مقصد جدید گردشگری ترکیه

جاهای دیدنی 12 اسفند ، 1395 5 دقیقه
این شهر در کنار دریای سیاه،سال‌ها مرکز تجاری بین‌المللی مهم کشور ترکیه بوده و متولی تیم معروف ترابزون اسپور است ترابزون در شمال شرقی ترکیه قراردارد از ایران پرواز مستقیم وجود ندارد ولی از دیگر شهرهای ترکیه پرواز روزانه وجود دارد راه زمینی از مرز بازرگان حدود ۵۵۰ کیلومتر بوده وجادهای زیبا ولی پر گردنه دارداز شهر دو بیازیت هر روزه اتوبوس به این شهر حرکت میکند
TRABZON1

ترابزون شهر زیاد بزرگی نیست به همین دلیل هزینه سفر داخل شهری ان کم است وتاکسی و ونهایی که به دولموش مشهور هستند در همه جای شهر و برای هر مسیری وجود دارد مرکز شهر که میدان نام دارد ایستگاه دولموشها به همه جای شهر است

TRABZON3

دیدنی های این شهر بسیار متنوع و فراوان است ، از ساحل دریای سیاه گرفته ، تا کوه های سرسبز و اماکن تاریخی و دیدنی این شهر

TRABZON4
درمرکز شهر که میدان نام دارد تعداد زیادی هتل وجود دارد وبه هر قیمت و سلیقه ای میتوان هتل پیدا کرد ولی هیچوقت اولین هتل را نگیرید و قیمتها تا حدی توافقی است میتوان چانه زد در میدان بهترین هتل اوستا پارک نام دارد که شبی حدود۱۴۰ لیر قیمت دارد

TRABZON5
دو مرکز خرید در فاصله کمی از شهر قرار دارد که از مرکز شهر دولموش خطی دارند وخیابانی به نام اوزون سکاک یعنی کوچه دراز در مرکز شهر جایگاه خوبی برای خرید است قبل از خرید به تمامی فروشگاه‌ها سر بزنید و قیمت‌ها را چک کنید چون قیمت هر فروشگاه متفاوت است یعنی سه فروشگاه با برند یکسان می‌تواند در یک جنس تا ۳۰ لیر تفاوت قیمت داشته باشد.
TRABZON8

در مرکز شهر و فروشگاه ها هر گونه رستورانی وجود دارد کیفیت رستورانهای برند مانند کی اف سی در تمام شهر یکسان است ولی برای رستوران های محلی بهتر است پرسو جو کنید و یا به شلوغترین رستوران بروید
TRABZON9

از ترابزون میتوان با پنج ساعت سفربه باتومی کشور گرجستان رسید از ترمینال شهر اتوبوس به بندر باتومی موجود است

ترابزون بعنوان سرسبزترین منطقه گردشگری در ترکیه شناخته شده است که تمامی پدیده های طبیعی از جمله دریا، دریاچه، کوهستان، دشت و چشمه را یک جا دارد.


در مسیری سرسبز و جاده ای باریک در شهر به بلندی هایی از شهر می رسیم که در یک چشم انداز زیبا کاخ آتاتورک Ataturk Palace قرار دارد که مردم برای گرفتن عکس های یادگاری مراسمی مثل عروسی و فارغ التحصیلی به آنجا می آیند.

اوزون گول Uzungol محبوب‌ترین جاذبه گردشگری ترابزون هست. این منطقه با آب و هوا، طبیعت و آبشارهای زیبای خودش محیطی فرح‌بخش و آرامش‌دهنده را برای گردشگران فراهم می‌کند که از آن به سادگی نمی توان گذشت.

شما در این منطقه همراه با یک منظره فوق‌العاده و رستوران‌هایی با غذاهای محلی، یک روز رویایی و باورنکردنی را تجربه می کنید.
trabzon_8

این صومعه درون یک غار قرار گرفته است و در دل کوهی کنار جویبار و دره حضرت مریم در 17 کیلومتری جنوب ناحیه ای به نام  ماچکا ساخته شده است. ارتفاع صومعه سوملا از کف دره 250 متر بوده که برای رسیدن به آن باید راه پر پیج و خمی را طی کرد.

trabzon_8




مشاوره رایگان