شهر زیبای سوچی

جاهای دیدنی 14 بهمن ، 1395 5 دقیقه

شهر زیبای سوچی

براساس اطلاعات موجود 70 درصد جمعیت سوچی روس تبار هستند و 20 درصد را نیز ارمنی ها به خود اختصاص داده اند. در بافت جمعیتی این شهر گرجی ها و اوکراینی هانیز به صورت محدود حضور دارند. ساکنان این شهر انسان هایی خونگرم و خوشرو هستند. حضور انبوه گردشگران موجب شده تا ساکنان سوچی به تعامل با میهمانان عادت کنند.

فرودگاه بین المللی سوچی درمنطقه آدلر قرار دارد . این فرودگاه دهمین فرودگاه بزرگ کشور روسیه با ترافیک سالانه 2.4 میلیون مسافر به شمار می رود . این فرودگاه دارای امکانات بسیار مناسبی برای مسافران بوده و در سال 2013 به عنوان سومین فرودگاه برتر کشور روسیه برگزیده شده است. این فرودگاه ظرفیت پذیرش 750 مسافر در ساعت و 2500 مسافر در هر روز را داراست.

اتوبوس و تاکسی متداول ترین وسایل برای جابه جایی در سوچی محسوب می شوند. دوچرخه سواری تابستان نیز گزینه بسیار مناسبی برای تفریح در شهر به شمار می رود. هر چند هنگام جابه جایی دراین شهر چندان گرفتار ترافیک نخواهید شد.

sochi_russa001

واحد پول : روبل / هر دلار حدود 60 روبل

پیش شماره تلفن : 862 : سوچی   / 007 : روسیه

ولتاژ برق مصرفی : 220 ولت  / 50 هرتز

اختلاف ساعت تهران تا سوچی : 1:30 - ساعت

مدت زمان پرواز شما تا سوچی : حدود 2 ساعت

ساعت کار اماکن تفریحی و تاریخی : 8 تا 17

ساعت کار مراکز خرید : 22

تلفنهای ضروری :(پلیس : 102  /  اورژانس : 103)

سفارت ایران در مسکو : 9178655  -  0495

sochi_russa002

جاذبه های تفریحی   (Pleasure Attractions)

اسکای پارک ای جی هکت (Skypark AJ Hackett)

این پارک اولین پارک مرتفع دنیاست که توسط ای جی هک ، مخترع پرش بانجی ، ساخته شد. پس از آزمایش های متعدد ، ای جی هک با پرش های معروفش از برج ایفل در سال 1987 توجه جهان را به پرش بانجی معطوف کرد.

از آن پس نام ای جی هک و پرش بانجی بر زبان ها افتاد. اکنون پس از گذشت 26 سال ، گروه ای جی هک در شش کشور جهان بیش از سه میلیون پرش ، بدون حتی یک مورد تلفات انجام داده است. قسمت اصلی اسکای پارک ، پل آسمان است که بلند ترین پل پیاده روی معلق جهان به طول 439 متر می باشد.اسکای پارک در زیباترین بخش دره آخشتیرسکایا و در ارتفاع 207 متری از سطح رودخانه مزیمتا واقع شده است. تجربه پیاده روی ، روی این مسیر بسیار هیجان انگیز است.هنگامی که به بخش شرقی دره می رسید، از یک طرف پل می توانید قلعه های پوشیده از برف و از طرف دیگر نوار ساحل دریای سیاه را تماشا کنید.


sochi_russa003

اطلاعات شهر سوچی

sochi_russa004

اطلاعات شهر سوچی

sochi_russa005

سوچی یکی از مقاصد مهم گردشگری در کشور روسیه به شمار می رود که طی سالیان اخیر و به ویژه پس از برگزاری المپیک زمستانی 2014 بیشتر درکانون توجه گردشگران قرار گرفت. میزبانی هدفمند و هوشمندانه بازی های زمستانی المپیک دقیقا درمسیر توسعه اهداف جذب گردشگر کشور روسیه قرار داشت و نتایج آن هم اکنون به روشنی قابل رویت است. موقعیت جغرافیایی سوچی یکی از امتیازات ویژه این منطقه به شمار می رود. همسایگی با کرانه های دریای سیاه و ارتفاعات پوشیده از برف رشته کوههای قفقاز ماجراجویی در طبیعت بی نظیر این شهر را ممکن ساخته است.

