راهنمای سفر به وان ترکیه

راهنمای سفر 16 اردیبهشت ، 1403 5 دقیقه

نظرتان درمورد یک سفر خارجی ارزان اما دلچسب و خاطره‌انگیز چیست؟ شاید باورش کمی سخت باشد؛ اما امروز در مقاله راهنمای سفر به وان ترکیه به شما می‌گوییم که چگونه با داشتن پس‌اندازهای بسیار کم از یک مقصد توریستی جذاب دیدن کنید. وان یکی از شهرهای زیبای ترکیه است که به دلیل هم‌جواری‌اش با مرز ایران میان گردشگران ایرانی طرفداران بسیار زیادی دارد. پایتان که به این شهر باز شود در هر گوشه از آن می‌توانید چهره‌ای آشنا از هموطنان خود را ملاقات کنید. حالا اگر مایلید نظیر سایر هموطنان خوش‌ذوق خود سهمی از این عیش و خوشگذرانی را از آن خود کنید این مقاله را از دست ندهید.

شهر وان کجاست؟

وان شهری تاریخی است که در ضلع شرقی کشور ترکیه قرار دارد. این شهر که مرکز استانی به همین نام است، بخشی از منطقه معروف آناتولی شرقی محسوب می‌شود. مجاورت این شهر با بزرگ‌ترین دریاچه ترکیه از وان منطقه‌ای بندری با تفریحات ناب ساحلی ساخته است. این شهر توسط کوه‌های آرارات نیز احاطه شده‌اند که همین امر موجب خلق زیباترین طبیعت برای این شهر شده است.

جمعیت شهر وان را اکثریتی از کردها و اقلیتی از ترک‌ها تشکیل می‌دهند. ازاین‌رو می‌توانید در شهر وان با دو گویش ترکی و کردی یا تلفیقی از هر دو مواجه شوید. همانند سایر بخش‌های ترکیه واحد پول این شهر لیر و دین رسمی اسلام است.

جالب است بدانید که وان ابتدا به واسطه داشتن بازارهای پرزرق‌وبرق و رنگارنگ به فهرست مقاصد توریستی دنیا راه پیدا کرد. اما با گذشت زمان بناهای باستانی بازسازی‌شده، طبیعت بکر و زیبا، فرهنگ زنده و پویا و مهمان‌نوازی‌های مردم خونگرم این شهر، جایگاه وان را در میان مقاصد گردشگری ارتقا داد.

تاریخچه وان

در راهنمای سفر به وان ترکیه بد نیست نگاهی به تاریخچه شکل‌گیری این شهر هم داشته باشیم. تحقیقات باستان‌شناسی به ما نشان می‌دهد که وان شهری بسیار تاریخی است که بر اساس نشانه‌ها و شواهد به 5000 سال پیش تعلق دارد.  

جالب است بدانید که وان در سده نهم قبل از میلاد توشپا نام داشته است. این شهر ابتدا به عنوان پایتخت امپراتوری اورارتو و سپس مرکز امپراتوری ارمنی‌ها شناخته می‌شده است. یکی از حوادث مهم ثبت‌شده در دفتر تاریخ شهر وان را می‌توان نزاع و درگیری امپراتوری عثمانی و صفوی بر سر تصرف این شهر دانست. این جنگ و خونریزی که در نیمه اول قرن 15 میلادی رخ داده است در ابتدا به نفع صفویان و بعد از 3 سال کشمکش در نهایت به سود عثمانی‌ها تمام می‌شود.

تصویری از دریاچه شهر وان

نمایی از دریاچه شهر وان

آب و هوا و بهترین زمان سفر به وان

در راهنمای سفر به وان ترکیه معرفی بهترین زمان سفر به این شهر اهمیت بسیار زیادی دارد. وان شهری کوهستانی و منطقه‌ای کاملا سردسیری در نیمکره شمالی است. این موقعیت جغرافیایی خاص برای شهر وان تابستان‌هایی بسیار گرم و زمستان‌هایی فوق‌العاده سرد و برفی رقم می‌زند. دمای هوای وان در تابستان‌ها گاها به 30 درجه سانتی‌گراد هم می‌رسد. این در حالی است که زمستان‌های این شهر دمایی زیر صفر دارد.

بهترین زمان برای سفر به وان ترکیه را هدف و سلیقه گردشگری شما تعیین می‌کند. اگر میانه خوبی با گرما سوزان و سرمای استخوان‌سوز ندارید، فصل بهار (اواخر فروردین تا نیمه خرداد) و پاییز (اواخر شهریور تا اواخر مهر) بهترین فرصت برای سفر به این شهر است.

