بدروم بهتره یا آنتالیا

بدروم بهتره یا آنتالیا

درمقایسه دو شهر بدروم و آنتالیا کشور ترکیه می توان به موارد زیادی اشاره کرد که به طور خلاصه به این موضوعات اشاره می کنیم و در ادامه مطلب توضیحات کاملتری در مورد هر کدام از شهرهای بدروم و آنتالیا می آوریم. هدف مجموعه شباویز پرواز ارائه اطلاعات کامل و مفید به شما خوانندگان محترم می باشد.

شهر آنتالیا نسبت به شهر بدروم بزرگتر است و جمعیت بیشتری دارد. تعداد هتل ها ، مراکز خرید ، تعداد ساحل ها و مناطق بیشتری دارد و طبیعتا ً این شرایط تعداد توریست و گردشگری بیشتری را می پذیرد. سواحل و فضای سبز بسیار زیبا ، تنوع هتل های پنج و چهار ستاره لوکس و لاکچری ، تنوع غذا و گشت های شهری آماده رقم زدن خاطرات خوب و خوشی برای گردشگران هستند.

اما بدروم نسبت به شهر آنتالیا کوچکتر است و به همین تناسب میزان تنوع مراکز خرید و هتل ها و مراکز تفریحی و سرگرمی کمتری دارد ولی این موضوع باعث کم شدن کیفیت خدمات نمی شود. ارائه خدمات و تنوع غذایی بدروم بسیار بالا و در سطح هتل های آنتالیا می باشد . هتل های لوکس و لاکچری با داشتن فضاهای بسیار زیبا و سرگرم کننده آماده پذیرایی از گردشگران می باشد. برنامه های شبانه ، تفریحات آبی و ... همه و همه تعطیلات و استراحت خوب و شادی را برای شما رقم می زند.

کسانی که علاقه دارند محیط خلوت تر و ساکت تری بروند بهتر است که به شهر بدروم سفر کنند و کسانی که شلوغی و بزرگ بودن شهر برایشان اهمیت دارد بهتر است که به شهر آنتالیا سفر کنند. در سایت شباویز پرواز می توانید اطلاعات کاملی در مورد گشت های شهری ، هتلهای شهر آنتالیا و بدروم ، مراکز خرید و ... قرار داده شده است. لطفا مطالعه بفرمایید و با دید کاملی به سفر بروید.

informationمختصر اطلاعات بدروم

بدروم یکی از مهمترین شهرهای تفریحی سواحل دریای اژه می باشد . علاوه بر جنب و جوشی که در همه ساعات روز می توانید شاهد باشید. جذابیت شب های بدروم نیز از ویژگی های این شهر است. از اماکن دیدنی این شهر می توان به موزه باستان شناسی زیر زمینی ، هالیکارناس ، موزه روباز ، تئاتر باستانی ، گور دخمه های سنگی ، درب میندوس ، قلعه بدروم ، مسجد مصطفی پاشا ، مسجد تپه جیک و مسجد عدلیه را نام برد. استفاده از سواحل دریا و ورزش های آبی و همچنین گشت های روزانه دریایی با قایق نیز از تفریحات بدروم محسوب می شود.

یکی از کارهایی که باید یک روز کامل را به آن اختصاص دهید ، تور جیپ سافاری است؛ یک سفر ماجراجویانه با ماشین های کوهستانی در میان کوه ها و روستاهای اطراف بدروم. با جیپ سافاری می شود با سبک زندگی روستایی و لباس های سنتی ترکی آشنا شد ، در رستوران های سنگی غذا خورد و یا از یک بنای باستانی بازدید کرد. تور از 8 صبح شروع می شود و تقریبا ً 12 ساعت طول می کشد . با تمام این خوش گذرانی ها ، اگر هنوز از غذاهای دریایی بدروم امتحان نکرده اید ، به خانه برنگردید.

weather_iconآب و هوای بدروم

بدروم با آب و هوای معتدلش یکی از بهترین انتخاب ها برای لذت بردن از دریای اژه و مدیترانه در تمام فصول سال است ؛ تابستان های گرم و شرجی که مناسب شنا و حمام آقتاب است و زمستان هایی که هوا حداقل تا 15 درجه ی سانتی گراد سرد می شود و آب های گرم و آرامش غواصی را امکان پذیر می کند؛ ولی بهترین زمان برای سفر ، از ماه نوامبر تا آوریل است که شکوفه های بادام هم مناظر را دیدنی تر کرده باشد.

دسترسی به بدروم علاوه بر فرودگاه بدروم - میلاس از طریق جاده هایی که از شهرهای دیگر ترکیه می آیند نیز میسر است. بدروم برای خود ترک ها هم شهر تعطیلات است . ترک های زیادی روزهای تعطیل خود را در قایق ها و ویلاهای شخصی ساحلیشان در بدروم می گذرانند.

informationمختصر اطلاعات آنتالیا

آنتالیا در سواحل دریای مدیترانه ، در ضلع جنوب غربی ترکیه قرار دارد . این منطقه که بزرگترین اقامتگاه دریایی بین المللی ترکیه محسوب می شود ، بر روی تخته سنگی در بخش جنوبی شبه جزیره آناتولی واقع شده است. بخش غربی خلیج آنتالیا به رشته کوه های BEY  ختم می شود و کوه های زیبای توروس در ضلع شمال شرقی آن واقع شده اند. مهمترین شهرهای آنتالیا عبارتند از : لارا ، کمر ، بلک ، آلانیا و سیده

آنتالیا نیز مانند بسیاری از شهرهای پیشرفته انواع خدمات حمل و نقل عمومی را به شهروندان خود عرضه می کند ، وسایلی مانند اتوبوس ، تاکسی ، مینی بوس ، واگن برقی و دلموش به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی می باشند.

