مراکز خرید پکن

معرفی مراکز خرید 13 اسفند ، 1396 5 دقیقه

در اینجا شباویز پرواز به معرفی خیابان های معروف ، بازارها ، فروشگاه های زنجیره ای ، مراکز خرید بزرگ شهر پکن در کشور چین می پردازد . با توجه به تجاری بودن شهر پکن ، تعداد مراکز خرید و خیابان های مهم شهر پکن زیاد می باشد، سعی شده است موارد مهم ذکر شود. 

در چین مراکز خرید و فروشگاه های بزرگ به چند گروه تقسیم می شوند.

الف: گروهی فروشگاه معتبر مارکهای معروف و بین المللی را به فروش میرسانند که قیمتی مقطوع و کیفیتی یکسان با سایر نقاط دنیا دارند؛
ب : گروهی دیگر فروشگاه هایی هستند که کالاهایی متوسط با مارکهای مختلف و قیمت های بسیار متغیر عرضه می کنند.
ج: گروهی نیز کالاهای ارزان قیمت و بی کیفیت با مارکهای تقلبی ارائه می دهند که متاسفانه بسیاری از آنها به ایران وارد شده و مشکلاتی را بوجود آورده اند.
در این کشور ،با توجه به تولید انبوه انواع کالاها ، به ندرت می توان محصول سایر کشورها را در بازار مشاهده کرد ولی محصولات اغلب مارک های معروف دنیا که در چین تولید می شوند و کالا های مشابه مارک های معروف با نام های نزدیک به آنها با قیمت هایی به مراتب ارزان تر به فروش می رسند.
در پکن بازار ها و مراکز خرید متعددی وجود دارد. برخی کالاهای خاص مانند ابریشم در فرودگاه هایی ارائه می شوند که شهرت جهانی دارند و در ورودی آنها تصاویری از بازدید شخصیت های معروف و سران کشور ها دیده مشود.
برخی از فروشگاه های شهر مانند بازار ابریشم (Silk Market) و روی فوزیانگ (Ruifu Xiang) که در سال 1893 افتتاح شده است قدمتی طولانی دارند، همین طور فروشگاه کفش نی لیان شنگ (Nei Lian Sheng) که از 150 سال پیش تا امروز دایر است.

تورهای پکن | تورهای نوروز پکن | جاذبه های پکن | هتلهای پکن | شباویز پرواز : 88610830 - 021

خیابان ها و بازار ها

خیابان وانگ فوجینگ(Wangfujing)
خیابان وانگ فوجینگ در مرکز پکن و در نزدیکی میدان تیانان من قرار دارد و از معروف ترین مناطق خرید شهر است. تجارت در این خیابان، از زمان سلسله مینگ رواج دارد. در این محل، در دوران سلسله کینگ ، ده اقامتگاه اشرافی برای شاهزادگان در اطراف یک چاه آب ساخته شد و نام وانگ فوجینگ به معنی"چاه اقامتگاه های شاهزادگان " نیز به همین موضوع اشاره می کند. در حال حاضر این چاه بسته است اما تاریخچه آن ، روی در چاه نوشته شده . این خیابان کمتر از یک کیلومتر طول دارد و قسمت زیادی از آن مخصوص عابرین پیاده است تقریبا 280 فروشگاه بزرگ و کوچک در این خیابان قرارد دارند کا در میان آنها معروف ترین برند های چینی مانند فروشگاه کلاه شنگ زیفو (Shengxifu) ، فروشگاه کفش تانگ شنگ هی (Tongshenghe) دیده می شوند.

از فروشگاه های بزرگی که به سبک غربی در این خیابان دایره شده اند، می توان به فروشگاه بزرگ پکن (Beijing Department Store) ، سان دانگ آن (Sun Dong An) که در زبان چینی زین دانگ آن (Xin Dung An)  تلفظ می شود و مجموعه ارینتال پلازا (Oriental Plaza) ، در تقاطع این خیابان و خیابان چانگان (Chang'an Street) اشاره کرد که شامل مرکز تجاری ، آپارتمان های مسکونی ، دفاتر اداری و هتل بزرگ هایت پکن (Grand Hyatt Beinjing) است.

