بارسلون در انتظار کاهش گردشگر

جاهای دیدنی 17 فروردین ، 1396 5 دقیقه
سلونا در تلاش برای کنترل تعداد توریست ها است

بارسلونا شهری توریستی در کشور اسپانیا و با جمعیتی حدود ۶.۱ میلیون نفر است که به خاطر فرهنگ و تاریخ و دیدنیهای جذاب بیشماری که دارد، مورد توجه توریست ها و یکی از اصلی ترین هدف های گردشگری هر مسافری است. اگر چه در تمام دنیا کشورها به دنبال راهی برای جذب گردشگر بیشتر و بدست آوردن درآمدهای مالی از این راه هستند اما بارسلونا با داشتن این نعمت، به فکر کنترل تعداد مسافران این شهر افتاده است و دلیل آن هم بروز مشکلاتی است که گفته شده گردشگران مسبب آن هستند

Parc_Guell_Barcelona_4


همانطور که گفته شد، شهر بارسلونا، ۶.۱ میلیون نفر جمعیت دارد و بانرخ ۱۴ درصدی توریسم، نقش مهمی در اقتصاد این شهر دارد. در سالی که گذشت، این شهر میزبان ۳۲ میلیون گردشگر بوده است و مشکلاتی که گردشگران برای این شهر بوجود آورده اند، ساکنان آن را به ستوه آورده است.
مردم شهر چه مشکلی با گردشگری دارند؟

به دلیل جذاب تر کردن شهر برای توریست ها و جذب آنها، مغازه های قدیمی و کوچک شهر حالا دیگر خراب شده اند و جای آنها را فروشگاه های بزرگ گرفته است. به خاطر این موضوع و بازدید تعداد بالای گردشگرها، قیمت مسکن هم به شدت بالا رفته است و در نتیجه ساکنین این شهر تقریبا دیگر غیر ممکن است بتوانند خانه ای دلخواه را مثل قبل خریداری کنند. علاوه بر همه ی اینها، به دلیل فصلی بودن گردشگری، اشتغال هم فصلی شده است و بیشتر مردمی که از راه توریسم و صنعت گردشگری درآمد زایی می کنند، در بیشتر مواقع سال بیکار هستند و طبق آمار، نرخ بیکاری حالا به ۴۳ درصد رسیده است.
کنترل گردشگری چطور قرار است اجرا شود؟

طبق روزنامه معروف اسپانیا به نام «El País»، دیگر هتل جدیدی اجازه ساخت در شهر را ندارد، و برای بیشتر شدن درآمدها و ایجاد تعادل در قیمت خانه، بیشترین نرخ مالیات مسکن برای سکونت ‌گاه‌های توریستی در نظر گرفته می شود
علاوه بر این، قرار است هزینه سفرهای روزانه در این شهر بیشتر شود تا بارسلون دیگر مقصدی ارزان برای توریست‌ها نباشد.
البته صنعت گردشگری اصلا از این اقدامات راضی نیست اما باید این را هم در نظر گرفت که رشد این صنعت به قیمت نابودی فرهنگ محلی بوده است و ممکن است گردشگری پدیده‌ای بسیار پولساز برای بارسلون باشد اما حداقل سود را برای اکثر ساکنان این شهر داشته است.
مشاوره رایگان