مراکز خرید پاریس

معرفی مراکز خرید 24 اسفند ، 1396 5 دقیقه

مراکز خرید پاریس

پاریس پایتخت مد و یکی از مراکز و شهرهای مهم و مناسب خرید جهان است . بهترین مارک های دنیا و همچنین بهترین طراحان مد در پاریس جمع شده اند.  هر برند و مارکی را که بخواهید ، می توانید در پاریس بیابید ؛ اما به خاطر تنوع مراکز و مناطق خرید آن ، باید فرصت کافی برای گشت زدن داشته باشید . بهترین مراکز طراحی مد در منطقه هشت قرار دارد . ایستگاه مترو ناحیه سورس بابیلون (Sevres Bbylone) و مرکز خرید لی بون ماخشه (Le Bon Marche) در منطقه 7 و رودو چرچه مدی (Rue De Cheche Midi) در منطقه 6 از بهترین مراکز خرید شهر هستند. بسیاری از مراکز مد بزرگ از جمله شنل ، ورساچه و ... در این نواحی واقع شده و بوتیک های کوچکی دارند که لباس های خود را می فروشند. برندهای معروف دنیا در طول بولوار سن ژرمن (Boulevard Saint-Germain) شعبه دارند. پاریس سه بازار اجناس دست دوم (Flea - Markets) نیز دارد که در اطراف مرکز شهر هستند. معروف ترین آنها بازار کلیگ نان کورت (Clignancourt Fleat Market) ، واقع در منطقه هجده است. شنبه ها و یکشنبه ها بهترین زمان رفتن به این بازارهاست. برای خرید لوازم موسیقی به خیابان رودی روم (Rue De Rome) و برای خرید آثار هنری به ناحیه سن ژرمن (Quartier Saint-Germain -dos-Pres) مراجعه کنید.

در طول سال ، دوبار در کل فرانسه حراج برگزار می شود؛ یکبار در تابستان نزدیک جشنواره  موسیقی (La Fete de la Musique) و بار دیگر در ژانویه ، چند روز بعد از سال نو. این حراج ها شش هفته ادامه دارند و قیمت ها در طول این مدت بسیار کاهش می یابد.

نواحی و خیابان های مراکز خرید 

خیابان شانزه لیزه (Champs - Elysees)

شانزه لیزه ، با 1910 متر طول و 70 متر عرض ، معروف ترین خیابان دنیاست و در منطقه 8 در شمال غربی پاریس واقع شده است. این خیابان تعداد زیادی مراکز سرگرمی ، کافه و فروشگاه های شیک دارد. شعبه های اصلی بسیاری از مشهورترین مارک های فرانسه و دنیا از جمله شنل ، دیور ، آزارو ، آدیداس ، نایک ، زارا ، کارتیه ، بنتون ، گپ ، هوگوباس و ... در خیابان است. جهت مشاهده تصاویر بیشتر کلیک کنید.

champs_elysees_paris_shabavizparvaz_02

خیابان سنت هونور و میدان وندوم (Rue Saint-Honore and Place Vendome)

این خیابان طولانی که تقریبا موازی شانزه لیزه و در شمال آن است تعداد زیادی مغازه های مختلف و انواع جواهر فروشی دارد و شعبه بسیاری از مارک های معروف در این خیابان است.

rue_saint_honore_and_place_vendome_paris_shabavizparvaz_خیابان سنت هونور و میدان وندوم_شباویز پرواز

rue_saint_honore_and_place_vendome_paris_shabavizparvaz_خیابان سنت هونور و میدان وندوم_شباویز پرواز

خیابان ری ولی (Rue de Rivoli)

ری ولی از معروف ترین خیابان های تجاری پاریس است و بسیاری از معروف ترین مارک های فرانسه و دنیا در این خیابان شعبه دارند. ری ولی نام جنگ بین ناپلئون و ارتش اتریش در قرن هجدهم است که ناپلئون در آن پیروز شد. مکان های فرهنگی و تاریخی زیادی در این خیابان وجود دارد ؛ اپرای گارنیر هم در شمال آن قرار دارد . ساختمان های این خیابان نمایی یکسان دارند. این خیابان تقریبا در ادامه شانزه لیزه و میدان کنکورد است و از کنار موزه لور و باغ توئیلر هم می گذرد.