برای رفتن از فرودگاه آنتالیا به هتل محل اقامت خود باید به سراغ تاکسی ها و یا ماشین های دربستی رفت . هیچ اتوبوس و یا مینی بوسی در مسیر فرودگاه به مرکز شهر آنتالیا رفت و آمد نمی کند. مراقب نرخ تاکسی های فرودگاه باشید و قبل سوار شدن قیمت آن را چک کنید.

استفاده از اتوبوس ، بهترین و راحت ترین روش برای دسترسی به اکثر نقاط آنتالیاست. استفاده از تاکسی و یا اجاره ماشین چندان ضروری نیست . وسایل حمل و نقل عمومی در آنتالیا ارزان ، در دسترس و کارآمد هستند، بنابراین گردشگران می توانند برای رسیدن به جاذبه ها و یا نقاط مهم شهر از این وسایل استفاده کنند.

خوراک های ترکیبی یکی از پر طرفدارترین غذاهای دنیا به شمار می روند. البته مشکلی برای پیدا کردن رستوران و یا هتلی که غذاهایی در سبک های دیگر سرو کند وجود ندارد. بعضی از غذاهای ویژه این منطقه عبارتند از : خوراک گوشت (Sac kavurma) ، کباب تنوری (tandir kebab) ، حلوا ، ترکیبی از انواع غله و آبمیوه های (kolle) و خوراکی تهیه شده از گندم و گوجه (tomato cive).

images_seaمنطقه های اصلی توریستی آنتالیا

لارا :

ضلع جنوبی آنتالیا که مهمترین بخش آن ساحلی شنی به طول 12 کیلومتر است به منطقه لارا مشهور است. ساحل لارا داراری علامت پرچم آبی است ، بدین معنی که آب های این منطقه برای شنا و بازی های آبی مناسبند . مرکز خرید SheMall و مرکز خرید Terra City  که بزرگترین مرکز خرید آنتالیا نیز محسوب می شود در این منطقه واقع شده اند . به سادگی می توان از مرکز شهر آنتالیا به لارا رسید.

کمر :

جمعیت کمر در خوش بینانه ترین حالت به 10/000نفر می رسد و طول سواحل آن 52 کیلومتر است. اصلی ترین جاذبه گردشگری این منطقه ، طبیعت فوق العاده آن است. به هم رسیدن دریا ، جنگل و کوه در این منطقه ، محیطی دلنشین ایجاد کرده است. بسیاری از اقامتگاه های لوکس آنتالیا در این منطقه ساخته شده است.

بلک :

بی شک برای گردشگرانی که دوست دارند بهترین نقاط دنیا را تجربه کنند، منطقه بلک مانند بهشتی است که در سواحل دریای مدیترانه واقع شده است. اقامتگاه های لوکس با تمامی امکانات رفاهی ، چندین و چند زمین گلف ، سواحل زیبا و آب های شفاف مدیترانه. بلک یکی از پدیده های صنعت گردشگری ترکیه محسوب می شود.

سیده :

این شبه جزیره تاریخی دقیقا ً در کنار سواحل دریای مدیترانه واقع شده است. بخش قابل توجهی از هتلهای ساحلی آنتالیا در این منطقه قرار دارند. شاید بسیاری از گردشگران ترجیح دهند در یکی از بخش های دیگر آنتالیا اقامت داشته باشند، اما بازدید از این شهر تاریخی به همه گردشگران توصیه می شود.

sunسواحل آنتالیا:

ساحل المپوس

برای بازدید از المپوس ، نیازی به دانش عمیق تاریخی و یا راهنما وجود ندارد ، البته اطلاعات کمی در مورد خرابه های این منطقه برقراری ارتباط با آن را آسان تر می کند. در فاصله تاریخی 2300 سال از امروز ، المپوس یکی از بندرهای مهم ایالت لیکیه و یکی از ثروتمند ترین شهرهای این ایالت به شمار می رفت.

ساحل آلانیا

این ساحل شنی در بخش شرقی مرکز شهر واقع شده است . طول این ساحل 1 کیلومتر است و عرض آن در بعضی نقاط به 100 متر نیز می رسد. ورود به این ساحل رایگان است ، اما استفاده از خدمات و باشگاه های آن با پرداخت هزینه امکان پذیر است.

ساحل کنی آلتی

پارک ساحلی کنی آلتی مخصوص کسانی است که ترجیح می دهند در نقطه ای نزدیک به مرکز شهر به تفریح بپردازند. شنا در منطقه امن دریا ، استفاده از امکانات بازی های آبی ، پینت بال ، گلف و اسب سواری ، از جمله امکانات است که در دسترس گردشگران قرار دارد.

ساحل پاتارا

این ساحل 18کیلومتری طولانی ترین ساحل ترکیه محسوب می شود. ساحل پاتارا در Kas واقع شده است. این ساحل برای حفاظت از لاک پشت های در حال انقراض caretta ، caretta  جز مناطق حفاظت شده محیط زیست جهانی محسوب می شود.

خرید در آنتالیا :

بی شک خرید یکی از لذت بخش ترین کارهایی است که در سفر انجام می شود. آنتالیا یکی از مناطقی است که خرید در آن تجربه ای فوق العاده است. خرید چیزهایی مانند منسوجات ، لباس های کتانی ، لوازم چوبی سنتی ، فرش ، چرم ، زیور آلات و انواع مرباها بسیار پرطرفدار است.


6Ld9QeYjAAAAAA6n-aXWvOcAqXqdJM_-zuKt72QR