ارمنستان در یک نگاه

درباره کشور ارمنستان مقالات و سایت های زیادی وجود دارد . در این مقاله سعی شده است که به صورت خلاصه و چکیده کشور زیبای ارمنستان را معرفی کنیم و اطلاعات مفیدی در اختیار هموطنان عزیز قرار دهیم.

1. مکان های دیدنی ارمنستان :

2. اقتصاد ارمنستان

صنایع مهم این کشور ارمنستان ، صنایع شیمایی ، تولید رزین و الکترونیک ، منسوجات و ماشین آلات هستند و صادرات این کشور بر پایه ی مواد غذایی ، مواد معدنی ، الماس است . واردات کشور ارمنستان نفت ، دخانیات ، گاز طبیعی و ... می باشد. کشور ارمنستان از لحاظ اقتصادی کشور قوی نیست و یکی از مهمترین دلایل آن محاصره شدن کشور توسط آذریها می باشد . ارامنه برای تهیه آب باید از پروژه های بزرگ نیروی هیدرولیکی استفاده کنند.

3. موقعیت چغرافیایی کشور

ارمنستان در قفقاز جنوبی در میان دریای سیاه  دریای خزر قرار دارد که مرز میان آسیا و اروپا محسوب می شود . ارمنستان کشوری کوهستانی و پرباران است و نیز یک کشور محاط در خشکی است.بیشتر اراضی ارمنستان در ارتفاعی بیش از هزار متر واقع شده اند.

هوای ارمنستان میلایم است . در تابستانها از مناطق جنوبی (فلات ایران) توده هوای گرمی که از منطقه گرمسیری وزیدن می گیرد به فلات ارمنستان می رسد.در زمستانها هوای ارمنستان به شدت سرد می شود و فشار جو فزونی می گیرد.

4. گردشگری در ارمنستان

یکی از مهمترین منبع درآمد در ارمنستان گردشگری است . عمده گردشگران خارجی حاضر در ارمنستان از کشور های منطقه به این کشور سفر می کنند . از علل مهم افزایش گردشگر به این کشور ، لغو روادید برای کشور های عضو اتحادیه اروپا و برخی دیگر از کشور ها می باشد .

6Ld9QeYjAAAAAA6n-aXWvOcAqXqdJM_-zuKt72QR