌شود. در حقیقت، بازار سنتی کمرالتی از ارزان‌ترین مراکز خرید ازمیر ترکیه به شمار می‌رود و هرگونه محصولی در آن پیدا می‌شود. حتی اگر قصد خرید ندارید نیز به این بازار قدیمی سر بزنید و از معماری زیبای آن لذت ببرید. اگر اهل بازارگردی باشید، باید بیش از یک روز را صرف قدم زدن در دالان‌های کمرالتی کنید.

ساعت کار بازار کمرالتی: 08:00 تا 19:00 (به غیر از یکشنبه‌ها)

آدرس بازار کمرالتی: ازمیر، میدان کناک

اوت لت سلوی؛ بهترین اوت لت ازمیر

به جرئت می‌توان گفت که اوت لت سلوی (Selway Outlet)، بهترین اوت لت ازمیر است؛ زیرا انواع لباس، کیف، کفش، اکسسوری، لوازم آرایشی و بهداشتی، اسباب‌بازی و لوازم خانگی را از برندهای معتبر و با قیمت بسیار مناسب به مشتریان عرضه می‌کند. به‌ویژه، اگر در دوره حراج‌های فصلی به سلوی مراجعه کنید، بهترین خرید عمرتان را تجربه خواهید کرد.

طراحی ساختمان اولت لت سلوی بسیار جالب است. این مرکز خرید به دو بخش جداگانه تقسیم می‌شود و یک پل، راه ارتباطی این دو بخش به یکدیگر است. علاوه بر خرید از فروشگاه‌ها، از رستوران، فود کورت و کافه مجموعه نیز می‌توانید استفاده کنید.

ساعت کار مرکز خرید اوت لت سلوی: 10:00 تا 22:00

آدرس مرکز خرید اوت لت سلوی: ازمیر، بالچوا، چتین امچ، خیابان کیوانچ

تصویری از مرکز خرید اوت لت سلوی

تصویری از مرکز خرید اوت لت سلوی

مرکز خرید آسماچاتی ازمیر؛ از اصلی‌ترین مقاصد گردشگران

وقتی صحبت از بهترین مراکز خرید ازمیر باشد، نباید آسماچاتی (Asmacati Shopping Center Izmir) را از یاد ببریم. این مرکز خرید با طراحی مدرن و اجناس متنوع، به یکی از اصلی‌ترین مقاصد خرید و تفریح در ازمیر تبدیل شده است. انواع لباس، کیف، کفش، لوازم آرایش، لوازم الکترونیک و بسیاری کالاهای دیگر را با محدوده قیمت متنوع در آسماچاتی پیدا خواهید کرد. علاوه بر خرید از فروشگاه‌های این مرکز خرید، می‌توانید به رستوران‌ها، کافه‌ها، سالن‌های سینما و محوطه بازی آسماچاتی نیز مراجعه و اوقات خوشی را سپری کنید.

ساعت کار مرکز خرید آسماچاتی: 10:00 تا 22:00

آدرس مرکز خرید آسماچاتی: ازمیر، بالچوا، باغچه‌لر اراضی، خیابان میتات پاشا

مجموعه تجاری اسکله کوناک؛ یکی از بازارهای جذاب ازمیر

مجموعه تجاری اسکله کوناک (Konak Pier Beach Market) از جذاب‌ترین بازارها در مرکز ازمیر است. فروشگاه‌های لوکس، زمین بازی، رستوران‌ها و کافه‌های موجود در این مجموعه، توجه گردشگران و افراد محلی بسیاری را جلب کرده‌اند؛ همچنین استقرار مجتمع تجاری کوناک در کنار اسکله، منظره زیبایی به آن بخشیده است. با مراجعه به کوناک، هم می‌توانید خرید کنید و هم از مشاهده منظره‌ای چشم‌نواز لذت ببرید.

