شهر بدروم

شهر بدروم

بدروم شهری زیبا وساحلی در جنوب غربی ترکیه که در کنار ساحل دریای اژه قرار دارد . شهر بدروم مراکز بسیار زیبا و توریستی با معماری فوق العاده خاص به سبک مصری در کنار قلعه قدیمی می باشد . شهر بدروم جزء شهرهای است که در فصل توریستی بصورت 24 ساعت باز می باشد.

بدروم در زمان باستان (هالی کارناس) نامیده می شد، در واقع زادگاه " هردوت " و محل مقبره پادشاه ماسولوس ( در قرن 4 قبل از میلاد ) است که یکی از عجایب هفت گانه جهان باستان است. شهر بدروم به چندین منطقه تقسیم شده است که هر کدام از مناطق دارای ویژگیهای خاص خود می باشد :

  •   گومبت 
  •   باغلا 
  •   کارا اینجیر 
  •   ارتا کنت یالیسی 
  •   اکتور 
  •   بیتز 

مناطق گومبت و بارداکچی واقع در ساحل جنوبی ، دارای کرانه های شنی زیبایی هستند. مناطق ارتا کنت ، بیتز و اکتور از جمله سواحلی هستند که پوشیده از زنبقهایی با گلهای آبی رنگ ، اردو زنان و موج سواران از منطقه گومبت لذت میبرند و در منطقه بیتز تخته های موج سواری رنگارنگ ، با مهارت از میان دکلهای قایقها در خلیج می جهند. بر کرانه دریا ، شما می توانید از پیاده روی آرام در میان باغهای پرتقال و نارنگی که مانند نواری ساحل را احاطه کرده اند ، لذت ببرید.


معروف ترین کشتی تفریحی بدروم " کاتاماران" و Blue Voyage نام دارند. با این کشتی می توانید سفر به یاد ماندنی در دریای مدیترانه داشته باشید. این کشتی در ساحلهای مختلف می ایستد و شما می توانید در آن مناطق شنا کنید. بدروم دارای هتل هایی با سطح و کیفیت بسیار بالاست.

شبه جزیره زیبای بدروم ، مطابق با سلیقه گردشگرانی است که به یک فضای تسکین بخش و آرام علاقمند هستند. روستاهای اطراف آن به همراه میهمان سراها و هتلهای کوچک واقع بر یک خلیج آرام ، این مکان را می آرایند.

شهر بدروم ، یکی از شهر های پر توریست کشور ترکیه می باشد که در فصل های بهار و تابستان میزبان سیل عظیمی از توریست ها می باشد . شهر بدروم کوچک است اما به دلیل اینکه ساحلی است و فضای سبز زیبایی دارد، مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. شهر بدروم میزبان مسافرینی از کشورهای ایران ، هلند ، روسیه و  ... می باشد .

کمتر شهری وجود دارد که بتواند به 5000 سال تاریخ خود ببالد ، نشانه هایی از چندین و چند تمدن را داشته باشد و هنوز پابرجا و زنده باشد . بدروم را سرزمین آبی های ابدی می دانند و گفته اند که به جای آن که در مکانی غرق در نور بخوابید، در اینجا غرق در نور زندگی کنید.

شهر بدروم بر روی یک شبه جزیره به وجود آمده است و با خانه های سفید رنگ ردیف شده در کناره های دو بندر ، گنبدها و کوچه های تنگ منتهی به دریا با کشتی های تفریحی که شهرت جهانی یافته اند و نیز با کارخانه های کشتی سازی خود مشهور شده است.

بیشتر هتل های جمع و جور در مرکز شهر هستند ، ولی اگر دنبال هتل های پنج ستاره و بزرگ تر هستید، باید سراغشان را در نواحی خلوت تر بگیرید . یکی از امتیازهای اقامت در هتل های مرکز شهر این است که رستوران ها و کافه های گنبت به شما نزدیک خواهند بود.

beach ساحل های بدروم :

ساحل آدا بوغازی:

ساحل آدا بوغازی به واسطه شفافیت آب آن است که نام آن را آکواریوم بدروم گذرانده اند و یکی از بهترین تفریحات بدروم می باشد. در کناره این دریا و تا عمق 30 متری می توان زیبایی های کف دریا را با چشم غیر مسلح تماشا کرد.

ساحل ارتا کنت :

ساحل ارتا کنت یکی از بلندترین گستردگیهای ساحل شنی را در این ناحیه داراست و مکان ایده آلی را برای استراحت در تنهایی فراهم می کند.

ساحل کارااینجیری :

ساحل کارااینجیری از زیباترین سواحل در شبه جزیره است که برای گذراندن روزهایی پر تحرک در کنار دریا و غروبهایی همراه با آسایش در کنار روستاییان محلی ، ایده آل است.

ساحل اکیارلار :

ساحل اکیار لار نیز لایق شهرت خود در میان سواحل ترکیه ، به خاطر ساحل زیبا و پوشیده از شنهای بسیار ریزش می باشد.

سواحل مهم شهر بدروم :

ساحل بی تیز:

 ساحل بی تیز ، ساحلی شنی می باشد. این ساحل دارای صندلی های ساحلی و چتر و تفریحات خاص سواحل می باشد. فاصله ساحل بی تیز با شهر بدروم بسیار کم است و شما عزیزان به راحتی می توانید به این ساحل دسترسی داشته باشید.

ساحل کادی کالسی:

 ساحل کادی کالسی در فاصله ی 22 کیلومتری شهر بدروم می باشد . طول این ساحل در حدود چهار کیلومتر می باشد.

ساحل گولتوکوبوگو :

نام دیگر ساحل گولوتوکوبوگو ، ساحل ماسه ای می باشد . یکی از ویژگی های خوب این منطقه، وجود هتل های لوکس و زیبا می باشد . قایق ها و کشتی های زیادی در این منطقه رفت و آمد می کنند.

6Ld9QeYjAAAAAA6n-aXWvOcAqXqdJM_-zuKt72QR