ویزای مالزی

اطلاعات ویزا 05 آذر ، 1395 5 دقیقه

malaysia2

برای رفتن به هر کشوری و برای هر کاری، باید ابتدا ویزای آن کشور را بگیرید. اگر برای تحصیل میروید باید ویزای تحصیلی بگیرید و اگر برای کار میروید باید ویزای کار بگیرید و اگر برای تفریح میروید باید ویزای توریستی بگیرید . در مورد مالزی هم شرایط همین طور هست و برای هر کدام از این گزینه ها که میخواهید بیائید، باید ویزای مربوط به ان را تهیه کنید .

در این صفحه انواع ویزاهای کشور مالزی و شرایط و مراحل گرفتن هر کدام را مینویسم .


ویزای دانشجویی مالزی :

این نوع ویزا مختص کسانی میباشد که میخواهند در دانشگاههای دولتی و خصوصی و کالج های زبان انگلیسی در مالزی ادامه تحصیل بدهند .

طبق قوانین و مقررات دولت و اداره مهاجرت کشور مالزی، همه داشنجویانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاهها و کالج های زیان مالزی را دارند، باید ابتدا ویزای تحصیلی مربوط به دانشگاه و کالج مورد نظرشان را بگیرند و بعد به مالزی سفر کنند .

مراحل اخذ ویزای دانشجویی مالزی : برای گرفتن ویزای دانشجویی مالزی تا لحظه رسیدن به مالزی ، باید 4 مرحله را پشت سر بگذارید که در زیر این مراحل رو با جزئیاتشون براتون مینویسم .


مرحله اول : گرفتن پذیرش از دانشگاه و یا کالج مورد نظرتان

قبل از اومدن به مالزی، باید ابتدا از دانشگاه و یا کالج مورد نظرتان پذیرش تحصیلی بگیرید، که در پستهای مربوط به توضیحات دانشگاهها و کالجهای مالزی، شرایط و مراحل اخذ پذیرش تحصیلی و مدارک مورد نیاز برای این کار و زمان انجام این کار برای هر دانشگاه و کالج را کامل توضیح داده ام .


مرحله دوم : گرفتن VDR Approval Letter از دانشگاه و کالجی که پذیرش گرفته اید

Approval Letter  یعنی نامه تائیدیه .

VDR هم مخفف Visa Dengan Rujukan میباشد. این 3 تا کلمه مالایی میباشند و در زبان انگلیسی به معنای Visa With Reference  میباشند .

پس در دومین مرحله باید برای نامه تائیدیه VDR اقدام کنید .


مدارک مورد نیاز برای گرفتن نامه تائیدیه VDR :

1- پر کردن فرم درخواست وی دی آر که نام این فرم Student Pass Application Form  میباشد .

2- تصویر همه صفحات پاسپورت حتی صفحه های خالی و تصویر پشت و روی جلد پاسپورت.

3- دو قطعه عکس رنگی پاسپورت سایز با زمینه آبی – شما یکدونه که اسکن کنید و بفرستید ما خودمون ازش پرینت میگیریم

4- کپی نامه پذیرش که از دانشگاه گرفته اید

5- کپی مدارک تحصیلی و ریزنمراتشون ترجمه شده به انگلیسی که برای درخواست پذیرش ارسال کرده اید.

6- گزارش مربوط به آزمایشات پزشکی در فرم مخصوص آزمایشات پزشکی –  برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید .

7- هزینه مربوط به نامه تائیدیه VDR – این مبلغ در دانشگاهها و کالج های مختلف متفاوت هست، که تقریبا بین 200 الی 2500 رینگیت هست.بعد از اینکه نام دانشگاهتون مشخص شد، میتونید با ایمیل درخواست کنید که من این مبلغ رو بهتون بگم.

دوستانی که ایران هستند، این مدارک رو باید اسکن کنند و به ایمیل ما ارسال کنند، ، ما کل پروسه این کار رو براتون انجام میدیم. از روزی که برای VDR اقدام میکنید، تقریبا 6 هفته زمان میبره تا این نامه آماده بشه .


مرحله سوم : مراجعه به سفارت مالزی در تهران و اقدام برای گرفتن Single Entry Visa یا همان سوشیال ویزا

بعد از اینکه پذیرش گرفتید ( مرحله اول ) و نامه تائیدیه VDR ( مرحله دوم ) را گرفتید، باید به سفارت مالزی در تهران مراجعه کنید و درخواست ویزای سوشیال ( Social Pass ) یا همون Single Entry Visa  بدید.

فراموش نشه که نامه VDR کلا 90 روز اعتبار داره و شما توی این فاصله 90 روزه باید حتما به سفارت مالزی در تهران مراجعه کنید.

