منطقه خودمختار تبت

جاهای دیدنی 18 مرداد ، 1397 5 دقیقه

تبت کجاست؟

فلات تبت بلندترین و وسیع ترین فلات دنیا است . این فلات در غرب چین قرار گرفته و حدود دو میلیون و پانصد هزار کیلومتر مربع وسعت دارد. بلندترین رشته کوه دنیا ، هیمالیا (Himalayas)، در جنوب این فلات قرار دارد و قله اورست (Mount Everest) با ارتفاع 8،848 متر ، بلندترین قله این کوه و همچنین بلندترین کوه در دنیا است؛ به همین دلیل به فلات تبت لقب بام دنیا را داده اند.

tibet_autonomous_region_china_shabavizparvaz_02

ایالت خودمختار تبت در فلات تبت قرار دارد و با مساحت یک میلیون و دویست هزار کیلومتر مربع دومین استان بزرگ در چین پس از زین جیانگ اویغور است. 

تبت آب و هوایی سرد و خشک دارد. کوه های بلند مانند دیوار سراسر این منطقه را احاطه کرده و مانع رسیدن ابرهای باران زا به آن می شوند. تنها نواحی حاصل خیز تبت دره های رودخانه هایی مانند یانگ تسه ، مکانگ و رود زرد هستند که از هیمالیا سرچشم می گیرند. این ناحیه با حدود سه میلیون نفر کم تراکم ترین ناحیه جمعیتی در چین است و تنها دو نفر در هر کیلومترمربع از آن زندگی می کنند.

سنت عجیب و غریب چند همسری در تبت

به دلیل شرایط آب و هوای نامناسب و نداشتن زمین های حاصل خیر ، یک سنت قدیمی در تبت رواج دارد به نام چند همسری!!!

یک زن در تبت با چند مرد ازدواج می کند تا زمین و اموال به بچه او تعلق بگیرد. گاها ً چند برادر یک زن می گرفتند تا لازم نباشد بچه های زیادی داشته باشند و هر کدام تشکیل خانواده بدهند. امروزه این نوع ازدواج در تبت غیر قانونی است و خلاف محسوب می شود ، ولی هنوز هم از این موارد دیده می شود.

منبع این خبر : سایت

مکانهای دیدنی تبت:

drepung_monastery_tibet_shabavizparvaz_01

فرودگاه لهاسا گونگار (Lhasa Gonggar Airport)

در 62 کیلومتری جنوب غربی لهاسا قرار دارد. پروازهایی به شهرهای مختلف چین از جمله پکن و شهر کاتماندو(Kathmandu) در نپال ، در این فرودگاه برقرار است.

airport_tibet_lhasa_shabavizparvaz_07

 مراکز خرید تبت :

صنایع دستی ، میوه و داروهای گیاهی مهمترین سوغاتی های این شهر هستند. بازار سبزیجات زانگ جیائولو کانگ (Zongjiaolukang Market)  در نزدیکی قصر پوتالا ، خیابان های باکائو (Bakuo Street) و یاتائو (Yutuo Shopping Street) و مرکز خرید لهاسا (Lhasa Department Store) بهترین اماکن خرید لهاسا هستند.

bakuo_street_tibet_lhasa_shabavizparvaz_01

کلمات کلیدی :تبت کجاست|تصویر فلات تبت|تور تبت|منطقه خودمختار تبت|پایتخت کشور تبت| سفر به تبت| عجایب تبت|پرچم تبت

مشاوره رایگان