اینجا تکه ای از بهشت بر روی زمین است که به لطف وجود منابع غنی از آب های معدنی به شهرت رسیده . سوچی بالغ بر 50 چشمه آب معدنی دارد که برای درمان و آشامیدن از آنها استفاده می شود. آب و هوای ملایم ، دریای پاک و زلال ، چشم اندازهای منحصر به فرد ، اسپا درمانی و پوشش گیاهی انبوه ، گردشگران زیادی را هر ساله به این منطقه می کشاند.

sochi_russa006

برخلاف تصورات ما از آب و هوای کشور روسیه ، سوچی جز اقلیم های نیمه گرمسیری مرطوب به شمار می رود. این نوع از آب هوا با تابستان های گرم و مرطوب و زمستان های ملایم خود تعریف می شود. همانطور که ازمیانگین دمای هوا در جدول بالا مشخص است ، این شهر آب و هوایی بسیار مناسب برای گردشگری هم در تابستان و هم در زمستان دارد.

sochi_russa007

اطلاعات شهر سوچی

sochi_russa008

اطلاعات شهر سوچی

sochi_russa009

پارک های سوچی

  • پارک دیسکاوری سوچی
  • پارک فرهنگی جنوبی منطقه آدلر
  • کوه بزرگ آخون
  • پارک ریوییرا
  • بیشه سرخدار
  • باغ گیاه شناسی دندراری
  • پارک ملی سوچی
  • کوهستان کراسنایاپولیانا

sochi_russa010

اطلاعات شهر سوچی

sochi_russa011

اطلاعات شهر سوچی

sochi_russa012

اطلاعات شهر سوچی

sochi_russa013

اطلاعات شهر سوچی

sochi_russa014

راه ساحلی سوچی

راه ساحلی سوچی یکی از بهترین جاذبه های گردشگری این منطقه محسوب می شود. تجربه پیاده روی در خط ساحلی و لمس نسیم آرام دریا بسیار لذت بخش خواهد بود. از سوی دیگر شما در یک مسیر تاریخی نیز قرار دارید زیرا سابقه ایجاد مسیر ساحلی در مجاورت دریای سیاه به دهه 30 میلادی باز می گردد.

در طول راه ساحلی می توانید از تفریحگاه های متفاوت لذت ببرید که اکثر آنها با درختان بزرگ و زیبایی احاطه شده اند. بسیاری از این درختان بزرگ بلوط ، افراد و درختان ماموت آمریکایی می باشد.این ساحل زیبای دریای سیاه ، محل رویش درختان نخل عاجی می باشد که عرض تنه آن به یک و نیم متر می رسد. هتل های مجلل ماریتایم ، هتل پارک ، برج هایت ، هتل های پولمن و مجموعه ی فانوس اسکندر در این ناحیه واقع شده است

sochi_russa015

جاذبه های تاریخی

  • پشم زرین
  • بندر سوچی
  • اقامتگاه تابستانی استالین در سوچی
  • موزه هنر
  • آبنمای موزیکال
  • یادبود چرچیل ، روزولت و استالین

sochi_russa016

اطلاعات شهر سوچی

sochi_russa017

اطلاعات شهر سوچی

sochi_russa018

اطلاعات شهر سوچی

sochi_russa019

اطلاعات شهر سوچی

sochi_russa020

اطلاعات شهر سوچی

sochi_russa021

اطلاعات شهر سوچی

sochi_russa022


مشاوره رایگان