اما اگر در جست‌وجوی سفری ارزان و مقرون‌به‌صرفه هستید، باید بگوییم بهترین و مناسب‌ترین گزینه برای شما پاییز و زمستان وان خواهد بود. در این دو فصل هزینه‌های سفر و اقامت‌تان در هتل به طور چشمگیری کاهش پیدا می‌کند.

ممکن است شما جزو گردشگرانی باشید که تفریح را به تمام اولویت‌های دیگر ترجیح می‌دهند که در این صورت پیشنهاد ما به شما سفرهای تابستانی به وان است. در نهایت اگر به قصد خرید عازم این شهر تاریخی هستید، تخفیفات آخر فصل‌ها که زمان حراج در وان ترکیه است بهترین راهنما برای انتخاب تاریخ سفر خواهد بود.

چرا به وان سفر کنیم؟

شاید برایتان جالب باشد بدانید که چرا از میان تمام مقاصد خارجی راهنمای سفر به وان ترکیه را انتخاب کرده‌ایم؟ شهر وان کم جذابیت ندارد؛ از مناظر طبیعی بکر آن گرفته تا بازارهای پررنگ‌ولعابش و بناهایی تاریخی که همگی اسباب نشاط و حیرت گردشگران را فراهم می‌کند. شاید مهم‌ترین دلیلی که پای هزاران هزار گردشگر ایرانی را به این شهر باز می‌کند هزینه‌های ارزان سفر به وان باشد. بااین‌حال عوامل دیگری نیز در محبوبیت این مقصد خارجی نقش دارد که در ادامه به بررسی هرکدام می‌پردازیم.

جاذبه‌های دیدنی وان

وان شهری تاریخی است که تعداد جاذبه‌های باستانی آن از شمارش انگشتان دو دست خارج است. این شهر نه تنها از نظر تاریخی اهمیت دارد؛ بلکه موقعیت ساحلی و کوهستانی آن موجب خلق زیباترین طبیعت خداوند در این منطقه شده است.

تصویری از یک جاذبه دیدنی در شهر وان ترکیه

عکس یکی از جاذبه‌های دیدنی در شهر وان ترکیه

آسان‌بودن سفر به وان ترکیه

جذابیت دیگر شهر وان نزدیکی بسیار زیاد آن به مرز ایران است. این نزدیکی و هم‌جواری شرایطی را فراهم کرده تا گردشگران ایرانی بتوانند با سفری بی‌دردسر و کم‌زحمت خود را به این مقصد جذاب توریستی برسانند.

مراکز خرید بی‌شمار در وان

برای کسانی که شیفته خرید اجناس ترک هستند اما از طرفی شرایط پرداخت هزینه‌های سنگین این نوع خرید را ندارند، وان بهترین گزینه است. این شهر انواع و اقسام محصولات را با بهترین کیفیت و ارزان‌ترین قیمت به مشتریان عرضه می‌کند. این مزیت را تنها کسی که تجربه سفر به وان را داشته باشد، به درستی درک می‌کند.

چگونه به وان سفر کنیم؟

در راهنمای سفر به وان ترکیه 4 مسیر برای رسیدن به این مقصد پیش روی شماست؛ سفر زمینی با قطار، اتوبوس و خودرو شخصی و سفرهای هوایی که هر یک از این راه‌ها قاعدتا سختی‌ها و آسانی‌های خاص خودش را دارد. برای آشنایی بیشتر با جزئیات هر مسیر ادامه مطلب را همراه ما باشید.

سفر به وان با ماشین شخصی

یکی از بهترین و ارزان‌ترین روش‌های سفر به وان سفرهای زمین با خودرو شخصی است. در راهنمای سفر زمینی به وان ترکیه سه مرز بازرگان، سرو و رازی وجود دارد که در این میان مرز رازی گزینه بهتر و در دسترس‌تری برای ماست. برای عبور از مرز رازی گردشگران ایرانی باید بعد از پشت‌سرگذاشتن شهرهای کرج، قزوین و زنجان به سمت تبریز و سپس خوی حرکت کنند. نکته قابل توجه در مورد مرز رازی محدودیت زمانی فعالیت آن است. به عبارتی این مرز تنها در بازه زمانی 9 صبح تا 5 بعدازظهر فعالیت دارد. بنابراین اگر قصد عبور از مرز رازی را دارید، لازم است یک الی 2 ساعت قبل از بسته‌شدن مرز خود را به این منطقه برسانید.

