15 مکان برتر دنیا

جاهای دیدنی 17 دی ، 1396 5 دقیقه

15 مکان برتر دنیا

در این مطلب 15 تا از جذاب ترین مکان های دنیا را معرفی می کنیم. زیبایی ها در دنیا پخش شده است. ویتنام ، اوکراین ، فرانسه ، کالیفرنیا ... زیبایی های منحصر به فردی دارند . با ما همراه باشید .

Salar_de_Uyuni_Clouds_Reflection_shabavizparvaz

سالار د اویونی (Salar de Uyuni)

مسطح ترین جای کره زمین به لطف نمک در جنوب غرب بولیوی می باشد. مساحت این منطقه 10،582 کیلومتر مربع است . سالار د اویونی انقدر مسطح است که می توانید انحنای کره زمین را ببینید. تنها آینه ای است تا الان به طور طبیعی درست شده و زیبایی آسمان را نشان می دهد .

سالار در اثر تغییرات میان چندین دریاچه پیش از تاریخ معینی به وجود آمده است. چند متر پوسته نمکی در روی سطح زمین کشید شده است. این منطقه برای کالیبره کردن ارتفاع سنج ماهواره ای ، استخراج لیتیوم ، جاذبه گردشگری ، صنعت فیلم سازی ، منطقه ای بزرگ برای پرورش فلامینگو استفاده می شود.

Lavendar_Fields_Provence_France_shabavizparvaz

زمین های لاواندای فرانسه

با تشکر از رومی ها که بیش از 2000 سال پیش بذر گل اسطوخودوس را به فرانسه بردند، ساکنان این تپه ها به خوبی از این گل نگهداری کردند و اجازه دادند این گل وحشی خود بروید و یکی از زیبا ترین منظره های خلقت را به نمایش گذارد. در اواخر قرن نوزدهم توجه بیشنری به حفظ و پرورش اسطوخودوس شد و موقعیت شغلی آن منطقه را تغییر داد. در قرون وسطی از این گیاهان برای موارد درمانی و بهداشتی استفاده می کردند. این گلهای بسیار زیبا بو و رایحه خوبی دارند ، ای کاش تمام آدم های دنیا می توانستند در این منطقه حضور پیدا کنند و نفس عمیق بکشند و بوی این گلها را استشمام کنند.

Giant_Forest_Trees_shabavizparvaz

جنگل غول پیکر

نستلد (Nestled) در کالیفرنیا یک پارک ملی باورنکردنی دارد. در این جنگل می توانید درختانی را ببینید که به اندازه درختان ژوراستیک پارک هستند . جنگل در سال 1875 توسط جان مایر نامگذاری شده است. بیشتر درختان این جنگل هزاران سال سن دارند و تعداد 8000 عنکبوت غول پیکر در این جنگل زندگی می کنند. در این جنگل 5 درخت وجود دارد که به ارگانیسم کره زمین کمک زیادی می کنند.

Gypsum_Crystals_Naica_shabavizparvaz

غار کریستال ها

یک غار خارق العاده در اعماق زمین (120 متر در زیر زمین) قرار دارد. این غار در ناکیا (Nacia)  کشور مکزیک می باشد. داستان های زیادی این غار دارد ولی از نزدیک دیدن این غار بسیار هیجان انگیز تر از داستان های آن است. کریستال های یخی در این غار وجود دارد که تا 36 فوت طول دارند و وزن بعضی از آنها تا 55 تن است. غار جادویی کریستال هایی دارد که  حدود 30 فوت و 90 فوت طول دارد .

در سال 1910 معدنچیان یک غار را زیر عملیات معدن Nacia کشف کردند و اسم آن را غار شمشیر ها گذاشتند. غارهای دیگری که ماننداین غار هستند : غار کریستال ، چشم ملکه ، غار شمع ، کاخ یخ

Lava_Flow_Big_Island_Hawaii_shabavizparvaz

جزیره بزرگ

وقتی اسم هاوایی را می شنوید به یاد چه چیزی می افتید ؟ سواحل زیبا و درختان نخل ؟ در اینجا می خوایم بعد دیگری از این جزیره را معرفی کنیم. اگر دوست دارید آتشفشان فعال و گدازه های روان ببینید می توانید به هاوایی بروید. بین سال های 1983 و 2002 ، جریان های گدازه 543 هکتار به جرم جزیره اضافه کرده اند.

مجمع الجزایر هاوایی در اقیانوس آرام ، ایالت پنجاهم کشور آمریکا است.

