سفر به بهشتی به وسعت بهار

جاهای دیدنی 23 فروردین ، 1396 5 دقیقه

اگر قصد دارید که نوروزتان را در کنار تفریحاتی شاد و دل‌چسب سپری کنید و از چشم‌اندازهای طبیعی لذت ببرید سفر به شهرک توریستی نمک‌آبرود انتخاب مناسبی است. شهرک نمک‌آبرود در نزدیکی چالوس و در استان‌ همیشه‌سبز مازندران یکی از مقاصدی است که در بهار و به‌ویژه در ایام نوروز میزبان گردشگران زیادی از نقاط مختلف ایران است. این مجموعه‌ی تفریحی –گردشگری در کنار جنگل‌های انبوه، قله‌های باشکوه، دریای آبی خزر و تفریحات هیجان‌انگیزش طعم متفاوتی از نوروز را به شما می‌چشاند

1



بهترین زمان برای سفر به نمک‌آبرود فصل بهار است. طبیعت و سرسبزی این شهرک توریستی در بهار غیرقابل‌انکار است. از طرفی در این فصل هم از گرما و شرجی بودن تابستان خبری نیست و هم از بارش‌های مکرر باران و برف در زمستان. پس اگر نمک‌آبرود را برای سفر نوروزتان انتخاب کرده‌اید بدانید که انتخابتان بسیار درست و به‌جا است.

مسیر دسترسی

برای رسیدن به نمک‌آبرود کافی است از طریق جاده‌ی تهران-چالوس خودتان را به 12 کیلومتری غرب چالوس برسانید. جاده‌ی تهران-چالوس یکی از زیباترین جاده‌های ایران است که تماشای زیبایی‌های مسیرش می‌تواند به‌تنهایی روحتان را از چنگ خستگی‌های آخر سال رها کند.

تفریحات

در نمک‌آبرود از هر کس که در مورد تفریح و هیجان سؤال کنید اولین پیشنهادشان به شما تجربه‌ی تله‌کابین در این شهرک است. تله‌کابین نمک‌آبرود از ایمن‌ترین تله‌کابین‌های ایران است که در حال حاضر در جنوب شرق نمک‌آبرود در دو خط مشغول فعالیت است. این تله‌کابین که از آن به عنوان طویل‌ترین تله‌کابین ایران یاد می‌شود، شما را از میان جنگل‌های انبوه نمک‌آبرود به قله‌های باصلابت مدوبن و دیوحمام می‌رساند. خط یک تله‌کابین نمک‌آبرود با 42 کابین 4 نفری شما را برای صرف یک نوروز دل‌چسب بر فراز قله‌ی مدوبن از پای کوه به بالاترین نقطه‌ی کوهستان می‌برد. خط دو با 35 کابین از پای کوه روانه‌ی قله‌ی دیوحمام و غارهای بی‌نظیرش می‌شود. در هر دو قله‌ی مدوبن و دیوحمام امکانات رفاهی و بهداشتی به‌صورت کامل تعبیه شده است پس می‌توانید با خیال راحت تفریح کنید و از چشم‌اندازهای طبیعی پیش رویتان لذت ببرید. هزینه‌ی تله‌کابین برای گردشگران ایرانی 25000 تومان و برای خارجی‌ها 35000 تومان است.

4


اگر به هیجان بیشتری برای گذران تعطیلات نوروزتان احتیاج دارید، دومین پیشنهاد پس از تله‌کابین سورتمه‌سواری است. سورتمه‌ی نمک‌آبرود شما را در مسافتی به طول 1250 متر با سرعتی زیاد از میان جنگل‌های نمک‌آبرود عبور می‌دهد. این سورتمه که به عنوان بزرگ‌ترین سورتمه‌ی ایران مشغول فعالیت است چشم‌اندازهای بی‌نظیری از طبیعت را در برابر چشمانتان خلق می‌کند؛ اما سورتمه‌سواری در نمک‌آبرود قوانین خاص خود را دارد. این وسیله‌ی بازی هیجان‌انگیز برای کودکان زیر 5 سال ممنوع و برای کودکان 5 تا 10 ساله تنها با تهیه‌ی بلیت 2 نفره و حضور ولی آن‌ها امکان‌پذیر است. توقف و پیاده شدن در میان مسیر ممنوع است و سرنشین سورتمه تنها می‌تواند با ترمزی که در کابین تعبیه شده است سرعت خود را تا حدی کنترل کند. هزینه‌ی بلیت سورتمه برای گردشگران ایرانی 25 هزار تومان و برای خارجی‌ها 35 هزار تومان است. هزینه‌ی بلیت دونفره برای کودکان 5 تا ده سال در کنار یکی از والدین خود 35 هزار تومان است. بزرگ‌سالان تنها می‌توانند با خرید بلیت یک نفره از سورتمه استفاده کنند.