ساعت کاری مجموعه تجاری اسکله کوناک: 10:00 تا 22:00

آدرس مجموعه تجاری اسکله کوناک: ازمیر، کوناک، خیابان آتاتورک

تصویری از مجموعه اسکله کوناک

تصویری زیبا از مجموعه تجاری اسکله کوناک

بازارهای سنتی ازمیر؛ از ارزان‌ترین مراکز خرید ازمیر

بازارهای سنتی ازمیر بهترین محل برای آشنایی با فرهنگ مردم این شهر هستند و حال‌وهوای خاصی دارند. در این بازارها که برخی از آن‌ها ثابت و برخی دیگر، دوره‌ای هستند ، انواع صنایع دستی و خوراکی‌های سنتی پیدا می‌شوند. برای مثال، چهارشنبه بازار ازمیر، از بازارهای هفتگی پرطرفدار این شهر است که در آن انواع سبزیجات، میوه، صنایع دستی و خوراکی عرضه می‌شود. انواع اجناس را با قیمت مناسب و تنوع بالا می‌توانید از بازارهای سنتی ازمیر خریداری کنید. حتی اگر قصد خرید ندارید، قدم زدن در بازارهای جذاب این شهر از جمله بازار کمرالتی، بازار سوسیته و بازار روباز بوستانلی را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

اوزدیلک؛ از جدیدترین مراکز خرید ازمیر

اوزدیلک (Özdilek İzmir AVM) از جدیدترین مراکز خرید ازمیر به شمار می‌رود که در مدتی کوتاه به محبوبیت رسیده است. این مرکز خرید با 170 فروشگاه، رستوران، کافی‌شاپ، شهربازی و سینما، مکانی مناسب برای تفریح و خرید اقلام مختلف همچون لباس، کیف، کفش، ساعت، بدلیجات و پارچه محسوب می‌شود.

ساعت کار مرکز خرید اوزدیلک: 10:00 تا 22:00

آدرس مرکز خرید اوزدیلک: ازمیر، بالچوا، محله اینجیرالتی، خیابان اینجیرالتی

پاساژ اوزدیلک

تصویری از پاساژ اوزدیلک

سفر فراموش نشدنی به ازمیر، با تورهای شباویز

در مقاله «بهترین مراکز خرید ازمیر را بشناسید» به تعدادی از بهترین مجتمع‌های تجاری این شهر اشاره کردیم. بسیاری از گردشگران ایرانی، برای خرید کردن، شهر استانبول را انتخاب می‌کنند؛ اما باید بدانید که ازمیر نیز دست کمی از استانبول ندارد و اجناس موجود در مراکز خرید آن بسیار متنوع هستند. اغلب برندهای معتبر دنیا نیز در پاساژهای ازمیر شعبه دارند؛ پس اگر گذرتان به شهر ازمیر افتاد، حتما به سراغ مراکز خرید آن بروید و بهترین‌ها را خریداری کنید.

مطمئن باشید که با خرید تور ازمیر از آژانس شباویز، یکی از به‌یادماندنی‌ترین سفرهای عمرتان را تجربه خواهید کرد. اگر تابه‌حال به ازمیر سفر کرده و به مراکز خرید آن رفته‌اید، تجربه‌تان را با ما و خوانندگان مجله گردشگری شباویز در میان بگذارید.

سوالات متداول

۱- مراکز خرید معتبر ازمیر در کجا واقع هستند؟

در ازمیر، «کونیالتی چارشنبه» و «فوروم ازمیر» مراکز خرید محلی محسوب می‌شوند. کونیالتی چارشنبه، یک مرکز خرید و تفریحاتی است که برندهای محلی و بین‌المللی گوناگونی در آن به فروش می‌رسد. فوروم ازمیر هم یک مرکز خرید بزرگ با فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و پردیس سینمایی است.

۲- بهترین زمان برای خرید در ازمیر چه فصلی است؟

به طور کلی، بهار و پاییز بهترین فصل‌های خرید در ازمیر به حساب می‌آیند. در این فصل‌ها، هوا معتدل و تعداد گردشگران در شهر بیشتر است. همچنین، هنگام تعطیلات و رویدادهای محلی مانند فستیوال‌ها، برخی از فروشگاه‌ها تخفیفات و پیشنهادات ویژه‌ای را ارائه می‌دهند.

ناشر: آژانس مسافرتی شباویز پرواز
6Ld9QeYjAAAAAA6n-aXWvOcAqXqdJM_-zuKt72QR