Hampi_Ruins_India_shabavizparvaz

خرابه های هامپی در هند

خرابه های هامپی (Hampi) ، واقع در شمال استان کارناتاکا در هند ، نماینده پایتخت سابق امپراتوری ویجایانگارا است که در قرن شانزدهم میلادی برای چند صد سال قدرت داشت. بیش از 500 بنا تاریخی (خیابان های بازار باستانی ، غرفه های سلطنتی ، قلعه های نظامی ، کاخ ها ، سازه ها) وجود دارد . مساحت هامپی 4100 هکتار است و در یونسکو به عنوان یک منطقه با بیش از 1600 قطعه از آخرین پادشاهی هندو ها در جنوب هند ثبت شده است که شامل : مجتمع های سلطنتی و مقدس ، معابد ، زیارتگاه ها ، سالن ستون دار ، سازه های یادبود ، سازه های آب و غیره

Antelope_Canyon_shabavizparvaz.jpg

 آنتلوپ کانیون (Antelope Canyon)

آنتلوپ کانیون یک مکان محبوب گردشگری در ناواهو است. ناواهو جز یکی از ایالت های آمریکا به نام آریزونا می باشد. آریزونا در منطقه جنوب غرب آمریکا قرار دارد و ششمین ایالت بزرگ و شانزدهمین ایالت پرجمعیت آمریکا است. از سال 1987 تورهای اختصاصی برای این منطقه برگزار  می شود . لطف این تورهای زمانی است که خورشید در آسمان باشد و انعکاس نور خورشید در لابه لای این کوه ها قرار گیرد. جالب است بدانید عکاسی در منطقه کانیون خیلی سخت است به خاطر انعکاس نوری که به وجود می آید فقط عکاس ها ماهر و حرفه ای می توانند تصاویر زیبایی را ثبت کنند.

Mount_Fuji_Japan_Wintertime_shabavizparvaz

کوه فوجی ، ژاپن

بلندای کوه فوجی 3776 متر ، بلندترین کوه ژاپن است. این کوه بک آتشفشان خاموش است که آخرین فوران آن به سال های 1707 - 1708 میلادی بر می گردد. کوه فوجی یکی از سه کوه مقدس ژاپن است. دامنه ی کوه فوجی در مرز بین استان های شیزوئوکا و یاماناشی در غرب توکیو قرار دارد و می توان آن را در یک روز آفتابی دید. کوه فوجی نزدیک به کناره ی اقیانوس آرام در جزیره هونشوی مرکزی واقع شده است و سه شهر کوچک آن را احاطه کرده اند: گوتنیا (جنوب) ، فوجی یوشیدا (شمال)  و فوجی نومیا (جنوب غربی).

ظاهر زیبا کوه فوجی که شبیه مخروط متقارن است به عنوان نمادی از کشور ژاپن شناخته شده است و پیوسته در نقاشی ها و صنایع دستی ، تابلو فرش ... آمده است. افسانه ها تشکیل ژاپن را به الهه خورشید نسبت می دهند. ژاپن اولین سرزمینی است که خورشید از آنجا طلوع می کند و ژاپنی ها به کشور خود «نیهون» می گویند که ترکیبی از Ni (به معنی روز یا خورشید) و Hon (به معنای ریشه) است، به همین خاطر کشور خود را کشور آفتاب تابان می نامند.

Victoria_Falls_Rainbow_Zambia_Zimbabwe_shabavizparvaz

آبشار ویکتوریا

آبشار ویکتوریا یک آبشار در جنوب آفریقا بر روی رودخانه زامبی در مرز بین زامبیا و زیمبابوه است . CNN این آبشار را به عنوان یکی از هفت عجایب طبیعی جهان ثبت کرده است. آبشار ویکتوریا با ارتفاع 108 متر ، عریض ترین آبشار جهان شناخته می شود. همچنین دو سوی آبشار ویکتوریا به 1700 متر می رسد. دیوید لیوینگستن ، کاشف مشهور اسکاتلندی در سال 1855 میلادی ، اولین کاشف غربی بود که آبشار ویکتوریا را پیدا کرد و آن را به افتخار ملکه ویکتوریا ، آبشار ویکتوریا نامید. این آبشار در زبان بومیان منطقه "موسی اوآ تونیا" خوانده می شود که به معنی "مه خروشان" است.

قطرات آب و افشانه های این آبشار باعث شده اند که جنگل های بارانی رود زامبزی تنها جایی باشند که 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته در آن باران می بارد . بر روی آبشار ویکتوریا می توانید پدیده ی ماه کمان را ببینید (ماه کمان نتیجه ی انعکاس نور ماه در آب است. درست مثل رنگین کمان که در نور آفتاب تشکیل می شود. شب ها می توانید بر فراز آبشار ویکتوریا ماه کمان را ببینید). اگر به دیدن آبشار ویکتوریا رفتید حتما در زمان مناسب وارد دریاچه شیطان شوید ، زیرا که اگر سطح آب بالا باشد و وارد دریاچه شیطان شوید از بالای آبشار به پایین پرت می شوید. رود زامبزی پس از رودهای نیل ، کنگو و نیجر ، چهارمین رود بزرگ آفریقا است.