rue_de_rivoli_paris_shabavizparvaz_خیابان ری ولی_شباویز پرواز

rue_de_rivoli_paris_shabavizparvaz_خیابان ری ولی_شباویز پرواز

rue_de_rivoli_paris_shabavizparvaz_خیابان ری ولی_شباویز پرواز

مارایس (The Marais)

ناحیه ای تاریخی در شمال جزیره سیته و کلیسای نوتردام با تعداد زیادی ساختمان معروف از نظر قدمت و معماری است. امروزه این ناحیه تعداد زیادی گالری هنری ، رستوران معروف ، موسسه مد و همچنین چند موزه معروف پاریس از جمله موزه پیکاسو دارد .

marais_paris_restaurants_cafes_shabavizparvaz_01

سنت ژرمن (Saint - Germain)

این ناحیه در منطقه 6  و جنوب رود سن مقابل موزه لوور قرار دارد و بهترین برندها در آن شعبه دارند.

مون مارته (Montmarte)

این ناحیه در شمال پاریس و منطقه هجده قرار دارد و از بهترین نواحی برای خرید سوغاتی است.

بازار ها

لی پوسس (Les Puces)

یکی از سه بازار معروف اجناس دست دوم (Flea Market) پاریس است. این بازار هفتاد هزار متر مربع مساحت دارد و تاریخ تاسیس آن به قرن نوزدهم بر می گردد. لی پوسس بزرگ ترین بازار فروش عتیقه جات در جهان است و هر آخر هفته حدود صد و بیست تا صد و هشتاد هزار نفر از آن در شمال پاریس دیدن می کنند . در این بازار ، مجسمه و عتیقه جات فروخته می شود و قیمت آنها مناسب است. پوشاک و زیور آلات و خوراکی از دیگر کالاهایی هستند که در این بازار فروخته می شود.

marche_aux_puces_de_vanves_shabavizparvaz_لی پوسس_شباویز پرواز

مراکز خرید پاریس

کروسل لوور (Carrousel du Louvre)

این مرکز خرید زیرزمینی در منطقه یک پاریس است. موزه لوور و میدان کروسل (Place du Carrousel) نزدیک این مرکز خرید هستند و به همین خاطر به آن کروسل لوور می گویند . این مرکز هرم وارونه ای ، شبیه به هرم موزه لوور دارد . مساحت این مرکز 10،200 متر مربع است و در اکتبر 1993 افتتاح شد. این مرکز به موزه لوور راه دارد . در سالن غذاخوری این مرکز خرید حدود چهارده رستوران مشغول کار هستند. کروسل لوور فضای بزرگی برای برگزاری نمایشگاه های مختلف دارد و نمایشگاه عکس پاریس (Paris Photo) هم در آن برگزار می شود. هر نوع کالایی مانند پوشاک ، کیف و کفش ، کتاب ، زیور آلات ، تلفن همراه و ... در این مرکز فروخته می شود. جهت مشاهده تصاویر بیشتر کلیک کنید.

orig_carrousel_du_louvre_paris_shabavizparvaz_کروسل لوور_شباویز پرواز

ایتالیا 2 (Italie 2)

در جنوب شرقی شهر و منطقه سیزده پاریس واقع شده است. این مرکز ، سه طبقه بیش از 130 فروشگاه ، رستوران ، سالن آرایش ، عکاسی و ... دارد . انواع کالا از جمله کفش ، پوشاک ، ساعت ، زیور آلات ، لوازم منزل و ... در این مرکز فروخته می شود.