Beijing_Wangfujing_shabavizparvaz_02 Wangfujing_shabavizparvaz_01 wangfujing_shabavizparvaz_03


در نزدیکی ارینتال پلازا یکی از بزرگترین کتاب فروشی های پکن و چین ، به نام فروشگاه کتاب وانگ فوجینگ قراردارد . این کتاب فروشی عظیم در شش طبقه ساخته شده که درکنار کتاب های به زبان چینی ، بخشی هم برای کتاب های انگلیسی در آن در نظر گرفته شده است. قسمتی از این خیابان ، به نام وانگ فوجینگ اسنک استریت (Wangfujing Snack Street)، محل تجمع غذاخوری ها و گاری های غذا های خیابانی است و مشتریان فراوانی دارد. در قسمت های مختلف این خیابان مجسمه های برنزی از مردم این خیابان در زمان های گذشته قرار دارد که آنها را در شغل ها ی مختلف مانند سلمانی ، حمل ریکشاو (Richshaw) ، نوعی وسیله حمل ونقل قدیمی در چین ، نواختن موسیقی و نگهبانی نشان می دهد. هم زمان با تاریک شدن هوا ، تابلو های نئون فروشگاه های سراسر خیابان را با نورهای رنگارنگ خود روشن می کنند.
این منظره زیبای شبانه طرفداران زیادی دارد، به طوریکه برخی از تورهای مسافرتی برنامه بازدید مسافران خود از وانگ فوجینگ را برای شب تنظیم می کنند.
کلیسای سنت جوزف (St Joseph's Church) یا کلیسای وانگ فوجینگ نیز از دیدنی های این خیابان است. وانگ فوجینگ به خواهر خوانده خیابان شانزه لیزه (Champs-Elysess) در پاریس معروف است.

تورهای پکن | تورهای نوروز پکن | جاذبه های پکن | هتلهای پکن | شباویز پرواز : 88610830 - 021


خیابان زایدان(Xidan Street)
زایدان یکی دیگر از مناطق تجاری معروف در مرکز شهر پکن ، منطقه زی چنگ (Xicheng Distric) است که بیشتر از مسافران ،  مردم شهر از آن خرید می کنند. این خیابان تقریبا در دو کیلومتری غرب میدان تیانان من قرار دارد . فروشگاه های این منطقه تنها برای جلب توریست ها دایر نشده و مردم می توانند اجناس مورد نظر خود را با قیمتی مناسب در آن پیدا کنند. پوشاک ، زیور آلات ، کفش لوازم و قطعات الکترونیک ، لوازم صوتی و تصویری و بسیار اجناس مورد نظر خود را می توانند در مغازه ها و فروشگاه های آن مشاهده کرد و چانه زدن در آنها بسیار رایح است. جوی سیتی(Joy City) بزرگ ترین مرکز خرید این منطقه است که 13 طبقه دارد . گراند پاسیفیک مال(Grand Pacific Mall) ، فروشگاه بزرگ چانگ یو ((زانگ یو- Zhongyou)Chang You Department Store) ،مرکز خرید زایدان (Xidan Market) ، بازار جانتای(Juntai Market) ، بازار زایدان (Xidan Market) و فروشگاه بزرگ کتاب پکن به نام زین هو آ (Xinhua) نیز در این منطقه قرار دارند.
در گذشته این منطقه ، دروازه و محل ورود تاجران و کاروان هایی بوده که از سمت جنوب غربی به پکن وارد می شدند و به دروازه ای که از آن  عبور می کردند ، دروازه غربی (Xidan Pailou) گفته می شد; نام امروز منطقه نیز از آن گرفته شده است. این دروازه تاریخی اکنون از دیدنی های این خیابان است. محوطه فرهنگی زایدان (Xidan Cultural Square) در این خیابان ، بزرگ ترین مکان برگزاری گردهمایی و جشنواره های فرهنگی در مرکز شهر پکن است.

xidan_commercial_street_shabavizparvaz_01 xidan_commercial_street_shabavizparvaz_02 xidan_commercial_street_shabavizparvaz_03

تورهای پکن | تورهای نوروز پکن | جاذبه های پکن | هتلهای پکن | شباویز پرواز : 88610830 - 021


خیابان کیان من (Qianmen)