علاوه بر مرز رازی، سرو و بازرگان نیز از دیگر مرزهای زمینی هستند که برای رسیدن به وان می‌توانید در آن توقف کنید. حسن برجسته مرز بازرگان فعالیت شبانه‌روزی آن و عیب بزرگش طولانی‌بودن این مسیر برای سفر به وان است. مرز سرو نیز که در فاصله 40 کیلومتری با شهر ارومیه قرار دارد، مرزی پرچالش و کوهستانی است. برای رسیدن به این مرز ناگزیر به عبورکردن از جاده‌ای پرپیچ‌وخم و کوهستانی خواهید بود.

سفر به وان با اتوبوس

اتوبوس نیز یکی دیگر از گزینه‌های مقرون‌صرفه و اقتصادی برای سفرهای زمینی به وان است. البته این موضوع را باید در نظر داشته باشید که هیچ اتوبوس مستقیمی از تهران به وان وجود ندارد؛ بنابراین در انتخاب این روش ناگزیر به پیمودن تنها بخش‌هایی از مسیر با اتوبوس خواهید بود. برای سفر به وان با اتوبوس ابتدا باید راهی تبریز یا خوی شوید. سپس از آنجا با کمک تاکسی‌های خطی به سمت مرز حرکت کنید و بعد از عبورکردن از مرز به وسیله ون‌های دولموش خود را به وان برسانید. ناگفته نماند که در شهر تبریز و خوی ون‌هایی وجود دارد که شما را مستقیما به شهر وان می‌برد.

سفر به وان با قطار

در راهنمای سفر به وان ترکیه قطار اگرچه مسیری مستقیم قلمداد می‌شود اما در مقابل دردسرهای زیادی برای مسافران به همراه دارد. بخش عمده چالش‌های سفر با این وسیله هم بازرسی‌های متعددی است که مسافران در طول مسیر تجربه می‌کنند. توقف در مرز رازی ایران و توقف در مرز کاپیکوی ترکیه برای تحویل گذرنامه و تشریفات گمرک دو مورد از متداول‌ترین اشکال بازرسی در مسیر تهران به وان است. با احتساب تمام این موارد پیمودن این مسیر چیزی حدود 24 ساعت زمان می‌برد.

سفر به وان با هواپیما

در نهایت آخرین و درعین‌حال گران‌ترین روش سفر به وان سفر هوایی است. خوب است بدانید که غالبا پروازهای مستقیمی کمی از ایران به وان وجود دارد؛ بنابراین در صورت پیدانکردن پرواز مستقیم چاره‌ای ندارید جز اینکه با پرواز استانبول راهی وان شوید. سفرهای هوایی به وان به شکل مستقیم 1 ساعت و به صورت غیرمستقیم چیزی حدود 4 ساعت زمان می‌برد.

جاهای دیدنی وان کجاست؟

بخش جذاب و دلنشین راهنمای سفر به وان ترکیه به معرفی جاهای دیدنی این شهر تعلق دارد. مسلما برای بسیاری از افراد گردش در طبیعت زیبا و بازدید از بناهای باستانی و تاریخی اصلی‌ترین دلیل سفرکردن به حساب می‌آید. اگر شما هم جزو این گروه از گردشگران هستید ادامه مطلب را که به معرفی کوتاهی از بهترین جاذبه‌های دیدنی وان اختصاص دارد، از دست ندهید.

