چگونه زمینی به ترکیه سفر کنیم

جاهای دیدنی 30 آبان ، 1395 5 دقیقه

FLAG_IRAN_TURKISH

چگونه زمینی به ترکیه سفر کنیم

در دنیای پر از رفاه و امکانات امروزی کمتر کسانی ریسک این را دارند که با ماشین شخصی خود به مسافرت بین دو کشور بپردازند ، اما !! این افراد کم، ویژگی های منحصر به فرد دیگه ای هم دارند. افراد جسور ،نترس ، با حوصله ، و البته رانندگان ماهر و ماجراجو هستند. در اینجا اطلاعات مختصر مفیدی برای این افراد قرار داده شده است. امیدواریم سفر خوبی داشته باشید.

وقتی با ماشین شخصی خود می خواهید مسیر بین دو کشور را بپیمایید باید موارد زیر را داشته باشید:

  • برگه کاپوتاژ
  • گواهینامه بین المللی مالکیت خودرو
  • پلاک ترانزیت
  • گواهینامه بین المللی
  • بیمه آکسا

 برای ورود به ترکیه از سه نقطه مرزی می توانید عبور کنید:

1. مرز بازرگان : که در 290 کیلومتری شهر تبریز واقع شده است.

BAZARGAN_001

2.مرز سرو که در 60 کیلومتری شهر ارومیه واقع شده است.

SER_SUBWAY_001

3. مرز رازی که در 70 کیلومتری شهر خوی واقع شده است.

RAZI

بهترین مرز زمینی بین ایران و ترکیه برای رفت و آمد ، مرز بازرگان می باشد. دلیل این موضوع نیز جاده تبریز به سمت مرز بازرگان می باشد . این جاده که 290 کیلومتر می باشد جاده خوبی است. در مواقعی که شلوغ نباشد و در صف قرار نگیرید ، کارهای خروج از مرز حدوداً یک ساعت طول می کشد. از جمله کشورهایی که ایرانی ها نیاز به ویزا ندارند کشور ترکیه می باشد. اگر پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار به همراه داشته باشید می توانید وارد کشور ترکیه شوید و به مدت 3 ماه در آنجا اقامت داشته باشید.

BAZARGAN_AFTER

اما بعد از ورود به مرز ترکیه و پس از دریافت ورود ترکیه اولین شهر در مسیر شما شهر دوبایزید است که در فاصله 45 کیلومتری از مرز قرار دارد. این شهر کوچک کلا محل مناسبی برای اقامت نمی باشد. بعد با تابلویی رو به رو می شوید که مسافت را تا شهرهای مختلف نوشته است و اینجا می بایست مسیر خود را انتخاب کنید . اگر با تور ترکیه به این شهر سفر می کنید در واقع تمام هماهنگی های مربوطه به عهده راهنمای تور شما می باشد.

FLAG_IRAN_TURKISH_001

وضعیت راه های ترکیه از بابت کیفیت جاده ها و امنیت به چه صورت می باشد؟

یکی از نگرانی های شایع بین مردم امنیت و وضعیت جاده های بین دو کشور می باشد . در طی 10 سال گذشته تغییرات چشم گیری در این زمینه رخ داده است. هم وطنان و علاقمندان به سفر زمینی باید دید قیلی خود را عوض کنند . جاده بسیار امن و از لحاظ کیفیت نیز بسیار بهبود یافته است.










Petrol_ratesهزینه بنزین در ترکیه چقدر می باشد؟

ترکیه جزو گرانترین کشورهای دنیا براساس نرخ بنزین می باشد. قیمت تولید بنزین در ترکیه بالا نیست به دلیل مالیات سنگینی که بر روی بنزین اعمال می شود ، قیمت هر لیتر بنزین بالا می باشد.لذا قیمت متناوب و متغییر است. در این جا از ذکر دقیق قیمت پرهیز می شود .

شرکت های مختلفی مانند شل ، ب پ و غیره در این زمینه رقابت و فعالیت دارند اما نرخ بنزین ها تقریبا ً یکسان است.اگر قصد مسافرت زمینی درترکیه را دارید ، خیالتان راحت باشد در هیچ کدام از راههای ترکیه بدون بنزین نخواهید ماند. تمام راههای ترکیه پر از پمپ بنزین است که توسط شرکتهای مختلف خصوصی اداره می شوند.

نقشه و مسیرهای حرکت های قطار در ترکیه

istanbul_tehran_train_wikna

سفر با قطار در ترکیه برای توریست هایی که به این کشور سفر می کنند، بسیار جذاب می باشد. گذشته از راحتی در سفر و هزینه ارزان، می توانند از دیدن مناظر زیبا لذت ببرند و با آرامش سفر کنند. فقط می بایست از مسیر کامل قطار و نحوه مسافرت با آن اطلاعات کامل داشته باشند، مطابق با آخرین نقشه مسیر حرکت قطار در ترکیه ، منطقه کنار مدیترانه که شهرهای توریستی آنتالیا و آلانیا در آن قرار دارند. مسیر قطار ندارند و متاسفانه توریست هایی که به این مناطق سفر می کنند نمی توانند از سرویس قطار استفاده کنند.

train

همچنین منطقه کناره دریای سیاه نیز که در قسمت شمال کشور ترکیه قرار دارد نیز از سیستم حمل و نقل با قطار بی بهره است. البته دولت ترکیه در سالهای اخیر به شدت روی گسترش پروژه های مربوط به قطارهای سریع و سیر در تمام نقاط ترکیه کار می کند و تا سال 2018 بسیار از شهرهای ترکیه با سیستم قطارهای سریع و سیر به یکدیگر وصل خواهند گردید. به دلیل زیاد بودن درخواست در منطقه آنتالیا ، پروژه قطار سریع و سیر این منطقه در پایان سال 2015 تکمیل و قابل استفاده خواهد بود.

بین شهرهای آنکارا ، استانبول ، اسکی شهیر و قونیه سیستم قطارهای تندرو برقرار می باشد. این قطارها دارای بخش معمولی (اکونومی) و بخش ویژه (بیزینس) می باشند. و مسافرت با آنها بسیار راحت می باشد. برای خرید بلیط می توانید به آژانس های مسافرتی در ترکیه مراجعه کنید و به یاد داشته باشید که بلیط ها  15  روز قبل از تاریخ حرکت برای فروش باز می شوند.

مسافرت از ایران به ترکیه از طریق دریا نداریم!!!

به دلیل مرزهای مشترکی که با ترکیه داریم شرایط مسافرت آبی بسیار به دور از ذهن می باشد، مگر برای مهاجران !!

882628135

مشاوره رایگان