Centre_Commercial_Italie_shabavizparvaz_ایتالیا 2_شباویز پرواز

Centre_Commercial_Italie_shabavizparvaz_ایتالیا 2_شباویز پرواز

Centre_Commercial_Italie_shabavizparvaz_ایتالیا 2_شباویز پرواز

گالری لافایت (Galeries Lafayette)

مکانی فوق العاده برای علاقه مندان به مد است. این مرکز نزدیک اپرای گارنیر در بلوار هوسمان واقع شده و مانند بازارهای خاورمیانه با یک محوطه مرکزی با سقفی هرمی و شیشه ای و چند طبقه با دور آن ساخته شده است. در لافایت جدیدترین مدل های لباس مردانه و زنانه ، جواهر ، اسباب و اثاثیه منزل فروخته می شود. لافایت به سه بخش تقسیم می شود : لافایت کاپل (Lafayette Coupole) ساختمان بزرگی است که پوشاک کودک ، لوازم آرایشی ، زیور آلات ، اسباب بازی و ... دارد. لافایت هوم (Lafayette Homme) پوشاک مد روز مردانه و لوازم مخصوص آقایان را دارد . لافایت مزون (Lafayette Maison) مربوط به مبلمان و اثاثیه منزل است. شعبه ای از فروشگاه زنجیره ای پرینتمپس نیز در داخل این مرکز قرار دارد . جهت مشاهده تصاویر بیشتر کلیک کنید.

Galeries_Lafayette_Paris_shabavizparvaz_03

لی آل (Les Halles)

لی آل ناحیه ای در منطقه یک پاریس ، در جنوب خیابان مونتور گوئیل (Rue Montorgueil) است. این منطقه را بازار بزرگ مرکزی لی آل نیز می نامند. در سال 1971 ، این بازار سنتی بزرگ تخریب و بازار دیگری جایگزین آن شد . لی آل ، بازار زیرزمینی چهار طبقه و روبازی است که در سال 1979 افتتاح شد. این بازار بیش از 170 فروشگاه ، دو سینما ، استخر شنای عمومی و سرگرمی هایی برای کودکان دارد و با مجسمه و فواره هایی تزیین شده و همچنین تعداد زیادی کافه و رستوران و هتل در اطراف این بازار است. در ماه های تابستان ، نوازندگان خیابانی در اطراف لی آل برنامه اجرا می کنند . پوشاک زنانه و مردانه، کفش ، جواهرات ، صنایع دستی ، وسایل ورزشی ، توسیال الکترونیکی و ... در این مرکز فروخته می شود. جهت مشاهده تصاویر بیشتر کلیک کنید.

Paris_leshalles_shabavizparvaz_مرکز خرید لی آل پاریس_شباویز پرواز

مونوپریکس (Monoprix)

مونوپریکس از فروشگاه های زنجیره ای بزرگ فرانسه و دفتر مرکزی آن در کلیچی (Clicky) ، شش کیلومتری مرکز پاریس است. در این فروشگاه ها مواد غذایی ، پوشاک ، لوازم منزل به فروش می رسد. در سال 2008، مونوپریکس بیش از سیصد شعبه در سراسر فرانسه داشت. قیمت های این مرکز در مقایسه با دیگر مراکز مناسب تر است. طبقات بالای مونوپریکس  به پوشاک ، لوازم آرایشی ، لوازم  خانگی و ... اختصاص دارد . سوپرمارکت و نانوایی در طبقات پایین این مراکز است و هر کالایی از جمله شیر ، شکلات ، پنیر ، غذاهای کنسرو شده ، لوازم تحریر ، حوله ، ادویه جات ، تجهیزات طراحی و ... در آنجا فروخته می شود. این فروشگاه چندین شعبه در پاریس دارد .

monoprix_shabavizparvaz_مونوپریکس_شباویز پرواز

monoprix_shabavizparvaz_مونوپریکس_شباویز پرواز

monoprix_shabavizparvaz_مونوپریکس_شباویز پرواز

پرینتمپس (Printemps)