خیابان تجاری معروف دیگری در پکن است که با قدمتی حدود ششصد سال در جنوب میدان تیانان من ، در مقابل دروازه کیان من (Qianmen gate) قرار دارد . عبور اتومبیل شخصی از این خیابان ممنوع است و در دو طرف آن ساختمان هایی به جا مانده از دوران کینگ قرار دارند. فروشگاه های خیابان کیان من مارک های معتبر چینی و غربی را عرضه می کنند.
رستوران ها و غذا خوری های این خیابان نیز با ارائه بهترین غذا های محلی از محبوبیت زیادی برخوردار هستند. اردک سوخاری (Roast Duck) از خوراک های ملی چین و خوراک مخصوص پکن است و شعبه اصلی دو رستوران کوان جود (Quanjude)  و بیان یی فانگ (Bianyifang) با ارائه بهترین کیفیت این خوراک در خیابان کیان من قرار دارند. رستوران معروف دیگر این خیابان ، رستوران ییتا اولانگ (Yitiaolong) است که خوراک مخصوص مسلمانان را ارائه می دهد و حدود سیصد سال قدمت دارد . دو تراموای قدیمی، مسافران را در این خیابان جابه جا می کنند و از جذاببت های توریستی آن هستند.

qianmen_beijing_shabavizparvaz_01 qianmen_beijing_shabavizparvaz_02


خیابان سانلیتون (Sanliton Street)
این خیابان در منطقه چائویانگ قرار دارد که در سال های اخیر مجتمع های تجاری فراوانی در آن ساخته شده اند. بزرگ ترین فروشگاه لوازم ورزشی آدیداس دنیا نیز در این خیابان قرار دارد.

بازار پان جیایو آن (Panjiayuan Market)
با وسعت حدود پنج هکتار ، بزرگترین بازار عتیقه و صنایع دستی در چین و آسیا است و یا با در نظر گرفتن حضور تاجرانی از سراسر چین در آن ، می توان گفت که تمامی تاریخ چین در این بازار خلاصه شده است.

تورهای پکن | تورهای نوروز پکن | جاذبه های پکن | هتلهای پکن | شباویز پرواز : 88610830 - 021


بازار هانگ کیائو یا بازار مروارید (Beijing Hongqiao Market , Pearl Market) 

بازاری سرپوشیده با مساحت  4500 متر مربع در منطقه چانگ ون (Chongwen District) در جنوب مرکز شهر است و قسمت های مختلفی برای اجناس ابریشمی اسباب بازی ،وسایل الکترونیکی و غذاهای دریایی دارد . بزرگترین بازار مروارید چین نیز در مرکز این بازار قرار گرفته وسالانه حدود یک میلیون بازدید کننده و خریدار دارد. در این بازار علاوه بر مروارید ، انواع سنگ های قیمتی نیز به فروش می رسند.

hongqiao_market_shabavizparvaz_01 Tianya_Hongqiao_Market_shabavizparvaz_01 Tianya_Hongqiao_Market_shabavizparvaz_02

بازار ابریشم یا زیوشوی (Xiu Shui) (Silk Market)
بازاری معروف و قدیمی در پکن است که در گذشته در خیابان برپا می شد اما در سال 2005 تمام دستفروشان آن جمع آوری و به یک مرکز خرید نوساز ، با همان نام بازار ابریشم منتقل شدند. این مرکز خرید در منطقه تجاری مرکزی پکن (BCD) ، قرار دارد و برخلاف گذشته تنها اجناس ابریشمی در آن عرضه نمی شود و اجناسی مانند پوشاک ، لوازم چرمی کفش چرمی ، کفش، کلاه ، ساعت و صنایع دستی نیز در آن به فروش می رسد. بازار ابریشم محل مناسبی برای خرید سوغاتی است و چانه زدن در آن رواج دارد.

silk_market_shabavizparvaz_01 silk_market_shabavizparvaz_02 silk_market_shabavizparvaz_03

خیابان سیلور (Silver Street)
خیابانی در نزدیکی وانگ فوجینگ است که در مقابل دروازه شرقی (Dongdan) قرار دارد و مرکز فروشگاه های اجناس خارجی با مارک های معتبر است.