مدارک مورد نیاز برای گرفتن Single Entry Visa  از سفارت مالزی در تهران

1- اصل و کپی نامه پذیرش تحصیلی که از دانشگاه و یا کالج گرفته اید

2- اصل و کپی نامه تائیدیه VDR که از اداره مهاجرت مالزی گرفته اید

3- فرم مخصوص درخواست Single Entry Visa که در سفارت مالزی در تهران موجود میباشد

4- اصل و کپی پاسپورت

5- چهار قطعه عکس رنگی پاسپورت سایز با زمینه آبی

6- هزینه درخواست ویزا

7- بلیط سفر به مالزی

8- پرینت موجودی حساب بانکی –  هر چقدر پول دارید بذارید توی حسابتون و موجودی حسابتون رو از بانک بگیرید توی یک نامه یا برگه و همون رو ببرید تحویل بدید، هر چی بیشتر باشه که بهتره ولی زیر 5 میلیون نباشه .

بعد از اینکه این مدارک را به سفارت مالزی در تهران ارائه دادید، تقریبا 5 روز الی 10 روز بعد، ویزاتون اماده میشه و میتونید برید از سفارت مالزی در تهران تحویل بگیرید و به مالزی سفر کنید .

نکته مهم: دوستان قبل از اینکه به سفارت مالزی در تهران مراجعه کنید، حتما قبلش باهاشون تماس بگیرید و برای محکم کاری لیست مدارک  و ساعات کاری سفارت رو دقیق ازشون بگیرید چون خیلی ها از شهرستان میرن تهران و اگه مورد خاصی نیاز باشه و با خودشون نبرند، مشکل سار میشه . کسی هم که تلفن رو جواب میده در سفارت مالزی در تهران، فارسی صحبت میکنه .



مرحله چهارم : ثبت نام نهایی در دانشگاه به عنوان دانشجو و درخواست استیکر ویزای دانشجویی و ثبت در پاسپورت

بعد از اینکه به مالزی رسیدید، باید در اولین فرصت به دانشگاه مراجعه کنید و مراحل نهایی ثبت نام را انجام بدید، شهریه دانشگاه را پرداخت کنید، و هزینه بیمه دانشجویی را هم پرداخت کنید و رسید بیمه را هم بگیرید، سپس روز بعد یا همان روز ، اصل پاسپورت و مدارک مورد نیاز را تحویل قسمت مربوط به ویزا در دانشگاه بدید، که دانشگاه این مدارک را به اداره مهاجرت ارسال کنه . و یک استیکر توی پاسپورت شما میزنند به نام ویزای دانشجویی. دوستانی که ما کراشون رو انجام میدیمف در همه این مراحل حضوری کنارشون هستیم و پله به پله رهنماییتون میکنیم در مالزی. کسانی هم که پذیرش از طریق دیگری گرفته اند میتونند درخواست کنند از ما که کار ویزاشون رو انجام بدیم.

مدارک مورد نیاز برای گرفتن استیکر ویزای دانشجویی زمانی که به مالزی میرسید:

1- اصل پاسپورت و کپی همه صفحات آن

2- نامه ثبت نام نهایی در دانشگاه

3- فرمهای معاینات پزشکی

4- رسید بیمه دانشجویی

5- دو قطعه عکس رنگی پاسپورت سایز با زمینه آبی

6- هزینه نهایی ویزای دانشجویی – این هزینه هم بسته به نوع دانشگاه متفاوت هست، بین 100 الی 1500 رینگیت

این مدارک رو هم که به دانشگاه میدید، خودشون میفرستند به اداره مهاجرت مالزی، و یک برچسب یا همون استیکر توی پاسپورتتون میزنند که روش نوشته ویزای دانشجویی ( Student Pass ) که یک سال اعتبار داره، و 2 ماه قبل از اینکه تموم بشه، دوباره پاسپورت رو میدید به دانشگاه و خودشون براتون تمدیدش میکنند.



ویزای همراه : ویزای همراه در انگلیسی یعنی Dependant Pass ، این ویزا مخصوص همراهان دانشجو میباشد، البته همراهانی که نمیخواهند در مالزی تحصیل کنند و فقط به عنوان همراه میخواهند در کنار دانشجو باشند .

این ویزا را فقط به همسر ، پدر و مادر، و فرزندان زیر 18 سال دانشجویان در حال تحصیل در مالزی میدهند. یعنی یک دانشجو که در مالزی درس میخونه، میتونه برای همسرش، پدرش و یا مادرش و فرزندانی که زیر 18 سال باشند این نوع ویزا را بگیرند .

چه موقع برای این ویزا باید اقدام کنیم؟ بعد از اینکه ویزای دانشجویی شما اماده شد، میتونید برای همراهانتون هم درخواست ویزای همراه بدید .


مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای همراه :

1- تصویر همه صفحات پاسپورت دانشجو و همراهان حتی صفحه های خالی

2- چهار قطعه عکس رنگی پاسپورت سایز با زمینه آبی

3- نامه ثبتنام نهایی دانشجو در دانشگاه

4- اصل پاسپورت همراهان و دانشجو

5- نامه نسبیت ( نامه ای که ثابت کنه شما با هم نسبت زن و شوهری یا پدرو مادر و یا فرزندی دارید که این نامه را باید در سفارت ایران در مالزی بگیرید.)

