10 شهر که توسط گردشگران کشف شده اند

جاهای دیدنی 11 تیر ، 1396 5 دقیقه

دولاویرا 

 شهرت این شهر به دلیل ساختار عجیم مخازن آبی و برج های دیده بانی آن بوده است که9 در سال 1967 توسط (( چی . پی . جوشی ))  به جهانیان معرفی شد .

dola

تروی 

توری پایتخت پادشاهی تروآ ، در شمال غرب آناتولی ( ترکیه فعلی ) قرار داشت . این شهر باستانی به دفعات مورد حمله قرار گرفت  و تخریب شد و به دلیل اهمیت بالایش دوباره بازسازی شد خیلی از باستان شناسان معتقدند که هنوز مکان اصلی این شهر کشف نشده باقی مانده و اولین نفری که بعد قرن ها دوباره پا به این شهر گذاشت فرانک کالورت جهانگرد انگلیسی بود .

troy

 هاتوسا

هیتایت ها یکی از اولین تمدن های بشری در عصر برنزی در ودرانی که به استفاده از برنز در سلاح شهرت داشت بود که بعد از چند قرن فرمانروایی مقتدرانه به طور مرموزی از بین رفتند توسط ( ارنست چانتر ) در سال 1893 کشف شد .

hatoosa

پمپی 

اکثر این منطقه در سال 79 میلادی هماه شهر دیگری به نام ((هرکولانیوم )) به دلیل فوران آتشفشان وسویوس کاملا تخریب و به زیر 6 متر خاکستر حاصل از آن مدفون شد تا اینکه در سال 1748 توسط یک مهندس اسگانیایی کشف و احیا شد .

pampi

ماچوپیچو

این سازه پیچ در پیچ در سال 1450 ساخته شد ولی 50 سال بعد طی حمله اسپانیایی ها خالی از سکنه شد ، ناریخدان آمریکا (( هیرام بینگام )) در سال 1911 توجه جهانیان را به این مکان جلب کرد ، این شهر در دل کوه قرار دارد و یکی از عجایب جهان به شمار می رود .

macho2


macho1

پترا

پترا واقع در اردن در حال حاضر یک مکان گردشگری تحت حفاظت است که تا سال 1812 برای جامعه جهانی ناشناخته بود این منطقه توسط یوهان لودویگ بوخارت گردشگر سوئیسی کشف شد .

petra3

petra1

سیداد پردیدا

سیداد پردیدا که به معنای شهر گمشده می باشد منطقه ای در کشور کلمبیا می باشد که در سال 800 میلادی توسط قوم تایرونا ساخته شد ، این مکان در سال 1972 به دست گروهی که در جست و جوی گنج باستانی گمشده بودند کشف شد . در سال 1976 توسط باستان شناسان در دست تعمیر قرار گرفت .

sidad

تیکال

این مکان به دلیل معماری خاص و پلکانی خود آن هم در چهار قرن قبل از میلاد مسیح شهرت دارد گفته می شود این مکان در قرن 10 به دلیل مرگ و  میر بسیاری از افراد خالی از سکنه شد و هنوز هم با گذشت صدها سال و پیشرفت چشم گیر علم ، معماری ساخت بناهای این شخر از معماهای بزرگ تاریخ دانان است .

tikal

موهنجودارو

حدود 2500 سال پیش از میلاد بنا شده است این شهر یکی از بزرگترین شهرهای تمدن خود به شمار می رود که در قرن 19 قبل از میلاد به دلایل نامعلوم به حال خود رها شد این شهر توسط جان مارشال کشف شد .

mohenjo

مساورده

در شهر کننوی کلورادو قرار دارد و آمریکایی های بومی ان منطقه بین سال های 600 تا 1300 میلادی در آن زندگی می کردند زیبایی این شهر به دلیل ساختار عجیب و خانه های تراشیده شده آن در دل یک صخره بزرگ است این شهر در اوایل قرن 15 تخلیه شد و دوباره در سال 1776 میلادی توسط چند مبلغ دینی کشف شد و در سال 1906 تئودور روزولت رئیس جمهور سابق آمریکا مسادوره را  به عندوان یک میراث ملی حفاظت شده اعلام کرد تا از تخریب لن جلوگیری شود .

mesaverde


مشاوره رایگان