Northern-Lights-Norway-Night_shabavizparvaz_1

چراغ شمالی ، نروژ

مهمترین جاذبه های نروژ ، جزایر ، یخچال ها ، نهنگ ها ، یخ ها ، خرس های قطبی می باشند و  توریست های زیادی هر ساله به این کشور سفر می کنند. ولی از همه ی اینها بگذریم جایی هست که می توانید نور جادویی در آسمان ببینید. زمانی این رخداد زیبا اتفاق می افتد که الکترونهایی باقی مانده از خورشید با عناصر موجود در جو زمین خطوط مغناطیسی درست می کنند و زرق و برق های عجیبی در سرزمین وایکینگ ها می بینید. این محیط برای علاقمندان به کهکشان و ستارگان فوق العاده است. نروژ یکی از کشورهای مرفه و زیبای اروپا است. در سال 2014 کشور نروژ از نظر شاخص ثروت و سلامت ، رتبه اول جهان را به خود اختصاص داد. یکی از عجیب ترین کارهایی که به نروژی ها نسبت داده می شود این است که در سال 2008 ، نروژ به یک پنگوئن مقام شوالیه اعطا کرد یا تمام زندانیان نروژ در سلول هایشان به اینترنت دسترسی دارند. شاید برایتان جالب باشد بدانید که دانشگاه های دولتی نروژ برای تمام دانشجویان سرتاسر جهان رایگان هستند.

Taktsang_Palphug_Monastery_Bhutan_shabavizparvaz

لانه ببر ، Taktsang Palphug Monastery:

صومعه تاکستان (Taktsang Palphug Monastery) ، به لانه ببر هم شهرت دارد در شهر پورو کشور بوتان قرار دارد . کشور کوچی است در شرق هیمالیا که بین هند و چین قرار دارد. صومعه در 3100 متری از سطح زمین قرار دارد . در قرن 17 میلادی ساخته شده است و بیانگر نمونه ی عالی از معماری بوتانی است .

Tunnel_Love_Ukraine_Klevin_shabavizparvaz

تونل عشق  ، اوکراین

به زبان انگلیسی "Love Tunnel" در کشور اوکراین ، در نزدیکی شهر کوچکی به نام کلوان قرار دارد. اطراف این تونل را درختان زیادی فراگرفته اند و با آغاز تابستان و در ماه های گرم سال با رشد درختان آنجا ، تونلی سه کیلومتری در اطراف خط راه آهن به وجود می آید، که سرتاسر از شاخ و برگ درختان پوشیده شده است. راه آهنی از میان این تونل گذر می کند که متعلق به کارخانه فیبر تخته می باشد و لوکوموتیو باری در روز سه بار از تونل عشق می گذرد تا چوب ها را به کاخانه برساند. این تونل حاصل رشد خلاقانه و بی نظیر شاخه های درختانی هستند که اطراف راه آهن وجود داشته اند. زیباترین زمان تونل عشق در فصل بهار و پاییز می باشد که با زیبایی و رنگ های فوق العاده ای همراه است. در فصل های دیگر همچون زمستان از زیبایی خاص خود برخوردار است و زمین به طور کامل پوشیده می شود. تونل عشق جزو یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری کشور اوکراین است که توریست های زیادی برای بازدید از این تونل به شرق این کشور سفر می کنند. اهالی منطقه معتقداند که راز و رمز های پیچیده ای میان این تونل و درختان است که عشاق را به خود جذب می کنند و شگفتی های بسیاری درون خو د پنهان کرده است.

pamukkale_hot_sprin__terraces_shabavizparvaz

پاموک کله ، ترکیه

پاموک کله در جنوب غربی ترکیه با هزاران سال قدمت وجود دارد. پاموک کله 17 چشمه آب گرم در مراتع تراورتن دارد ، این چشمه ها خاصیت معدنی و مرطوب کننده دارند. اما فراتر از منافع بهداشتی ، این ناحیه یک شگفتی زمین شناختی می باشد.

Vietnam_Rice_Terraces_shabavizparvaz

تراس برنج در ویتنام

برای کشت برنج به مناطق مسطح و حاصلخیز احتیاج است. ولی ویتنام به شیوه ی متفاوتی برنج کشت می کند . به این مراتع نگاه کنید ، اینجا اصلا مسطح و صاف نیست ولی برنج به خوبی رشد می کند. اگر می خواهید این منظره فوق العاده را ببیند در زمان مناسب به ویتنام سفر کنید . بهترین زمان از تیر ماه تا اوایل مهر است. تراس برنج های ویتنام جز 11 مکان برتر دنیا قرار گرفته است.

Arch_Iceberg_Antarctica_shabavizparvaz.jpg

یک کوه یخی در قطب جنوب

ساکت ترین نقطه دنیا قطب جنوب اسن. قطب جنوب سردترین و بادی ترین و خشک ترین قاره محسوب می شود و تقریبا 98 درصد از آن در یخ بسیار عمیق قرار دارد. بازدید کنندگان این مناطق بناهای غول پیکر یخ ، کوه های یخ  بی نظیری را می بینند. جالب است بدانید در این منطقه با این هوای سرد بیش از 100 گونه از قارچ و 8 گونه پنگوئن دارد.


مشاوره رایگان