  • دریاچه وان: نماد اصلی شهر وان دریاچه طبیعی آن است که در فهرست دریاچه‌های بزرگ خاورمیانه رتبه دوم را دارد.
  • جزیره آکدامار: جزیره‌ای بزرگ در دل دریاچه وان است که ضمن داشتن طبیعی چشم‌نواز و زیبا از وجود جاذبه‌ای باستانی با عنوان کلیسای ارمنی نیز برخوردار است.
  • شهر احلات وان: از مهم‌ترین شهرهای تاریخی وان شهر احلات است که به واسطه داشتن گورستانی با هشت هزار قبر مهم‌ترین جاذبه باستانی وان قلمداد می‌شود.
  • موزه وان: موزه‌ای با عمر 53 ساله که در آن می‌توانید لحظاتی را به بازدید از اشیای قدیمی و قیمتی متعلق به دوره آق قویونلوها و قراقویونلوها اختصاص دهید.
  • کتیبه خشایارشاه در وان: کتیبه‌ای حک‌شده بر صخره‌ای نسبتا مرتفع که در آن ردپایی از ستایش و مناجات با خداوند با سه زبان بابلی، ایلامی و پارستانی باستان رویت می‌شود.
  • قلعه وان: شاهکاری تاریخی به‌جامانده از دوران پادشاهی اورارتویی است. قدمت این بنای باستانی باشکوه به قرن 7 تا 9 میلادی بازمی‌گردد.
  • پارک آبی چاقداش وان: مهم‌ترین پارک آبی سرپوشیده شهر وان است که در آن امکان تجربه هر نوع فعالیت آبی مهیجی وجود دارد.
  • آبشار مرادیه: آبشاری زیبا به ارتفاع 6 متر که در طبیعتی مسحورکننده در ضلع شمال شرقی وان قرار  دارد. مسیر رسیدن به این آبشار از پلی معلق عبور می‌کند.
  • پارک کورتولوش وان: بهترین تفرجگاه در شهر وان پارک کورتولوش است که در آن می‌توانید ساعاتی را به استراحت، تفریح و سرو نوشیدنی یا غذاهای لذیذ ترکی سپری کنید.
  • خانه گربه‌ها: مکانی برای نگهداری از گربه‌های معروف شهر وان است. وجه تمایز این گربه‌ها از سایر گربه‌های دیگر داشتن چشمانی تابه‌تا به رنگ زرد و آبی است.

تصویری از خانه گربه ها در وان ترکیه

تصویری از خانه گربه‌ها در شهر وان ترکیه

تفریحات شبانه وان

شب‌های وان نیز مانند روزهایش زنده و پرهیاهو است. گردشگران با هر سلیقه‌ای می‌توانند در سرگرمی‌های شبانه وان بهترین و ناب‌ترین تجربیات عمر خود را رقم بزنند. برخی از این تفریحات شامل خوردن یک فنجان چای لب‌سوز در کافه‌ای آرام و دنج می‌شود که زمزمه نواهای محلی و صدای سازهای سنتی در آن گردشگران را به لذت غایی و آرامش وصف‌نشدنی رهنمون می‌کند. اما عمده تفریحات شبانه وان به کلوپ‌های پرجنب‌وجوش تعلق دارد که تنها افراد پرانرژی از حضور در آن لذت می‌برند. اجرای موسیقی زنده، سرو انواع نوشیدنی و خوراکی و اجرای رقص‌های محلی برجسته‌ترین رویدادهای این کلوپ‌ها را تشکیل می‌دهد.

بهترین هتل‌ها و اقامتگاه‌های وان

در راهنمای سفر به وان ترکیه پیداکردن بهترین اقامتگاه یا هتل موضوعی است که نمی‌توان آن را از قلم انداخت. خوشبختانه اقامتگاه‌ها و هتل های وان با رنج قیمت متنوع است که شما بسته به سلیقه و بودجه‌تان می‌توانید اقامت در یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. نظرات در مورد سفر به وان ترکیه 1403 به ما می‌گوید که گردشگران بهترین و لذت‌بخش‌ترین اقامت‌های خود را با رزرو هتل‌های 5 ستاره و 4 ستاره این شهر تجربه کرده‌اند. بااین‌حال ما تلاش می‌کنیم تا فهرستی کامل از هتل‌ها و اقامتگاه‌های خوب وان را با شما به اشتراک بگذاریم.

  • هتل ۵ ستاره الیت ورلد وان (Elite World)
  • هتل ۵ ستاره دابل تری بای هیلتون وان (doubletree by hilton)
  • هتل ۴ ستاره هالدی وان (haldi)
  • هتل ۴ ستاره وان سوئیتز اوتل (Suites Otel)
  • هتل ۴ ستاره ساهماران ریزورت (Şahmaran Resort)
  • هتل ۴ ستاره گرند (grand)
  • هتل 3 ستاره دیمیت پارک (Dimet Park Hotel)
  • هتل 3 ستاره کریستال (Crystall Hotel)
  • هتل 3 ستاره دوسکو وان (Hotel Dosco Van)

تصویری از هتل الیت ورلد وان

تصویری از هتل الیت ورلد وان

غذاهای معروف و رستوران های وان

یک ایرانی اصیل می‌داند که شکم‌گردی بخش مهیج و دلچسب سفر را تشکیل می‌دهد. این بخش جذاب‌تر هم می‌شود وقتی که پای غذای ترکی درمیان باشد. شهر وان ترکیه خوشمزه‌ترین و اشتهاآورترین غذاهای محلی را در دستور آشپزی خود دارد. با ما باشید تا لیستی جامع و کامل از بهترین غذاهای محلی این شهر را در اختیارتان بگذاریم.