از دیگر فروشگاه های بزرگ زنجیره ای در فرانسه است  و شعبه های مختلفی در پاریس و فرانسه دارد . شعبه اصلی پرینتمپس ، در بولوار هوسمان (Haussmann) ، در منطقه نه پاریس است. همچنین ، پرینتمپس شعبه هایی در شهرهایی مانند سنگاپور ، کوالالامپور ، سئول ، جده و ... دایر کرده است. اصلی ترین کالاهای فروشی در این مراکز ، عطرهای زنانه و پوشاک است. پوشاک کودکان ، پوشاک مردانه، لوازم خانگی ، جواهر و سنگ های قیمتی هم از دیگر کالاهای موجود در این مراکز هستند. فروشگاه مرکزی هوسمان رستوران نیز دارد. اجناس مارک میومیو (Miu Miu) و پرادا (Prada) هم در آن موجودند.

Printemps_Facade_Haussmann_shabavizparvaz_پرینتمپس_شباویز پرواز

Printemps_Facade_Haussmann_shabavizparvaz_پرینتمپس_شباویز پرواز

Printemps_Facade_Haussmann_shabavizparvaz_پرینتمپس_شباویز پرواز

ساماریتین (Samaritaine)

از قدیمی ترین مراکز خرید پاریس است که حدود 140 سال پیش ساخته شد. ساماریتین در مرکز پاریس و بین موزه لور و کلیسای نوتردام قرار دارد و به خاطر فروشگاه های کوچک کتاب و کادوئی اش معروف است. لوازم ورزشی ، عطر ، لباس ، جواهرات و لوازم خانگی از دیگر کالاهای فروشی در این مرکز هستند.

samaritaine_paris_shabavizparvaz_ساماریتین_شباویز پرواز

samaritaine_paris_shabavizparvaz_ساماریتین_شباویز پرواز

کواتر تمپس (Quatre Temps)

از بزرگترین مراکز خرید اروپاست و در سال 1981 در شمال غربی پاریس افتتاح شده و حدود ده کیلومتر تا مرکز شهر فاصله دارد. این مرکز ، با مساحت ، صد و سی هزار متر مربع ، تعداد زیادی رستوران و سینما دارد و اجناس متنوع و مارک دار گران قیمتی را ارائه می کند.جهت مشاهده تصاویر بیشتر کلیک کنید.

quatre_temps_paris_shabavizparvaz_مرکز خرید کواتر تمپس پاریس_شباویز پرواز

بی اچ وی (BHV or Bazar de i'Hotel de Ville)

یکی از مراکز خرید تاریخی شهر و در منطقه چهار است. اساسا ، این مرکز به مبلمان منزل اختصاص دارد. پوشاک مردانه و زنانه ، زیور آلات ، کتاب و ... از دیگر کالاهای فروشی در این مرکز هستند.

bhv_or_bazar_de_l_hotel_de_ville_paris_shabavizparvaz

کرفور (Carrefour)

فروشگاه بزرگ زنجیره ای بین المللی است که در سال 1959 افتتاح شد و شعبه مرکزی آن در حومه غربی پاریس قرار دارد . کرفور ، با حدود 1،500 نمایندگی در سراسر جهان ، از بزرگترین فروشگاه های زنجیره ای جهان است. این فروشگاه در بیشتر کشورهای جهان از جمله آرژانتین ، برزیل، چین ، کلمبیا ، مالزی ، امارات ، عربستان سعودی  شعبه دارد . همچنین ، این فروشگاه در شیراز ، اصفهان ، تهران ، مشهد و تبریز  نمایندگی دارد . کالاهای متنوعی از لوازم ورزشی ، لوازم منزل ، تلفن همراه گرفته تا پوشاک و مواد غذایی در این مراکز فروخته می شود. این فروشگاه تعداد زیادی شعبه در نواحی مختلف پاریس دارد .

carrefour_paris_shabavizparvaz_کرفور_شباویز پرواز

carrefour_paris_shabavizparvaz_کرفور_شباویز پرواز

carrefour_paris_shabavizparvaz_کرفور_شباویز پرواز
مشاوره رایگان