خیابان لیولی چانگ (Liulichang Street)
این خیابان در غرب شهر قرار گرفته و قدمتی 200 ساله دارد. اشیا عتیقه و صنایع دستی در فروشگاه های مختلف آن عرضه می شود.

تورهای پکن | تورهای نوروز پکن | جاذبه های پکن | هتلهای پکن | شباویز پرواز : 88610830 - 021


فروشگاه ها و مراکز خرید

مرکز خرید جین یوان یانشا (Jinyuan Yansha Shopping Mall)
این مرکز که با نام انگلیسی گلدن ریسورس (Golden Resources Shopping Mall) نیز شناخته می شود، در سال 2004 در منطقه هایدیان پکن افتتاح شد و با مساحت حدود 557.000 متر مربع با در نظر گرفتن مساحت بخش های تجاری و فروشگاه ها تا سال 2005 بزرگترین مرکز تجاری دنیا بود. در سال 2005 پس از افتتاح نیوساوث چاینا مال(New South China Mall) در شهر دانگ گوان (Dongguan) در جنوب چین، که بخش های تجاری آن 659000 متر مربع مساحت دارد مرکز خرید جین یوان به دومین مکان تجاری بزرگ دنیا تبدیل شد ولی همچنان به مرکز خرید عظیم چین (Great Mall of China) معروف است. مرکز خرید جین یوان در شش طبقه ساخته شده و دارای 230 پله برقی ، هزار فروشگاه معتبر بین المللی و رستورانی به وسعت دو زمین فوتبال است.

jinyuan_yansha_shopping_mall_shabavizparvaz_01

مرکز خرید سین کونگ پلیس (ShinKong Place)
مرکز خریدی بزرگ، به وسعت صدو هشتاد هزار متر مربع است که در سال 2007 در پکن افتتاح شد . بیشتر از نهصد مارک معتبر بین المللی در این مرکز حضور دارند؛ از جمله بزرگ ترین فروشگاه گوچی(Gucci) در آسیا . آرمانی(Armani) ، آنا سوی(ANNA SUI) ، بربری(BURBERRY) ، جئوکس(GEOX) از دیگر فروشگاه های این مرکز هستند. رستوران های معتبر نیز در این مرکز خرید دایر هستند که غذا های بین المللی ارائه می دهند.

shinkong_place_beijing_shabavizparvaz_01


ویلیج(Village)
منطقه ای تجاری در خیابان سانلیتون است که در سال 2008 افتتاحخ شد و 19 مرکز خرید و یک هتل در آن قرار دارند.
مرکز خرید پیازا (The Piazza) در جنوب ویلیج(Village South)  140 فروشگاه بین المللی دارد که از آن جمله می توان به اپل(Apple) ، کلوین کلاین(Calvin Klein) ، کراکس(Crocs) ، مانگو(Mango)  و فسیل(Fossil) اشاره کرد و دک(The Deck) در شمال ویلیج(Village North) ، مرکز خرید دیگری است که بهترین برندهای دنیا از قبیل ورساچه(Versace) ، میو میو(Miu Miu) ، لانوین(Lanvin) ، رولکس(Rolex) و الکساندر مک کوئین(Alexander McQueen) در آن شعبه دارند. 19 ساختمان ویلیج، توسط بهترین معماران دنیا ساخته شده اند. در طراحی هر یک از آنها سعی شده تا معماری سنتی چین در ترکیبی مدرن استفاده شود.

village_shopping_mall_beijing_shabavizparvaz

تورهای پکن | تورهای نوروز پکن | جاذبه های پکن | هتلهای پکن | شباویز پرواز : 88610830 - 021

پلیس (The Place)
این مرکز خرید مدرن در منطقه تجاری مرکزی پکن (BCD) قرار دارد و بزرگترین صفحه نمایش LED آسیا در سقف آن نصب شده است. این صفحه نمایش مخصوصا در شب با تصاویر نورانی و رنگارنگ خود بسیار تماشایی است. پس از افتتاح این مکان در سال 2007 اولین نمایندگی فروشگاه زارا (Zara) و فروشگاه کفش آلدوآ (Aldoa) در پکن در آن شروع به کار کردند. فروشگاه های فولی فولی(Folli Follie) ، میس سیکستی(Miss Sixty) ، انرژی(Energie) و برندهای ورزشی آدیداس، پوما ، نایکی (Nike) و معروف ترین برندهای چینی نیز در این مرکز قرار دارند.