  • کباب آدانا
  • دونر کباب
  • سارما
  • کوفته ترکی
  • سوپ عدس
  • پیده
  • لاهماجون
  • کونفه
  • باقلوا
  • بورک
  • کومپیر
  • ایمام بایلدی

تصویری کباب آدانا

تصویری از کباب آدانا؛ از غذاهای معروف شهر وان

طبیعتا لذت خوردن این فهرست متنوع غذایی زمانی به جان مسافر می‌نشیند که آن را در بهترین و حرفه‌ای‌ترین رستوران سرو کند. پس ادامه این نوشتار از راهنمای سفر به وان ترکیه را که به معرفی چند رستوران و کافه خوب در وان اختصاص دارد، از دست ندهید.

  • رستوران کاساپ دونر (Kasap Doner)
  • رستوران کروانسرای (Kervansaray)
  • رستوران حاجی بابا (Haci Baba)
  • رستوران اورفا کبابی وان ترکیه
  • رستوران باک هله باک یوسف کوناک (Bak Hele Bak Yusuf Konak)
  • مارتی کافه (Martı Cafe)
  • کافه زوکا (Zukka Cafe)
  • رستوران آسیان او یمکلری (Asiyan Ev Yemekleri)

تصویری از رستوران کاساپ دونر

نمایی از رستوران کاساپ دونر

بهترین مراکز خرید در وان ترکیه

شهرت و آوازه شهر وان به عنوان مقصدی توریستی و گردشگری از بازارهای رنگارنگ و ارزان آن شروع شد. اگر تنها یکبار مشتری فروشگاه‌های پررنگ‌ولعاب این شهر شوید، مزه‌ خریدکردن از آن‌ها برای همیشه زیر دندان‌تان باقی می‌ماند. دلیل این خرید دلچسب و شیرین را هم می‌توان در قیمت‌های کاملا منصفانه و کیفیت عالی محصولاتی جست‌وجو کرد که توسط فروشندگان این شهر به مشتریان عرضه می‌شود. در راهنمای سفر به وان ترکیه بهترین مراکز خرید وان شامل فهرستی از موارد زیر می‌شود:

  • مرکز خرید AVM وان
  • مرکز خرید آیدین پریهان وان (Aydin Perihan)
  • مرکز خرید لیمون وان
  • مرکز خرید ترکاواز مال وان (turquoise Mall)
  • فروشگاه متروپولیتن وان (Metropolitan Mall)
  • سیتی وان ای وی ام (City Van AVM)
  • مرکز خرید رانس وان (Ranss Shopping Center)
  • مرکز خرید آتایوس سیلور وان (Atayos silver)
  • بازار روسی وان
  • بازار قدیمی یا سنتی وان
  • خیابان جمهوریت وان

تصویری از یک مرکز خرید در شهر وان ترکیه

تصویری از یک مرکز خرید در شهر وان ترکیه

حمل‌و‌نقل در وان

وان شهری بسیار کوچک و کم‌جمعیت است؛ ازاین‌رو سیستم حمل‌ونقلی ساده و ابتدایی دارد. اتوبوس، مینی‌بوس، تاکسی و ون‌هایی تحت عنوان دلموش سیستم حمل‌ونقل این شهر را تشکیل می‌دهند. از میان وسایل نقلیه ذکرشده ون‌ها ارزان‌ترین روش برای جابه‌جایی‌های درون‌شهری و بین‌شهری مسافران هستند.

اتوبوس‌های وان نیز به دو دسته اتوبوس‌های زردرنگ و آبی‌رنگ تقسیم می‌شوند. رنگ آبی این اتوبوس‌ها متعلق به جابه‌جایی درون‌شهری است و رنگ آبی آن به جابه‌جایی‌های بین‌شهری اختصاص دارد. علاوه بر اتوبوس‌ها و دلموش‌ها، قطار، کشتی و هواپیما نیز از دیگر روش‌هایی است که می‌توانید جهت سفر از وان به سایر شهرهای ترکیه بهره ببرید.

هزینه سفر به وان ترکیه

یکی از دغدغه‌های همیشگی افراد در سفرکردن به مقاصد خارجی هزینه‌های مرتبط با این نوع گردشگری است. همان‌طور که در ابتدای راهنمای سفر به وان ترکیه گفته شد، این مقصد جزو ارزان‌ترین و کم‌هزینه‌ترین سفرهای خارجی محسوب می‌شود. اگر می‌خواهید ریز تا درشت هزینه‌ سفر به وان ترکیه 1403 را بدانید، بخش پایانی این نوشتار را همراه ما باشید.

