کارهایی که نباید در چین انجام داد ؟

جاهای دیدنی 09 اسفند ، 1395 5 دقیقه

هیچگاه در چین تعریفی از خود را با مهربانی نپذیرید
شاید وقتی که از میزبانی یک چینی و غذای فوق العاده اش تعریف می کنید، زبانتان بند بیاید زیرا با این پاسخ روبرو شوید: «نه، نه، غذا وحشتناک بود.» همچنین وقتی که در مورد هوش یا زیبایی پسر یک فرد چینی به او می گویید نیز پاسخ های مشابهی خواهید شنید زیرا آنها تعریف را به گونه ای رد می کنند: «نه، او واقعا احمق است! یا «او اصلا هم زیبا نیست.» این مردم بی ادب نیستند... بلکه فقط فروتن و مودب هستند. نکته اخلاقی در این داستان اینجاست: «وانمود کنید که فروتن هستید، حتی اگر این کار باعث مرگتان شود! اگر کمتر لاف بزنید و کمتر از خودتان تعریف کنید، راه زیادی را در کسب نکات حساس فرهنگی چینی ها پیش خواهید رفت.

۲ هیچگاه در چین کاری نکنید که آبروی کسی برود
بدترین کاری که میتوانید با آشنایان چینی تان بکنید این است که آنها را به صورت علنی تحقیر یا شرمنده کنید. این کار باعث میشود که آبرویشان برود. هیچگاه در مقابل دیگران اشتباهشان را به رخ آنها نکشید یا بر سر کسی فریاد نزنید.
نکته خوب این است که شما در واقع می توانید با تعریف کردن از آنها کاری کنید که اعتبار به دست آورند. هر زمان که فرصتش را داشتید این کار را انجام دهید. آنها از لطفی که در حقشان کرده اید سپاسگزار خواهند بود.


EyksGh8Ye



۳ هیچگاه در چین به طور علنی عصبانی نشوید
نمایش خشم به طور علنی مورد علاقه چینی ها نیست و کنار آمدن با این موضوع برایشان ناراحت کننده ترین مسئله است، به ویژه اگر افراد عصبانی مثلا توریست های خارجی باشند. بدی این موضوع درست به اندازه بردن آبروی یک فرد چینی (معمولا میزبان) است که شما باید به هر قیمتی که شده از آن اجتناب کنید. چینی ها ارزش زیادی برای هماهنگی گروهی قائل هستند، بنابراین خارجی ها باید سعی کنند تا به آرامی غذا بخورند، مودب باشند و به شکلی خصوصی با مردم ارتباط برقرار کنند.

در زمانهای مناسب شما می توانید با یک تور چین مسافرت نموده و از سفر خود کاملا" لذت ببرید


۴ درچین هیچ کس را با نام کوچکش مورد خطاب قرار ندهید
چینی ها هم مانند هر کس دیگری نام و نام خانوادگی دارند. با این حال در چین همیشه در ابتدا از نام خانوادگی استفاده میشود. خانواده (و به طور کلی هر جمعی) همیشه بر فرد ارجحیت دارد. جو اسمیت در مینه سوتا در شانگهای به اسمیت جو (یا معادل آن) شناخته میشود. اگر شخصی را تحت عنوان «لی مینگ» به شما معرفی کردند، شما باید او را آقای لی بنامید (نه آقای مینگ).

Greeting_Equals_and_Superiors

۵ . هیچگاه در کشور چین بدون بحث و گفتگو اجازه ندهید که شخص دیگری حساب شما را پرداخت کند
بسیاری از غربی ها اولین باری که با صحنه های پر سر و صدا و آشفته ای روبرو میشوند که در پایان وعده غذا در رستوران های چینی اتفاق می افتد، بسیار متعجب میشوند. زمان پرداخت صورت حساب رسیده است و هرکسی فقط میخواهد کاری که از او انتظار میرود را انجام دهد: یعنی دعوا برای پرداخت صورت حساب!
چینی ها فکر میکنند که اگر به شکلی پر سر و صدا و فعال تلاش کنند تا صورت حساب را از دست هرکسی که آن را دارد، بگیرند، رفتار خوبی داشته اند. شاید این موضوع چند دقیقه هم طول بکشد تا زمانی که شخصی بالاخره موفق شود و صورت حساب را پرداخت کند. ژست مشتاق و متمایل به پرداخت صورت حساب بودن همیشه مورد تحسین چینی هاست.

۶ هیچگاه در چین با دست خالی جایی نروید
چینی ها اغلب اوقات به یکدیگر هدیه میدهند و این موضوع فقط مختص مناسبت ها نیست. اگر در منزل کسی به قرار شام دعوت شده اید تا با یک شریک تجاری موفق ملاقات کنید یا به هر جلسه از پیش تعیین شده دیگری دعوت شده اید، بدانید که هر دو طرف به عنوان نشانه کوچکی از دوستی و نیت خیر به یکدیگر هدایایی می دهند. غربی ها معمولا با دیدن تعداد هدایایی که میزبانان چینی اعطا میکنند شگفت زده میشوند. قانون کلی این است که وقتی به چین سفر می کنید، هدایای کوچک بی شماری تهیه کنید که مختص جنسیت خاصی نباشند. شما هیچگاه نخواهید دانست که چه زمان با فردی ملاقات خواهید کرد که بخواهد به شما هدایایی کوچک بدهد؛ به همین خاطر شما هم باید هدیه کوچکی در کیف خود داشته باشید.

3e4fcf426328f0ab4ad04dc740a6e1b9


۷ هیچگاه در چین بدون آن که چند بار دعوت به غذا، نوشیدنی یا هدیه را رد نکرده باشید، آنها را قبول نکنید.
هیچ مهمان خودخواهی به سرعت هرچه که به او تعارف شود را قبول نمی کند. مهم نیست که او چقدر مشتاق قبول دعوت به غذا، نوشیدنی یا هدیه باشد، اما رفتار مناسب چینی آنها را از کاری که باعث حریص جلوه دادنشان شود، منع میکند؛ پس مطمئن شوید که چندبار مودبانه دعوتشان را رد کرده اید.

۸ در چین اولین «نه متشکرم» را جدی نگیرید
چینی ها به شکلی اتوماتیک دعوت به غذا یا نوشیدنی را رد میکنند؛ حتی اگر واقعا گرسنه یا تشنه باشند. هرگز اولین «نه متشکرم» را جدی نگیرید. حتی اگر دو سه بار دیگر آن را تکرار کردند، باز هم شما باید اصرار کنید. یک مهمان خوب باید حداقل یک بار دعوت را رد کند اما میزبان خوب هم باید حداقل دو بار دعوتش را تکرار کند.

مشاوره رایگان