6 - فرمهای مخصوص درخواست ویزای همراه - دانشگاه بهتون میده

3- هزینه درخواست صدور ویزا ویزای همراه - تقریبا 650 رینگیت


 ویزای توریستی : این ویزا برای کسانی هست که میخواهند به طور توریستی و تفریحی به مالزی بیان، قبلا مدت این ویزا برای ایرانیان 3 ماه بود و از اول اکتبر سال 2013 میلادی، مدت ویزای توریستی برای ایرانیان 2 هفته شده.

کسانی که میخوان توریستی بیان مالزی، فقط باید یک بلیط رفت و برگشت بگیرند و به مالزی بیان، به فرودگاه مالزی که رسیدید، داخل فرودگاه یک مهر توی پاسپورتتون میزنند، که این مهر همان ویزای توریستی هست و مدتش هم 2 هفته هست و هیچ هزینه ای هم ندارد.


 ویزای کار در مالزی : این ویزا برای کسانی هست که میخوان بیان مالزی برای کار کردن،به این صورت هست که شما ابتدا  کار پیدا میکنید و بعد خودشون براتون ویزا میگیرند و میتونید به مالزی بیائید. مدت این ویزا هم بستگی به جایی داره که شما کار پیدا کردید و از 6 ماه تا 5 سال هست.البته به کار در مالزی فکر نکنید چون اینجا کار نیست.


سوال و جوابهای متدوال و نکات مهم در مورد ویزای مالزی :

برای درخواست ویزا اعتبار پاسپورت باید چند سال باشد؟ پاسپورت باید حداقل 18 الی 24 ماه اعتبار داشته باشد، بعضی از دانشگاهها میگن 2 سال باید حداقل اعتبار باشه، و بعضی دیگر با 1.5 سال هم مشکلی ندارند.


فرم درخواست VDR را از کجا بگیرم ؟ در سایت اداره مهاجرت مالزی موجود میباشد، با ارسال ایمیل برای ما میتونید فرم را دریافت کنید.


در هر مقطعی و هر دانشگاهی در مالزی که بخواهم درس بخوانم، میتوانم برای خانواده ام ویزای همراه بگیرم؟ ویزای همراه فقط به همراهان دانشجویانی میدهند که در مقطع فوق لیسانس و دکترا در حال تحصیل در مالزی باشند. دانشجویانی که در مقطع لیسانس و یا کالجهای زبان دانشجو باشند، به همراهانشان ویزای همراه تعلق نمیگیرد.


مدت زمان اعتبار ویزای دانشجویی چند ماه میباشد؟ در دانشگاهها 1 سال میباشد و برای سال بعد تمدید میکنید، و در کالج های زبان 6 ماه میباشد


آیا برای گرفتن ویزای دانشجویی شرط سنی وجود دارد؟ برای گرفتن ویزای دانشجویی در کالجهای زبان انگلیسی سن دانشجو باید بین 18 الی 35 سال باشد، برای گرفتن ویزای دانشجویی در مقطه پیش دانشگاهی و لیسانس، سن دانشجو باید بین 18 الی 32 سال باشد . و برای مقاطع فوق لیسانس و دکترا شرط سنی وجود ندارد.


پاسپورت فرزند من همراه با پاسپورت همسرم میباشد ، برای گرفتن ویزای همراه مشکلی ایجاد نمیشه؟ بهتره که هر شخصی خودش پاسپورت جدا داشته باشه. قبل از رسیدن به مالزی، همه پاسپورتها را جدا کنید.


با داشتن ویزای دانشجویی، چند ساعت در مالزی میتوانیم کار کنیم؟ کار در مالزی برای دانشجویان ممنوع میباشد، و به هیچ عنوان نمیتوانید با ویزای دانشجویی کار کنید و کار کردن با این نوع ویزا غیر قانونی میباشد


همسر من به عنوان همراه به مالزی می آیند، چند ساعت درهفته میتونه کار کنه ؟ با ویزای همراه به هیچ عنوان در مالزی نمیتونید کار کنید و کار کردن با این نوع ویزا، غیر قانونی میباشد

زمان درخواست ویزای سوشیال در سفارت مالزی در تهران، بلیط باید یکطرفه باشد یا دو طرفه ؟ وقتی شما میخواهید درخواست ویزای سوشیان بدید در سفارت، فرقینمیکنه بلیط چند طرفه باشه، هم میتونید یکطرفه بگیرید و هم دو طرفه، و بعد که اومدید اینجا، تاریخ برگشتش رو میتونید تغییر بدید. ولی کلیه کسانی که با ویزای توریستی به مالزی می آیند، باید حتم بلیط دو طرفه داشته باشند.


Malaysia_Regular_international_passport


مشاوره رایگان