هزینه خوردوخوراک

برای بخش خوردوخوراک در شهر وان گزینه‌های متعددی روی میز است که مسلما بهترین و گران‌ترین آن سرو غذا در رستوران‌های لاکچری و ارزان‌ترین و معمولی‌ترین آن خرید غذا از فست‌فودی‌ها و مغازه‌های خیابانی خواهد بود. اگر رستورانی لاکچری گزینه هدف شماست باید بیش از 120 لیر در جیب خود داشته باشید. ناگفته نماند این هزینه متناسب با نوع غذایی که سفارش می‌دهید، کاملا متغیر است. برای رستوران‌های متوسط یا غرفه‌های خوراکی خیابانی داشتن 50 تا 100 لیر کفایت می‌کند.

هزینه حمل‌ونقل

خبر خوب در راهنمای سفر به وان ترکیه هزینه‌های ناچیزی است که بابت حمل‌ونقل در این شهر پرداخت می‌کنید. این شهر به واسطه وسعت بسیار کم سیستمی کاملا ساده در حمل‌ونقل دارد. ازاین‌رو هزینه‌های ترددد با این وسایل نیز برای مسافران و گردشگران بسیار ارزان تمام می‌شود. ارزان‌ترین وسیله جابه‌جایی درون‌شهری در وان مینی‌بوس با قیمتی 7 لیر به بالاست و گران‌ترین آن به تاکسی‌ها با هزینه‌ای معادل 50 لیر اختصاص پیدا می‌کند.

هزینه اقامت در هتل

عمده‌ترین بخش هزینه‌های سفر به وان را هزینه‌های اقامت در این شهر تشکیل می‌دهد. اگر قرار باشد اقامت در هتلی مجلل و شیک را تجربه کنید باید برای پرداخت هزینه‌‌های سرسام‌آور و گران آماده باشید. غالبا هزینه پرداخت شبانه برای هتل‌های 5 ستاره شهر وان بیش از 5 میلیون تومان است. در مقابل گزینه‌های اقتصادی دیگری برای اقامت در این شهر وجود دارد که از میان آن‌ها می‌توان به سوییت‌ها، هاستل‌ها یا آپارتمان‌ها اشاره کرد. میانگین هزینه یک شب اقامت در آپارتمان‌های وان چیزی معادل 1000 لیر خواهد بود.

هزینه بازدید از جاذبه‌های گردشگری

بازدید از جاذبه‌های دیدنی وان نیز نظیر سایر مقاصد گردشگری با هزینه‌های متعددی همراه است. سنگین‌ترین این هزینه‌ها هم به بازدید از آثار باستانی این شهر تعلق دارد که قلعه وان، موزه وان و جزیره آکدامار مهم‌ترین آن‌هاست. در حالت کلی بازدید از جاذبه‌های مهم شهر وان برای گردشگران به قیمت 27 لیر تمام می‌شود.

عکس دریاچه وان

عکسی از دریاچه وان

شما برای سفر شهر وان را انتخاب می‌کنید؟

اگر تا انتهای راهنمای سفر به وان ترکیه همراه ما بوده‌اید، باید بدانید که سفر به این شهر تاریخی راحت‌تر از آن چیزی است که حتی فکرش را بکنید و ما در مقاله راهنمای سفر به وان ترکیه اطلاعات کاملی درباره هرآنچه پیش از سفر به این شهر باید بدانید را در اختیار شما قرار داده ایم در نهایت پیشنهاد می‌کنیم اگر می‌خواهید به این سفر رویایی و ارزان انسجام و نظم بیشتری هم ببخشید، از آژانس مسافرتی شباویز تور ارزان وان را رزور کنید.

سوالات متداول:

۱- شهر وان کجاست؟

وان شهری تاریخی است که در ضلع شرقی کشور ترکیه قرار دارد. این شهر که مرکز استانی به همین نام است، بخشی از منطقه معروف آناتولی شرقی محسوب می‌شود.

۲- چرا به وان سفر کنیم؟

از مهم‌ترین دلایلی که بسیاری از گردشگران ایرانی شهر وان را برای سفر انتخاب می‌کنند؛ نزدیکی به مرز ایران، هزینه‌های سفر نسبتا کم، مراکز خرید متعدد و ارزان، امکان بازدید از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری این شهر است.

مشاوره رایگان