5


مدال سومین تفریح مهیج در نمک‌آبرود به زیپ لاین این مجموعه تعلق می‌گیرد. اگر از پیاده‌روی در میان مسیرهای سرسبز نمک‌آبرود خسته شده‌اید و می‌خواهید نوروزتان کمی متفاوت‌تر از سال‌های گذشته سپری شود، می‌توانید به جای راه رفتن، پرواز کنید! این تفریح هیجان‌انگیز و البته ترسناک چند سالی است که پا به ایران گذاشته است. زیپ لاین نمک‌آبرود از ایمن‌ترین زیپ لاین های ایران است که تاکنون هیچ حادثه‌ای در آن رخ نداده است. در این ورزش نشاط‌آور باید مسیر معینی را با کمک کابل و قرقره سر بخورید و از بالا شاهد زیبایی‌های طبیعی این شهرک توریستی باشید. هزینه‌ی زیپ لاین هم مانند تله‌کابین و سورتمه است.

از دیگر تفریحات هیجان‌انگیزی که می‌توانید در نمک‌آبرود تجربه کنید پیست کارتینگ، پینت بال و سینمای 4،5 و 6 بعدی است. هزینه‌ی بلیت کارتینگ برای بزرگ‌سالان 25 و برای جوانان 20 تومان است؛ اما اگر هوس یک ماجراجویی آن‌هم در دل جنگل به سرتان زده است می‌توانید وارد زمین پرهیجان پینت بال شوید. هزینه‌ی بازی پینت بال بابت 50 عدد گلوله 30 هزار تومان است.

6

اگر تمایل ندارید برای امتحان هر یک از تفریحاتی که در بالا ذکر شد به این‌سو و آن‌سو بروید، یا تمایلی به این‌همه هیجان ندارید و می‌خواهید در زیر آفتاب بر روی شن‌های داغ ساحل استراحت کنید و صدای موج‌های دریا روح و جانتان را نوازش کند، بهترین گزینه برای شما این است که به تفرجگاه ساحلی نمک‌آبرود بروید. این تفرجگاه زیبا و امن که در درونش دارای تمامی امکانات رفاهی، تفریحی و اقامتی است، می‌توانید بی آنکه حوصله‌تان را سر ببرد چندین ساعت از وقتتان را به خودش اختصاص دهد. وجود پلاژهای مخصوص بانوان و آقایان در این تفرجگاه‌ از اولین دلایلی است که مسافران را به خود جذب می‌کند. در کنار این پلاژها امکاناتی نظیر شاتل، پاراسل، پیست موتور و دوچرخه، جت اسکی و شهربازی از دیگر دلایلی است که مسافران این تفرجگاه را برای اقامت خود انتخاب می‌کنند. تفرجگاه ساحلی نمک‌آبرود در تمام ایام سال از جمله ایام نوروز به‌صورت شبانه‌روزی مشغول ارائه‌ی خدمت به گردشگران است و تنها دو روز از سال یعنی روزهای تاسوعا و عاشورا دست از فعالیت می‌کشد.

7

رستوران‌ها

در نمک‌آبرود نگران شکمتان نباشید. در این شهرک کوچک چندین رستوران و فست فود عالی مشغول فعالیت و خدمات‌رسانی به گردشگران ایرانی و خارجی هستند. در این رستوران‌ها می‌توانید متناسب با هر ذائقه‌ای غذا پیدا کنید. ازآنجایی‌که شهرک نمک‌آبرود یک شهرک توریستی است و در ایامی چون تعطیلات بهار و تابستان میزبان گردشگران زیادی از نقاط مختلف جهان است، رستوران‌هایش در طبخ انواع غذا مهارت بالایی دارند و کیفیت اولین حرف را در رستوران‌ها میزند. رستوران ملل، آبشار، میزبان و اکبرجوجه چند رستوران معروف این شهرک هستند.

8


اگر قصد اقامت در شهرک نمک‌آبرود را دارید و می‌خواهید کل ایام نوروز را در دل طبیعت این منطقه از ایران سپری کنید سه راه پیش رویتان است. اول اینکه به هتل مناسبی همچون هتل آزادی خزر بروید و سوئیت اجاره کنید. دومین راه اجاره‌ی کلبه چوبی در تفرجگاه ساحلی است و گزینه‌ی آخر برپایی چادر در سکوهای مخصوص ساخته شده در تفرجگاه است. گزینه‌ی آخر هزینه‌ی بسیار کمی برایتان دارد؛ اما به شرط آنکه تمامی لوازم موردنیاز برای اقامت در چادر را به همراه داشته باشید.

12

11

10

9

مشاوره رایگان