همه چیز درباره بلغارستان

جاهای دیدنی 30 آبان ، 1395 5 دقیقه

8

شهر وارنا در کشور بلغارستان

شهر وارنا در شمال شرقی بلغارستان و در ساحل دریای سیاه قرار گرفته است.وارنا سومین شهر پرجمعیت و بزرگترین شهر در سواحل دریای سیاه با جمعیت حدود ۳۳۰.۰۰۰ نفر است. به خاطر اهمیت تاریخی و اقتصادی و فرهنگی آن ” پایتخت دریایی ” بلغارستان نیز نامیده می شود.در سفر به بلغارستان، تور وارنا را از دست ندهید.

آب و هوای وارنا

میانگین درجه حرارت هوا در ماه ژانویه در وارنا +۱.۷ درجه سانتگراد ، در ماه جولای +۲۲.۸ درجه سانتیگراد و میانگین سالیانه درجه حرارت هوا چیزی در حدود +۱۲.۲ درجه می باشد که آن را به مکانی مناسب برای گذراندن تعطیلات در فصل گرم تابستان بدل می سازد.

قدمت تاریخی وارنا

شهردرقرن ششم میلادی تحت عنوان اودسوز “Odessos” توسط مهاجرانی از شهر میله “Milet” از آسیای میانه ساخته شده است. برای مدت کوتاهی نیز تبدیل به مهمترین شهر و بندر و مرکز تجاری دریای سیاه می شود.
برای چند دهه در میان مرزهای مقدونیه و امپراطوری اسکندر کبیر قرار داشته است ولی بعد ها استقلال پیدا می کند و دوباره تبدیل به مرکز اقتصادی ، تجاری و فرهنگی دریای سیاه می شود.


شهر سکه های مخصوص به خود را ضرب می کرده است، که خود گواهی بر توسعه آن بوده است.در قرن ۱۵ میلادی اودسوز سابق ، شامل مرزهایی از امپراطوری روم بوده است . در سال ۱۲۰۱ تزار بلغاری “کالویان” (تولد ۱۱۶۸ – مرگ ۱۲۰۷) وارنا را با بلغارستان متحد و یکپارچه می کند و در سال ۱۳۶۶ وارنا به دست حاکم دوبروژا ” دوبروتیستا ” می افتد و به عنوان پایتخت آن منصوب می گردد.در سال ۱۳۹۸ توسط امپراتوری عثمانی فتح می شود و دوران احیای آن ( قرن ۱۸ تا ۱۹ میلادی ) به عنوان یک مرکز فرهنگی و تجاری توسعه پیدا می کند.

وارنای امروزی

امروزه وارنا یک شهر مدرن با تقویمی غنی از رویداد های فرهنگی می باشد . دو عدد از مدرنترین سالن های چند منظوره در کشور در آن واقع شده است – کاخ فرهنگی و ورزشی و مرکز فستیوال و کنگره که امکان برگزاری جشنواره های متعدد هنری ، علمی ، سینمایی و ورزشی را فراهم می سازد.

فستیوال بین المللی متعددی از جمله : فستیوال تئاتر وارنا ، فستیوال بومی ، فستیوال بین المللی موسیقی جاز ، فستیوال موسیقی محلی ، فستیوال بین المللی فیلم ، فستیوال بین المللی نمایش عروسکی ، عکاسی و … در این شهر برگزار می شود.

با داشتن بندری مدرن ، خطوط ارتباط ریلی و فرودگاه بین المللی که ارتباط با ۳۵ استان و بیش از ۱۰۰ شهر دنیا را فراهم می کند ، وارنا یکی از بزرگترین مراکز حمل و نقل در بلغارستان محسوب می شود.

bulgaria4


موقعیت استراتژیک وارنا در نقشه جنوب شرقی اروپا آن را به یکی از بزرگترین مکان های سواحل دریای سیاه از زمان عهد عتیق مبدل کرده است .

