شهر آبی

جاهای دیدنی 16 بهمن ، 1395 5 دقیقه

شفشاون نام شهری در مراکش می باشد که با قدمت ۶۰۰ ساله اش بر کرانه ی ساحل مدیترانه آرمیده و ۳۵۰۰۰ نفر از جمعیت این کشور را در خود جای داده است. شهری پرآوازه که با رنگ ویژه اش توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب می کند. هر چه قدر که سرت را به این سو و آن سو بچرخانی تنها یک رنگ است که چشمانت را لبریز از خود می کند: آبی، آبی و باز هم آبی.
دیوارها، ساختمان ها، پنجره ها، پله ها، معابر و… همه و همه به رنگ آرامش بخش آبی مزین شده اند و گویی لباسی از جنس آسمان بر تن دارند. و سوالی که با دیدن این شهر در ذهن نقش می بندد این است ” چرا آبی؟ “

marakesh


رنگ آبی شفشاون به یکی از سنت های یهودیان باز می گردد که معتقد بودند در نقاشی های به رنگ آبی می توانند منعکس کننده ی آسمان و قدرت خدا در زمین باشند. یهودیانی که به این منطقه پای گذاشتند افرادی را تشکیل می دادند که به دلیل تفتیش عقاید از اسپانیا گریخته بودند و به دنبال مامنی امن برای خود می گشتند. وجود یک قلعه ی قدیمی اسپانیایی در میان شهر دلیلی برای اثبات این موضوع به شمار می رود. شاید امروز کم تر اثری از یهودیان در شهر باشد ولی سنت نقاشی آبی در این شهر عمدتا مسلمان همچنان پا برجاست.
اینجا همه چیز متفاوت است و شاید این تفاوت قوی ترین دلیلی است که گردشگران بسیاری را برای سفر به این شهر و گشت و گذار در آن متقاعد می کند. گوشه گوشه ی شهر را می توان با دوربین عکاسی گشت و عکس هایی دیدنی را به ثبت رساند. حالا کارناوال تصمیم گرفته تا بار سفر ببندد و راهی آفریقا شود و این شهر بی نظیر را با همراهانش از نظر بگذراند.
شاید بعد از دیدن این عکس ها شما هم متوجه شوید که چرا بسیاری معتقدند این شهر می تواند بهترین مقصد برای عکاسی و خوش رنگ ترین شهر تاریخی جهان باشد…

marakesh7

۱) از بالا شفشان به این شکل است؛ زیبا و رنگارنگ

۲) مثل یک نقاشی است؛ نقاشی که عمدتا با رنگ آبی و سفید کشیده شده

۳) به دل شهر که می روی، در کوچه ها بیشتر رنگ آبی را لمس می کنی

۴) حتی چشمه آبخوری هم لباسی به رنگ آبی به تن دارد

۵) رنگ آبی این جا بیداد می کند

۶) شفشاون صبح های فریبنده ای دارد

۷) هر گوشه ای زیبایی خود را دارد

۸) پیاده روی در کوچه های این دیار آبی، لذتی متفاوت دارد

۹) دیوارهای آبی با گلدن هایی نگارنگ زیباتر هم می شوند

۱۰) باید در شهر گشت تا این همه زیبایی را دید

۱۲) آشتی گربه های خیابانی با رنگ آبی

۱۳) اما گاهی شهر با رنگ های دیگری شما را غافلگیر می کند

۱۴) اینجا پر است از سوژه های عکاسی

۱۵) اینجا مردمان هم همرنگ شهر شده اند؛ آبی و آرام…

marakesh9

marakesh10

marakesh11

مشاوره رایگان