مراکز خرید ملبورن

معرفی مراکز خرید 23 خرداد ، 1397 5 دقیقه

مراکز خرید ملبورن

ملبورن پایتخت خرید در استرالیا است. تعداد زیادی مناطق تجاری در مرکز این شهر وجود دارد که قابل مقایسه به بهترین نواحی خرید در دنیاست.

مرکز خرید چادستون (Chadstone Shopping Centre)

در سال 1960 افتتاح شد و در حومه شهر در ایست مالورن (Malvern East) قرار دار. این مرکز خرید قدیمی ترین مرکز در نوع خود در ایالت ویکتوریاست و با بیش از 530 مغازه ، چندین فرودگاه بزرگ ، سوپرمارکت ، سینما ، سالن بولینگ و 186 هزار متر مربع مساحت ، بزرگ ترین مرکز تجاری در استرالیا و نیمکره جنوبی نیز هست. دو برج اداری و دو فودکورت (Food Court) - فضایی در مراکز خرید و فرودگاه‌ها که انواع رستوران‌ها و غذاخوری ها درکنار هم در آن قرار دارند - از سایر قسمت‌های این مرکز هستند.

chadstone_shopping_centre_Melbourne_shabavizparvaz_01

chadstone_shopping_centre_Melbourne_shabavizparvaz_02

chadstone_shopping_centre_Melbourne_shabavizparvaz_03

مرکز خرید ملبورن سنترال
(Melbourne Central Shopping Center)

مرکز خرید بزرگی است که در منطقه مرکزی ملبورن واقع شده و در سال 2005 بازسازی شده است. در این مرکز خرید بیش از 390 مغازه با تنوعی از اجناس ، سینما ، باشگاه بولینگ و کافه وجود دارد.

melbourne_central_shopping_center_shabavizparvaz_01

melbourne_central_shopping_center_shabavizparvaz

بازار ملکه ویکتوریا (Queen Victoria Market)

مجموعه فروشگاهی بزرگ و متنوع ، با انواع محصولات غذایی ، سوغاتی و کالاهای مختلف دیگر است که در منطقه تجاری شهر قراردارد. این مجموعه تنها بازار به جا مانده از قرن نوزدهم در این منطقه و با وسعت هفت هکتار ، بزرگ ترین بازار رو باز نیمکره جنوبی است و در فهرست میراث فرهنگی ایالت ویکتوریا قرار دارد.

queen_victoria_market_melbourne_shabavizparva_02

queen_victoria_market_melbourne_shabavizparva_01

پاساژ سلطنتی (Royal Arcade)

در بخش تجاری مرکزی قرار دارد و در سال 1869 ساخته شده است. سقف های بلند شیشه ای و طاق دار با فروشگاه های ویترین دار ، از ویژگی های این مرکز است. این بنا مربوط به دوره ویکتوریاست و در میراث فرهنگی ایالت ویکتوریا نیز ثبت شده است و شهرت آن بیشتر به خاطر فروشگاه های مد روز آن و نیز فروشگاه های متفاوتش است. در انتهای جنوبی این مرکز ، مجسمه هایی از شخصیت های افسانه ای گوگ و مگوگ (Gog and Magog)  - منظور همان یاجوج و ماجوج است که نام قوم یا اقوام اسطوره ای در ادیان یهودیت ، مسیحیت و اسلام است که در قرآن و تورات از آنها ذکر شده است - و ساعت گانت (Gaunt) قرار دارند که هر یک ساعت به صدا در می آید.

Royal_Arcade_melbourne_shabavizparvaz

خیابان لیتل کالینز (Little Collins Street)

خیابانی باریک در ناحیه تجاری مرکزی ملبورن است. این خیابان بوتیک های زیادی از طراحان مد استرالیا - به خصوص مد مردانه دارد؛ از جمله اسکانلان و تئودور (Scanlan & Theodore)، آرتور گالان (Arthur Galan) ، کالیبر (Calibre) و ...

little_collins_street_melbourne_shabavizparvaz

خیابان چاپل (Chapel Street)

منطقه تجاری و تفریحی است که مغازه های فراوانی دارد؛ از فروشگاه های لوکس مد روز در انتهای یارای جنوبی گرفته تا فروشگاه‌های قدیمی  منطقه ویندسور (Windsor). بازاری بزرگ و معروف در این خیابان قرار دارد که دارای انواع اجناس قدیمی و عتیقه جات ارزان ، پوشاک ، لوازم خانه ، سرامیک ، جواهر و ... است.

chapel_street_melbourne_shabavizparvaz

برونس ویک (Brunswick)

خیابانی در نزدیکی ملبورن شمالی که به خاطر فروشگاه های مد روز ، اجرای موسیقی زنده و کافی شاپ هایش شهرت یافته است.

خیابان بورک (Bourke Street)

خیابانی بزرگ ، واقع در بخش تجاری مرکز شهر که در سال 1837 به نام فرماندار ملبورن ، سر ریچارد بورک (Sir Richard Bourke) نام گذاری شد. این خیابان ، مراکز خرید بسیاری دارد که هر روزه هزاران نفر از مردم شهر و گردشگران را جذب خود می کند. از فروشگاه های بزرگ آن می توان به مایر (Myer)، دیوید جونز (David Jones)، زارا (Zara) و تارگت (Target) و فروشگاه های زنجیره ای ، مانند آدیداس (Adidas) اشاره کرد.

bourke_street_melbourne_shabavizparvaz

کامبرول (Camberwell)

مرکز خریدی است که بیش از چهارصد مغازه و فروشگاه زنجیره ای در آن وجود دارد و بیش از 160 سال است که اجناس و کالاهای لوکس در آن عرضه می شود. سینمای این مرکز نیز یکی از ده سینمای برتر دنیاست.

هاربر تاون (Harbour Town)

یکی از چهار مرکز خرید عرضه مستقیم کالا (Outlet) در استرالیاست که در واتر فرونت سیتی (Waterfront City) قرار دارد.

مشاوره رایگان