جنگل دلمن(Dolmen) سوچی

جنگل دلمن (Dolmen)

اسطوره و افسانه

آدیغیه افسانه ای می گوید : «در قفقاز غول ها زندگی می کردند . غول ها موجودات بسیار تنومند و قوی بودند. مردمی که در کنار غول ها زندگی می کردند بسیار کینه توز و حیله گر و با سرعت المعل سریعی بودند. غول ها با این مردم بسیار مهربان بودند. آن مردم را در اراضی خود پناه داده بودند و برای آن ها خانه هایی از جنس سنگ می ساختند ، مردم  را بر روی شانه خود سوار می کردند و از رودخانه و دریاچه ها عبور می دادند و به جاهای خشک می رساندند. خانه هایی که غول ها ساخته بودند از جنس سنگ ها یک پارچه بود. اکثر خانه ها از پنج تیکه سنگ درست شده بود و به عنوان در سوراخ گردی در یکی از سنگ ها قرار می دادند.

این مردم حیله گر خیلی دوست داشتند که غول ها را رام خود کنند و از آن ها بتوانند استفاده کنند. برای رسیدن به این هدف غولی را کور کردند و کم کم به او فقط گیاه برای خوردن می دادند. پس از مدتی غول دیوانه شد و تعادل رفتار خود را از دست داد، شروع به از بین بردن اطراف خود کرد و در آخر تمامی آن افراد نابود شدند. »

Lairwatch_Giant

پارک اسرار آمیزی به نام پارک دلمن در قفقاز شمالی - غربی وجود دارد . مساحت این پارک حدود 12 هزار کیلومترمربع می باشد. قدمت این پارک به 2700 سال قبل از میلاد مسیح اشاره می کند. اما هنوز منشا دقیقی برای تخمین قدمت این پارک مشخص نشده است.

بناهای تاریخی

خانه های مستطیلی و مربعی  در این پارک وجود دارد که اکثرا از پنج قطعه سنگ بزرگ ساخته شده است. تعداد این بناهای تاریخی به طور دقیق مشخص نشده است . هنوز هم محققان در حال بررسی و کشف این منطقه می باشند. ولی نتایجی که تا الان به دست آمده حدود 3000 بنا در این پارک شناخته شده است.

نگاره های روی بنا ها

نقوش رایج بر روی این بناها به صورت زیگزاگ های عمودی و افقی ، مثلث آویزان  و دایره های متحد المرکز  می باشد . دانشمندان معتقدند این نقوش فقط عکس معمولی نیستند و معنی دارند.

چه کسی در این خانه ها زندگی می کرده اند؟

در این خانه ها آثار و بقایای انسان هایی با قد و قامت کوچک پیدا شده است. به دلیل اینکه آثار انسانی در این خانه ها پیدا شده به این بناها آرامگاه گفته می شود. در این آرامگاه ها قبرهای کوچکی پیدا کرده اند.

در آرامگاه ها وسایلی مثل سفال ، سر نیزه از جنس برنز ، گوشواره مارپیچ برنز ، کمربندهایی از جنس استخوان ، چند دیسک که شبیه بشقاب بوده اند.

نابودی بناهای تاریخی

بر اثر بی اهمیتی در حفظ و نگهداری این بناها ، آثار تاریخی رو به زوال و نابودی هستند. گردشگران و مردمی که از این محوطه دیدن می کنند هم همواره مراقب این آثار ارزشمند نیستند و به روند نابودی آن کمک می کنند.

منبع : http://www.ancient-wisdom.com/russiadolmen.htm

6Ld9QeYjAAAAAA6n-aXWvOcAqXqdJM_-zuKt72QR