درباره اهرام مصر چه میدانید ؟

جاهای دیدنی 16 فروردین ، 1396 5 دقیقه

اهرام مصر! نامی سراسر رمز و راز و پیچیدگی، جایی مبهم و نا شناخته، حتی شکلش هندسیش هم فرمول های عجیبی دارد. به راستی اهرام مصر چرا عجیبند؟

این بنا ها به اهرام ثلاثه مصر شهرت دارند


تا کنون محققان راز و رمزهای زیادی را از اهرام مصر افشا کرده اند. ولی خوب میدانیم هنوز این بناهای عجیب رازهای زیادی را در سینه دارند که با گذر زمان آشکار می شوند.

اگر تا پایان با ما همراه شوید رازهایی را از این عجایب جهان برایتان خواهیم گفت که کمتر شنیده اید.

IMG19541271


به نظر شما همه این دقت ها و علوم اتفاقی است ؟یا به قول بعضی ها تخیلی است ؟اون هم چنین چیزهای مستند و واقعی

* ایا میدانستند اگر ارتفاع هرم خئوپس مصر را ۱۵۰ میلیون برابر کنیم اندازه فاصله زمین تا خورشید بدست میاید.

* مداری که از راس هرم میگذرد قاره ها و اقیانوس ها را به دو قسمت مساوی تقسیم میکند.

* فاصله هرم بزرگ تا مرکز زمین دقیقا برابر فاصله ان تا قطب شمال و جنوب است.

* طول قاعده مربعی شکل هرم بزرگ معادل ۳۶۵٫۲۴۲ ذراع مصری است، درست به اندازه تعداد روزهای سال شمسی!

* نسبت اظلاع و سطوح اهرام سه گانه مانند تناسب مثلثاتی فیثاغورث است یعنی نسبیت ۳:۴:۵

* مداری که از قطب شمال شروع شده و هرم بزرگ را رد میکنه و به قطب جنوب میرسد طولانی ترین مسیر خشکی به حساب میاید.

* اگر مقداری آب چند هفته در هرم قرار گیرد به آبی فعال به خواص عجیب تبدیل می گردد. برای مثال ، اگر آب آلوده باشد بعد از این مدت کاملا ضد عفونی می شود. دست دختر چهارده ساله که در حادثه ای به شدت آسیب دیده بود، بعد از سی دقیقه قرار گرفتن در این آب از درد افتاد و بعد از دو روز بهبود پیدا کرد خانمی به نام پتی با استفاده مکرر از این آب چهره ای جوان و شاداب تر یافته است.

* محققانی که در مورد اهرام مصر تحقیق می کنند مشاهده کرده اند که مواد غذایی فاسد شدنی از قبیل گوشت، شیر و تخم مرغ؛ در داخل اهرام مصر ماه ها وحتی گاهی سا لها بدون هیچ گونه فسادی باقی خواهد ماند؛ خوردن آنها برای انسان خطری ندارد.

* شاید هرم خئوپس کهن ترین بنای عظیمی باشد که به دست انسان بنا شده و نا امروز باقی مانده است. این هرم در کنار پیکره ابوالهول در منطقه جیزه در ۱۶ کیلومتری غرب قاهره در مصر قرار دارد. وسعت کل محل ۲۱۶ کیلومتر مربع و سطح زیر بنای آن ۱۳ جریب (معادل ۵۰۰۰۰ متر مربع) است.

* سطح زیر بنای هرم با دقتی باور نکردنی تسطیح شده است. به طوری که اختلاف سطح آن در سرتاسر زیر بنا از چند میلیمتر تجاوز نمی کند. برخی این اختلاف را ناشی از زمین لرزه ها و آتشفشانها و حرکات زمین می دانند.

* در ساختمان این هرم دو میلیون و ششصد هزار قطعه سنگ ساختمانی از جنس گرانیت و مرمر به وزن ۲ تا ۷۰ تن به کار رفته است این سنگها که به دقت فوق العاده زیادی روی هم چیده شده بنایی به ارتفاع ۱۴۰ متر را تشکیل داده است.

* کنی هیل گیاهی را به مدت پنج روز بدون آب داخل هرم نگهداری کرد. زمانی که گیاه را کاملا تازه و شاداب بود از هرم قارچ کرد بلافاصله پژمرده شد.

* اگر بذر گوجه فرنگی داخل هرم کشت شود و سپس نشای آن در بیرون کاشته شود و محصول آن چند برابر بوته های مشابه می شود.

Pyramids_of_Egypt1



اهرام مصر شگفت انگیز ترین بنای باستانی


* شیر که به سرعت فاسد می شود. بیش از یک هفته در هرم سالم و قابل استفاده باقی می ماند اما در غلظت آن تغیراتی حاصل می شود. این امر دو شرکت بزرگ ایتالیایی و فرانسوی را بر آن داشته است که پاکتهای مقوایی شیر را به صورت هرم به بازار عرضه کنند.

* گوشت در داخل هرمهایی با ابعاد اهرام مصر و یا متناسب با آنها، با وجود آن که دو سوم از آب خود را از دست می دهد هرگز فاسد نمی شود.

* آزمایشهای مکرر نشان داده که تیغ ریش تراشی درداخل هرم تیز میشود! چنان که حتی گاه تا ۲۰۰ بار می توان از یک تیغ برای اصلاح صورت استفاده کرد.

فهرست چنین معادلات و اسرای بسیار زیاد است و کتابهای بسیار زیادی در باره ان نوشته شده است.
مثلا کتاب ۶۰۰ صفحه میراث ما در هرم بزرگ اثر چارلز پیازی اسمیت که در سال ۱۸۶۴ نوشته شده و مملو از این محاسبات میباشد.

مشاوره رایگان