مراکز خرید گوانجو

معرفی مراکز خرید 23 خرداد ، 1397 5 دقیقه

مراکز خرید گوانجو

گوانجو برای خرید کردن شهر مناسبی است. علاوه بر خریدهای معمول، از سوغاتیهای این شهر میتوان مجسمههای کندهکاری شده از جنس عاج، یشم ، چوب و هسته زیتون ، ظروف سفالی که هنری سیصد ساله در این شهر است و پارچههای گلدوزی شده را نام برد. همچنین در این منطقه کارخانجات و کارگاه های تولیدی فراوانی وجود دارند و کالاهای بسیار متنوعی تولید میکنند. به طوری که بسیاری از تجار و فروشندگان کشورهای مختلف از جمله ایران برای خرید و یا سفارش کالا به این شهر و منطقه سفر می کنند.

مراکز خرید 

تیمال (Tee Mall)

در منطقه تیانهه (Tianhe District) در میدان تجاری تیانهه (Tianhe Business Circle) قرار دارد. این مرکز حدود ده سال پیش راه اندازی شده و هنوز هم بزرگترین مجتمع تجاری شهر است. فروشگاههای معتبر غربی، مارکهای شناخته شده داخلی ، مراکز تفریحی و رستورانهای سنتی و مدرن در فضای 160هزار مترمربعی این مرکز در کنار هم قرار دارند محل مناسبی برای خرید و گذراندن اوقات فراغت ایجاد کردهاند. در دوطرف تیمال دو برج شرقی و غربی قرار دارند. برج شرقی اداری و برج غربی هتلی پنج ستاره با 450 اتاق و متعلق به گروه هتلهای شرایتون (Sheraton Overseas Management group) است.

tee_mall_guangzhou_shabavizparvaz_01

tee_mall_guangzhou_shabavizparvaz_02

tee_mall_guangzhou_shabavizparvaz_03

چایناپلازا (China Plaza)

بعد از تیمال دومین مرکز خرید بزرگ شهر است و در منطه یوکسیو قرار دارد. طبقه اول تا چهارم این مرکز به انواع کالا مانند پوشاک، لوازم ورزشی ، وسایل برقی اختصاص دارد؛ چاینا دیجیتال سیتی (China Digital City) بزرگترین مرکز عرضه لوازم دیجیتال گوانجو است و در طبقه چهارم این مرکز قرار گرفته ؛ طبقه پنجم محل عرضه لوازم منزل است؛ طبقه ششم اختصاص به کتاب و صنایع دستی دارد؛ طبقه هفتم سالن غذاخوری با انواع خوراکهای بینالمللی و طبقه هشتم آن سالن سینمای فیلم سیتی (Film City) است.

china_plaza_guangzhou_shabavizparvaz_01

china_plaza_guangzhou_shabavizparvaz_02

china_plaza_guangzhou_shabavizparvaz_03

گراندویو مال (Grandview Mall)

مجموعهای بزرگ شامل هتل 48 طبقه ، برج اداری سی طبقه و مرکز تجاری است. این مجتمع در میدان تجاری تیانهه واقع است و میدان هاواییپالم (Hawaii Palm Square) با وسعت شش هزار مترمربع در شمال آن قرار دارد. این میدان محل قرار گرفتن بلندترین فواره موزیکال چین است. مرکز خرید این مجموعه که ژنگجیاپلازا (Zhengjia Plaza) نیز نامیده می شود مکان مناسبی برای خرید انواع اجناس اروپایی با مارکهای معتبر است. انواع رستورانهای زنجیرهای غربی، زمین اسکیت روی یخ، سالن سینمای سهبعدی و پارک تفریحی از امکانات این مرکز هستند.

grandview_mall_guangzhou_shabavizparvaz_02

grandview_mall_guangzhou_shabavizparvaz_01

تایکوهوی (Taikoo Hui)

مجتمع دیگری در میدان تجاری تیانهه شامل دو برج اداری، هتل ماندارین ارینتال (Mandarin Oriental Hotel) و یک مرکز خرید مدرن است. معتبرترین برندهای اروپایی مانند لوئیس ویتون ، فندی ، هرمس ، سالواتوره فراگامو (Salvatore Ferragamo) ، بولگاری ، آرمانی در این مرکز خرید قرار دارند.

taikoo_hui_mall_guangzhou_shabavizparvaz_03

taikoo_hui_mall_guangzhou_shabavizparvaz_01

taikoo_hui_mall_guangzhou_shabavizparvaz_02

مرکز خرید میفلاور (MayFlower Shopping Mall)

در خیابان بیجینگ قرار دارد و به علت دسترسی آسان به مترو از طریق زیرزمین ، از شلوغترین مراکز خرید شهر است. انواع سوغاتی خاص گوانجو ، پوشاک با مارکهای داخلی و اروپایی ، لوازم کودک و اسباببازی  را از این مکان میتوان تهیه کرد.

mayflower_shopping_guangzhou_shabavizparvaz_01

کارتون استار سیتی (Cartoon Star City)

مرکز خریدی در خیابان بیجینگ است که اختصاص به پوشاک و لوازمی با علامت و طرح شخصیتهای کارتونی دارد و بسیار مورد توجه کودکان و جوانان است.

تایمز اسکوار (Times Square)

مرکز خرید بزرگی در خیابان تیانهه است که بیشتر برای فروشگاههای معتبر ساعت مچی و پوشاک غربی خود شهرت دارد.

خیابان ها

برخی از خیابانهای خرید این شهر عبارتند از :

خیابان شانگ زیاجیو (Shangxiajiu Pedestrain Street)

این خیابان به طول حدود 1200 متر، در منطقه لیوان (Liwan District) قرار دارد و معروف ترین منطقه خرید در گوانجو است. بیش از دویست فروشگاه قدیمی و جدید، رستورانهای فراوان و چایخانههای سنتی از عوامل جذب توریست به این منطقه هستند.

shangxiajiu_pedestrian_street_guangzhou_shabavizparvaz_01

خیابان پیادهروی بیجینگ (Beijing Road Pedestrain Street)

خیابانی کوتاه با طول حدود 440 متر در منطقه یوکسیو (Yuexiu District) است که برای مراکز خرید مدرن خود شهرت دارد. فروشگاههای سنتی صنایع دستی و داروهای گیاهی این خیابان برای خرید سوغاتی مناسب هستند. در قسمتهایی از این خیابان سنگفرشی به جامانده از قرنهای 11تا 14 دیده می شود که برای محافظت با شیشه پوشانده شده است.

میدان تجاری تیانهه (Tianhe District CBD Shopping Circle)

میدانی بزرگ در منطقه تیانهه است که دورتادور آن مراکز تجاری و فروشگاههای کوچک و بزرگ مختلفی قرار دارند. گفته می شود این محل ، بزرگ ترین میدان تجاری در چین است. بزرگ ترین کتاب فروشی گوانجو (Guangzhou Book Center) نیز در این میدان قرار دارد.

خیابان چانگزو (Changzhou Road)

محل خرید انواع اشیا از جنس یشم است. خیابان داکسین (Daxin Road) محل خرید انواع صنایع دستی ، خیابان وندهلو (Wendehellu Road) محل خرید اشیا عتیقه ، انواع آثار نقاشی و خطاطی ، ظروف سفالی و چینی ، بازار کامپیوتر و محصولات دیجیتال گانگدینگ (Gangding Computer & Digital Product Shopping Circle) مناطق تجاری دیگر در این شهر هستند.

مشاوره رایگان