ارینتال پلازا (Oriental Plaza)

مجموعه اداری، مسکونی و تجاری در مرکز شهر ، خیابان چانگان و وانگ فوجینگ است که مرکز تجاری آسیا است. هوگو باس(Hugo Buss) ، کلوئه(Chloe) ، دونا کارن نیویورک(DKNY) ، اکو(ECCO) ، رادو (RADO) و امگا (Omega) از جمله برندهایی هستند که در این مرکز خرید شعبه دارند.

oriental_plaza_beijing_shabavizparvaz

مجتمع تجاری سولانا (Solana Shopping Mall)
مرکز خریدی در شرق مرکز شهر ، شمال پارک چائویانگ (Chaoyang Park) است که فروشگاه های آن در محوطه ای طبیعی ، میان چند دریاچه و باغ هایی با گلکاری های زیبا قرار دارند و بیتر از هزار برند مشهور در آن شعبه دارند.
ششصد فروشگاه معتبر محلی و بین المللی ، سی رستوران ، یک سالن سینما و باشگاه اسکیت این مرکز، آن را مکانی مناسب برای خرید و گذراندن اوقات فراغت تبدیل کرده اند.

solana_shopping_shabavizparvaz

تورهای پکن | تورهای نوروز پکن | جاذبه های پکن | هتلهای پکن | شباویز پرواز : 88610830 - 021


بیجینگ اسکیچ (Beijing Scitech)
این مرکز خرید بزرگ که در واقع یک اوت لت(outlet)، محل فرو ش مارک های معتبر اما با قیمتی ارزان تر است، در حومه شهر ، در منطقه زیانگ جیانگ(Xiangjiang) قرار دارد و از فروشگاه های آن می توان به کنزو (KENZO) ، پولو (POLO) ، سلین(Celine) ، بربری و آدیداس اشاره کرد.


مرکز خرید لانادو (Lanado Department Store)
در منطقه چائویانگ قرار دارد و برخلاف دیگر مرکز خرید شهر، تمامی اجناس آن تولید چین هستند. لوازم منزل ، پوشاک ، عطر ، زیورآلات و سایر لوازم در فروشگاه های این مرکز ارائه می شود و چانه زدن در آن بسیار رواج دارد. این مرکز برای مسافرنی که تمایل به خرید اجناس چینی اما با کیفیتی بهتر از بازار های سنتی شهر دارند، محل بسیار مناسبی است.

جوی سیتی (Joy City)
همان طور که قبلا ذکر شد،جوی سیتی در منطقه زایدان قرار دارد و مرکز خریدی بزرگ با 13 طبقه است. گفته می شود که طولانی ترین پله برقی دنیا، بزرگترین سینمای دیجیتال چین با سیزده پرده و بزرگ ترین فروشگاه لوازم آرایشی –بهداشتی زفورا(Sephora)  در چین ، در این مرکز هستند.

فروشگاه کتاب کیدر ریپابلیک(Kid's Republic Bookstore)
تنها کتاب فروشی تخصصی در چین است که اختصاص به کتابهای مصور کودکان دارد. در فضای زیبا و رنگارنگ این فروشگاه ، کودکان می توانند از قفسه ها بالا بروند. در میان جعبه ها جستجو کنند و کتاب مورد نظر خود را پیدا کنند.
فرند شیپ(Beijing Friendship Store) ، چاینا ورلد (The China World Shopping Mall) ، سیزنز پلیس(Season's Place Mall) ، داژا لان(Da Zha Lan Tourist Shopping Center) ، زی ژی من جیامائو(Xizhimen Jiamao Shopping Mall)  و یین تای سنتر(Beijing Yintai Center)  از دیگر مراکز خرید این شهر هستند. سوپرمارکت های زنجیره ای بین المللی مانند وال- مارت(Wal-Mart) ، مترو (Metro) و کارفور(Carrefour) نیز در پکن شعبه دارند.

تورهای پکن | تورهای نوروز پکن | جاذبه های پکن | هتلهای پکن | شباویز پرواز : 88610830 - 021

مشاوره رایگان