آثار تاریخی وارنا 

چندین اثر تاریخی که امروزه در موزه باستان شناسی شهر نمایش داده می شوند به آن زمان برمیگردند. مجموعه حیرت انگیز این موزه شامل یافته هایی از قبرستان سنگی وارنا – قدیمی ترین گنج یافت شده در دنیا تا به امروز ، به ۶ هزار سال پیش بر می گردد. در میان باقی موزه ها ، بعضی از جالب ترین آنها، موزه ی The Maritime و موزه قوم نگاری یا Ethnographic می باشند.

مجموعه موزه Maritime شامل مقاله هایی مرتبط با ارتش بلغارستان و دریانوردی تجاری است . موزه قوم نگاری نمایش دهنده تنوع غنی فرهنگی و سبک زندگی مردمان وارنا از نیمه دوم قرن ۱۹ میلادی و شروع قرن ۲۰ می باشد.

به عنوان یک مرکز فرهنگی ، وارنا سازنده یکی از بزرگترین و غنی ترین گالری های هنرهای زیبا بوده است.
یک نمایشگاه از شمایل نقاشی شده در دوران احیا ، در کلیسای St. Atanasius که در قرن ۱۸ میلادی ساخته شده است نگهداری می شود و یکی از جالب ترین منظره های تاریخی شهر – حمام رومی ها – بزرگترین حمام رومی در شبه جزیره بالکان با ۷۰۰۰ متر مربع مساحت ، در نزدیکی آن واقع شده است.این چهارمین حمام رومی در اروپا بعد از حمام های Karakala و Diocletian در رم و Trevira در آلمان می باشد.از آن تا اواخر قرن سوم میلادی استفاده می شده است.

یک جاذبه توریستی دیگر که قابل ذکر است آکواریوم شهر می باشد.این یک مرکز برای در معرض دید گذاشتن گیاهان و جانوران دریای سیاه است.نمایش دهنده اولین و تنها نمایشگاه بیولوژیکی در کشور است.در دلفیناریوم واقع در پارکی در کنار دریا ، گردشگران می توانند از دیدن یک نمایش منحصر به فرد دلفین ها لذت ببرند که به نحوی جالب توسط دلفین ها و تعلیم دهنده های آنها ارائه می شود.این نمایش در چهار زبان به طور همزمان هدایت می شود : بلغاری ، روسی ، آلمانی و انگلیسی ، و شامل جاذبه های مختلفی مانند موسیقی ، آکروبات ، آواز خواندن و بازی هایی با تماشاگران به مدت ۴۰ دقیقه می باشد.

پارک طبیعی دانشگاه “باغ بوتانیکال ” در نزدیکی وارنا در اقامتگاه تعطیلاتی St. Konstantin و Elena واقع شده است ، این اولین پارک طبیعی در کشوراست که سیستم های طبیعی و مصنوعی زیست محیطی را در هم می آمیزد.پارک قرار گرفته در یک محدوده ۳۶۰ هکتاری است.مجموعه گیاهی شامل بیش از ۳۰۰ گونه گیاهان عجیب و مختلف است.
یکی دیگر از جاذبه های توریستی که باید از آن دیدار کنید در فاصله ۱۴ کیلومتری از وارنا قرار گرفته است ، در جاده اقامتگاه Zlatni Pyasatsi . این Aladzha Monastery – یکی از معدود معابد سنگی در بلغارستان است .صومعه سنگی قرار گرفته در مرکز پارک Zlatni Pyasatsi – یک محدوده حفاظت شده و گونه های کمیاب گیاهی است .طبیعت بینظیر اطراف آن در ترکیب با منظره های تاریخی و مسیحی آن را به یک مکان فوق العاده برای گردشگری فرهنگی ، زیارتی و زیست محیطی ساخته است.
از سال ۲۰۰۹ یک نمایش صوتی منحصر به فرد تحت عنوان ” افسانه های صومعه آلادژا” در این مکان برگزار می شود. این یک جاذبه جدید گردشگری برای مسافران وارنا و محدوده دریای سیاه است.

bulgaria5

مشاوره رایگان